Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

laatste broertje : dendikken

Voor alle hondenfotos

Moderator: moderatorteam

Gos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Gos »

Inge O schreef:
Gos schreef:Zo te zien heb je het weer zwaar gehad, arme ziel!

Leuke foto's, ik begin het idee te krijgen dat je wel content bent hoe het nest terecht gekomen is :wink:
van de overgrote meerderheid ben ik best tevreden, bij een paar heb ik toch wel wat bedenkingen maar gelukkig niets echt cruciaals.
het spul moet natuurlijk nog volwassen worden, dus het is nooit uitgesloten dat dan pas blijkt dat de baasjes de verkeerde keuze hebben gemaakt (qua ras dan).
Dat dan pas blijkt dat jij de verkeerde keeuze hebt gemaakt (qua baasjes dan) :wink: Ach, dan brengen ze hen maar weer terug :mrgreen:
starfleet
Erelid

Ongelezen bericht door starfleet »

Inge O schreef:
Gos schreef:Zo te zien heb je het weer zwaar gehad, arme ziel!

Leuke foto's, ik begin het idee te krijgen dat je wel content bent hoe het best terecht gekomen is :wink:
van de overgrote meerderheid ben ik best tevreden, bij een paar heb ik toch wel wat bedenkingen maar gelukkig niets echt cruciaals.
Ben je dan bang dat de honden het niet zo leuk hebben of is het meer dat de baasjes het misschien toch wat moeilijk gaan krijgen in de opvoeding?

Anne
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door ranetje »

Schitterende foto's Inge van een mooie hond (alweer!! :roll: )
Die foto van Attack is helemaal geweldig :smile:
Inge O schreef:ik lees hier vaak dat sommige honden in een roedel totaal niet met rangorde bezig zijn - nou, die hier verstoppen het in al hun akties :smile: .
Welke roedel? :wink:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Inge O schreef:
ranetje schreef:
Inge O schreef:ik lees hier vaak dat sommige honden in een roedel totaal niet met rangorde bezig zijn - nou, die hier verstoppen het in al hun akties :smile: .
ik kan me geen voorbeelden of concrete roedels meer herinneren, maar heb het hier (tot mijn verbazing) wel al vaker gelezen :wink: .

nu zijn die van mij daar ook wel heel erg mee bezig hoor :roll: :mrgreen: .
Ik zal dat ongetwijfeld regelmatig over Moos en Saar gezegd hebben, was ook zo :mrgreen:
Nu met Saar en Vera bijna idem dito :N: :mrgreen: met als verschil wel dat Vera pas 6 maanden is en Saar in spel wel laat weten dat Vera heel veel mag, maar ze nog wel maar een heeeele jonge hond is die haar niet dient te pletten :pffff:
Maar verder interesseert het ze bar weinig. Saar vindt alles goed van Vera (behalve pletten in spel dus), en het zal Vera ook een rotzorg zijn wie er eerst door de deur gaat, eerst een koekje krijgt etc. Plekjes op de bank, op bed, de mand, wie er ligt ligt er, wil de ander erbij prima, wil de ander er niet bij ook goed :mrgreen:
Ik zit nog steeds te wachten op het moment dat Vera duidelijk echt de baas is, maar vraag me steeds meer af of dat uberhaupt wel gaat komen. Zoals Vera nu is is dat ook helemaal niet haar streven.
Er is natuurlijk wel een bepaalde rangorde. Moos was de baas, en vooralsnog is Saar denk ik de baas, maar echt overtuigend is ze daar ook niet in eigenlijk. Omdat het haar dus niet interesseert, en ze er daarom denk ik ook amper mee bezig is. :wink: En vooralsnog lijkt het Vera net zo weinig te interesseren.
Laatst gewijzigd door Moos op 10 sep 2008 18:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
SannePP
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder-x-Border Collie en een Kretenzer Worsthond
Contacteer:

Ongelezen bericht door SannePP »

onwijs leuke foto's zeg! Tis een stel prachthonden bij elkaar!!! :ok:
RIP Cena :roos:
    Tamara.
    Zeer actief
    Mijn ras(sen): Hovawart
    Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Tamara. »

Inge O schreef:
    ranetje schreef:
    ik kan me geen voorbeelden of concrete roedels meer herinneren, maar heb het hier (tot mijn verbazing) wel al vaker gelezen :wink: .

