Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Tsja en dan sta je zometeen dus met een clicker in je handen

Moderator: moderatorteam

Addy

Ongelezen bericht door Addy »

ranetje schreef:
Mirri schreef:
massam schreef:wat een prijzen! :eek: :N:
Dat is 3 keer in de week trainen, het is de moeite waard. Je hebt een gehoorzame hond in 3 weken :ok:
Echt?
Niet flauw bedoeld, maar ik kan me dat n.l. niet voorstellen :wink:
Ik heb hem ook gedaan, wat de hond in drie weken leert is zit, af, blijf en volgen en dat lukt over het algemeen wel :mrgreen:
Dat Poppeltje er gehoorzamer door geworden is nee, ze heeft daar wel geleerd haar aandacht iets meer op ons te richten en omdat we verder gegaan zijn met cursussen heeft zich dat uitgebreid. Echter gehoorzaam :denken: nee zou de laatste term zijn die op Poppel van toepassing is :mrgreen:
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

ranetje schreef:
Neeltje schreef:
ranetje schreef:
Mirri schreef: Ja hoor bij wandeling ook gehoorzaam, maar je krijgt het niet kado je moet er wel wat voor doen natuurlijk :ok:
Wat zijn jou ervaringen dan van die andere hond?
Een prima examen en een nieuwe uitval in huis die het einde van de hond betekende.
Hij was niet onder controle te houden en ik weet dat de bazin heel goed heeft getraind.
Overal. Op straat en in huis.
Was wel een volwassen hond (herplaatser) die op les was omdat hij beet.

Niemand krijgt een gehoorzame hond cadeau :wink:
Of je nu drie keer in de week op les zit of een keer per week.
Maar dat is natuurlijk iets anders dan dat je daar met 'n pup komt. Als je naar 'n gewone cursus gaat, wordt er niet gewerkt aan 'n hond die uitvalt/bijt, dat is iets totaal anders. Daar moet op een andere manier aan gewerkt worden dan 'n gewone gehoorzaameheidstraining.
De MG cursus "gehoorzaam in 10 lessen" geldt niet alleen voor puppy's dacht ik? :wink:
Ik denk dat er signalen zijn gemist bij de hond waar ik het over had.
Welke weet ik ook niet. Ik zat niet op die cursus.
Dat lijkt me ook, want inderdaad de cursus is niet alleen voor puppies, maar niet voor honden met gedragsproblemen, die moeten echt op 'n andere manier worden aangepakt.
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door ranetje »

Addy schreef:
ranetje schreef:
Mirri schreef:
massam schreef:wat een prijzen! :eek: :N:
Dat is 3 keer in de week trainen, het is de moeite waard. Je hebt een gehoorzame hond in 3 weken :ok:
Echt?
Ik heb hem ook gedaan, wat de hond in drie weken leert is zit, af, blijf en volgen en dat lukt over het algemeen wel :mrgreen:
Dat Poppeltje er gehoorzamer door geworden is nee, ze heeft daar wel geleerd haar aandacht iets meer op ons te richten en omdat we verder gegaan zijn met cursussen heeft zich dat uitgebreid. Echter gehoorzaam :denken: nee zou de laatste term zijn die op Poppel van toepassing is :mrgreen:
Gehoorzaamheid is niet iets dat je er even in 3 weken in stopt bij een hond.
Naar mijn idee is training/opvoeding iets dat contstant door gaat en uiteindelijk best een goed contact en daardoor een goede "samenwerking" op kan leveren.
Daarvoor kan je een basis leggen in 3 weken, maar daarmee ben je er naar mijn overtuiging echt nog niet.

Je hebt door door te gaan kennelijk wel steeds wat meer contact met Poppeltje gekregen Addy :ok:
Jij zegt eigenlijk ook dat het tijd kost?
Denk je dat je met Poppel nog verder kunt komen?
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Mirri
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dwergpinschers
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Mirri »

ranetje schreef:
Addy schreef:
ranetje schreef:
Mirri schreef: Dat is 3 keer in de week trainen, het is de moeite waard. Je hebt een gehoorzame hond in 3 weken :ok:
Echt?
Naar mijn idee is training/opvoeding iets dat contstant door gaat en uiteindelijk best een goed contact en daardoor een goede "samenwerking" op kan leveren.
Daarvoor kan je een basis leggen in 3 weken, maar daarmee ben je er naar mijn overtuiging echt nog niet.

