Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Mevrouw, uw hond heeft mij gisteren gebeten !

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Gipsy
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dalmatamixs, een "weet ik veel :)" maar met hoog knuffelgehalte :) ...
Aantal honden: 4
Contacteer:

Ongelezen bericht door Gipsy »

@Roelfien: ik zeg dus voor de 3x maal...aan straatkant is er een afsluiting...dus de honden komen niet in direct contact met mensen tenzij ik erbij ben en dus zelf op de weg ben (omdat we met iemand a h spreken zijn, op de berg gaan wandelen edm... en er is dus NOOIT met geen enkele van mijn honden een probleem geweest, ook niet met Vita, mijn dobermann, die vorige maand stierf...

Ik heb mijn hele professionele leven gestreden voor waarheid en rechtvaardigheid...steeds tegen mijn cliënten gezegd dat ze zonder bewijzen niets te winnen hadden...
Jij wilt dus dat ik zonder feitelijk bewijs mij verontschuldig ?

Sorry, zonder feitelijk bewijs is er m.i. niets gebeurd...Wat de vrouw in kwestie betreft heb ik haar gezegd dat ik het erg vind dat haar iets overkomen is, dat ze mij steeds mag bellen als ze hulp nodig heeft (heb haar mijn gsmnr. gegeven), heb haar naar haar kosten gevraagd maar ook dat ik niet geloven kan dat een mijner honden haar zomaar ineens gebeten zou hebben en dat ik verkoos dat ze klacht zou neerleggen.
Ondertussen zou ik mijn honden vanaf 20u binnen houden

Och ja by the way, ik zie dat ik dat nog niet geschreven heb....vorige week hebben we nog allen samen boven op de weg gebrabbeld...ja de 3 vrouwen kwamen eran en ik stond met de 3 dalmata's buiten...die blaften naar hen...ik riep hen en allen mooi naar binnen...

Zij ...haar hond is enige tijd verdwenen...dat kleine ettertje :roll: ...ze weet niet wat er mee gebeurd is, gestolen, gestorven, weggelopen....zie je...een hond heeft voor hen niet dezelfde waarde...als een hond weg is gaan ze er niet naar op zoek... :jank:
Dat haar hond mijn honden pestte en ernaar blafte vond ze goed...mar dat de mijne naar haar nu blaffen als ze voorbij komt...dat verdraagt ze niet :19:
Laatst gewijzigd door Gipsy op 15 jul 2008 15:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Gipsy
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dalmatamixs, een "weet ik veel :)" maar met hoog knuffelgehalte :) ...
Contacteer:

wendy71 schreef::offt: mens , wat woon jij beroerd zeg. :N:

NOT. :smile:
Wat een geweldige mooie plaats. :ok:
Dit is een ander zicht...Ik sta nog steeds op mijn domein...maar de honden zijn hier nog nooit geweest...te ver van huis zekers :mrgreen:
Afbeelding
In de verte zie je mijn huis en de gele lijn is waar de 2m hoge afsluiting staat (loopt nog verder links van de foto maar dat staat er niet op)
Gipsy
Zeer actief
Contacteer:

Nanna schreef:Woon je zó groot en dan toch nog mot met de buren ;-)
:smile: :smile: :smile: :smile: :smile: :smile: :smile: :cheer:

Misschien is die vrouw wel jaloers, met haar 500 m²
Roelfien
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Roelfien »

Gipsy schreef:@Roelfien: ik zeg dus voor de 3x maal...aan straatkant is er een afsluiting...dus de honden komen niet in direct contact met mensen tenzij ik erbij ben en dus zelf op de weg ben (omdat we met iemand a h spreken zijn, op de berg gaan wandelen edm... en er is dus NOOIT met geen enkele van mijn honden een probleem geweest, ook niet met Vita, mijn dobermann, die vorige maand stierf...

Ik heb mijn hele professionele leven gestreden voor waarheid en rechtvaardigheid...steeds tegen mijn cliënten gezegd dat ze zonder bewijzen niets te winnen hadden...
Jij wilt dus dat ik zonder feitelijk bewijs mij verontschuldig ?

Sorry, zonder feitelijk bewijs is er m.i. niets gebeurd...Wat de vrouw in kwestie betreft heb ik haar gezegd dat ik het erg vind dat haar iets overkomen is, dat ze mij steeds mag bellen als ze hulp nodig heeft (heb haar mijn gsmnr. gegeven), heb haar naar haar kosten gevraagd maar ook dat ik niet geloven kan dat een mijner honden haar zomaar ineens gebeten zou hebben en dat ik verkoos dat ze klacht zou neerleggen.
Ondertussen zou ik mijn honden vanaf 20u binnen houden

Och ja by the way, ik zie dat ik dat nog niet geschreven heb....vorige week hebben we nog allen samen boven op de weg gebrabbeld...ja de 3 vrouwen kwamen eran en ik stond met de 3 dalmata's buiten...die blaften naar hen...ik riep hen en allen mooi naar binnen...

