Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Alsnog verzekeren?
Moderator: moderatorteam
- marye
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Caja, een Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Contacteer:
Bij Caja had ik me denk ik een bult kunnen sparen.
Tuurlijk had ik de rekeningen (die niet zuinig zijn) ook wel zelf kunnen betalen, maar het was wel erg prettig om steeds een flink bedrag terug te krijgen.
Een volgende hond gaat hier in ieder geval wel weer in de verzekering, ook als het geen pup is.
Tuurlijk had ik de rekeningen (die niet zuinig zijn) ook wel zelf kunnen betalen, maar het was wel erg prettig om steeds een flink bedrag terug te krijgen.
Een volgende hond gaat hier in ieder geval wel weer in de verzekering, ook als het geen pup is.

-
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
- Contacteer:
- wendy71
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ridgebacks!
- Locatie: Ik ben het baasje van Lola & Jakko en wij wonen in Gemert.
- Contacteer:
Prima toch Marleen.M@rleen schreef:Boomer hebben we er zowieso al uit, die heeft al zo vaak wat gehad..
Ik neig toch naar Benny niet verzekeren, omdat hij nog nooit ziek is geweest en ik toch al een aantal maanden zowieso €50,- opzij zet voor ziektekosten van Boomer.

Nogmaals je moet zelf de voors en tegens tegen elkaar afwegen, en van daaruit maak je een keuze.

Vergeven is de hoop op een beter verleden loslaten.
- Joy C
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
- doggyfun
- Erelid
- Mijn ras(sen): border collies, whippet, middenslag kees, chihuahua langhaar
Hoi,
Ik heb zelf destijds (13 jaar geleden) voor alle drie mijn honden een verzekering afgesloten (een verwondingen EN een ziektekosten polis)
Al met al heb ik nooit iets met de hondjes gehad (gelukkig voor mij en de hondjes, maar zeker gelukkig voor de verzekering
).
Tel maar uit je winst: 11 en 10 en bijna 14 jaar zijn ze geworden.
Hadden ze toch aardig wat lekkers voor kunnen eten......
Vandaar dat ik nu mijn honden niet meer extra verzekerd heb, maar ik leg maandelijks een bedrag apart.
Maar ja, iedereen moet natuurlijk doen waar hij zich goed bij voelt.
Groetjes,
corina
Ik heb zelf destijds (13 jaar geleden) voor alle drie mijn honden een verzekering afgesloten (een verwondingen EN een ziektekosten polis)
Al met al heb ik nooit iets met de hondjes gehad (gelukkig voor mij en de hondjes, maar zeker gelukkig voor de verzekering

Vandaar dat ik nu mijn honden niet meer extra verzekerd heb, maar ik leg maandelijks een bedrag apart.
Groetjes,
corina
http://www.treibball.nl,http://www.kvv-zevenaar.nl: ruim assortiment kvv, barfprodukten, snacks
- wendy71
- Zeer actief
- Contacteer:
Voor hetzelfde *geld*doggyfun schreef:Hoi,
Al met al heb ik nooit iets met de hondjes gehad (gelukkig voor mij en de hondjes, maar zeker gelukkig voor de verzekering![]()
).
Groetjes,
corina

Het is maar net welke ervaring men zélf heeft.

Iemand die veel onkosten heeft gehad met zijn/haar hond is eerder geneigd een ziektekostenverzekering af te sluiten voor zijn hond, dan wanneer iemand moeiteloos zijn hond oud ziet worden/ wiens hond praktisch nooit noemenswaardige klachten heeft.
Ik snap dat wel.

Ik behoor overigens tot jou categorie hoor.., mijn honden hebben tot nu toe niks gemankeerd(niet heel ernstig of levensbedreigend/chronisch iig) dus ik heb voor hun ook geen verzekering.

Mocht er *iets* gebeuren dan komt dat geld er toch wel.., hoe dan ook.

