Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

ik ben er achter

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

zoe
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door zoe »

Ik loop toevallig altijd met 2 collies te wandelen :mrgreen: :19:
groetjes van Joke
poot van Tender
jidde

Ongelezen bericht door jidde »

Dan is dit wel een extreme pitbull :pffff:
Afbeelding
Intussentijd heeft ie nog een veeeel grotere kop gekregen :eek: :mrgreen:
Pak-de-bal

Ongelezen bericht door Pak-de-bal »

Aimee schreef:Ben is geen typisch lab nee, en daar ben ik ook alleen maar blij mee. Hij heeft veel rimpels op zijn kop, heeft spleetoogjes, en kale randjes eromheen, hij is veel gespierder en heeft een veel smallere borstkas dan een normale lab. Maar hij heeft toch echt een stamboom. :mrgreen:
een stamboom is volgens het boekje, althans bij de stabij, hoe zit dit dan bij de labs?
als hij dit allemaal heeft? :denken:

Bauke zijn oren waren 1 cm te kort voor een èchte stabij, kan je nagaan :smile:
Tamara/Bayko
Zeer actief
Mijn ras(sen): Vlinderhondje (Epagneul Nain Continental Papillon)

Ongelezen bericht door Tamara/Bayko »

Mijn honden zijn ook al voor vanalles en nog wat 'uitgescholden'. Vooral Bayko omdat ie niet zoals de meeste border collies zwart-wit is maar een weinig voorkomende kleur heeft. Vandaag echter was niet Bayko maar Cyntha de pineut. Ik stond net heerlijk charmant een poepzakje dicht te knopen, stopt er een auto naast me. Raampje gaat naar beneden en de beste man vraagt: 'die kleine zwarte, is dat een Berner Sennen?' wijzend op m'n niet al te grote maar toch duidelijk rastypische border collie meisje :roll: 'Nee hoor meneer, dit zijn border collies'. 'Ow. Ja want m'n dochter heeft er ook zo eentje besteld en volgens haar is 't een Berner Sennen'. Uuuh..oke. Dag meneer!
Groetjes van Tamara en een pootje van Cody
Afbeelding
In liefdevolle herinnering:
Bayko *06-01-2002 +08-09-2012 Cyntha *20-04-2003 +02-05-2017
jidde

Ongelezen bericht door jidde »

Pak-de-bal schreef:
een stamboom is volgens het boekje, althans bij de stabij, hoe zit dit dan bij de labs?
Vaak zit er in 1 ras ontzettend veel verschillen en toch zijn ze dan van 1 ras. Ik zal mijn ras als voorbeeld nemen:
Afbeelding

Afbeelding
Zie je de verschillen? Zijn dit natuurlijk wel 2 uiterste, maar het zijn beide duitse herders. Zo is het met Ben van Aimee ook, hij is erg klein, slank, gespierd en pittig karakter. Echt een werklabrador. De meeste zijn showlabradors die je tegen komt, heel anders qua uiterlijk en karakter als Ben
pammetje
Zeer actief

Ongelezen bericht door pammetje »

Pak-de-bal schreef:nou, Bauke heeft anders geen dikke kop , hoor :19:

dus het is wel een ras-kenmerk :19:
nou maar ik vind bauke wel een dikke kop hebben hoor
is maar net hoe iemand dat ziet he
Afbeelding
ik geniet van het leven
ik geniet van de zon
ik doe de deur open
en pleur van het balkon
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

ach, zelfs als het om een bepaald ras gaat kunnen mensen het idd niet eens uitelkaar houden....
hier in december of zo een boze buurman aan de deur gehad, zijn vrouw was die middag aangevallen door een herder en ja, die heb ik, dus het was mijn herder.....
helaas voor hem, ik was sochtends om 0900 vertrokken naar Rotterdam en pas rond 1900 weer terug en dat allemaal met ALLE honden....dus ja, toen ik vroeg hoe laat en hij zei 1500 kon ik alles ontkrachten, toen kreeg ik alleen nog maar van hem...."ja maar jullie hebben toch zulke honden"....
ja idd, maar er lopen er meer rond die fikkie heten :lol:

ach, ze werden wel herkend als mechelaars :wink:
Boreas
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Boreas »

ik moet zeggen dat ik het vaak niet goed of helemaal niet zie wat voor ras een hond is, of wat er in zit. Ik moet nog veel leren.
En er zijn ook nogal veel honderassen eerlijk gezegd.
Ik zeg zelf dus helemaal niks over andere honden, alleen als hij/zij mooi is of lief enz ;)

Onze Bor is al uitgemaakt voor:
Keeshondje (vaak!)
Poolvos
Wolf
Husky
Albino!?