Zij ...haar hond is enige tijd verdwenen...dat kleine ettertje :roll: ...ze weet niet wat er mee gebeurd is, gestolen, gestorven, weggelopen....zie je...een hond heeft voor hen niet dezelfde waarde...als een hond weg is gaan ze er niet naar op zoek... :jank:
Dat haar hond mijn honden pestte en ernaar blafte vond ze goed...mar dat de mijne naar haar nu blaffen als ze voorbij komt...dat verdraagt ze niet :19:
Nee, ik zeg niet dat je zonder bewijs iets moet. Maar je kan ook niet bewijzen dat je honden het niet gedaan hebben, toch? :wink:
En je geeft zelf aan er erg mee te zitten. Dan denk ik: los het op de meest nette manier op. Zeker omdat je, (voor de tweede keer) dus ook niet uit kan sluiten dat je honden het niet gedaan hebben omdat de achterkant van het gebied geheel open is.
Maar ja, als jij er zeker van bent dat het niet de schuld is van jouw honden en dat die mevrouw niet spoort, dan is dat prima.
Je moet het inderdaad zelf weten. Maar ik lees ook in jouw verhaal een hoop dingen die erbij gehaald worden waar je feitelijk niks mee kan, zoals dat laatste stukje over haar hondje. Tis allemaal wat vaag, snap je?
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
In memoriam Yentie en Toby
Gipsy
Zeer actief
Contacteer:

@Roelfien: ja ik snap het :mrgreen: :mrgreen:
3 v d 4 waren bij me...de 4de liep naar boven, toen ik hem direct daarna hoorde blaffen ging ik kijken en zag hem aan de afsluiting blaffen (daar waar op de eerste foto de blauwe auto staat)

Nette manier ? Doe ik steeds :mrgreen: dat noemt goed opgevoed naar t schijnt :pffff: :cheer: (ik noem het diplomatisch beleefde houding aannemen :mrgreen: )...

Achterkant is open...en zoals gezegd...daar woont niemand, daar is geen weg (waar de oude damesw wandelen kunnen (behalve veeeeeeeel verderop, na een rivier te hebben overgestoken) en bovenal de honden (evenal de paarden) komen daar nooit (want moeten ook de rivier over, allez riviertje... :mrgreen: (in de jeep zijn de honden wel eens mee geweest vorig jaar)...de honden blijven liever in mijn buurt dan alleen ver weg te gaan....misschien is het toch leuker bij mij :mrgreen:
Remina
Zeer actief

Ongelezen bericht door Remina »

Jemig, wat woon jij mooi zeg :ok:
Waar is dat trouwens? :mrgreen:
Afbeelding
Kaiou
Zeer actief
Mijn ras(sen): Barbet
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Kaiou »

Gipsy schreef:Zij ...haar hond is enige tijd verdwenen...dat kleine ettertje :roll: ...ze weet niet wat er mee gebeurd is, gestolen, gestorven, weggelopen....zie je...een hond heeft voor hen niet dezelfde waarde...als een hond weg is gaan ze er niet naar op zoek... :jank:
Ik vind dat je het goed aanpakt hoor, meer als wat je doet kun je toch niet doen (beleefd zijn en blijven, honden binnen na 20.00 uur, GSM nummer gegeven, zelf naar de politie gegaan).
Je zou haast denken dat meneer en mevrouw geprobeerd hebben om op je terrein binnen te komen om eens te kijken of je misschien hun hondje had :19: . Je was immers op het moment dat het gebeurde met 3 van je 4 honden niet in buurt. Misschien dachten zij wel dat er geen honden in de buurt waren, dat ze even rustig konden gluren. Mevrouw heeft zich misschien van de schrik van de ene hond die er was en ook nog blafte aan het hek heeft verwond of zo... :denken:
Maar ja, zo kun je wel van alles verzinnen :wink: . Ben benieuwd of je nog met ze kan praten.
Afbeelding
Muk

Ongelezen bericht door Muk »

Zo'n landgoed is inderdaad lastig om helemaal te omheinen met een schutting of iets dergelijks. Je hebt zelfs een berg in de tuin, dat kunnen er weinig zeggen. Een privéberg.

