Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

de vaste plaats van de hond in de kamer

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

*Daantje*

Ongelezen bericht door *Daantje* »

Het heeft hier niks met de plek te maken. Al zet ik de bank op het dak (bewijze van spreke) gaan ze daar nog op liggen. Dus hier maakt de plek niet uit, maar wel degelijk waar ze op liggen.
brenjomi
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door brenjomi »

Pak-de-bal schreef:
brenjomi schreef:want de box gaat voor het raam (meeste ruimte) en de bank naar het midden van de kamer. dan ligt dunya daar op de bank (dick ook wel)
dan ben ik benieuwd of ze dit accepteren en er weer op gaan :wink:
want hun "plaatsje inde kamer" is anders geworden
dit doe ik wel vaker :mrgreen: ik verzet graag eens iets (heb ik van mijn moeder geerft) dus de bank staat daar vaker. vooral in de winter, want dan staat de bank voor de verwarming en krijg je minder warmte van de verwarming. :ok:
groetjes brenda & een pootje van dick en dunya
Afbeelding
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Valerie »

Tyra zit overal waar ik zit :wink: Maakt niet uit waar in het huis, of de bank verschoven wordt oid.
Noële
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Noële »

Fellow ligt ook overal, nu toevallig op een stoel, maar de bank of zijn kussen worden ook regelmatig gebruikt, maar het liefst ligt hij toch op de grond en vaak wel in de buurt van één van ons vieren.
Ik versleep ook nogal eens wat, maar dat maakt geen verschil.
Hij ligt liever niet op schoot en de bench gebruikt hij alleen 's nachts of als hij niet lekker is.

Groetjes, Noëlle.
Rami
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!

Ongelezen bericht door Rami »

jip007 schreef:ze hebben hier geen vaste plek , er staan ook meer bedjes dan dat er honden zijn dus ze kunnen kiezen :cheer:
Hier is dat ook zo. Maar met maar twee honden heb je dat al gauw. :wink: Favoriet is wel de grote rieten mand met kussen, het schapenvacht en de oude chesterfield bank met plaid. Maar op de stenen vloer liggen ze ook (vooral als het warm is) en op het kleed als het wat frisser is.
Afbeelding
Anne
Zeer actief
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Anne »

Hier ook niet..

Er liggen oa 3 hondenkussens, als er 2 verwisseld worden gaan ze nog steeds gewoon op de dikste en grootste liggen hoor, ook al ligt deze op een andere plaats.

We hebben buiten tijdelijk ook een oude bank staan, daar gaan ze ook graag op liggen.
Anne, Sasha & Tapas
Spriet (2002-2015), Tibbie (2000-2015) en Gunda (1996-2009)
Afbeelding
Reini
Zeer actief

Ongelezen bericht door Reini »

Bij Vegas is de plaats niet doorslaggevend. Hij ligt meestal op de bank en anders op zijn kussen. Mijn opstelling veranderd eens per jaar en Vegas veranderd dan gewoon mee :ok:
Nero, het dappere Yorkie; 14/09/02 - 19/06/07
Afbeelding
jacq1970
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door jacq1970 »

nee...mijn honden liggen eigenlijk niet op een vast plaats alleen samara, die gaat hoe dan ook op de bank liggen waar of hoe die dan ook staat.
Afbeelding
linlin

Ongelezen bericht door linlin »

hier liggen vier schapevachtjes, twee op een bank of poef, eentje in een mand en eentje in een bench.

ze liggen er wisselend op. maar wel altijd op de vachtjes. lekker warm, lekker zacht.

's nachts liggen ze bij ons in bed. ursula uiteraard bij haar verloofde en boe begint meestal in een mand naast mijn bed om binnen een paar uur bij mij in bed te kruipen.

ik mag namelijk niet van hem woelen, wat ik de eerste uren van mijn slaap schijn te doen. dat wordt hij boos met grommen en grauwen, dus boe rot dan maar even op. vandaar die mand.
Roelfien
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Roelfien »

Hier hebben ze beiden een dik kussen in de huiskamer, maar ze liggen het liefst op de bank of op schoot. :mrgreen:
In de gang liggen een paar vetbedjes en op de slaapkamer liggen ook twee kussens, iedere kant van het bed 1 en daar is de verdeling van plekken heel vast, daar mag niet vanaf geweken worden, want dan is er paniek. (als er opeens een kat op je kussen ligt en je kan er zelf niet meer bij, bijvoorbeeld. :mrgreen: )
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
In memoriam Yentie en Toby
shanty

Ongelezen bericht door shanty »

Mazzel mag niet op de bank dus die optie valt af hihi.
Hij heeft een mooie mand waar hij heerlijk in kan liggen verder ligt ie graag even op het kleed als wij gezellig visite hebben of ik lekkers aan het eten ben. Of gewoon op het parket als hij het warm heeft
wendy71
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ridgebacks!
Locatie: Ik ben het baasje van Lola & Jakko en wij wonen in Gemert.
Contacteer:

Ongelezen bericht door wendy71 »

jip007 schreef:ze hebben hier geen vaste plek , er staan ook meer bedjes dan dat er honden zijn dus ze kunnen kiezen :cheer:
Hier ook zo. :cheer: :ok:
Ze liggen waar ze willen, hebben geen vaste plek oid.
Het favo plekje is toch wel de bank, lekker dicht tegen mij aan. :wink:
Afbeelding
Vergeven is de hoop op een beter verleden loslaten.
Chione
Zeer actief

Ongelezen bericht door Chione »

wendy71 schreef:
Hier ook zo. :cheer: :ok:
Ze liggen waar ze willen, hebben geen vaste plek oid.
Het favo plekje is toch wel de bank, lekker dicht tegen mij aan. :wink:
Same here. :wink: Ze liggen waar ze willen, het maakt niet uit hoe ik de meubels neer zet.
~“ With eyes full of prejudice, you will never see the world for what it is.."~

