Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Ergens gaat het hier niet goed :-P

Moderator: moderatorteam

Jacksel
Zeer actief
Mijn ras(sen): York H(R)ussell
dwergpoedel
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Jacksel »

JBK schreef:Ik denk persoonlijk dat het anticiperen op de klik (het- "wat moet ik doen voor klik/brok"-gevoel) in deze situatie niet te vereenzelvigen is met rust in de bench.
Het is leuk voor de oefening "in de bench" maar ik zou daarna de clicker wegleggen en de hond een Kong/bot/knaagding/etc. geven om zichzelf te entertainen (wat ie tenslotte op termijn ook alleen zal moeten doen)

Zoiets is voor mij overigens een reden om met onze toekomstige pup het eerst zonder bench te proberen :wink:
Ik heb het (behalve 's nachts en dat is geen probleem) ook eerst zonder bench geprobeerd, en heb nu dus de instructie gekregen om het met bench te gaan doen, omdat dat voor Yore waarschijnlijk een veiliger gevoel zal geven...

Hij wordt nu beloond voor in de bench liggen met deurtje dicht...
Afbeelding
You'll be in my heart... Always...
Addy

Ongelezen bericht door Addy »

Jacksel schreef: Ik heb het (behalve 's nachts en dat is geen probleem) ook eerst zonder bench geprobeerd, en heb nu dus de instructie gekregen om het met bench te gaan doen, omdat dat voor Yore waarschijnlijk een veiliger gevoel zal geven...

Hij wordt nu beloond voor in de bench liggen met deurtje dicht...
Als de bench Yore een veiliger gevoel zou geven had je niet zoveel problemen om het aan te leren :19:
Waarom dan persee doorhalen en wie geeft jou in vredesnaam instructie over je eigen honden :denken:
starfleet
Erelid

Ongelezen bericht door starfleet »

Je had al een eerder onderwerp geopend waarimn je niet meer reageert. Er waren een paar mensen die zich afvroegen waarom je überhaupt clickert bij de benchtraining? Jij komt daar niet meer op terug. Mij is dat dus ook niet duidelijk, toen ik nog trainde met de bench, deed ik dat met een lekker kongetje geven zodat ze daar een tijd ging liggen. De bench steeds leuker maken zeg maar.

Als je al clickert daarvoor, dan ga met Marloes mee, hij haalt het nu door elkaar. Hij weet dat je blij bent en dat hij beloond wordt als hij die bench ingaat, dus als je wat van hem vraagt vliegt hij die bench in, dat is braaf. Daarom vind ik het voor een pup al helemaal, veel duidelijker om op gebaar te trainen. Als je in het begin gewoon gebaren gebruikt denk ik dat hij het veel beter snapt. Een hond kan geen Nederlands verstaan. Op den duur kan hij wel verschillende commando's uit elkaar halen, maar nu vindt hij dat blijkbaar nog te moeilijk en ben je onduidelijk voor hem.

In het andere onderwerp heb ik ook gevraagd waarom je niet met gebaar werkt dan, heeft dat een reden? Zo'n huis tuin en keuken commando als je voor de bench gebruikt daar hoef je toch geen examen voor te doen zonder ondersteuning van gebaar? Maar ook die zit is nu nog veel gemakkelijker met een gebaar erbij. Gebaren haalt hij niet door elkaar, daar zit echt verschil in voor hem.

Je kan ook om hem te helpen ook de bench gewoon dichtdoen als je andere commando's traint. ;-)

Anne
Jacksel
Zeer actief
dwergpoedel

Ik doe de benchtraining onder pb-begeleiding van een GT die mij goed kent :wink: Yore vindt de bench geweldig fantastisch leuk op moment, het deurtje is dicht en volgende stap is weglopen erbij. Ik ga een heel stuk langzamer dan de GT aanraadt, omdat ik bang ben om ook dit weer verkeerd te laten gaan :N: Het clickeren met benchtraining is me dus ook door die GT aangeraden...