Ik meen me te herinneren dat Nanna dat o.a. zei over haar honden :wink:

Zelf heb ik geen roedel, maar 2 honden maar die communiceren ook heel wat af. Die kletsen met elkaar meer op een dag dan dat ik doe :mrgreen:
    Moos
    Zeer actief

Inge O schreef:
    Moos schreef:en het zal Vera ook een rotzorg zijn wie er eerst door de deur gaat, eerst een koekje krijgt etc. Plekjes op de bank, op bed, de mand, wie er ligt ligt er, wil de ander erbij prima, wil de ander er niet bij ook goed :mrgreen:
    op die manier zijn mijn honden er ook niet mee bezig, maar wel constant op een fysieke manier zoals je ziet op de filmpjes : elkaar zoals wij zeggen 'de loef afsteken', elkaar fysiek proberen te overdonderen (en ook wel redelijk vaak corrigeren).
    Ik vind dat hier altijd wat lastig om te zien of er echt 'de loef afsteken' bij komt kijken of niet. Zowel Moos en Saar samen als Saar en Vera samen kunnen heel erg wild spelen. Zo spelen ze alleen maar met elkaar, met geen enkele vreemde hond.
    Maar of ze daarbij echt proberen te intimideren?
    Corrigeren was er tussen Moos en Saar iig echt nooit. Toen Moos ziek werd ging hij opeens soms grommen naar Saar en heeft haar 1 keer bijna aangevallen, maar dat 'telt' niet echt natuurlijk :(: :wink:
    Saar 'corrigeert' Vera alleen als ze geen zin heeft om te spelen, maar dat is dan meer 'ik heb geen zin' dan echt een correctie omdat ze iets niet pikt zeg maar. Behalve dat wordt er nooit gecorrigeerd onderling.
    En zo'n 'correctie' van Saar, nou ja, het is het woord correctie amper waardig :smile2:(en gaat bovendien 8 van de 10 keer alsnog over in spelen :mrgreen: ).
    Laatst gewijzigd door Moos op 10 sep 2008 18:41, 1 keer totaal gewijzigd.
    Afbeelding
    Moos
    Zeer actief

Inge O schreef:
    Moos schreef: Saar 'corrigeert' Vera alleen als ze geen zin heeft om te spelen, maar dat is dan meer 'ik heb geen zin' dan echt een correctie omdat ze iets niet pikt zeg maar. Behalve dat wordt er nooit gecorrigeerd onderling.
    En zo'n 'correctie' van Saar, nou ja, het is het woord correctie amper waardig :smile2:
    hier is er constant geslijm van ranglaag naar ranghoog : piepen, kontdraaien, beklikken met oortjes in de nek - er zowat inkruipen dus :mrgreen: . en als antwoord komt daarop van ranghoog heel vaak een correctie : 'dimmen jij, stukje onbenul :pffff: !'

:mrgreen:
    Ja haha, dat vind ik altijd zo prachtig als je dat vertelt! Ik zie het ook wel om me heen, maar ik heb nooit honden die dat doen naar elkaar :19: :mrgreen:
    Ik heb Saar nooit zien slijmen naar Moos en Vera slijmt ook nooit naar Saar. Wat ze hoogstens doen is door op de plek te huppen en heel zachtjes te happen op een hele onschuldige "ah-je-vindt-me-wel-lief" manier uit te dagen tot spel. Maar bek-likken, kontdraaien, piepen, totaaaaal niet.
    Ik moet al lachen bij het idee dat Vera dat bij Saar zou doen, volgens mij zou Saar zo :denken: :piew: :U: staan te kijken en zich uit de voeten maken :smile:
    Afbeelding
    ranetje
    Zeer actief

Inge O schreef:
    ranetje schreef:

Oh dan bedoel je je roedel honden thuis? :wink:

De groep die bij je bezoek bijeen was, was hooguit een gelegenheids roedel, maar geen permanente.
    Afbeelding
    "The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
    bianca83
    Zeer actief

Ongelezen bericht door bianca83 »

Wat een mooi nest heb je gefokt :ok:

