Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

benche's

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

starfleet
Erelid

Ongelezen bericht door starfleet »

Buffy sliep ook in een bench in het begin en ze vond dat prima, als de deur maar open bleef. De meeste honden moet je eraan wennen opgesloten te zitten, dus uit zichzelf vinden ze dat niet leuk. Zo'n bench wel natuurlijk, wat is er tegen? Het is dat dichte deurtje waar ik zelf ook moeite mee heb.

Daarnaast, is hier al gezegd, is het natuurlijk niet raar dat een hond het niet leuk vindt als zijn vaste slaapplek ineens weg is. Buffy kijkt ook raar als de hulp is geweest en haar mandje, haar dekbed en de deken op de bank liggen nog buiten te luchten.

Anne
Addy

Ongelezen bericht door Addy »

kitty2 schreef:
Lars schreef:Conditionering. :wink:

ja, maar er worden zoveel dingen geconditioneerd :19: zijn die dan ook zo slecht?? als een hond een hekel heeft aan een bench gaat ie er ook zelf niet inliggen neem ik aan :denken:
Vertel mij eens of vroeger toen er nog geen benches waren al die honden zich onveilig voelden :mrgreen:
Benches zijn er puur voor het gemak van de mens, niet meer en niet minder. Laten we nou niet doen alsof we het voor fifie doen :roll:
Ik heb niks tegen benches maar wel tegen benchmisbruik en mensen vinden het schijnbaar steeds normaler worden om hun hond er dag en nacht in te plempen. Daar heb ik moeite mee.
Wil de hond
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Wil de hond »

Vertel mij eens of vroeger toen er nog geen benches waren al die honden zich onveilig voelden
Vertel mij dan eens hoe het vroeger de honden verging die tijdens afwezigheid van de baas het huis hadden gesloopt en/of ondergezeken en -gescheten?

Ik kán me enigszins voorstellen dat de gevolg van dat soort daden vaak onder de noemer dierenmishandeling geschaard konden worden. En tevens kan ik me voorstellen dat veel van die honden na ettelijke mishandelingen in het asiel gedumpt of simpelweg de straat op geschopt werden.
starfleet
Erelid

kitty2 schreef:dat is hier ook het hele punt, zo gauw er iemand is die zijn pup in een bench wil gaan doen wordt er meteen hoog van de toren geblazen dat het eenzame opsluiting ofzo is :19:
Dat is het ook vaak. Pups worden zo de bench in gepropt, er wordt geen dag vrij voor genomen. Hij moet maar wennen al jankt hij zich suf. En hoeveel pups liggen niet zielig te suffen de hele dag in zo'n kooi met een knappende blaas :jank: :jank:

Een enkeling zal vallen over pup in een bench naast het bed en na gewenning een dagdeel in een bench. Het zijn die zielenpieten van vijf, zes maanden die met hun tomeloze energie na een nacht in de kooi en een plasrondje van vijf minuten 6 of 7 uur in een kooi gepropt worden :jank: :jank:

Of pupjes van acht weken die maar moeten wennen, dat janken gaat vanzelf over. Die in hun eigen stront kunnen zitten verrekken.

Anne
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

starfleet schreef: Die in hun eigen stront kunnen zitten verrekken.

Anne
En daar moet je ze dan ook in laten zitten he? Want zo leren ze tenminste om de bench te vervuilen de viespeuken!
(helaas meerdere malen gehoord :jank: )
Afbeelding
starfleet
Erelid

Wil de hond schreef:
Ik kán me enigszins voorstellen dat de gevolg van dat soort daden vaak onder de noemer dierenmishandeling geschaard konden worden. En tevens kan ik me voorstellen dat veel van die honden na ettelijke mishandelingen in het asiel gedumpt of simpelweg de straat op geschopt werden.
Nou doe je net of dat gewoon was vroeger. Dat waren echt de rotlui en die heb je tegenwoordig ook. Ik weet ook niet over welke vroeger je het hebt. Die benches zijn er pas echt volop gekomen in de jaren negentig. Ze werden gebruikt voor pittbulls en zijn later bon ton geworden. Je dacht toch niet dat mensen in de jaren tachtig en masse hun hond schopten en sloegen?

