Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

de eerste kippen nekken zijn op! update, diaree!

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

Golden Stanley

Ongelezen bericht door Golden Stanley »

Inge2104 schreef:
Golden Stanley schreef:Je doet het op zich niet verkeerd, Inge. Ik had het iets anders aangepakt, zonder de KVV. Maar veel honden reageren wel goed op de manier zoals je het nu geeft. Jouw hond dus duidelijk niet en moet je iets anders verzinnen. Ik had de kippennek vervangen door dik bevleesde rugkarkas en dat als kleine maaltijd van de KVV af gegeven. Op mijn forum staat een overgangsschema wat bij veel honden prettig werkt. Misschien zit daar iets bij wat je kan gebruiken. Je kan ook proberen om iets waar hij al goed op reageert (bv. de sardientjes) te geven met twee kippennekken. En bij die maaltijd geen KVV.
Stanley had echt vaak spuitpoep van kippennekken. Hij raakte er zo verstopt van dat het er als spuitpoep weer uitkwam. Dik bevleesd kipkarkas en nooit zulke reacties meer gehad. Maar de ene hond is de andere niet. Je moet het uitproberen.
Oké, dank je wel, werd er al helemaal onzeker van...
Die dik bevleesde rug karkassen, waar haal ik die? Voldoen de supermakt "hele kippen" daaraan of haal ik ze beter ergens anders?
En moet ik die dan nog inknippen of platslaan o.i.d?
Voorlopig houden we het even bij de Kvv compeet varianten en die botten en zo komt later wel!
Nee, nog niet met hele kippen beginnen. Daar zitten dragende delen aan wat nog niet geschikt is voor jouw hond. De rugkarkassen er van kun je als die dik bevleesd zijn wel geven. Dat kun je zelfs door de helft breken en snijden, zodat je de volgende dag de andere helft kan geven. Wel het vel er vanaf halen in het begin. Vaak vind je bij de poelier op de markt ook rugkarkassen. Die zijn klein en worden meestal voor de soep verkocht, maar dat is prima hondenvoer. Als het te kaal is, kun je daar spiervlees aan vooraf geven.
Cold turkey ben ik niet overgestapt met beide honden. Stanley zat een tijd op KVV/zelf samenstellen, maar kreeg op zijn zelf samenstel dagen geen KVV meer. Dat gebruikte ik op het laatst hooguit om het orgaanpercentage mee aan te vullen. Whoop heeft een week op KVV gestaan, maar kreeg dat letterlijk niet weg en maakte er nogal een zooitje van. Naast zijn brok kreeg hij in plaats van KVV zelf samenstel maaltijden en na twee maanden volledig zelf samengesteld. Met Whooper heb ik nooit maag-/darmproblemen gehad tijdens de overgang, wel behoorlijke ontgiftingsproblemen en ook hij moest hooguit wat wennen aan vet vlees zoals geit en lam en niet teveel rund. Met Stanley eigenlijk ook nooit problemen gehad in het begin, alleen hij had wel wat last na runderpens en vette vleessoorten lam/geit. Nog steeds hou ik er rekening mee dat ik dat niet in hele grote hoeveelheden geef. Lamspens daarentegen ging perfect en dat combineerde ik als ze kipkarkas kregen.
Met de mogelijkheden nu voor mijn honden, krijgen ze echt nog maar bar weinig kipdelen. Het is een prima start, daar niet van. Maar ik zou dat bij mijn volgende hond bijvoorbeeld niet een week lang achter elkaar geven als gewenning. Mijn beginnersmenu was ook al vrij snel gecombineerd met in elk geval om de drie dagen een nieuwe vleessoort. Nu begin ik liever met kwartel, vis, jong konijn, parelhoenkarkas etc. en als aanvuling wat kip, omdat ik die mogelijkheden nu wel heb.
Laat je hierdoor niet uit het veld slaan. Zolang je hond nu al goed op KVV reageert, is dat al heel wat waard. Ik zou het zeker blijven proberen en je ondertussen nog eens goed door alle info heen worstelen. Wat ik je wil meegeven, er is meer dan alleen maar kippennek. :wink:
Inge2104
Zeer actief
Mijn ras(sen): Vuilnisbakkie!
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Inge2104 »

Nou voorlopig vind ik 't nog helemaal niks! :jank:
Op Kvv deed ze 't heel goed, daarmee de overstap ook vrij snel gemaakt en geen problemen gehad!
Dus de nekken liggen in de vriezer en blijven daar voorlopig ook nog!
Ik laat eerst de boel weer helemaal tot rust komen.
Kvv is al 10x beter als brokken als je 't mij vraagt tenminste!

Bedankt voor alle antwoorden en tips, als ik 't weer aandurf dan horen jullie me vast wel weer!

Oh ja, en antwoorden waar alleen in staat dat ik 't fout doe heb ik vrij weinig aan. Zet er dan aub bij hoe ik 't beter of anders kan doen dan leer ik er misschien nog wat van. Dat 't zo niet goed ding had ik zelf ook al door! :wink:
Afbeelding
Golden Stanley

Ongelezen bericht door Golden Stanley »

De mensen bedoelen het niet rot, Inge. Hebben zelf ook allemaal ongetwijfeld hun problemen gekend en willen alleen maar waarschuwen en adviseren. :wink:
Nogmaals; laat je door deze ervaring niet uit het veld slaan als er nog zat andere alternatieven zijn. Ik zag dat je je hebt aangemeld op het RVVH forum. Dat is in elk geval al een stap in de goede richting. :mrgreen: :ok:
Ik ga in dit topic dan ook niet meer verder en wil je op het forum graag verder helpen.
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”