Mensen keken/kijken of vertederd naar hem: aaww schattig bolletje wol! Dan is het soms mensen aan de kant maaien om door te kunnen lopen :D Nee hoor dat is erg leuk dat er blijkbaar allemaal mensen zijn die er zo blij van worden (en ons zelfs in de gaten houden om hem te kunnen zien lol).

Of vinden hem zo'n klein keffertje (ik zou alleen niet weten waar je dit mee door elkaar kan halen aan rassen maar goed) en lachen mij of vriend uit: haha kijk weer zo'n stom wit schoothondje/He bah die kleine rothondjes zijn zo irritant... En ik: ehm, het is nog maar een pup en hij is nog best braaf ook eigenlijk... Man geloofde dat niet. Wel grappig toen kwam er iemand langs die helemaal blij werd: oh wat een mooie witte herder! haha.

Of dat ze niet geloven dat het een ras is maar ja dat boeit me niet. Het is meer dat mensen vaak vragen: wat voor ras is dat? En dan geef je antwoord, wordt het niet geloofd...
Of ze zijn bang van hem (KIJK een vos/wolf!) :smile: Zijn vaak wel jongeren/kinderen, is wel schattig en ik zeg natuurlijk dat het gewoon een hond is :)

Dat van die albino snap ik niet, maar goed ik denk dat die mensen geen idee hebben wat een albino precies is. Die roepen dan ook dat het vast een ongelukje is geweest en dat ie wel ziekelijk zal zijn en andere dingen... Hadden we ook niet verwacht eigenlijk dat soort commentaar, ook al wist ik wel dat wit niet mag bij Duitse herders maar dat is iets heel anders.

Veel dingen maken me echt niks uit maar ik had niet verwacht dat je zelfs met een pluizige pup nog rare opmerkingen kunt krijgen :denken: (afgezien van mensen die van geen enkele hond houden maar ja).

Dus zegt wel wat toch, over wat je je ervan aan moet trekken :D
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

Pak-de-bal schreef:
Aimee schreef:Ben is geen typisch lab nee, en daar ben ik ook alleen maar blij mee. Hij heeft veel rimpels op zijn kop, heeft spleetoogjes, en kale randjes eromheen, hij is veel gespierder en heeft een veel smallere borstkas dan een normale lab. Maar hij heeft toch echt een stamboom. :mrgreen:

Een stamboom maakt toch niet dat een nakomeling dan volgens het boekje is :wink: Ben is niet gefokt op uiterlijk, maar op drift en snelheid, daar ga ik ten minste van uit als ik de verhalen over zijn vader hoor ( top jachthond geweest, maar vast niet volgens het boekje qua uiterlijke kenmerken ) En zo creeër je dus een hond met veel pit, veel will to please, maar inderdaad geen typisch labrador uiterlijk, en ook geen typisch labrador karakter door de combinatie van zijn pittige karakter, en zijn slechte opvoeding.
crutz
Zeer actief
Contacteer:

Aimee schreef:
Pak-de-bal schreef:

Een stamboom maakt toch niet dat een nakomeling dan volgens het boekje is :wink: Ben is niet gefokt op uiterlijk, maar op drift en snelheid, daar ga ik ten minste van uit als ik de verhalen over zijn vader hoor ( top jachthond geweest, maar vast niet volgens het boekje qua uiterlijke kenmerken ) En zo creeër je dus een hond met veel pit, veel will to please, maar inderdaad geen typisch labrador uiterlijk, en ook geen typisch labrador karakter door de combinatie van zijn pittige karakter, en zijn slechte opvoeding.
idd, de stamboom is een afstammingsbewijs wat aangeeft dat hij uit 2 honden van het zelfde ras komt....een stamboom wil niet zeggen dat hij 100% aan de rasbeschrijving voldoet....