Ik zou gewoon afwachten en naar een schriftelijke verklaring van de arts + de rekening vragen. En of zij aangifte wil doen. En dan alles via de verzekering laten afhandelen. Als zij liegt dan zal zij dit alles niet doen, maar je wel te pas en te onpas confronteren met haar leed. Dat is dan het risico, of je moet haar willen aanklagen wegens laster / smaad maar dat is wel in een uiterste geval.

Wel knap dat als je zoveel ruimte hebt, dat je dan toch nog last van bewoners in de buurt hebt. :mrgreen: Die vrouw die je honden pest moet hier toch behoorlijk moeite voor doen om al in de buurt van je huis + honden te komen, ongeloofelijk.

Hopelijk wordt dit snel opgelost tot ieders tevredenheid. Succes daarmee.
Gipsy
Zeer actief
Contacteer:

Muk schreef:Zo'n landgoed is inderdaad lastig om helemaal te omheinen met een schutting of iets dergelijks. Je hebt zelfs een berg in de tuin, dat kunnen er weinig zeggen. Een privéberg.

:smile: :smile:

Ik zou gewoon afwachten en naar een schriftelijke verklaring van de arts + de rekening vragen. En of zij aangifte wil doen. En dan alles via de verzekering laten afhandelen. Als zij liegt dan zal zij dit alles niet doen, maar je wel te pas en te onpas confronteren met haar leed. Dat is dan het risico, of je moet haar willen aanklagen wegens laster / smaad maar dat is wel in een uiterste geval.

Ze heeft geen rekening...noch van de Dr. noch van de tetanusspuit...
Ze wil geen aangifte doen...
Ben vanochtend zelf bij Politie geweest en mijn verzekeringsmakelaar.

Wel knap dat als je zoveel ruimte hebt, dat je dan toch nog last van bewoners in de buurt hebt. :mrgreen: Die vrouw die je honden pest moet hier toch behoorlijk moeite voor doen om al in de buurt van je huis + honden te komen, ongeloofelijk.

Hopelijk wordt dit snel opgelost tot ieders tevredenheid. Succes daarmee.
Honden zijn altijd bij mij in de buurt. Slechts als er iemand in de buurt komt op de landweg boven beginnen ze te blaffen (om mij te verwittigen) en lopen ze naar boven naar de poort/omheining (behalve Pineau..die is daar te moe voor. ..
Tommy had ze direct gehoord en naar boven gehold. Ik stond het zwembad te stofzuigen dus moest eerst alles afzetten en ben dan voor het huis gaan zien...een minuutje later max...

Alles komt goed :mrgreen: Ik wacht haar op om een foto te kunnen pakken als ik het tenminste zien mag/kan :cheer:
Emma
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Emma »

nou, zeg wat een ruimte heb jij !
dat ze nou net daar moet lopen.
vervelende situatie ja. ik kan me voorstellen dat als je zoveel ruimte heb, je echt je honden niet aan een ketting wil leggen.
ik zou maar even afwachten of dit verhaal nog een staartje krijgt. misschien hoor je er wel niks meer van en waait het over.
maar als je zeker weet dat de omheining daar bij de weg goed is dan zou ik me er niet druk om maken. want omlopen duurt dan wel even toch?
Asterix
Zeer actief
Mijn ras(sen): Een Spaanse kleine mix en een Poolse ex-zwerver
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Asterix »

Buiten alle commotie om. Wat woon jij prachtig zeg!

Succes met de verdere afwikkeling.
Afbeelding Afbeelding

Pootjes van Ella en Joost (Josie)
Dag lieve Maatje 06-01-2008 - 15-12-2014
SannePP
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder-x-Border Collie en een Kretenzer Worsthond
Contacteer:

Ongelezen bericht door SannePP »

Je zit ons gewoon te pesten he, met die foto's! Zit ik hier in mijn jaren 40 huis in de binnenstad van een van de grootste steden van Nederland, met mijn tuintje op het zuiden waar we net met zijn 2en kunnen zitten in de zon! haha EN dan ook nog zeggen dat je het zwembad stond te stofzuigen, pffff! :pffff: :wink:
Ik snap Pineau trouwens wel! :smile:

Ben benieuwd of je de dame nog gesproken hebt! Zeg haar dat het je erg bezig houdt en dat je graag de wonde eens wilt zien. Vraag haar wat ze van jou verwacht...
RIP Cena :roos:
    Gipsy
    Zeer actief
    Contacteer:

Sorry Sanne, wil niemand pesten hoor !
    Ben trouwens nog op zoek naar een hondenloze huissitter als ik eens op stap wil gaan :mrgreen:

Nee effe serieus,....heb haar nog niet gezien...misschien vanavond dan als het dan niet giet... (momenteel dondert het hier en is er wat wind (sedert gisteren)...altijd een welgekome afwisseling....
    M@scha
    Zeer actief
    Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

