Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
, ik denk dat de gewraakte gans als enige hier nog in de sloot zwemt, dus die veren die hij verloren heeft zitten waarschijnlijk slagpennen bij, en nu kan hij vermoedelijk(denk ik) niet meer vliegen.
ik wil het even aankijken maar als hij morgen nog hier is, dan zal ik toch meer kijken of de dieren bescherming hem niet kan komen halen
S@ndr@ schreef:, ik denk dat de gewraakte gans als enige hier nog in de sloot zwemt, dus die veren die hij verloren heeft zitten waarschijnlijk slagpennen bij, en nu kan hij vermoedelijk(denk ik) niet meer vliegen.
ik wil het even aankijken maar als hij morgen nog hier is, dan zal ik toch meer kijken of de dieren bescherming hem niet kan komen halen
nou dan kan je baco er wel op af sturen! heeft ie toch een barfhapje!
laura23 schreef:word er in de buurt niet gejaagd of verjaagd? lijkt me dat de boeren bij jou in de buurt het ook niet fijn vinden dat hun land word kaal gevreten?
het is immers toch hun boterham en beleg.
nee, het verhaal wordt nog mooier : jullie betalen ook nog allemaal een keer mee aan die ganzen. boeren mogen immers geen ganzen afschieten maar kunnen wel de schade aan hun land laten vergoeden dmv. subsidies, en wie betaalt die subsidies denk je ?
(nu gaat het in dat geval meestal wel om andere ganzensoorten, maar goed, die zijn ook niet meer echt bedreigd te noemen).
ja idd je hebt helemaal gelijk! wel is het zo dat op bepaalde ganzen altijd gejaagd mag worden met een ontheffing. nijlganzen zijn altijd bejaagbaar omdat het een exoot is. komt van origine niet hier voor, hoewel je nu wel anders zou verwachten omdat er steeds meer en meer van komen en blijven.
tja het gaat op sommige plekken echt de spuigaten uitlopen.