~
Afbeelding
~
*Linda*
Zeer actief

Ongelezen bericht door *Linda* »

Hier hebben ze allemaal hun eigen kussen/mand, maar grote voorkeur is er voor de bank. Bij warm weer ligt alles hier gewoon op de grond of buiten. Juul slaapt eigenlijk altijd op de bank, heel soms in haar mand. Er is ook nog een heel groot 2-honds kussen voor Bono en Sun waar ze vaak samen op liggen maar als ze echt voor de diepe slaap gaan, kruipt Sun er af naar zijn eigen kussen. Alles is hier wel zo neergezet dat ze fijn overzicht hebben over de kamer, dus achterdeur in zicht, wij in zicht. Vooral Sun vindt dat erg belangrijk :wink:
bianca83
Zeer actief

Ongelezen bericht door bianca83 »

Waar wij zitten is Quincy ook. Meestal ligt hij tegen onze benen aan of in de hoek van de bank.
Afbeelding
Nanoesje
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Nanoesje »

Maylo heeft een eigen tentbench. Waar die ook staat, hij zoekt hem overal op. Verder hebben we hem in de nacht en in de middag in de traliebench boven liggen. Hij slaapt nog heel veel en kunnen hem niet zonder dat er iemand op hem let los laten ergens. Hij eet en sloopt alles wat los en vast zit. :N:
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

het ligt aan de zon bij sam :mrgreen:

's ochtend zit ie in de stoel want daar staat de zon dan op.

de rest van de dag is er in de kamer geen zon dus ligt ie daar waar ik zit.

lola zit vaak bij mij of pascal en krijgt het dan te warm en slaapt in haar mandje verder. toevallig dat sam er gister in ging liggen maar dat is bijna nooit.
Afbeelding
Daan

Ongelezen bericht door Daan »

geen vaste plek, de bench (megajoekel) is voor frederick, ook met de deur open, de bank is taboe, dus hebben ze buiten waar ze kunnen liggen, of binnen .
3 korrelkussens,binnen, en 1 buiten.
en waar liggen ze.... Diesel altijd op een koele plek op de tegels.
frederick in zijn bench of ergens op georgette, of tegen georgette.
En waar ligt georgette het liefst, buiten op een kussen.
In bed of op de bank doen we niet aan , gaat niet passen.
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers

Ongelezen bericht door Hutsje »

hier ook ;). maar kiefer ligt altijd bij mij. aan/op mijn voeten als ik achter de pc zit, op de bank als ik daarop zit, en in de keuken op het bed als ik daar ben.
Afbeelding
Kit
Erelid
Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco

Ongelezen bericht door Kit »

hier liggen ze op de banken en wij zitten op de leuning/grond of aan de eettafel :mrgreen:
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

ik heb niet zo'n grote woonkamer, er ligt een lidl kleedje waar hij wel graag opligt, nu dus, maar dat ligt vlak naast de tafel
waar ik zit ligt hij, zeker als ik visite heb, of ik dan op de bank zit of ertegenover in de stoel, dan ligt hij zo dicht mogelijk naast me, en soms lig hij dicht bij de katten in een ander hoekje, geen vaste plek hier dus
het woordje plaats betekend hier wel zijn lydl dekentje, en dat geld ook elders op vakantie oid, dat dekentje is dan wel zijn "plaats"
Mamaria
Actief

Ongelezen bericht door Mamaria »

Wat grappig dat je dat zo constateerd (en makkelijk als je je meubeltjes netjes wil houden)! Hobbes heeft een plaats waar we hem heen kunnen sturen, dat is een groot ligkussen bij het raam bij het zitgedeelte in de woonkamer. Dan heeft hij nog zijn bench voor 's nachts, die staat bij de keuken. Het ligt er eigenlijk aan wat jij als baasje aan het doen bent waar hij gaat liggen. Zit ik achter de pc of ben ik aan het koken gaat hij overdag ook uit zichzelf in zijn bench liggen, maar zitten we lekker voor gaat hij op het kussen liggen. buiten leggen we een handdoekje neer zodat het minder hard is (scheelt nou niet echt denderend veel, ach ja :roll: ) maar daar gaat hij toch ook wel op liggen. Hij vind het fijn om echt een eigen plekje te hebben, maar waar dat plekje staat of ligt maakt hem niet echt uit, gelukkig!
I LOVE CANDY!
Trici
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Trici »

Sam ja en nee; overdags niet op de bank en ligt er dus een dikbed als zijnde plaats; die ligt bij de achterdeur en waar k die deken ook neer leg; als k roep plaats loopt ie standaard naar de achterdeur, s avonds mag hij wel op de bank en die weet ie feilloos te vinden, waar die ook mogen staan :mrgreen:
Afbeelding
pammetje
Zeer actief

Ongelezen bericht door pammetje »

hier liggen ze net waar ik ook ben
het liefst in de weg
aan mn voeten
Afbeelding
ik geniet van het leven
ik geniet van de zon
ik doe de deur open
en pleur van het balkon
brecht
Actief

Ongelezen bericht door brecht »

in de woonkamer hebben we een grote zitzak en daar ligt Anderz veel in maar eigenlijk ligt ze door heel het huis heen, net waar wij op dat moment zijn.
Daantje_
Zeer actief
Mijn ras(sen): Catalaanse herdershond

Ongelezen bericht door Daantje_ »

Juultje ligt waar ze kan liggen. Op de grond, op het kleed, op de bank, in de mand, als het maar lekker ligt eigenlijk
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”