Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
minder geld-> kleine hondjes, meer geld-> grote(re) ho
Moderator: moderatorteam
- Mi
- Actief
Heeft koning beatrix niet een border terrier? Gut en wij maar denken dat ze wel aardig in de slappe was zit....ze blijkt gewoon straatarm! :N:
Zonder gekheid; ik vind die gedachte erg kort door de bocht.
Zoals sommigen al schreven zullen sommigen vanwege te kleine behuizing bepaald hond niet kiezen en er zijn grote honden die aardig wat kosten maken aan eten e.d en er zullen ongetwijfeld mensen zijn die daardoor een kleinere slag kiezen.
Maar om dan vast te stellen dat je aan de grootte en hoeveelheid honden kan zien hoeveel geld iemand op de bank heeft staan gaat echt heel ver.
Zonder gekheid; ik vind die gedachte erg kort door de bocht.
Zoals sommigen al schreven zullen sommigen vanwege te kleine behuizing bepaald hond niet kiezen en er zijn grote honden die aardig wat kosten maken aan eten e.d en er zullen ongetwijfeld mensen zijn die daardoor een kleinere slag kiezen.
Maar om dan vast te stellen dat je aan de grootte en hoeveelheid honden kan zien hoeveel geld iemand op de bank heeft staan gaat echt heel ver.
- wendy71
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ridgebacks!
- Locatie: Ik ben het baasje van Lola & Jakko en wij wonen in Gemert.
- Contacteer:
ik ben alleen aan hondenvoer al een paar honderd euro kwijt.
Grote honden zijn volgens mij niet zozeer duurder in aanschaf, als beduidend duurder in onderhoud en dagelijkse verzorging.
Inderdaad alles bij de da, het voer, maar ook een kussen of mand.
Als je ze ook eens mee wilt nemen moet je ook je auto aanpassen.
Aan de andere kant, je kunt het zo duur maken als je wilt, op een oud matras liggen ze net zo lekker.
Ik ken kleine hondjes die op koninklijke sofa's liggen, daar koop ik 3 doggybag's voor maat xxl.
Mijn golden eet weer heel weinig, maar moet elke 4 a 5 maanden naar de trimsalon.
Ik wil eigenlijk helemaal niet weten wat het beestenspul mij kost
Grote honden zijn volgens mij niet zozeer duurder in aanschaf, als beduidend duurder in onderhoud en dagelijkse verzorging.
Inderdaad alles bij de da, het voer, maar ook een kussen of mand.
Als je ze ook eens mee wilt nemen moet je ook je auto aanpassen.
Aan de andere kant, je kunt het zo duur maken als je wilt, op een oud matras liggen ze net zo lekker.
Ik ken kleine hondjes die op koninklijke sofa's liggen, daar koop ik 3 doggybag's voor maat xxl.

Mijn golden eet weer heel weinig, maar moet elke 4 a 5 maanden naar de trimsalon.
Ik wil eigenlijk helemaal niet weten wat het beestenspul mij kost