Het lijkt wel alsof door die bench, allerlei mensen een hond nemen die vroeger gewoon geen hond konden hebben. Het is nu gemakkelijk om je hond in een kooitje te stoppen als je er geen tijd voor hebt.

Anne
Wil de hond
Zeer actief
Contacteer:

Moos schreef:
starfleet schreef: Die in hun eigen stront kunnen zitten verrekken.

Anne
En daar moet je ze dan ook in laten zitten he? Want zo leren ze tenminste om de bench te vervuilen de viespeuken!
(helaas meerdere malen gehoord :jank: )
Dit soort opmerkingen zie ik op dit forum dus ook regelmatig voorbijkomen, in willekeurige topics waarin het woord bench voorkomt.

Helaas heb ik nog nooit iets kunnen lezen over correcte zindelijkheids-training met behulp van een bench op dit forum.

Qua informatie-gehalte een behoorlijke misser imo.

Heb je er al eens bij stil gestaan dat het zomaar zou kunnen dat juist het gemis aan dat soort info tot gevolg kan hebben dat pups inderdaad badend in de stront/pies uren zitten te verrekken in een bench, simpelweg omdat diens eigenaar niet met juiste info in aanraking kon komen maar desondanks wel de bench in huis haalde?
Moos
Zeer actief

Wil de hond schreef:
Helaas heb ik nog nooit iets kunnen lezen over correcte zindelijkheids-training met behulp van een bench op dit forum.

Heb je er al eens bij stil gestaan dat het zomaar zou kunnen dat juist het gemis aan dat soort info tot gevolg kan hebben dat pups inderdaad badend in de stront/pies uren zitten te verrekken in een bench, simpelweg omdat diens eigenaar niet met juiste info in aanraking kon komen maar desondanks wel de bench in huis haalde?
Ach kom op zeg, er is ook nog zoiets als normaal gezond verstand hoor.
Mensen die zelf besluiten dat de correcte zindelijkheidstrainig met de bench vast is de pup uren in zijn eigen ontlasting te laten zitten :idea: daar gaat wel meer mis dan 'het gebrek aan juiste info'.

Overigens vraag ik ook al tijden in dit soort topics of iemand mij uit kan leggen hoe je een pup met bench sneller zindelijk maakt. Ik wacht nog steeds op antwoord, en naar mijn idee krijg ik dat nooit omdat de bench bij zindelijkheidstraining bar weinig doet als je je pup er geen uren op een dag instopt.
Afbeelding
Wil de hond
Zeer actief
Contacteer:

starfleet schreef:
Wil de hond schreef:
Nou doe je net of dat gewoon was vroeger. Dat waren echt de rotlui.

Anne
Het is van de dag nog steeds gemeengoed hoor, de gedachte dat je een hond slopen afleert door hem af te straffen als je thuiskomt, of hem door de pis heen te sleuren terwijl je hem zwaar uitkaffert als hij weer eens de boel niet op kon houden.

Dus je hoeft echt niet zo heel ver terug te gaan in de tijd.

En dat doen echt niet alleen rotlui, meestal zijn dat onwetende en gefrustreerde honden-eigenaars die het nog aan hun hart gaat ook dat afstraffen. Maar omdat ze niet beter weten en de hond blijkbaar erg eigenwijs en hardleers is wordt er ondanks alles steeds harder opgetreden.

Wat ik bedoel te zeggen is dat veel honden en hun eigenaars dit soort drama's bespaard blijven doordat de bench ze voorkomt.

Waarmee ik dus niet beweer dat puppen ongeremd de bench inkwakken okay is.
Wil de hond
Zeer actief
Contacteer:

Overigens vraag ik ook al tijden in dit soort topics of iemand mij uit kan leggen hoe je een pup met bench sneller zindelijk maakt.
Als je die training goed aanpakt kweek je sneller de gewenste gewoontes simpelweg omdat het gemakkelijker is fouten te voorkomen en alles beter in goede banen geleidt kan worden.