Je hebt door door te gaan kennelijk wel steeds wat meer contact met Poppeltje gekregen Addy :ok:
Het heet ook basiscursus :ok: Het echte werk begint daarna.
Addy

ranetje schreef:Je hebt door door te gaan kennelijk wel steeds wat meer contact met Poppeltje gekregen Addy :ok:
Ja we hebben zelfs buiten heel goed kontakt gekregen, dat neemt niet weg dat Poppel nooit een hondje zal worden wat braaf volgt en keurig bij het baasje gaat lopen. Daar is het gewoon het soort hondje niet voor.
Maar van een hond die zodra ze de auto uitsprong als een blinde dwaas ervan door ging om alleen maar blind rondjes door het Hemmeland te rennen is het nu een hondje geworden die niet langer dan vijf minuten weg is, precies weet waar ik loop, zich om de zoveel tijd ook even komt melden en die nu zelfs zwemt en balletjes apporteert.
En die zelfs aan het einde van de wandeling niet als een dwaas voorbij de auto scheurt maar keurig naar de auto toe scheurt om er heel braaf in te springen. Voor mij dus heel erg veel winst.
Dat heb ik bereikt door de basiscursus te doen, de vervolg twee maal, tussendoor sport en spel waardoor ze in de gaten kreeg dat ik eigenlijk wel een heel leuk baasje ben.
Dit kost tijd, heel veel tijd en verwachtingen op 0 zetten, en er vooral geen druk op te leggen, niet voor haar maar ook niet voor jezelf.
En verder heel goed in de gaten houden waar haar grens ligt, wat zij leuk vind en die gehoorzaamheid vind ze geweldig, puur om reden dat het voor haar een uitstapje met het vrouwtje is.
Tegenwoordig neem ik Poppeltje echt met plezier mee naar het Hemmeland en als ze eens een paar minuten uit zicht is maak ik me daar niet druk om. We hebben wederzijds vertrouwen in elkaar gekregen, ik weet dat ze gewoon komt en zij weet dat ik het leuk maak voor haar en dat ze niet direkt aangelijnd wordt zodra ze in mijn zicht komt.
En we bouwen rustig verder uit voorlopig :wink:
ranetje
Zeer actief

Addy schreef:
ranetje schreef:Je hebt door door te gaan kennelijk wel steeds wat meer contact met Poppeltje gekregen Addy :ok:
Ja we hebben zelfs buiten heel goed kontakt gekregen, dat neemt niet weg dat Poppel nooit een hondje zal worden wat braaf volgt en keurig bij het baasje gaat lopen. Daar is het gewoon het soort hondje niet voor.
Maar van een hond die zodra ze de auto uitsprong als een blinde dwaas ervan door ging om alleen maar blind rondjes door het Hemmeland te rennen is het nu een hondje geworden die niet langer dan vijf minuten weg is, precies weet waar ik loop, zich om de zoveel tijd ook even komt melden en die nu zelfs zwemt en balletjes apporteert.
En die zelfs aan het einde van de wandeling niet als een dwaas voorbij de auto scheurt maar keurig naar de auto toe scheurt om er heel braaf in te springen. Voor mij dus heel erg veel winst.
Dat heb ik bereikt door de basiscursus te doen, de vervolg twee maal, tussendoor sport en spel waardoor ze in de gaten kreeg dat ik eigenlijk wel een heel leuk baasje ben.
Dit kost tijd, heel veel tijd en verwachtingen op 0 zetten, en er vooral geen druk op te leggen, niet voor haar maar ook niet voor jezelf.
En verder heel goed in de gaten houden waar haar grens ligt, wat zij leuk vind en die gehoorzaamheid vind ze geweldig, puur om reden dat het voor haar een uitstapje met het vrouwtje is.
Tegenwoordig neem ik Poppeltje echt met plezier mee naar het Hemmeland en als ze eens een paar minuten uit zicht is maak ik me daar niet druk om. We hebben wederzijds vertrouwen in elkaar gekregen, ik weet dat ze gewoon komt en zij weet dat ik het leuk maak voor haar en dat ze niet direkt aangelijnd wordt zodra ze in mijn zicht komt.
En we bouwen rustig verder uit voorlopig :wink:
Wat een machtig goede vooruitgang :D :ok: :ok:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
ranetje
Zeer actief

Mirri schreef:
ranetje schreef:
Addy schreef:
ranetje schreef: Echt?

Het heet ook basiscursus :ok: Het echte werk begint daarna.
En dat bedoel ik dus :ok:
De hond is niet gehoorzaam in 10 lessen :wink:
Afbeelding
Addy

ranetje schreef:Wat een machtig goede vooruitgang :D :ok: :ok:
Ja dus je kan stellen bij de basiscursus is de basis gelegt voor het verdere verloop. Ik denk dat Poppel nog veel verder kan komen want ze heeft een enorme werklust, zeker bij sport en spel waren ze heel gecharmeerd van haar enorme werklust maar vooral het plezier wat ze in alles heeft.
We gaan dus gewoon lekker door op de ingeslagen weg :ok:
Plaats reactie

Terug naar “G&G en Obedience”