- Noële
- Zeer actief
- Contacteer:
- Noële
- Zeer actief
- Contacteer:
Wij hebben een rashond, maar zijn alles behalve (wat) welgesteld. Ik heb gewoon maanden voor Fellow gespaard.SevenofNine schreef:
Het enige verschil wat ik wel zie is in het ras hondje. De wat welgestelde mensen willen/kunnen gemakkelijker veel geld neer tellen voor een rashond-naar-keuze. Wij wilden altijd graag een sheepdog maar een beetje sheepdog is voor ons gewoon niet te betalen. ( 1000-1500 euro)
Ik denk dat daar wel verschil inzit.
- Marie-Josée
- Erelid
- Mijn ras(sen): Havanezer
- Aantal honden: 1
Onzin tenzij je echt de uitersten gaat vergelijken.Ik ben voor onze honden bij de da net zoveel kwijt als voor de kat bv, alleen eet de kat minder maar ook voor de twee (middelgrote) honden ben ik niet meer dan € 35,- per maand aan voer kwijt.
Wormpillen ed gaan wel per gewicht maar hoeveel heb je die nu helemaal nodig.Dat is toch niet doorslaggevend.
Mensen die daarover zeuren geven vaak net zo snel en veel meer geld uit aan bv kleding.
Wormpillen ed gaan wel per gewicht maar hoeveel heb je die nu helemaal nodig.Dat is toch niet doorslaggevend.
Mensen die daarover zeuren geven vaak net zo snel en veel meer geld uit aan bv kleding.
-
- Zeer actief
Dat is onzin. Kleinere honden krijgen niet per defenitie kleinere nesten waardoor zij duurder zijn.Noële schreef:iddChione schreef:Terwijl men dan weer 'niets' kwijt is aan voer e.d.Noële schreef:Kleine honden krijgen over het algemeen kleinere nesten en zijn daardoor duurder heb ik gelezen.
Dat heeft meer te maken met vraag en aanbod, populairiteit, modegril waardoor bijv voor een chi een aardig bedrag gevraagd word. Een miniyork is 1/3 van dat bedrag want di eis nu weer uit de mode sinds de chi in opmars kwam.
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
- Chione
- Zeer actief
Zo moet je het ook lezen. Kleine honden -> kleine nesten = duurder uit, is een 'prima' excuus om prijzen omhoog te gooien, voor sommmige fokkers.chrico schreef:Dat is onzin. Kleinere honden krijgen niet per defenitie kleinere nesten waardoor zij duurder zijn.Noële schreef:iddChione schreef:Terwijl men dan weer 'niets' kwijt is aan voer e.d.Noële schreef:Kleine honden krijgen over het algemeen kleinere nesten en zijn daardoor duurder heb ik gelezen.
Dat heeft meer te maken met vraag en aanbod, populairiteit, modegril waardoor bijv voor een chi een aardig bedrag gevraagd word. Een miniyork is 1/3 van dat bedrag want di eis nu weer uit de mode sinds de chi in opmars kwam.

~“ With eyes full of prejudice, you will never see the world for what it is.."~
~

~
~

~
-
- Zeer actief
- Chicoahua
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): chihuahua/shih-tzu
Engelse Bulldog
je kan het zelf zo duur maken als je wilt,
ik heb zelf een klein hondje omdat ik dat gewoon bij mij vind passen en echt niet om de prijs. maar krijgt wel duur eten, de hond van mijn moeder idem en die gaat ook regelmatig naar een dure trimsalon en krijgt prijzig voer.
maar ken ook 1 met een redelijk grote hond die s'ochtends brood geeft en goedkope brokken dus scheelt ook.
en een klein hondje kan ook net zo goed ziek worden en de grote niet bijv.
dus om het geld heb ik het niet gedaan.
groetje
ik heb zelf een klein hondje omdat ik dat gewoon bij mij vind passen en echt niet om de prijs. maar krijgt wel duur eten, de hond van mijn moeder idem en die gaat ook regelmatig naar een dure trimsalon en krijgt prijzig voer.
maar ken ook 1 met een redelijk grote hond die s'ochtends brood geeft en goedkope brokken dus scheelt ook.
groetje

- coopertie
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Franse Bulldog
hier ben ik het mee eens. Ik had een labrador die 500 gram vlees at, mijn FB van 10 kg eet dat net zo goed (veel actiever en verbrand dus ook meerChicoahua schreef:je kan het zelf zo duur maken als je wilt,
groetje

-
- Vaste gebruiker
Zal wel persoonlijk zijn denk ik.
We zijn al een tijdje aan het zoeken in de tuin naar die boom met geld , maar helaas nog steeds niet gevonden.
Hier 2 grooooote honden,en die zullen inderdaad net iets duurder zijn.
Maar dat kleine verschil maakt echt niet zo veel uit als je gewoon een gezonde hond hebt.
Weet zeker dat we eerder de auto zouden verkopen dan dat er 1 van de honden weg zou moeten door geldgebrek.
Het gaat om keuzens maken.
We zijn al een tijdje aan het zoeken in de tuin naar die boom met geld , maar helaas nog steeds niet gevonden.
Hier 2 grooooote honden,en die zullen inderdaad net iets duurder zijn.
Maar dat kleine verschil maakt echt niet zo veel uit als je gewoon een gezonde hond hebt.
Weet zeker dat we eerder de auto zouden verkopen dan dat er 1 van de honden weg zou moeten door geldgebrek.
Het gaat om keuzens maken.

