ranetje schreef:Je hebt door door te gaan kennelijk wel steeds wat meer contact met Poppeltje gekregen Addy
Jij zegt eigenlijk ook dat het tijd kost?
Denk je dat je met Poppel nog verder kunt komen?
Ja we hebben zelfs buiten heel goed kontakt gekregen, dat neemt niet weg dat Poppel nooit een hondje zal worden wat braaf volgt en keurig bij het baasje gaat lopen. Daar is het gewoon het soort hondje niet voor.
Maar van een hond die zodra ze de auto uitsprong als een blinde dwaas ervan door ging om alleen maar blind rondjes door het Hemmeland te rennen is het nu een hondje geworden die niet langer dan vijf minuten weg is, precies weet waar ik loop, zich om de zoveel tijd ook even komt melden en die nu zelfs zwemt en balletjes apporteert.
En die zelfs aan het einde van de wandeling niet als een dwaas voorbij de auto scheurt maar keurig naar de auto toe scheurt om er heel braaf in te springen. Voor mij dus heel erg veel winst.
Dat heb ik bereikt door de basiscursus te doen, de vervolg twee maal, tussendoor sport en spel waardoor ze in de gaten kreeg dat ik eigenlijk wel een heel leuk baasje ben.
Dit kost tijd, heel veel tijd en verwachtingen op 0 zetten, en er vooral geen druk op te leggen, niet voor haar maar ook niet voor jezelf.
En verder heel goed in de gaten houden waar haar grens ligt, wat zij leuk vind en die gehoorzaamheid vind ze geweldig, puur om reden dat het voor haar een uitstapje met het vrouwtje is.
Tegenwoordig neem ik Poppeltje echt met plezier mee naar het Hemmeland en als ze eens een paar minuten uit zicht is maak ik me daar niet druk om. We hebben wederzijds vertrouwen in elkaar gekregen, ik weet dat ze gewoon komt en zij weet dat ik het leuk maak voor haar en dat ze niet direkt aangelijnd wordt zodra ze in mijn zicht komt.
En we bouwen rustig verder uit voorlopig