Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Oude mensen en jonge hondjes.

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door ranetje »

Ellen. schreef:
ranetje schreef:
Ellen. schreef:Mijn mening is dat oudere mensen (van 80 jaar) niet zo snel
meer een hondje kunnen en mogen nemen. Ik werkte afgelopen
maanden in een Asiel, en daar kwam een man van 81 naar binnen
omdat hij zijn 4-jarig hondje niet meer leuk vond, het was een
Jack Russel, komop het is een druk hondje en als oudman-zijnde
weet je toch wel dat een Jack Russel zo druk is. Maargoed,
ik vind het heel oneerlijk als de hond de baas overleeft, en dan
kan de verzorging wel super zijn geweest, maar het hondje krijgt
ook een band met zijn baasje, die hem zolang verzorgd heeft.
Dusja, mijn mening..
Hoeveel jongere mensen brengen hun hondje naar het asiel omdat ze hem niet meer leuk vinden? :wink:
Nou ja.....ze zeggen dat ze de hond meer aandacht gunnen dan zij kunnen geven natuurlijk :19:
Ja klopt, misschien niet zo over nagedacht op dat moment. Maar
inderdaad, veel mensen laten hun hondje ook om die redenen
achter. Maar die meneer maakte er gewoon misbruik van
omdat hij oud was kon hij er niet meer voor zorgen zei hij op
het moment van hondje wegbrengen. Ik moest het hondje
in zijn verblijf doen en hij liep mee. Vroeg hij later aan mij wat
het koste om een ander hondje te adopteren. Ja daaag denk ik dan.
ECHT NIET dus he..!
Nee dat zou ik ook niet doen :ok:
Maar dat ligt niet aan de leeftijd van mijnheer denk ik. Dat ligt aan die mijnheer zelf. :wink:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Ellen.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador en Heidewachtel

Ongelezen bericht door Ellen. »

Hmm, ik raak helemaal van het topic af. Inderdaad,
dat ligt aan die man zelf. Hij heeft zo'n ongelofelijk
stom irritant karakter wat ik nooit kan snappen zeg maar :)
Marie-Josée
Erelid
Mijn ras(sen): Havanezer

Ongelezen bericht door Marie-Josée »

miekmiek schreef:Ik mag hopen dat wanneer ik 75 mocht worden er niemand voor mij gaat beslissen of ik wel of niet een hond zou mogen houden.
Precies, er is al bemoeizucht genoeg.En er zijn genoeg honden die bij jonge mensen te weinig aandacht en beweging krijgen omdat ze zonodig moeten werken en sporten en uitgaan en noem maar op.
Hanneke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bearded Collie

Ongelezen bericht door Hanneke »

miekmiek schreef:Ik mag hopen dat wanneer ik 75 mocht worden er niemand voor mij gaat beslissen of ik wel of niet een hond zou mogen houden.
Nee, dat hoop ik ook niet. Maar toch hè..... onze Roumba woonde bij een oud echtpaar, was daar als pup gekomen. Heeft tot ze bij ons kwam wonen alleen maar korte rondjes gelopen. Altijd aan de lijn. Nooit gezwommen. Had lange nagels van het gebrek aan lopen. Rotte tanden. Slecht verzorgde vacht.
Aan de ene kant is me helder dat die mensen stapelgek op haar waren maar haar aan de andere kant niet konden geven wat ze nodig had. Pas op het moment dat ze echt ziek werden en haar helemaal niet meer konden verzorgen, is er een ander huis voor haar gezocht. Ik krab mij daar toch wel over op mijn hoofd, maar een pasklare oplossing of antwoord heb ik ook niet. Ik weet dat mijn ouders van bijna 80 nú nog steeds beter voor een hond zouden kunnen zorgen dan menig ander. Maar hoelang blijft dat nog zo?
Groetjes,
Hanneke.

When you are over the hill, you pick up speed.
freskin
Zeer actief
Mijn ras(sen): schotse herder, SWH
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door freskin »

Mijn ouders waren 70 jaar en 67 toen ze nog een nestje fokten waar ze een reutje van hebben aangehouden. Mijn moeder in inmiddels 81 en ze hebben nu nog twee hondjes: het reutje van inmiddels 11 jaar , en zinds twee jaar een herplaatsertje van nu 9 jaar.....