- Hutsje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): moddercockers
- Aantal honden: 2
ik vind een lab dus ook geen grote hondcoopertie schreef:hier ben ik het mee eens. Ik had een labrador die 500 gram vlees at, mijn FB van 10 kg eet dat net zo goed (veel actiever en verbrand dus ook meerChicoahua schreef:je kan het zelf zo duur maken als je wilt,
groetje). Qua voer ben ik dus net zoveel geld kwijt als met een grote hond. Ik geef ook veel uit aan kussens, halsbanden, speeltjes, etc. Dat scheelt ook niets met een grote hond. De DA kost idd qua entingen wat minder maar Cooper had pas een hernia, tja, dan ben je toch weer wat meer kwijt dat dat een grote hond niets krijgt natuurlijk.... Het is maar net hoe je het ziet en zelf aanpakt denk ik...

-
- Zeer actief
Ik kreeg een loge van onder de knie. Leuk vrolijk druk beestje. Toen het etenstijd was gaf ik hem zijn eten. Stomme beest vrat bijna niet. Volgende dag idem. Komt er een vriendin langs en ik vertel haar van ik ga me straks zorgen maken want hij eet bijna niet. Die kwam niet meer bij want ik gaf hem net zoveel als de doggen
Een grote hond blijft gewoon duurder dan een kleine hond er vanuit gaande dat je beide hetzelfde soort voer geeft en niet de 1 een aldibrok en de ander vers of weet ik het wat.
Zoals Huts al zegt, een halsband voor mijn hond is duurder dan die voor mijn vriendin met haar york, net als de vlooienbehandeling, wormenkuur, Ab enz enz
Een grote hond blijft gewoon duurder dan een kleine hond er vanuit gaande dat je beide hetzelfde soort voer geeft en niet de 1 een aldibrok en de ander vers of weet ik het wat.
Zoals Huts al zegt, een halsband voor mijn hond is duurder dan die voor mijn vriendin met haar york, net als de vlooienbehandeling, wormenkuur, Ab enz enz

Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
- Renske
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): kooikerhondje en lundehund
- coopertie
- Vaste gebruiker
ik vind een lab wel horen tot de grotere rassen hoor, hij woog 34 kg (maar ik vergelijk het nu met een Franse BulldogHutsje schreef:ik vind een lab dus ook geen grote hondcoopertie schreef:hier ben ik het mee eens. Ik had een labrador die 500 gram vlees at, mijn FB van 10 kg eet dat net zo goed (veel actiever en verbrand dus ook meerChicoahua schreef:je kan het zelf zo duur maken als je wilt,
groetje). Qua voer ben ik dus net zoveel geld kwijt als met een grote hond. Ik geef ook veel uit aan kussens, halsbanden, speeltjes, etc. Dat scheelt ook niets met een grote hond. De DA kost idd qua entingen wat minder maar Cooper had pas een hernia, tja, dan ben je toch weer wat meer kwijt dat dat een grote hond niets krijgt natuurlijk.... Het is maar net hoe je het ziet en zelf aanpakt denk ik...
. mijn bm reu eet anderhalve kilo per dag, mijn andere reu 1200 gram.
. en een mooie brede leren riem groter dan 70 cm is echt stukken duurder dan een kleinere hoor. ook heb ik een grote auto nodig want ik heb 4 grote honden. zoals ik eerder schreef, entingen zijn voor grote en kleine honden gelijk, operaties niet, de narcose gaat bijvoorbeeld per kilo.

