En ik heb moeite met advertenties waar : "met pijn in ons hart en voor de bestwil van hondje/katje, een ander thuis gezocht wordt voor" en by the way: "wij hebben ook onze kosten eraan gehad dus graag willen we ontvangen: aankoopbedrag + vergoeding gemaakte DA kosten + vergoeding spullen". Dan wel: "doe een leuk bod".Mirabella schreef:als je op die manier bekijkt wel ja... het is natuurlijk heel wat makkelijker iets weg te doen, of het een hond, kat, computer of wat dan ook is, waar je niets voor heb moeten betalen... maar ik snap die mensen dan gewoon niet, want je gaat je toch hechten aan hond/kat/ander dier? maar dat is een andere discussie. Sommige mensen maken er een sport van om wat dan ook (incl honden en katten) zo goedkoop mogelijk te krijgen danwel gratis.Nanna schreef:Ga eens in het asiel kijken. Zitten daar veel dure rashonden/raskatten? Driewerf neen.Pepie schreef: Toch begrijp ik renee uk wel,er zijn mensen die sneller een hond meenemen omdat die toch gratis is,blijkt het dan tegen te vallen,doen ze zo hond net zo makkelijk weer weg,als je er dan,geld voor betaald heb,denken ze misschien niet zo makkelijk,gebeurd bij kittens wel degelijk........
Allemaal Hussels en kruising herders. Voor niks gekregen en aangeschaft in een oprisping van "hebbe hebbe hebbe". Maar dan worden ze te lastig en gaan puberen of bijten eens wat om zich heen. En dan dient de rotzak op te donderen. Is ie nou helemaal gek om geen schattig wollig speelpuppy te blijven?
Maar ik spreek voor mezelf dat het voor mij niet zou uitmaken, maar het is idd zo dat andere mensen er dan misschien wel makkelijker over zouden denken...
Als je een herplaatser gratis aanbiedt, moet iedereen voorzich zelf weten, is ook niets mis mee, maar het is dan ook moeilijk om de mensen in te schatten die de hond dan komen op halen... of zij de hond lang houden of makkelijk weg doen... Ik vind zoiets schandalig, want een dier is geen ding, maar een levend wezen en ik denk dat dat door heel veel mensen niet zo wordt gezien en dat is een beetje het jammere eraan...
Maar nog even terug komen op die advertentie... het lijkt wel alsof een klein/jong kind die advertentie heeft geschreven... ene kant wel schattig, maar aan de andere kant wel beetje hebberig, zo van hebben, hebben, hebben. Ik vind het niet te ver gaan, je kan het altijd proberen;)
Als je voor de bestwil van het dier gaat herplaatsen is een stevige vergoeding niet het eerste waar je aan denkt.
Doe je dat wel dan handel je gewoon.