- wendy71
- Zeer actief
- Contacteer:
- MirandaH
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Cairns!!!
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Ja om nog maar eens een paar persoonlijke ervaringen toe te voegen: Tessa is op de leeftijd van 7 mnd en 13 mnd geopereerd aan patella luxatie: kosten eerste poot ruim ƒ1500, tweede pootje ruim €500. Ik betaald nu ongeveer €13 per maand. Verder is ze redelijk gezond gelukkig, maar zelfs als ik nooit meer iets declareer voor haar, dan betaal ik de operaties gewoon 'op termijn' af, althans zo zie ik het.
Afgelopen anderhalve maand heb ik voor 3 honden in totaal bijna 500 euro uitgegeven aan de dierenarts. Baarmoederontsteking (vermoedelijk), wespensteek, jeuk, verslikking, schijnzwangerschap. En mooi dat we dus zo'n 400 euro terugkrijgen. Dus de premie voor dit jaar steek ik zo weer terug in mn zak. Ik moet er niet aan denken dat ik mijn honden medische zorg zou moeten onthouden omdat ik het geld er niet voor heb, dus voor mij is het een prettig idee dat ik daar dus niet bang voor hoef te zijn.
Ik heb wel, voor de pup, zitten dubben tussen Petplan en Proteq. Proteq heeft gewonnen maar ik zit wel te denken over petplan. Die hebben namelijk wel korting als je er meer verzekerd en we hebben er nu 3.
Afgelopen anderhalve maand heb ik voor 3 honden in totaal bijna 500 euro uitgegeven aan de dierenarts. Baarmoederontsteking (vermoedelijk), wespensteek, jeuk, verslikking, schijnzwangerschap. En mooi dat we dus zo'n 400 euro terugkrijgen. Dus de premie voor dit jaar steek ik zo weer terug in mn zak. Ik moet er niet aan denken dat ik mijn honden medische zorg zou moeten onthouden omdat ik het geld er niet voor heb, dus voor mij is het een prettig idee dat ik daar dus niet bang voor hoef te zijn.
Ik heb wel, voor de pup, zitten dubben tussen Petplan en Proteq. Proteq heeft gewonnen maar ik zit wel te denken over petplan. Die hebben namelijk wel korting als je er meer verzekerd en we hebben er nu 3.

*Gediplomeerde trimsalon voor de regio Zoetermeer (lid ABHB)*
**Webshop voor verse diervoeding: Botten & Zo**
- wendy71
- Zeer actief
- Contacteer:
Met dit soort pech heeft een verzekering zeker nut.MirandaH schreef:Ja om nog maar eens een paar persoonlijke ervaringen toe te voegen: Tessa is op de leeftijd van 7 mnd en 13 mnd geopereerd aan patella luxatie: kosten eerste poot ruim ƒ1500, tweede pootje ruim €500. Ik betaald nu ongeveer €13 per maand. Verder is ze redelijk gezond gelukkig, maar zelfs als ik nooit meer iets declareer voor haar, dan betaal ik de operaties gewoon 'op termijn' af, althans zo zie ik het.

Ik zie het ook meer als een soort *bank* zeg maar..
Uiteindelijk betaal je de operatie/ behandeling toch weer terug, middels de premie.
Of je moet wel een heel ziek hondje hebben, dat word dan weer betaald /of eerder gezegd gecompenseerd door de *Brammen*

- marye
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik zeg altijd maar dat Linda betaald voor Caja haar rekeningenwendy71 schreef:Met dit soort pech heeft een verzekering zeker nut.MirandaH schreef:Ja om nog maar eens een paar persoonlijke ervaringen toe te voegen: Tessa is op de leeftijd van 7 mnd en 13 mnd geopereerd aan patella luxatie: kosten eerste poot ruim ƒ1500, tweede pootje ruim €500. Ik betaald nu ongeveer €13 per maand. Verder is ze redelijk gezond gelukkig, maar zelfs als ik nooit meer iets declareer voor haar, dan betaal ik de operaties gewoon 'op termijn' af, althans zo zie ik het.
Ik heb wel, voor de pup, zitten dubben tussen Petplan en Proteq. Proteq heeft gewonnen maar ik zit wel te denken over petplan. Die hebben namelijk wel korting als je er meer verzekerd en we hebben er nu 3.![]()
Ik zie het ook meer als een soort *bank* zeg maar..
Uiteindelijk betaal je de operatie/ behandeling toch weer terug, middels de premie.
Of je moet wel een heel ziek hondje hebben, dat word dan weer betaald /of eerder gezegd gecompenseerd door de *Brammen*.(eigenaren die wel elke maand premie betalen en voor de rest geen medische kosten aan hun hond hebben.)