-
- Zeer actief
- coopertie
- Vaste gebruiker
-
- Zeer actief
Er gaat hier makkelijk voor 100 euro brokken en snacks doorheen voor 2 doggen. Zou ik enkel vers voeren dan zou het richting 250 euro per maand gaan. Laatst hadden ze allebei een Panacur ontwormkuurtje, 88 euro voor 1x 2 doggen ontwormen. Ook AB gaat per kilo (ze zijn wel allebei verzekerd).coopertie schreef:ik vind een lab wel horen tot de grotere rassen hoor, hij woog 34 kg (maar ik vergelijk het nu met een Franse BulldogHutsje schreef:ik vind een lab dus ook geen grote hondcoopertie schreef:hier ben ik het mee eens. Ik had een labrador die 500 gram vlees at, mijn FB van 10 kg eet dat net zo goed (veel actiever en verbrand dus ook meerChicoahua schreef:je kan het zelf zo duur maken als je wilt,
. en een mooie brede leren riem groter dan 70 cm is echt stukken duurder dan een kleinere hoor. ook heb ik een grote auto nodig want ik heb 4 grote honden. zoals ik eerder schreef, entingen zijn voor grote en kleine honden gelijk, operaties niet, de narcose gaat bijvoorbeeld per kilo.
). Ben niet met je eens dat een riem dan duurder is, ligt uiteraard ook een beetje aan je smaak. In mijn ogen kun je voor zowel een grote als kleine hond evenveel kwijt zijn (je kunt het zo hoog en laag maken als je zelf wilt
) maar uiteraard wordt er over het algemeen meer geld uitgegeven bij een grote hond.
- Hutsje
- Zeer actief
dat mag jij vinden, zelfs mijn basset zit maar net iets onder de 34 kilocoopertie schreef:ik vind een lab wel horen tot de grotere rassen hoor, hij woog 34 kg (maar ik vergelijk het nu met een Franse BulldogHutsje schreef:ik vind een lab dus ook geen grote hondcoopertie schreef:hier ben ik het mee eens. Ik had een labrador die 500 gram vlees at, mijn FB van 10 kg eet dat net zo goed (veel actiever en verbrand dus ook meerChicoahua schreef:je kan het zelf zo duur maken als je wilt,
). Ben niet met je eens dat een riem dan duurder is, ligt uiteraard ook een beetje aan je smaak. In mijn ogen kun je voor zowel een grote als kleine hond evenveel kwijt zijn (je kunt het zo hoog en laag maken als je zelf wilt
) maar uiteraard wordt er over het algemeen meer geld uitgegeven bij een grote hond.

en juist door die 60 kilo kun je niet aankomen met een lullig leren halsbandje, dat trekken ze zo kapot als ze willen. of ben je het daar ook niet mee eens? geen slipkettingen hier overigens,, allemaal leren halsbanden. dus gelijke monikken, gelijke kappen. maar geen gelijke prijzen.

Ik weet het niet
Je kan een klein hondje hebben en zeer dure voeding en een grote hond en brokken van de lidl bij wijze van spreken.
En idd kan je een grote gezonde hond hebben en een kleine zieke.
Ik ben nog student en durf dus ook gerust te zeggen dat ik niet veel inkomen heb. Maar ja, ik rook niet en ik drink niet en onderhou wel zelfstandig 5 konijnen (waarvan twee grote) en een boxer. Boris heeft dan ook nog behoorlijk wat medicatie en allen zitten op goed voer, maar wel ook naar de prijs gekeken dat geef ik toe. Maar ook wel op het merk en de inhoud gelet want van slecht voer moet je weer veel geven dus ben je nog niet goedkoper uit. De konijnen hebben nu gevitameerde brok van Teurlings en boris carocroc
Je kan een klein hondje hebben en zeer dure voeding en een grote hond en brokken van de lidl bij wijze van spreken.
Ik ben nog student en durf dus ook gerust te zeggen dat ik niet veel inkomen heb. Maar ja, ik rook niet en ik drink niet en onderhou wel zelfstandig 5 konijnen (waarvan twee grote) en een boxer. Boris heeft dan ook nog behoorlijk wat medicatie en allen zitten op goed voer, maar wel ook naar de prijs gekeken dat geef ik toe. Maar ook wel op het merk en de inhoud gelet want van slecht voer moet je weer veel geven dus ben je nog niet goedkoper uit. De konijnen hebben nu gevitameerde brok van Teurlings en boris carocroc

- Hutsje
- Zeer actief
je moet natuurlijk geen appels met peren vergelijken. dus wat je een kleine hond geeft geef je een grote ook. dus een leren halsband voor een kleine hond is veel goedkoper dan een leren halsband voor een grote. een treklijn alleen al scheelt enrom veel, gaat ook per kilo. de narcose voor een kleien hond is veel goedkoper dan voor een grote. een kleine hoind kost veel minder qua voer als een grote als je hetzelfde voer geeft. ik kan 4 sjawawa's in een klein autootje kwijt maar geen 4 bm's. enzovoorts.boxersien schreef:Ik weet het niet