eneh, dat van die oren, 1 cm te lang...... :smile2: sorry, maar vind dat een vreemde opmerking...zoiets abstracts....t is eerder in verhouding, toch???
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Pak-de-bal schreef:
een stamboom is volgens het boekje,
hoe volgens het boekje? :denken:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
malinois
Zeer actief
Contacteer:

crutz schreef:ach, zelfs als het om een bepaald ras gaat kunnen mensen het idd niet eens uitelkaar houden....
hier in december of zo een boze buurman aan de deur gehad, zijn vrouw was die middag aangevallen door een herder en ja, die heb ik, dus het was mijn herder.....
helaas voor hem, ik was sochtends om 0900 vertrokken naar Rotterdam en pas rond 1900 weer terug en dat allemaal met ALLE honden....dus ja, toen ik vroeg hoe laat en hij zei 1500 kon ik alles ontkrachten, toen kreeg ik alleen nog maar van hem...."ja maar jullie hebben toch zulke honden"....
ja idd, maar er lopen er meer rond die fikkie heten :lol:

ach, ze werden wel herkend als mechelaars :wink:
een enkeling wil ze hier nog wel eens 'uitschelden' voor duitser maar over het algemeen zjin ze het er wel over uit dat het hedders zijn :pffff:
De dobers zijn trouwens wel erg vaak rottweilers :mrgreen:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Het meest bijzondere hier vind ik mensen die zelf of met een Lab of een Golden lopen en dan doodleuk vragen hoe oud die Labrador pup is :denken:
Dan zou je toch denken "ken uw eigen ras" :19:
Afbeelding
Ellen.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador en Heidewachtel

Ongelezen bericht door Ellen. »

crutz schreef:eneh, dat van die oren, 1 cm te lang...... :smile2: sorry, maar vind dat een vreemde opmerking...zoiets abstracts....t is eerder in verhouding, toch???
Wil niet bijdehand doen, maar oren van Bauke waren toch 1 cm
te kort. :N:
Pak-de-bal

Ongelezen bericht door Pak-de-bal »

Aimee schreef:
Pak-de-bal schreef:

dat snap ik, je hebt inderdaad van de labs 2 soorten: de smalle en de werkhond, dus de wat bredere

bij de stabij heb je dat niet dus hebben ze 1 richtlijn aangehouden. :wink:
crutz
Zeer actief
Contacteer:

Ellen. schreef:
crutz schreef:eneh, dat van die oren, 1 cm te lang...... :smile2: sorry, maar vind dat een vreemde opmerking...zoiets abstracts....t is eerder in verhouding, toch???
Wil niet bijdehand doen, maar oren van Bauke waren toch 1 cm
te kort. :N:
ehm, ja, sorry.....t was laat :lol:
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Pak-de-bal schreef:
Aimee schreef:
Pak-de-bal schreef:

dat snap ik, je hebt inderdaad van de labs 2 soorten: de smalle en de werkhond, dus de wat bredere

Even omdraaien :wink:
De werkhonden bij de labjes zijn vaak juist wat smaller.
En dat smallere mag eigenlijk niet, het staat niet in de rasomschrijving.
Alleen kan dat de mensen die met hun hond werken niet zo veel schelen :mrgreen:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Pak-de-bal schreef:
Aimee schreef:
Pak-de-bal schreef:

voor sommige rassen is deze scheiding alleen maar goed, kijk naar de werkmechels en de showmechels... dit idem met de dobermann.... wellicht als meer werkhondenrassen dit zouden doen hou je goede en gezondere honden over en honden die horen bij de mensen die ze kopen. :ok:
En de lab is ook een werkhondenras :ok:
Afbeelding
vuilnisbas
Actief
Mijn ras(sen): Kruising en een Galgo espanol
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door vuilnisbas »

Bas en Gossa worden ook voor alles uitgemaakt.

Puppie's of Gossa is al een oudje hé(grijze snoet),of ze nog veel groter wordt!! Ze zijn 6 jaar oud

Moeder en dochter ; Bas is toch een echte vent hoor.

Vaak wel verkeerd om Gossa de man en Bas het vrouwtje.

Gossa toch wel vaak voor iets staffords achtig.

Één keer werdt er op een tentoonstelling(wij waren er voor een behendigheidsdemonstratie) werdt er door een kakmadam vastgesteld dat het een heel bijzonder ras moest zijn. Toen ik antwoorde in plat leids dat het gewoon vuilnisbakkie's waren kon ze wel glimachen.