Dit dan voor de mensen die niet dag en nacht alleen maar met puppert's plas- en poepgedrag bezig kunnen zijn.
Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Gollum »

Moos schreef:
Gollum schreef:
Dat ben ik dus met je eens. Ik heb de bench juist gebruikt om Gollum zo snel mogelijk de vrijheid te kunnen geven om los te slapen. Los slapen (en alleen zijn) kon in mijn ogen alleen als ze niets zou slopen dus heb ik haar in etappes steeds meer vrijheid gegeven tot ik dacht dat het kon. Dat was bij Gollum al met een maand of 10, toen kon ik alle deuren open laten staan en koos ze haar eigen plek. Een paar weken daarna heb ik de bench maar opgeruimd omdat ze er toch niet meer in lag.

Ik heb niks tegen benchgebruik mits goed aangeleerd en niet 16 van de 24 uur. Bij volwassen honden ben ik er minder fan van.
Door mijn spullen een beetje op te ruimen konden zowel Saar als Vera vanaf 8 weken altijd los in huis zonder te slopen.

Moos was nogal een sloopmonster, dus die kant ken ik ook :mrgreen: , maar hij was absoluut niet aan de bench te wennen, dus met hem woonde ik in een soort bunker in zijn puppytijd.

Als Saar en Vera toch vanaf 8 weken zonder te slopen los in huis konden zouden er heel veel meer pupjes moeten zijn die dat kunnen. Maar als ze standaard vanaf 8 weken in de bench gezet worden zal je dat nooit weten natuurlijk, en zal iedereen blijven roepen dat het wel moet vanwege slopen wat ze misschien zonder bench ook niet gedaan hadden :19: :wink: (of misschien alleen de tv gids eens gesloopt zouden hebben of een plant.).
Ik bedoel hiermee niet jou en Gollum hoor, in het algemeen bedoel ik.
hahaha al bedoelde je me wel, ik zit er toch niet mee :P
Ik ben het met je eens hoor, als pupje van 8 weken sloopte Gol ook nog niet. Ik ben de bench pas een paar maanden daarna echt gaan gebruiken, toen madame het slopen door begon te krijgen :mrgreen: Het was de bedoeling haar zonder bench op te voeden, zo hadden mijn ouders het ook altijd gedaan. Maar die hadden in mijn herinnering niet van die pingpongbal sloophonden :19:
Misschien had het ook wel gelukt zonder bench hoor, dat kan best. Ik had het voordeel dat ik ook nog een inpandige hal had die ik als soort 2e bench kon gebruiken. Alhoewel, ik kan me nog een foto herinneren..

Afbeelding

Hier was ze 8 maanden en was ik bezig met de uit-de-bench training, was ik even blij dat het haletje nog opgeknapt moest worden :F:
Het behang heeft er ook nog aan moeten geloven, Gol had een tijdje behang strippen als hobby :roll:

Ik denk trouwens dat ik een stuk relaxter zal zijn met een 2e hond, vooral omdat Gollum gewoon los slaapt. Ik denk dat het dan makkelijker is om ze los te laten slapen/ alleen zijn omdat ze met z'n 2en zijn. Naar mijn idee kwam het slopen bij Gol vooral uit verveling.
Addy

Ongelezen bericht door Addy »

Wil de hond schreef:
Vertel mij eens of vroeger toen er nog geen benches waren al die honden zich onveilig voelden
Vertel mij dan eens hoe het vroeger de honden verging die tijdens afwezigheid van de baas het huis hadden gesloopt en/of ondergezeken en -gescheten?

Vroeger had je veel meer erfhonden of honden die zo de tuin in konden :wink:
En als we het over dierenmishandeling hebben schaar ik daar rustig negen uren s'nachts in de bench en 8 uur overdag onder hoor :wink:
Neem dan geen hond :roll:
Moos
Zeer actief

Wil de hond schreef:
Overigens vraag ik ook al tijden in dit soort topics of iemand mij uit kan leggen hoe je een pup met bench sneller zindelijk maakt.
Als je die training goed aanpakt kweek je sneller de gewenste gewoontes simpelweg omdat het gemakkelijker is fouten te voorkomen en alles beter in goede banen geleidt kan worden.