Ze lopen er zo'n 6x per dag een aardig stukje mee. Het houdt ze fit :wink:

Wel vind ik het verstandiger om op die leeftijd bv een herplaatsertje te nemen. Een pup vraagt veel meer en brengt het eerste jaar veel drukte met zich mee. Maar als er bij b.v overlijden of ziekte van de oudere een goede opvang van de hond(en) is bij b.v vrienden of kennissen, zie ik er geen probleem in..... Als het hondje in een asiel gedumpt zou worden heb ik er wel moeite mee. :19:

Maar het houdt de mensen fit en ze hebben weer iets om voor te zorgen. Mijn ouders zouden zich geen raad weten zonder hun hondjes..... :roll:
groetjes, ingrid

Afbeelding AfbeeldingTARAK
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

Hanneke schreef:
Nee, dat hoop ik ook niet. Maar toch hè..... onze Roumba woonde bij een oud echtpaar, was daar als pup gekomen. Heeft tot ze bij ons kwam wonen alleen maar korte rondjes gelopen. Altijd aan de lijn. Nooit gezwommen. Had lange nagels van het gebrek aan lopen. Rotte tanden. Slecht verzorgde vacht.
Aan de ene kant is me helder dat die mensen stapelgek op haar waren maar haar aan de andere kant niet konden geven wat ze nodig had. Pas op het moment dat ze echt ziek werden en haar helemaal niet meer konden verzorgen, is er een ander huis voor haar gezocht. Ik krab mij daar toch wel over op mijn hoofd, maar een pasklare oplossing of antwoord heb ik ook niet. Ik weet dat mijn ouders van bijna 80 nú nog steeds beter voor een hond zouden kunnen zorgen dan menig ander. Maar hoelang blijft dat nog zo?
mijn moeder is dus nu 73 (in sept 74) , heeft vandaag een jaar geleden haar knie gebroken (daarom heeft Plato toen ook een paar maanden bij mij gezeten), maar loopt dagelijks minstens anderhalf uur met haar hondje....(dat is buiten de "normale" uitlaatrondes)
dus oudere mensen hoeft bij een hond zeker niet te betekenen minder beweging....en idd zoals freskin al aangeeft, het houdt ze ook fit...heb mn moeder fysiek flink op zien leven na de aanschaf van Plato....
boxersien

Ongelezen bericht door boxersien »

ranetje schreef:
Ellen. schreef:Mijn mening is dat oudere mensen (van 80 jaar) niet zo snel
meer een hondje kunnen en mogen nemen. Ik werkte afgelopen
maanden in een Asiel, en daar kwam een man van 81 naar binnen
omdat hij zijn 4-jarig hondje niet meer leuk vond, het was een
Jack Russel, komop het is een druk hondje en als oudman-zijnde
weet je toch wel dat een Jack Russel zo druk is. Maargoed,
ik vind het heel oneerlijk als de hond de baas overleeft, en dan
kan de verzorging wel super zijn geweest, maar het hondje krijgt
ook een band met zijn baasje, die hem zolang verzorgd heeft.
Dusja, mijn mening..
Hoeveel jongere mensen brengen hun hondje naar het asiel omdat ze hem niet meer leuk vinden? :wink:
Nou ja.....ze zeggen dat ze de hond meer aandacht gunnen dan zij kunnen geven natuurlijk :19:
Die 5% oudere mensen die afstand doen van hun hond kan bij mij echt niet op tegen die 95% jong(ere) mensen die afstand doen.
Als we het in het asiel zo zouden bekijken dan moeten we dus de mensen onder de 50 jaar (grootste groep) verbieden om een hond te nemen. Zou een beetje belachelijk zijn toch? :ok:

En ja, er zullen gerust ouderen zijn die niet meer zover met hun hondje kunnen lopen e.d. maar ik zie hier een hoop jonge gezinnen die het wel kunnen en ook niet doen. En waarom niet? Ze hebben niet voor niets een gezelschapshondje genomen. Die hoeven niet zover te lopen :eek:
Verder zijn die oudere mensen veel meer thuis dan die jongeren. Die werken het liefst van 8 t/m 5 en dan de hond in de bench anders misschien weleens wat kapot en na 5en zijn ze moe dus maar gauw een klein rondje enz.
Nee hoor. Liever wat oudere mensen, maar jonge gezinnen die weten wat ze doen dat mag uiteraard van mij ook!

