Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Als ik kijk naar wat ik tegenkom, kom ik van Cavaliertjes, Goldens, Setters en lab-teven altijd hele sociale exemplaren tegen.
Maar goed, er zullen vast ook uitzonderingen zijn die minder sociaal zijn.
Zoals ik al zei je kan niet van een ras zeggen dat alle honden daarvan sociaal zijn.
Hanneke schreef:Ja nou ja, Beardies toch wel. Een normale Beardie gaat eigenlijk altijd goed met andere honden. Uiteraard zijn daar uitzonderingen op. En er valt best wel eens een grom of hap. Maar je kunt complete kuddes Beardies samen hebben zonder dat er nare vechtpartijen uitbreken.
dan heb je het over beardies bij elkaar, hoe zit dat als je er andere rassen tussen gooit
Mijn ervaring is van wel.
Ik ken geen enkele hondagressieve Lab.teef, maar wel reuen. Ik denk dat sowieso het hele ras (en dan m.n. de reuen) zwaar onderschat worden.
Ik ga trouwens ook voor de Goldens, Cavalier en Lab-teven
Dat zeg ik ook wel gekscherend hier met die ettertjes van mij 'kijk uit, want ik ruil je in voor een Golden of Lab.teef'
A good dog never dies...
Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
Ik heb een staffordshire bull terrier teef die met alles en iedereen gaat mits er geen voedsel in het spel is.
Wat ik buiten tegenkom is erg divers van teckel tot cane corso die allemaal loslopen tussen elkaar.
tineke schreef:Mijn vriendin heeft caveliers ook een vrij vriendelijk ras maar haar laatste herplaatsertje hapte toch vrolijk naar haar gezicht toen ze hem pas had.
O ja, Cavaliertjes! Ik heb nog nooit een niet-vriendelijk Cavaliertje gezien.
Eline* schreef:
Mijn benedenbuur heeft een cavalierteefje die verschikkelijk uitvalt aan de lijn! Die valt dus af!
De buren hier hebben er ook zo eentje, valt ook uit aan de lijn.
Ik ken trouwens ook een Golden reu die errug hond agressief is, vooral naar andere reuen toe. Verder een superlief beest, woont samen met twee uberschattige kittens, maar zet er geen andere reu bij want dan... :N:
Maar ja, zo zal je ze in elk ras wel vinden denk ik.
Beagles zijn over het algemeen wel heel makkelijke honden.
De meesten kunnen met reuen en teven. Alleen onze Bob heeft zich in zijn hoofd gezet dat hij 'zijn harem' moet beschermen tegen indringers.
Dat mag hij van ons tot op zekere hoogte.
Als we op het losloopveld zijn,dan gaat hij altijd even aan de lijn als er andere honden binnenkomen. Aan de lijn gaan hij en ik dan even kennis maken,en dan gaat het daarna eigenlijk vrijwel altijd goed.
In loving memory of Denzel, Stef en Dax. Groetjes Petra en de hondjes
Inge O schreef:
... maar iedereen moest wel braaf buigen voor de koningin...
Dat vind ik een heel mooie omschrijving voor de Engelse Setter. Er zat er zo'n teefje bij ons op de jachttraining, zo statig en elegant. Echt koninklijke honden vind ik het.
Net als de deerhound trouwens die heeft ook zo'n uitstraling.
Dit alles geheel terzijde
edit: fout gekwoot
Laatst gewijzigd door miemot op 28 jul 2008 11:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Zoek stok! schreef:Puur uit eigen ervaring heb ik nog nooit meegemaakt dat een Beagle uitviel. Goldens vind ik ook altijd erg vriendelijk.
Ik wel, en dan hun typische woewwoew blaf erbij Ik kom er altijd 1 tegen die een hekel heeft aan Nanni (die trouwens keurig trainen ermee). En ik ken er nog 1 die beet gewoon Nanni als ik niet oplette.
Beagle reuen onderling is ook altijd aftasten, teven daarintegen kunnen met alles en iedereen
Cavaliertjes vind ik erg makkelijke honden onderling, ook maltezers vind ik erg makkelijk
S@ndr@ schreef:daarom heb ik het al veranderd in heel veel honden van een ras, allemaal is teveel gevraagd
Ohh oke. Dan zeg ik Cavaliertjes en Goldens
Ooit wel eens een goldenreu met een reu gezien :N: Dat kan ook niet altijd even gezellig zijn hoor. Ze zijn wel stukken makkelijker als labrador reuen, want dat vind ik dus een ramp
S@ndr@ schreef:daarom heb ik het al veranderd in heel veel honden van een ras, allemaal is teveel gevraagd
Mijn benedenbuur heeft een cavalierteefje die verschikkelijk uitvalt aan de lijn! Die valt dus af!
Dan gaan we voor de lab- en goldenteven
En herderteefjes misschien ook wel. Ik ben in elk geval nog nooit een echt agressief herderteefje tegengekomen maar daar zullen de ervaringen ook wel divers in zijn
Moos schreef:
Dan gaan we voor de lab- en goldenteven
En herderteefjes misschien ook wel. Ik ben in elk geval nog nooit een echt agressief herderteefje tegengekomen maar daar zullen de ervaringen ook wel divers in zijn
angstagressie vind ik wel terug bij een aantal herderteefjes die ik ken.
of angst, kan ik niet zeggen want dat weet ik niet. zo gestressed dat ze happerig gaan. meer bij teven dan reuen is me opgevallen.
Inge O schreef:als ik maar één ras zou mogen noemen zou ik zeggen : de golden.
verder denk ik dat behoorlijk wat jachthondenrassen heel verdraagzaam kunnen zijn, hoewel ik er ook wel individuen onder ken die totaal niét zijn .
En toch ken ik dan weer een aantal golden-reuen die niet goed met andere (volle) reuen kunnen. Billy bijvoorbeeld, hoewel hij niet echt representief is omdat 'ie niet 100% golden is.
Ik durf het sociaal zijn met andere honden niet aan een ras op te hangen. Wat me wel opvalt is dat veel honden uit het buitenland sociaal met soortgenoten zijn. Maar ook weer niet allemaal...
Ooit wel eens een goldenreu met een reu gezien :N: Dat kan ook niet altijd even gezellig zijn hoor. Ze zijn wel stukken makkelijker als labrador reuen, want dat vind ik dus een ramp