Dit dan voor de mensen die niet dag en nacht alleen maar met puppert's plas- en poepgedrag bezig kunnen zijn.
Ja, ik snap dit wel, maar wat ik me dan dus afvraag is hoe lang en hoe vaak de pup daarvoor dan in de bench moet.
Aangezien jonge pups vaak elk half uur ongeveer leeglopen blijft er weinig tijd buiten de bench over dan als je dit met bench wilt voorkomen.
Ik lees, of las kom er al een aantal jaar niet meer, het weleens op Amerikaanse fora, de pup mocht naarmate hij ouder werd steeds langer uit de bench, of puppyren. Dat vind ik dus niet kunnen, en ik vraag me dus af hoe je het anders in kan zetten voor zindelijkheid dan door de pup er dus wel een aardig deel van de tijd in te hebben.

Ik vind trouwens ook wel dat als je niet eens genoeg tijd hebt om je pup zonder opsluiting zindelijk te maken (en laten we zeggen dat je daar tot een maand of 6 voor hebt), dat je wel erg weinig aandacht aan de pup kan besteden. Als je geen smetvrees hebt is zindelijk maken toch niet zo'n enorm onderdeel van de puppentijd?
Afbeelding
Kit
Erelid
Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Kit »

vroegah zat Fikkie in het kolenhok
Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone

Ongelezen bericht door Gollum »

Addy schreef:
Wil de hond schreef:

Vroeger had je veel meer erfhonden of honden die zo de tuin in konden :wink:
En als we het over dierenmishandeling hebben schaar ik daar rustig negen uren s'nachts in de bench en 8 uur overdag onder hoor :wink:
Neem dan geen hond :roll:
Nou inderdaad, dat is gewoon 16 uur in de bench. En dan denk ik dat dat nog een voorzichtige schatting is, er zal ook nog wel gewinkeld moeten worden of op visite gegaan. Ik denk dat het dan al snel tegen de 20 uur in de bench loopt.
Weet je trouwens dat ik een labradorfokker ken die standaard zo werkt? Pupje de hele dag in de bench, alleen eruit om te ontlasten en aandacht van de baas te krijgen. Pupje loopt niet zomaar los in huis. Het is een werklijn fokker, misschien is dat dan normaal, maar ik kan me er niet echt in vinden.
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

kitty2 schreef:vroegah zat Fikkie in het kolenhok
Nietes. Soezie liep gewoon zelf de deur in en uit. Liet zichzelf uit.

Overigens heb ik vorig jaar 5 weken een logé-pup gehad (4,5 maand oud). Thuis gewend aan de bench. Hier het ding ook neergezet, maar ik kreeg hem er echt niet in. Dus gewoon 5 weken los, alleen in de kamer laten slapen (dames gaan mee naar boven).
Toen hij weer naar zijn baasje ging, ging hij direct weer in de bench liggen. Ligt daar nu nog in geloof ik. Prima toch? Saar ligt heel vaak in de wc, ook een erg kleine ruimte :wink:

Overigens is Miep een hele andere hond. Saar zoekt dus altijd de intieme, beschutte plekjes op. En Miep die moet ruimte om zich heen hebben, gaat altijd middenin de kamer liggen.
Golden Stanley

Ongelezen bericht door Golden Stanley »

Moos schreef:
Wil de hond schreef:

Ach kom op zeg, er is ook nog zoiets als normaal gezond verstand hoor.
Mensen die zelf besluiten dat de correcte zindelijkheidstrainig met de bench vast is de pup uren in zijn eigen ontlasting te laten zitten :idea: daar gaat wel meer mis dan 'het gebrek aan juiste info'.