Ik vind het echt prachtige honden :I: :I: :I:
    Afbeelding
    ranetje
    Zeer actief

Inge O schreef:
    ranetje schreef:
    Inge O schreef:
    ranetje schreef: Welke roedel? :wink:

Oh dan bedoel je je roedel honden thuis? :wink:

De groep die bij je bezoek bijeen was, was hooguit een gelegenheids roedel, maar geen permanente.
    nee, ik bedoelde letterlijk mijn eigen honden, mijn eigen roedel, die zijn daar constant mee bezig, in hun spel, in hun akties naar elkaar, in hun communicatie naar elkaar :wink: .
    :ok:
    Heel erg leuk om te observeren :wink:
    Afbeelding
    Zoek stok!
    Zeer actief
    Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
    Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Ooow, wat een schattige foto's met mamma samen!!
    Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
    wendy71
    Zeer actief
    Mijn ras(sen): Ridgebacks!
    Locatie: Ik ben het baasje van Lola & Jakko en wij wonen in Gemert.
    Contacteer:

Ongelezen bericht door wendy71 »

Heel leuke foto reportage. :ok:
    De jonkies zijn goed opgedroogd. :wink:
    Afbeelding
    Vergeven is de hoop op een beter verleden loslaten.
    jidde

Ongelezen bericht door jidde »

Inge O schreef:
    Moos schreef: Saar 'corrigeert' Vera alleen als ze geen zin heeft om te spelen, maar dat is dan meer 'ik heb geen zin' dan echt een correctie omdat ze iets niet pikt zeg maar. Behalve dat wordt er nooit gecorrigeerd onderling.
    En zo'n 'correctie' van Saar, nou ja, het is het woord correctie amper waardig :smile2:
    hier is er constant geslijm van ranglaag naar ranghoog : piepen, kontdraaien, beklikken met oortjes in de nek - er zowat inkruipen dus :mrgreen: . en als antwoord komt daarop van ranghoog heel vaak een correctie : 'dimmen jij, stukje onbenul :pffff: !'

:mrgreen:
    Dit herken ik wel :smile: Zowel Noah als Tuana (zij nu nog) doen dat bij Nanni. Bek likken, klein maken, en dan tikkeltje opdringerig. Nanni negeert ze meestal en heeeel soms komt er een snauw :N:
    Madelief
    Zeer actief
    Mijn ras(sen): berger de brie débris & beauceron
    Contacteer:

Ongelezen bericht door Madelief »

Wat zijn je puppen mooi geworden Inge! Heb ook de andere topics even teruggezocht, en ik viel vooral op een bepaald zwartblondje geloof ik, maar weet niet meer welk, hahaha.
    Maar gorgious. Inderdaad allemaal heel anders (zei iemand ergens..jijzelf?)

Wat passen ze toch leuk bij een korthaarwartje he?? :mann: .
    Alleen zou bij Yanthe de komende jaren alleen een reu geschikt zijn denk ik, en ik val veel meer op hovawartenteven, hahaha.

Jajajaja, ik ga éérst wel verder werken aan mijn eigen lastige kleuterpuber. :blah: :oeps: :pffff:
    groetjes Madelief en Yanthe
    Afbeelding
    Het huishouden van Yanthe Steen: Beaucerons de la Bonhardiesse
    Voor altijd in mijn hart. Bonha '00 - 26-02-2013
    Madelief
    Zeer actief
    Contacteer:

Moest ik natuurlijk toch even terugzoeken... :roll: .

Het is met name Zulmaatje, maar ook Sterretje!! :I:
    Ik val dus op het fijnere type kennelijk.
    Klopt wel dan, want qua bouw vind ik Crunch misschien wel de mooiste. En Fien als overlappende tweede. Zo'n eenkleur kopje laat veel beter de bouw zien dan een foto van een zwartblondje vind ik. Ik vind mijn Yanthje live ook erg mooi gebouwd, maar op foto is dat niet altijd goed te zien.

Het zijn inderdaad dat soort kopjes waar ik met name op val!! (En op de staartdracht en -vacht haha, maar die moeten nog uitgroeien).

Het gaat weer heel goed met Yanthe. Hat was echt een hele nare periode, want we zijn in totaal, met de paar weken dat we zelf al rustiger deden, en daarna de verplichte rust ivm de gebroken teen, wel 3 maanden bijna "uit de running" geweest, en dat had niet langer moeten duren.