- Annelies
- Zeer actief
Re: minder geld-> kleine hondjes, meer geld-> grote(re
Mensen met aardig-inkomen-genoeg-geld hebben vrijer keuze in ras; net wat ze aanspreekt en wat bij de leefstijl past.WiLuna schreef:
Mensen met een normaalnietechtveelinkomen hebben kleine hondjes (kunnen grote honden niet betalen)
Mensen met aardiginkomengenoeggeld hebben grote(re) honden en vaak ook meerdere.

Overgave kan de grootste overwinning zijn...
- Hutsje
- Zeer actief
dat is niet waar. ik voer hier ook alleen maar vers, er gaat meer dan 100 kilo per maand door en ik ben nog geen 75 euro per maand kwijt voor 4 honden. ik voer geen kvv oid, alleen zelf samengesteld.Essy schreef: Er gaat hier makkelijk voor 100 euro brokken en snacks doorheen voor 2 doggen. Zou ik enkel vers voeren dan zou het richting 250 euro per maand gaan.

Dat is de prijs van Carnibest, koekjes en wat kluifbotten bij elkaarHutsje schreef:dat is niet waar. ik voer hier ook alleen maar vers, er gaat meer dan 100 kilo per maand door en ik ben nog geen 75 euro per maand kwijt voor 4 honden. ik voer geen kvv oid, alleen zelf samengesteld.Essy schreef: Er gaat hier makkelijk voor 100 euro brokken en snacks doorheen voor 2 doggen. Zou ik enkel vers voeren dan zou het richting 250 euro per maand gaan.

- Hutsje
- Zeer actief
dat snap ik, maar jij zegt dat als je alleen vers zou voeren dat je dan richting 250 euro gaat. vers is niet alleen carnibest. als je zegt dat wanneer je alleen carnibest zou voeren ben je dat wel kwijt idd.Essy schreef:Dat is de prijs van Carnibest, koekjes en wat kluifbotten bij elkaarHutsje schreef:dat is niet waar. ik voer hier ook alleen maar vers, er gaat meer dan 100 kilo per maand door en ik ben nog geen 75 euro per maand kwijt voor 4 honden. ik voer geen kvv oid, alleen zelf samengesteld.Essy schreef: Er gaat hier makkelijk voor 100 euro brokken en snacks doorheen voor 2 doggen. Zou ik enkel vers voeren dan zou het richting 250 euro per maand gaan.

- Joyce
- Zeer actief
- Aantal honden: 4
als het gaat om een gezonde kleine of gezonde grote hond dan zal een kleine hond goedkoper zijn. Als één van de twee ziek wordt maakt het niet meer uit. Een kleine zieke hond die medicijnen of operaties nodig heeft zal een stuk duurder zijn dan een gezonde grote hond.
Je moet niet alleen naar de normale uitgaven kijken, maar ook of je de kosten van eventuele medicijnen of operaties op kunt brengen mocht je hond ziek worden, een ongeluk krijgen oid. Zeggen dat je een kleine hond hebt omdat dat goedkoper is vind ik behoorlijk naief.
Je moet niet alleen naar de normale uitgaven kijken, maar ook of je de kosten van eventuele medicijnen of operaties op kunt brengen mocht je hond ziek worden, een ongeluk krijgen oid. Zeggen dat je een kleine hond hebt omdat dat goedkoper is vind ik behoorlijk naief.
Je kunt beide verzekeren. Alleen is ook dat voor een grote hond weer duurderJoyce schreef:als het gaat om een gezonde kleine of gezonde grote hond dan zal een kleine hond goedkoper zijn. Als één van de twee ziek wordt maakt het niet meer uit. Een kleine zieke hond die medicijnen of operaties nodig heeft zal een stuk duurder zijn dan een gezonde grote hond.

Jij wil een punt maken door een kleine zieke hond met een grote gezonde hond te vergelijken en dan te zeggen dat ze even duur zijn.