Nu ik de commando's niet meer door elkaar train gaat het al een heel stuk beter gelukkig, hij snapte het inderdaad gewoon niet. Als hij een stem-commando niet snapt, help ik hem met een gebaar, het is dus niet zo dat de gebaren totaal weggelaten worden, maaar ik doe eerst een stem-poging (bij de commando's die ik al langer gebruik dus), voordat ik ga helpen met een gebaar...
Afbeelding
Addy

Ongelezen bericht door Addy »

Jacksel schreef:Ik doe de benchtraining onder pb-begeleiding van een GT die mij goed kent :wink: Yore vindt de bench geweldig fantastisch leuk op moment, het deurtje is dicht en volgende stap is weglopen erbij. Ik ga een heel stuk langzamer dan de GT aanraadt, omdat ik bang ben om ook dit weer verkeerd te laten gaan :N: Het clickeren met benchtraining is me dus ook door die GT aangeraden...

Nu ik de commando's niet meer door elkaar train gaat het al een heel stuk beter gelukkig, hij snapte het inderdaad gewoon niet. Als hij een stem-commando niet snapt, help ik hem met een gebaar, het is dus niet zo dat de gebaren totaal weggelaten worden, maaar ik doe eerst een stem-poging (bij de commando's die ik al langer gebruik dus), voordat ik ga helpen met een gebaar...
Sinds wanneer is er voor een benchtraining een GT nodig :N:
In alle eerlijkheid denk ik dat het allemaal veel beter zou gaan als je niet zoveel druk erop zou leggen, met een pup hoef je niet te presteren, daar moet je gewoon lekker van genieten :ok:
Jacksel
Zeer actief
dwergpoedel

Addy schreef:
Jacksel schreef:Ik doe de benchtraining onder pb-begeleiding van een GT die mij goed kent :wink: Yore vindt de bench geweldig fantastisch leuk op moment, het deurtje is dicht en volgende stap is weglopen erbij. Ik ga een heel stuk langzamer dan de GT aanraadt, omdat ik bang ben om ook dit weer verkeerd te laten gaan :N: Het clickeren met benchtraining is me dus ook door die GT aangeraden...

In alle eerlijkheid denk ik dat het allemaal veel beter zou gaan als je niet zoveel druk erop zou leggen, met een pup hoef je niet te presteren, daar moet je gewoon lekker van genieten :ok:
Op zich is voor benchtraining geen GT nodig, maar voor een pup van 4 maanden, die ondanks voorzichtige, rustige opbouw nog totaal niet alleen kan zijn is wat advies wel handig. En dat gaat 'gewoon' via pb's op een forum, is een van de trainers op de KC (die dus mij en mijn hondjes kent) en die daarnaast een GT is.
Afbeelding
balls & bones
Actief

Ongelezen bericht door balls & bones »

dat idee had ik in eerste instantie ook, het zonder bench proberen. Voor Roy heb ik uiteindelijk een bench aangeschaft omdat ik flyballwedstrijden met hem ben gaan doen, als hij dan de hele dag naast mij is dan krijgen we geen van tweeen echt rust.

Hij bleek al heel snel erg gehecht aan zijn bench en hij verkiest hem vaak boven zijn kussen of een andere plek als hij wat rust wil hebben (bijvoorbeeld een bot of na een vermoeiende dag. Ook als we weg zijn licht hij erin met de deur open. Maar als ik hem ergens mee naartoe neem (visite of logeren of kamperen) dan gaat zijn bench ook mee en dat schept een hoop rust voor hem heb ik gemerkt. Dus nu ben ik ook een Benchenmens. Ik moet wel zeggen dat het deurtje alleen op wedstrijddagen dicht gaat want als ik een beest in een kooitje wilde dan had ik wel een vogeltje genomen.
Ianthe
Zeer actief
Locatie: Steenbergen (N-B). Baasje van Xena, Scence en Attis
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ianthe »

Jacksel schreef:
Addy schreef:

Op zich is voor benchtraining geen GT nodig, maar voor een pup van 4 maanden, die ondanks voorzichtige, rustige opbouw nog totaal niet alleen kan zijn is wat advies wel handig. En dat gaat 'gewoon' via pb's op een forum, is een van de trainers op de KC (die dus mij en mijn hondjes kent) en die daarnaast een GT is.
Het komt vast wel goed hoor Karin. Zowel Xena en Scence konden erg slecht alleen zijn, Xena kon pas echt goed alleen blijven toen ze 1,5 jaar (toen Scence iets groter werd en ze niet meer helemaal alleen was) was. Dus ik denk dat het met Yore ook wel goed gaat komen :wink:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “G&G en Obedience”