Was erg moeilijk de stuiterbal een beetje in toom te houden, en we moesten omlopen cq weglopen van alle mensen en andere honden omdat ze acuut zooooo blij was met vreemden dat van rust zelfs in de verste verten geen sprake meer was. Zelf heb ik nog twee weken eraan geplakt, deels omdat ik toen net zelf ongelovelijk druk was, maar vooral omdat ik dacht: beter goed genezen dan net niet en dan te vroeg met éen keer lomp uitglijden meteen weer op een paaltje (of noem maar op) kwakken. Ik dacht, nog zo'n periode en ik heb een sociaal-vreemde (a-sociale) hond.

Maar het had niet veel langer moeten duren, want je geeft toch onbewust het signaal dat al die mensen en honden vreemd of eng zijn. gelukkig was dat na drie dagen voorzichtig met de staart onder de buik hallo zeggen (over in enkele minuten) weer over, en is ze weer haar onbevangen en vrolijke open zelfje!! Verder verveelde ze zich enorm, en kon daardoor errug vervelend doen.

We hebben wel bij mijn moeder in de tuin/erf met obstakels ge-oefend met remmen. haha. Handen voor je ogen en Yanthe...."toe maar". Dat kan ze nu veel beter, maar kreeg wel weer een hartverzakking toen ze gisteren in volle vaart de rivier instoof om nét, echt nét voor de paaltjes stil te houden, waarna ze overgaf, hard door de rivierbedding rende en terugsjeesde om op het gras nog eens een liter rivierwater over te geven.
    Pffffff. Ze leek een beetje mank te lopen, maar voor dat ik kon zien waar precies was het weer weg. door het oog van de naald!

Ik neem aan dat ook dít lompe boosje gewóón groot wordt, hahaha.

Maar even zonder gekheid is ze geestelijk veel lekkerder sinds ze weer kan rennen en spelen, ze kon gewoon haar ei niet kwijt arm ding. Morgen gaan we voor het eerst naar "school", ik ben heel benieuwd hoe ze dat vindt. volgens mij wil ze wel graag leren. Als het maar niet tien keer achter elkaar hoeft :pffff: .

Maar ik ben helemaal in mn sas met haar, dit ras past (tot nu toe...het moet nog gaan puberen he :N:) heel goed bij mij. Ben er alleen grappig genoeg ook steeds meer van overtuigd dat dat wartje er echt ook eens gaat komen.

:cheer:

(ps, moet ik me nu al opgeven voor de ballotage voor Crunch's wachtlijst? :mrgreen: )
    Afbeelding
    Madelief
    Zeer actief
    Contacteer:

Inge O schreef:
    :smile: door die ballotage ben je al (of je moest hier al maanden vreselijk zitten liegen :mrgreen: ).
    :cheer: :cheer: :cheer: :cheer:
    (ehhhhhm....tijd om op te biechten...??:idea:)
    Dat is erg leuk te horen!!
    Inge O schreef: crunchjes wachtlijst is nog niet voor meteen, die van sette daarentegen..... :mrgreen:
    Oh écht?!! Super, wanneer is de planning? Dat gaat dan weer spannend worden! Enne...hoe gaat het dan met altijd een pupje aanhouden?
    :mann: :cheer: Ik kan het me wel goed voorstellen dqt je kiest voor nog een nest, want Sette vererft zo lijkt het wel erg mooi en met goede karakters ook nog! :ok:

Waarschijnlijk is Sette's volgende nest voor mij wat vroeg, want deze donder lijkt een dominante tante te worden in de hondenwereld..en zin in tevenruzies heb ik niet echt (tenzij ik inderdaad voor een reu kies), mijn hart zou breken als ik na 3 jaar opeens een hond zou moeten herplaatsen; maar zeg nooit nooit. Ben heeeeeeeel nieuwsgierig!

Oh, moet nu echt even met "hut kind" bezig, want mijn vervelemeisje heeft haar mand door de kamer gesleept en staat hem nu vakkundig te slopen.
    :boos: :roll:
    Afbeelding
    Plaats reactie

Terug naar “Foto's”