Overigens vraag ik ook al tijden in dit soort topics of iemand mij uit kan leggen hoe je een pup met bench sneller zindelijk maakt. Ik wacht nog steeds op antwoord, en naar mijn idee krijg ik dat nooit omdat de bench bij zindelijkheidstraining bar weinig doet als je je pup er geen uren op een dag instopt.
Precies, tijd is een kostbaar begrip in deze. Dat zie ik al tijden in de praktijk, heb dat tijdens alle puptrainingen meegemaakt. Mensen nemen niet de moeite om vakantiedagen in te leveren om tegemoet te komen aan de opvoeding van hun pup. Nemen niet de moeite om oppas te regelen, zodat de tijd in die bench daarmee bekort wordt....en uiteindelijk zo'n pup daar meer van zal leren dan van die extra tijd in de bench...wat Addy aangaf, de bench is er voor het gemak van de mens, niet zozeer voor die pup.
Ik ken in de praktijk mensen met pup, waarvan hele dagen gewerkt wordt. Tussen de middag wordt het 5 minuten uitgelaten en dan weer de bench in geflikkerd omdat er weer gewerkt moet worden. Zal ongetwijfeld in zijn eigen vuil liggen in die bench, want er zal geen één pup zijn die het vier uur droog weet te houden op die leeftijd. Zo'n pup schiet daar niets mee op.

Vroeger werden de honden van mijn familie en schoonfamilie in de bijkeukens in huis gehouden. Vaak gingen ze mee naar het bedrijf en bleven daar 's nachts voor de waak. Heb het vaak met ze gehad over het fenomeen bench. Dat was er toen niet, de pups kregen een houten schavot met een jute deken en daar konden ze het mee doen. Ik vind het voorbeeld van Wil dat de honden het toen wel heel slecht hadden en veel slaag kregen doordat er gesloopt werd, dan ook niet passen in de voorbeelden die ik meekrijg. Het is de tijd van nu die veranderd is, alles en iedereen moet mee met de hectiek van deze samenleving. Goed en snel geld verdienen, carriëre maken anders hoor je er niet bij, het geld besteden aan de pleziertjes vooral voor jezelf en in dat kader wordt een hond vaak vergeten en is daar de dupe van.

Uitzonderingen daar gelaten voor de mensen die het wel goed menen met de bench. Het gros vindt het wel prima zo.
Daisy@
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herders
Aantal honden: 3
Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy

Ongelezen bericht door Daisy@ »

Ik heb niets tegen een bench, mits niet misbruikt. En natuurlijk is het voor ons eigen gemak, maar waarom zou dat niet mogen soms?

Bij Daisy hebben wij ook fouten gemaakt. Vanaf nacht één beneden, janken, janken en nog eens janken. :jank: Maar goed, ze moest maar leren was ons gezegd. Na 2 weken had ze het op gegeven. En ja, daar heb ik spijt van, heel erg spijt. We wisten toen ook nog niet beter.
Gelukkig wist ik bij Spike beter. Lekker naast ons bed, wél in z'n bench.
Overdag zo nu en dan wennen, mét wat lekker in z'n bench beneden.

En veel minder problemen gehad met janken. En ja, hij leerde ook alleen thuis te blijven.
Gelukkig is een mens nooit oud genoeg om te leren!

Als er een volgende pup zou komen zou ik weer een bench gebruiken. En ja, ook voor m'n eigen gemak. De hond leert niet slopen, hij is altijd lief als je thuiskomt. En nee, ik laat een pup niet standaard úren alleen in een bench overdag, dat is het andere uiterste vind ik, dát kan niet, hoeft ook niet. Je zult er verder je tijd aan moeten besteden, wat toch ook alleen maar leuk is. :wink:
Gordonsetter23
Zeer actief
Mijn ras(sen): Gordonsetter
Contacteer:

Ongelezen bericht door Gordonsetter23 »

malinois schreef:Alle pups zitten als ze hier komen zo af en toe in de bench. 's nachts altijd, en overdag hun verplichte rustuurtjes...
Ik heb er nooit problemen mee gehad, met geen enkele hond... wat ze niet aanleren (slopen) hoef je ze ook niet af te leren...
Er lopen er nu altijd 2 los in de kamer, die ook vroeger in de bench hebben gelegen, en nog steeds gaan ze er inliggen als de deurtjes openstaan...
zo werkt het hier ook, en ik heb niet de indruk dat ik misbruik maak van de bench
Succes is niet hoever je gekomen bent, maar vanaf waar je begonnen bent
Afbeelding
www.bleekerzonwering.nl
Gordonsetter23
Zeer actief
Mijn ras(sen): Gordonsetter
Contacteer:

Ongelezen bericht door Gordonsetter23 »

starfleet schreef:
kitty2 schreef:dat is hier ook het hele punt, zo gauw er iemand is die zijn pup in een bench wil gaan doen wordt er meteen hoog van de toren geblazen dat het eenzame opsluiting ofzo is :19:
Dat is het ook vaak. Pups worden zo de bench in gepropt, er wordt geen dag vrij voor genomen. Hij moet maar wennen al jankt hij zich suf. En hoeveel pups liggen niet zielig te suffen de hele dag in zo'n kooi met een knappende blaas :jank: :jank:

Een enkeling zal vallen over pup in een bench naast het bed en na gewenning een dagdeel in een bench. Het zijn die zielenpieten van vijf, zes maanden die met hun tomeloze energie na een nacht in de kooi en een plasrondje van vijf minuten 6 of 7 uur in een kooi gepropt worden :jank: :jank:

Of pupjes van acht weken die maar moeten wennen, dat janken gaat vanzelf over. Die in hun eigen stront kunnen zitten verrekken.

Anne
pups gaan bij mij vanaf 8 weken enkel in de bench voor het verplichte rustuurtje, ik laat ze op schoot in slaap vallen en leg ze er dan in vervolgens houd ik met een camera en monitor in beeld wanneer ze wakker dreigen te worden en dan zet ik de deur al weer open, zo wen ik ze dus aan de bench.
zo bouw ik dat langzaam op en nu is het zo dat ze er max 4-6 uurtjes inliggen nadat ik eerst minimaal een uur gelopen heb met ze, de nachten lopen ze los en op werkdagen gaan ze naar de oppas.
Succes is niet hoever je gekomen bent, maar vanaf waar je begonnen bent
Afbeelding
www.bleekerzonwering.nl
jidde

Ongelezen bericht door jidde »

Hier staat nu een bench voor Noah, Nanni heeft nooit bij ons in de bench gelegen. En raad eens wie zo af en toe in de bench van Noah duikt... Juistum. Nanni :smile: Dus zo erg vind ze die niet. Geld ook voor Tuana, die ligt altijd los maar der bench staat er, ze duikt er zelf in, met deurtje open, net als Nanni.
Wat is het verschil tussen een mand en een bench? Ze gaan er beide graag in :19:
Moos
Zeer actief

jidde schreef: Wat is het verschil tussen een mand en een bench? Ze gaan er beide graag in :19:
Met deurtje open helemaal niks natuurlijk. Maar daar gaat de discussie ook nooit over, de bench met open deur :19:
Afbeelding
jidde

Ongelezen bericht door jidde »

Dat is waar :wink: Het zindelijk worden met een bench heb ik nooit gesnapt trouwens :denken: Hoezo word een pup sneller zindelijk met een bench? De theorie dat ze hun eigen nest niet bevuilen is niet geheel waar, anders zouden er geen pups/honden zijn die in de bench poepen toch :mrgreen:
Essy

Ongelezen bericht door Essy »

Zouden die honden die zelf in een bench gaan, waarvan het deurtje openstaat, er ook nog uit zichzelf ingaan als het deurtje dan ook gelijk een paar uur dicht ging?

En bench met een open deurtje is een veilig holletje. Een bench met een dicht deurtje is een kooi waarinje opgesloten wordt en er niet uit kunt.
Burnie
Zeer actief

Ongelezen bericht door Burnie »

Volgens mij gaat het niet zozeer om een bench als zodanig. Ik denk dat langdurige, frequente opsluiting (zonder afleiding) in kleine, afgesloten ruimtes (badkamer, wc, garage) hetzelfde effect heeft op een (jonge) hond als opsluiting in een bench :denken:
Laatst gewijzigd door Burnie op 18 aug 2008 06:48, 1 keer totaal gewijzigd.
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Moos schreef:Overigens vraag ik ook al tijden in dit soort topics of iemand mij uit kan leggen hoe je een pup met bench sneller zindelijk maakt. Ik wacht nog steeds op antwoord, en naar mijn idee krijg ik dat nooit omdat de bench bij zindelijkheidstraining bar weinig doet als je je pup er geen uren op een dag instopt.
mijn honden zitten de laatste weken bij de fokker al in de kennel, 's nachts met zn allen in een nachthok.. dus als er 2 pissen en poepen moeten ze er allemaal in liggen... tot op heden heb ik allemaal pups gehad (mechels) die geleerd hebben dus dat pissen en poepen niet zo slim is als je er zelf in moet liggen dus die melden zich eventueel wel als ze eruit moeten 's nachts... terwijl ook dat bijna niet voor is gekomen, ze waren allemaal zo goed als nachtzindelijk toen ze hier kwamen met een week of 7.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Golden Stanley schreef:Zal ongetwijfeld in zijn eigen vuil liggen in die bench, want er zal geen één pup zijn die het vier uur droog weet te houden op die leeftijd. Zo'n pup schiet daar niets mee op.
als hier een pup komt neem ik 3 weken vakantie, daarna werk ik 4 uur per dag... en dat hebben ze allemaal met gemak droog kunnen houden :19:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
starfleet
Erelid

