Moderator: moderatorteam
een stamboom is volgens het boekje, althans bij de stabij, hoe zit dit dan bij de labs?Aimee schreef:Ben is geen typisch lab nee, en daar ben ik ook alleen maar blij mee. Hij heeft veel rimpels op zijn kop, heeft spleetoogjes, en kale randjes eromheen, hij is veel gespierder en heeft een veel smallere borstkas dan een normale lab. Maar hij heeft toch echt een stamboom.
Vaak zit er in 1 ras ontzettend veel verschillen en toch zijn ze dan van 1 ras. Ik zal mijn ras als voorbeeld nemen:Pak-de-bal schreef:
een stamboom is volgens het boekje, althans bij de stabij, hoe zit dit dan bij de labs?
als hij dit allemaal heeft?![]()
Een stamboom maakt toch niet dat een nakomeling dan volgens het boekje isPak-de-bal schreef:een stamboom is volgens het boekje, althans bij de stabij, hoe zit dit dan bij de labs?Aimee schreef:Ben is geen typisch lab nee, en daar ben ik ook alleen maar blij mee. Hij heeft veel rimpels op zijn kop, heeft spleetoogjes, en kale randjes eromheen, hij is veel gespierder en heeft een veel smallere borstkas dan een normale lab. Maar hij heeft toch echt een stamboom.
Bauke zijn oren waren 1 cm te kort voor een èchte stabij, kan je nagaan
idd, de stamboom is een afstammingsbewijs wat aangeeft dat hij uit 2 honden van het zelfde ras komt....een stamboom wil niet zeggen dat hij 100% aan de rasbeschrijving voldoet....Aimee schreef:Een stamboom maakt toch niet dat een nakomeling dan volgens het boekje isPak-de-bal schreef:een stamboom is volgens het boekje, althans bij de stabij, hoe zit dit dan bij de labs?Aimee schreef:Ben is geen typisch lab nee, en daar ben ik ook alleen maar blij mee. Hij heeft veel rimpels op zijn kop, heeft spleetoogjes, en kale randjes eromheen, hij is veel gespierder en heeft een veel smallere borstkas dan een normale lab. Maar hij heeft toch echt een stamboom.
Bauke zijn oren waren 1 cm te kort voor een èchte stabij, kan je nagaanBen is niet gefokt op uiterlijk, maar op drift en snelheid, daar ga ik ten minste van uit als ik de verhalen over zijn vader hoor ( top jachthond geweest, maar vast niet volgens het boekje qua uiterlijke kenmerken ) En zo creeër je dus een hond met veel pit, veel will to please, maar inderdaad geen typisch labrador uiterlijk, en ook geen typisch labrador karakter door de combinatie van zijn pittige karakter, en zijn slechte opvoeding.
hoe volgens het boekje?Pak-de-bal schreef:een stamboom is volgens het boekje,Aimee schreef:Ben is geen typisch lab nee, en daar ben ik ook alleen maar blij mee. Hij heeft veel rimpels op zijn kop, heeft spleetoogjes, en kale randjes eromheen, hij is veel gespierder en heeft een veel smallere borstkas dan een normale lab. Maar hij heeft toch echt een stamboom.
een enkeling wil ze hier nog wel eens 'uitschelden' voor duitser maar over het algemeen zjin ze het er wel over uit dat het hedders zijncrutz schreef:ach, zelfs als het om een bepaald ras gaat kunnen mensen het idd niet eens uitelkaar houden....
hier in december of zo een boze buurman aan de deur gehad, zijn vrouw was die middag aangevallen door een herder en ja, die heb ik, dus het was mijn herder.....
helaas voor hem, ik was sochtends om 0900 vertrokken naar Rotterdam en pas rond 1900 weer terug en dat allemaal met ALLE honden....dus ja, toen ik vroeg hoe laat en hij zei 1500 kon ik alles ontkrachten, toen kreeg ik alleen nog maar van hem...."ja maar jullie hebben toch zulke honden"....