Mensen die ik standaart NIET wil hebben in het asiel zijn mensen die komen voor een kat of een hond. Niet weten klein/groot enz. Die mensen krijgen echt geheel niets mee als ik ze heb. Eerst maar eens nadenken wat ze willen hebben. En rondlopen mag al helemaal niet. Je zal zien dat ze eigenlijk een klein hondje willen en helemaal gek worden op een herder die zo zielig in de kennel zit. Deze komt dan later weer terug omdat het een rot hond dit en dat is. Nee dank je, doen we de honden niet aan.
tekkel
Erelid
Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel

Ongelezen bericht door tekkel »

Mijn idee :evil:
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
Emma
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Emma »

als ik later zelf de hoge leeftijd mag krijgen dat men oud, roestig en mager is :mrgreen:
dan zou ik misschien als ik fysiek goed ben nog wel een herplaatser willen hoor. maar ik denk geen groot ras. omdat die als ze aan de riem trekken je er op een leeftijd van 75-80 best achteraan kan vallen.
voor een pup zou ik denk ik niet zo snel kiezen, niet alleen omdat ze zindelijkheid moeten leren en gehoorzaamheid, maar ook dat ze wel lekker willen spelen, en als je 80 ben kan ik me voorstellen dat je niet zo soepel meer bent en op je knieen gaat spelen.
maar een andere bejaarde :mrgreen: vindt dat misschien juist wel leuk.
en zoals al gezegd zijn oudere mensen veel vaker thuis dan sommige jonge mensen die in sommige gevallen een hond in de bench doen.
hier zie je trouwens ook wel oudere mensen lopen met voornamelijk maltezers, en ik vind dat heel fijn voor die mensen, want het geeft ook meer zin aan hun leven en ze hebben wat om te verzorgen en mee te wandelen.
Emma
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Emma »

boxersien schreef:[

Mensen die ik standaart NIET wil hebben in het asiel zijn mensen die komen voor een kat of een hond. Niet weten klein/groot enz. Die mensen krijgen echt geheel niets mee als ik ze heb. Eerst maar eens nadenken wat ze willen hebben. En rondlopen mag al helemaal niet. Je zal zien dat ze eigenlijk een klein hondje willen en helemaal gek worden op een herder die zo zielig in de kennel zit. Deze komt dan later weer terug omdat het een rot hond dit en dat is. Nee dank je, doen we de honden niet aan.
waarom niet? als mensen op zoek zijn naar een gezinshond lijkt me niet zozeer de maat van de hond belangrijk als wel het karakter. soms wil b.v de man van het gezin een grote hond en de vrouw wat kleiners. als medewerker van een asiel lijkt me het dan voor de hand liggend dat je die mensen wat advies kan geven en vertellen wat je in het asiel hebt en of dat eventueel bij zo`n gezin past.
ik zie niet in dat ze dan meteen met een ras in hun hoofd moeten komen, dan kun je beter niet naar het asiel gaan want dat ze op dat moment het ras van je keuze hebt is minimaal.
als je al helemaal weet wat je wilt kun je net zo goed een rashond via de rasvereniging kopen.
Ennath
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising BC x Friese Stijfkop: Iara
Newfounlander met klein beetje Lab: Komo
Hoogbejaarde teckel: Sjoske
En binnenkort: Digna!
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Ennath »

boxersien schreef:
ranetje schreef:
Ellen. schreef:M
Weet je, ik kom regelmatig een dier uitzoeken in het asiel zonder vooropgezet plan.
Zo zijn we op dit moment aan twee honden en vier katten gekomen.
Ik geloof namelijk helemaal niet in met een wensen en eisen lijstje een hond/kat uitzoeken.
Ik geloof in spontaan en klik. En daar ben ik nog nooit in beschaamd.
Marie-Josée
Erelid
Mijn ras(sen): Havanezer

Ongelezen bericht door Marie-Josée »

Ennath schreef:
boxersien schreef:
ranetje schreef:
Ellen. schreef:M
Weet je, ik kom regelmatig een dier uitzoeken in het asiel zonder vooropgezet plan.
Ik geloof namelijk helemaal niet in met een wensen en eisen lijstje een hond/kat uitzoeken.
Een vriendin van me doet dit ook altijd op deze manier en de dieren hebben het bij haar erg goed.Ze gaat voor een dier, niet voor een kleur of afmeting.Het zijn ook bijna altijd mixjes.
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Marie-Josée schreef:
Ennath schreef:
Boxersien schreef: Mensen die ik standaart NIET wil hebben in het asiel zijn mensen die komen voor een kat of een hond. Niet weten klein/groot enz. Die mensen krijgen echt geheel niets mee als ik ze heb. Eerst maar eens nadenken wat ze willen hebben. En rondlopen mag al helemaal niet. Je zal zien dat ze eigenlijk een klein hondje willen en helemaal gek worden op een herder die zo zielig in de kennel zit. Deze komt dan later weer terug omdat het een rot hond dit en dat is. Nee dank je, doen we de honden niet aan.
Een vriendin van me doet dit ook altijd op deze manier en de dieren hebben het bij haar erg goed.Ze gaat voor een dier, niet voor een kleur of afmeting.Het zijn ook bijna altijd mixjes.
Even de quote goed gezet :mrgreen:
Ik kom niet regelmatig in een asiel :wink:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”