Gordonsetter23 schreef: zo bouw ik dat langzaam op en nu is het zo dat ze er max 4-6 uurtjes inliggen nadat ik eerst minimaal een uur gelopen heb met ze, de nachten lopen ze los en op werkdagen gaan ze naar de oppas.
Altijd dat verkleinwoordje: uurtjes :wink:

Anne
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Essy schreef:Zouden die honden die zelf in een bench gaan, waarvan het deurtje openstaat, er ook nog uit zichzelf ingaan als het deurtje dan ook gelijk een paar uur dicht ging?
ja als pup gaat die hier direct dicht want dan is het verplicht slapen en dat wordt niks met een open deurtje he... kan wel even een foto maken want mn teef van 7 ligt nu weer in de bench met open deurtje... dit is een van de honden die vroeger netjes in de bench heeft gelegen (met dicht deurtje) en nu sinds een aantal jaren al losloopt... ze gaat er nog steeds graag liggen...
Afbeelding
monky555
Zeer actief
Mijn ras(sen): Peludo Iza & American staffordshire terriër Lila.

Ongelezen bericht door monky555 »

monky sloopte echt alles de muren, de vloeren, glas, de meubels, als hij buiten wat zag knalde hij tegen het raam (enkelglas & 1 hoog) voor zijn eigen veiligheid moest hij dus in de bench :wink: , amy sloopte alleen de meubels die hou je toch graag zolang mogenlijk heel?? (ik wel)

monky heeft een tijd lang zijn eigen kamer gehad en hadden we overal op het hout aliminiumlatjes gemaakt op een gegeven moment heel de kamer gesloopt :eek: , we konden zelfs door de plint naar de buurvrouw kijken, het hekje wat we zelf gemaakt hadden ivm de hoogte en stevigheid (de katten konden zo lekker bij monky liggen) was op een gegeven niks van over en hij kon zo door de spijlen heen lopen (die waren xtra hard staal :eek: )

sorry maar dan die 4 uren maar in de bench wel de grootste daar is hij altijd rustig in geweest :ok: nu met zijn vriendinnen sloopt hij nog maar weinig, hij is nu alleen nog gek op afstandbedieningen en telefoontjes dus ook minder risico voor hem om los te lopen :wink: , hij loopt nu dan ook altijd los maar als hij de kans krijgt sloopt hij dus nog steeds :wink:

monky heeft een heleboel gemist in zijn pup tijd (vroeg bij zijn familie weg gehaald :N: ) en ik denk dat hij sloopt uit kwaadheid, ik mag namelijk niet 2 x weg gaan op een dag 1 keer prima maar al ga ik 2 x 10min. dan is er wat kapot :roll: nou is monky een hele aparte hond en heb ik een heleboel van hem geacepteerd en soms iets slopen vindt ik helemaal niet erg maar ik hou wel graag mijn huisje heel, ik heb een heleboel moeten doen om zover te komen en ik ben trots op mijn huisje :ok:
Afbeelding
R.I.P. Lieve Monky (AST), 09-07-2000 / 17-11-2011

R.I.P. Lieve Sara (GR), 03-11-2000 / 09-01-2012
R.I.P. Lieve Amy (AST), 18-08-2004 / 18-06-2014
R.I.P. Lieve Rio (RWx), 25-05-2009 / 14-08-2014
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”