ja idd, maar er lopen er meer rond die fikkie heten :lol:
ach, ze werden wel herkend als mechelaars
dat snap ik, je hebt inderdaad van de labs 2 soorten: de smalle en de werkhond, dus de wat bredereAimee schreef:Een stamboom maakt toch niet dat een nakomeling dan volgens het boekje isPak-de-bal schreef:een stamboom is volgens het boekje, althans bij de stabij, hoe zit dit dan bij de labs?Aimee schreef:Ben is geen typisch lab nee, en daar ben ik ook alleen maar blij mee. Hij heeft veel rimpels op zijn kop, heeft spleetoogjes, en kale randjes eromheen, hij is veel gespierder en heeft een veel smallere borstkas dan een normale lab. Maar hij heeft toch echt een stamboom.
Bauke zijn oren waren 1 cm te kort voor een èchte stabij, kan je nagaanBen is niet gefokt op uiterlijk, maar op drift en snelheid, daar ga ik ten minste van uit als ik de verhalen over zijn vader hoor ( top jachthond geweest, maar vast niet volgens het boekje qua uiterlijke kenmerken ) En zo creeër je dus een hond met veel pit, veel will to please, maar inderdaad geen typisch labrador uiterlijk, en ook geen typisch labrador karakter door de combinatie van zijn pittige karakter, en zijn slechte opvoeding.
Even omdraaienPak-de-bal schreef:dat snap ik, je hebt inderdaad van de labs 2 soorten: de smalle en de werkhond, dus de wat bredereAimee schreef:Een stamboom maakt toch niet dat een nakomeling dan volgens het boekje isPak-de-bal schreef:een stamboom is volgens het boekje, althans bij de stabij, hoe zit dit dan bij de labs?Aimee schreef:Ben is geen typisch lab nee, en daar ben ik ook alleen maar blij mee. Hij heeft veel rimpels op zijn kop, heeft spleetoogjes, en kale randjes eromheen, hij is veel gespierder en heeft een veel smallere borstkas dan een normale lab. Maar hij heeft toch echt een stamboom.
bij de stabij heb je dat niet dus hebben ze 1 richtlijn aangehouden.
voor sommige rassen is deze scheiding alleen maar goed, kijk naar de werkmechels en de showmechels... dit idem met de dobermann.... wellicht als meer werkhondenrassen dit zouden doen hou je goede en gezondere honden over en honden die horen bij de mensen die ze kopen.Pak-de-bal schreef:dat snap ik, je hebt inderdaad van de labs 2 soorten: de smalle en de werkhond, dus de wat bredereAimee schreef:Een stamboom maakt toch niet dat een nakomeling dan volgens het boekje isPak-de-bal schreef:een stamboom is volgens het boekje, althans bij de stabij, hoe zit dit dan bij de labs?Aimee schreef:Ben is geen typisch lab nee, en daar ben ik ook alleen maar blij mee. Hij heeft veel rimpels op zijn kop, heeft spleetoogjes, en kale randjes eromheen, hij is veel gespierder en heeft een veel smallere borstkas dan een normale lab. Maar hij heeft toch echt een stamboom.
bij de stabij heb je dat niet dus hebben ze 1 richtlijn aangehouden.
Hamilton schreef:toen ik Beagle Jänta er nog bij had, was zij ook heel vaak een pup van Svear(Jänta 15 jaar, teefje, Svear =reu!)
of als 15 jarige grijze Beagle dame uitgemaakt worden voor lief labrador pupje!!
Of aan een belangstelled man, trots vertellen dat Nils een Hamilton Stövare is, zie je die man even nadenken, om dan te vragen of dat een ander woord voor vuilnisbakkenras is
ik achteraf ook hoorranetje schreef:Hamilton schreef:toen ik Beagle Jänta er nog bij had, was zij ook heel vaak een pup van Svear(Jänta 15 jaar, teefje, Svear =reu!)
of als 15 jarige grijze Beagle dame uitgemaakt worden voor lief labrador pupje!!
Of aan een belangstelled man, trots vertellen dat Nils een Hamilton Stövare is, zie je die man even nadenken, om dan te vragen of dat een ander woord voor vuilnisbakkenras is![]()
![]()
![]()
Dat vind ik humor![]()