Caja is volgens mij inmiddels in ieder geval tot haar 5e gratis verzekerd en ze is nu 2.

- Zoek stok!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
marye schreef:Ik zeg altijd maar dat Linda betaald voor Caja haar rekeningenwendy71 schreef:
Of je moet wel een heel ziek hondje hebben, dat word dan weer betaald /of eerder gezegd gecompenseerd door de *Brammen*.(eigenaren die wel elke maand premie betalen en voor de rest geen medische kosten aan hun hond hebben.)
![]()
Caja is volgens mij inmiddels in ieder geval tot haar 5e gratis verzekerd en ze is nu 2.

Linda, Izzie en Bram
- marye
- Zeer actief
- Contacteer:
Ga je de volgende hond ook weer gelijk verzekeren?Zoek stok! schreef:marye schreef:Ik zeg altijd maar dat Linda betaald voor Caja haar rekeningenwendy71 schreef:
![]()
Caja is volgens mij inmiddels in ieder geval tot haar 5e gratis verzekerd en ze is nu 2.Ik ben gewoon een 'maar stel nou eens dat' type. Stel dat Bram heel ziek wordt en stel dat ik dan net m'n baan verlies. En dat maakt dat ik een verzekering heb genomen

- Moos
- Zeer actief
Ik heb met verzekeringen ook een beetje een 'als je een paraplu meeneemt gaat het nooit regenen' gevoel. Niet dat het logisch is natuurlijk
Moos was niet verzekerd en die werd heel ziek, Saar is al bijna 4 jaar verzekerd en ik heb alleen haar castratie gedeclareerd, verder is ze nooit bij de da geweest voor iets anders dan entingen. Ik durf uit een soort van bijgeloof ook niet op te zeggen, zal je zien dat ze dan wel ziek wordt.
En nogmaals, de logica in deze denkwijze ontbreekt natuurlijk volkomen

Moos was niet verzekerd en die werd heel ziek, Saar is al bijna 4 jaar verzekerd en ik heb alleen haar castratie gedeclareerd, verder is ze nooit bij de da geweest voor iets anders dan entingen. Ik durf uit een soort van bijgeloof ook niet op te zeggen, zal je zien dat ze dan wel ziek wordt.
En nogmaals, de logica in deze denkwijze ontbreekt natuurlijk volkomen

- wendy71
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik schaar mijn honden ook een beetje onder de *Brammen*
, vandaar dat ik ook geen verzekering heb afgesloten, althans , dat is 1 van de redenen.
.
Mocht er overhoopt iets gebeuren dan komt dat geld er toch wel..
Daarom zeg ik ook dat het nogal *persoonsgebonden* is.
Niet dat ik een bulk geld heb maar ik weet zeker dat mijn honden geholpen worden.
(ik heb heel lieve schoonouders
, waarbij we kunnen aankloppen als de nood aan de man is
).
Niet iedereen heeft dat, dat besef ik me terdege.

Mocht er overhoopt iets gebeuren dan komt dat geld er toch wel..
Daarom zeg ik ook dat het nogal *persoonsgebonden* is.

Niet dat ik een bulk geld heb maar ik weet zeker dat mijn honden geholpen worden.

Niet iedereen heeft dat, dat besef ik me terdege.

- Zoek stok!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Ja, direct de eerste dag. Ik hoop dat ik na tien jaar betalen zonder echt iets te declareren wel een bloemetje krijg van Proteqmarye schreef:Ga je de volgende hond ook weer gelijk verzekeren?Zoek stok! schreef:marye schreef:Ik zeg altijd maar dat Linda betaald voor Caja haar rekeningenwendy71 schreef:
![]()
Caja is volgens mij inmiddels in ieder geval tot haar 5e gratis verzekerd en ze is nu 2.Ik ben gewoon een 'maar stel nou eens dat' type. Stel dat Bram heel ziek wordt en stel dat ik dan net m'n baan verlies. En dat maakt dat ik een verzekering heb genomen

Linda, Izzie en Bram