Remina schreef:Jemig, wat woon jij mooi zeg :ok:
    drenthe :pffff:

:smile:
    Afbeelding
    Gipsy
    Zeer actief
    Contacteer:

Ok, Ok ik heb het begrepen.... :cheer:

Jijona, bij Alicante aan de Costa Blanca of voor de ouderen onder ons, de overwinteraars...tss t vliegveld van Alicante en Benidorm :mrgreen:
    SannePP
    Zeer actief
    Mijn ras(sen): Mechelse Herder-x-Border Collie en een Kretenzer Worsthond
    Contacteer:

Ongelezen bericht door SannePP »

Gipsy schreef:Ok, Ok ik heb het begrepen.... :cheer:

Jijona, bij Alicante aan de Costa Blanca of voor de ouderen onder ons, de overwinteraars...tss t vliegveld van Alicante en Benidorm :mrgreen:
    ah, je zocht toch nog een oppas? :mrgreen: Keb wel een hond, maar die gedraagd zich op het moment als een varken, dus dat kan wel he>?
    RIP Cena :roos:
      Sjalot
      Zeer actief
      Mijn ras(sen): Bordeaux Dog
      Schotse Herder Korthaar
      Engelse Bulldog
      Lancashire Heeler
      Contacteer:

Ongelezen bericht door Sjalot »

Gipsy schreef:
      Nanna schreef:Woon je zó groot en dan toch nog mot met de buren ;-)
      :smile: :smile: :smile: :smile: :smile: :smile: :smile: :cheer:

Misschien is die vrouw wel jaloers, met haar 500 m²
      :smile: :smile:

Ik heb hier ook zo'n buurvrouw. Die haar hond vrij de achterpoort in laat lopen zodat hij lekker kan gaan blaffen tegen mijn honden achter de schutting.
      Toen ik er wat van zei, zei zij: "Moet je je honden maar niet in je tuin laten!"
      Ik: "Pardon! Nou moet je de boel niet omdraaien!"
      Mijn honden hebben nu zo'n bloedhekel aan haar hond.
      Een keer ontsnapte mijn bulldog toen ze langs liep en viel haar hond aan. Krijsen dat ze deed, nog geen week later liep haar hond weer los langs mijn huis terwijl mijn voordeur net openstond. Haar hond liep zo bij mij naar binnen. Gelukkig zaten mijn honden binnen achter een traphekje.
      Daarna is het nog een tweede keer gebeurd dat ik net mijn garage stond uit te soppen en zij haar hond gewoon bij mij naar binnen liet lopen.
      :denken: Ik snap daar echt geen moer van. Toen ik vroeg wat ze er nou van zou vinden als mijn honden bij haar naar binnnen zouden lopen, stond ze alleen schaapachtig te lachen... :19:
      Groetjes van Charlotte
      AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
      Pak-de-bal

Ongelezen bericht door Pak-de-bal »

Gipsy schreef:Afbeelding
      ik begrijp hier niets meer van, hóe is je buurvrouw dan gelopen? Via die bergen?? :eek:
      en hóe heeft je hond haar dan geroken , als hij helemaal onder aan de foto staat? :denken: bv
      of is het geel niet de grens?

ik dacht dat je in een nieuwbouw wijk woonde met een kleine tuin.
      Kit
      Erelid
      Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco
      Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Kit »

massam schreef:
      Remina schreef:Jemig, wat woon jij mooi zeg :ok:
      drenthe :pffff:

:smile:

*proest* :smile: :smile: :smile:
      Gipsy
      Zeer actief
      Contacteer:

Pak-de-bal schreef:
      Gipsy schreef:Afbeelding
      ik begrijp hier niets meer van, hóe is je buurvrouw dan gelopen? Via die bergen?? :eek:
      en hóe heeft je hond haar dan geroken , als hij helemaal onder aan de foto staat? :denken: bv
      of is het geel niet de grens?

ik dacht dat je in een nieuwbouw wijk woonde met een kleine tuin.
      Pakkie, soms heb ik het echt moeilijk om je te volgen... :roll:
      Als je het topic goed gevolgd had, had je gelezen dat er een afsluiting staat aan de zijde waar er een wandelweg is...daar zie je dus die blauwe auto staan op de foto...
      Dus die vrouw wandelt op een weg...en kwam daar voorbij met haar hond...voor die verdween...
      Dus aan die weg is er en ijzeren poort en afsluitng zodat honden elkaar kunnen zien en ruiken...

Nieuwbouwwijk & kleine tuin ? Waar haal je dat toch vandaan....misschien vind jij natuurlijk > 200.000 m² klein :denken: tja daar kan ik echt niets aan doen :smile:
      Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”