Vaak wordt er ook voorzichtig gevraagd wat voor ras het is.
Groetjes,
Nanda en Ollie.
*Linda*
Zeer actief

Ongelezen bericht door *Linda* »

God, wat moet onze Bono dan wel niet :N: Als er één een dikke kop heeft.... :mrgreen:
Jacan
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herder langhaar

Ongelezen bericht door Jacan »

Laats riep er hier een kindje dat ik twee leeuwen had :smile: :mrgreen:

De meeste mensen willen niet geloven dat Bowie een collie is want die zijn alleen maar bruin en niet zwart :roll:
Afbeelding
Luna 25-11-2011 27-12-2017
Muk

Ongelezen bericht door Muk »

Ik lach er altijd om als mensen onze hond uitmaken voor Samojeed, Poedel of wat dan ook. Vind ik eigenlijk wel grappig ook. Bovendien maak ik soms ook wel eens een foutje door een ras verkeerd te gokken. :mrgreen:
Hamilton
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hamilton »

Nanna schreef:Van Bakkie weet helemaal niemand het ras.
De meeste mensen denken dat ik hem zelf gebreid heb ;-)
:E: Wees dan maar blij dat je hem in 1 keer goed gebreid hebt, :mrgreen:
je zal maar een steekje laten vallen, die is nooit meer terug te vinden , laat staan , op te halen :wink:
Afbeelding
Nel en Nisvan
*Dyane,*Nils,*Jänta,*Svear,*Andra
Hamilton
Zeer actief

toen ik Beagle Jänta er nog bij had, was zij ook heel vaak een pup van Svear(Jänta 15 jaar, teefje, Svear =reu!)

of als 15 jarige grijze Beagle dame uitgemaakt worden voor lief labrador pupje!!

Of aan een belangstellend man, trots vertellen dat Nils een Hamilton Stövare is, zie je die man even nadenken, om dan te vragen of dat een ander woord voor vuilnisbakkenras is :eek:
Laatst gewijzigd door Hamilton op 08 aug 2008 13:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Nel en Nisvan
Jacksel
Zeer actief
Mijn ras(sen): York H(R)ussell
dwergpoedel

Ongelezen bericht door Jacksel »

Yore is regelmatig een Flatcoat pup :N:
Jamey teckel of Borderterriër kruising :mrgreen:
Afbeelding
You'll be in my heart... Always...
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Hamilton schreef:toen ik Beagle Jänta er nog bij had, was zij ook heel vaak een pup van Svear(Jänta 15 jaar, teefje, Svear =reu!)

of als 15 jarige grijze Beagle dame uitgemaakt worden voor lief labrador pupje!!

Of aan een belangstelled man, trots vertellen dat Nils een Hamilton Stövare is, zie je die man even nadenken, om dan te vragen of dat een ander woord voor vuilnisbakkenras is :eek:
:smile: :smile: :smile:
Dat vind ik humor :ok: :mrgreen:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Ellen.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador en Heidewachtel

Ongelezen bericht door Ellen. »

Jacksel schreef:Yore is regelmatig een Flatcoat pup :N:
Jamey teckel of Borderterriër kruising :mrgreen:
Wat is Jamey dan wel voor ras? .. ben even uit concentratie
door al die verschillende rassen hier op t forum :mrgreen:
Rami
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!

Ongelezen bericht door Rami »

Ik merk dat heel veel mensen het fenomeen 'ras' toch wel heel belangrijk vinden. Hoe vaak ik wel niet door wildvreemden ben aangesproken wat voor ras Silka is. Is het een Malamute, Husky, Wolfhond (?), Tervuerense herder, Collie...
En als ik zeg dat ze een onbekende kruising uit Turkije is zie je aan die hoofden dat het tegenvalt. Toen ik dat gisteren weer uitlegde een iemand, antwoorde hij: "Oh, nou, dat geeft toch niet..." :roll: :mrgreen:
Afbeelding
Hamilton
Zeer actief

ranetje schreef:
Hamilton schreef:toen ik Beagle Jänta er nog bij had, was zij ook heel vaak een pup van Svear(Jänta 15 jaar, teefje, Svear =reu!)

Of aan een belangstelled man, trots vertellen dat Nils een Hamilton Stövare is, zie je die man even nadenken, om dan te vragen of dat een ander woord voor vuilnisbakkenras is :eek:
:smile: :smile: :smile:
Dat vind ik humor :ok: :mrgreen:
ik achteraf ook hoor :ok:

ik ga nu maar voor het eenvoudigere "Zweedse Foxhound"
Afbeelding
Nel en Nisvan
Chezzies
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Chezzies »

Gaia schreef:
Chezzies schreef:mijn rotties werden laatst ook uitgemaakt voor Pitbull... :19:
Mwa mijn Duitse Herder ook een keer, best grappig.
Bijzonder hoor hahaha.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”