Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

vraagje oorzaak grasplasplekken

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Inge O schreef:
Rami schreef: Ja, en sinds kort dus een grasveld met een gele plasplek! :mrgreen:
:N: nee toch :N: :mrgreen: ?

ik denk overigens dat ook direct zonlicht in combi met de urine iets met de brandplekken moet te maken hebben, want ik heb maar een klein grasveldje voor het huis (de rest is allemaal 'verzorgde' wildernis) waar de honden echt wel eens plassen, maar ik heb nooit brandplekken :denken: . het grasveldje ligt wél helemaal in de schaduw.
Jaha, ik denk dat zeker!
Bij mij staat praktisch de hele dag zon op het grasveld. Ik denk dat het dan extra inbrandt.
's Winters zijn de plekken er namelijk nauwelijks (zijn ze dan ook wel wat minder in de tuin, maar toch).
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
Pepie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Europese korthaar
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Pepie »

Caro. schreef:
Nanna schreef:Je kunt er ook voor kiezen je hond niet in de tuin te laten zeiken :ok: :wink:
Zodra het redelijk weer is, staat hier de hele dag de deur naar de tuin open.
En ondanks dat ze uiteraard gewoon uitgelaten worden, plassen ze dan ook wel in de tuin.
Ik wil ze dat ook niet afleren, want mocht er eens iemand ziek zijn (zowel honden als ikzelf) vind ik het wel makkelijk dat ze het ook in de tuin doen.
Dit probleem hadden wij met dribbel :wink:
Afbeelding
matthijs
Actief

Ongelezen bericht door matthijs »

hmm, ons hondje pieste altijd in de tuin en heb nooit een gele plek gezien, tuin ligt vrijwel de hele dag in de volle zon, pas tegen 5 uur valt er schaduw over als de zon achter het huis zakt. We hebben nu dus een nieuwe tuin met nog een stukje gras van 2 bij 2 waar ze hun behoefte op mogen doen. ben eigenlijk wel benieuwd of hier wel gele plekken op komen, dan zou het misschien iets met de nieuwe zoden te maken kunnen hebben?
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Rami schreef:
Suzan schreef:Er zijn toch verschillende soorten gras wat je zaaien kan? Volgens mij hebben wij gras voor een speelveld of zoiets, in ieder geval geen gras voor een luxe tuin. Wij hebben geen last van gele plekken dus ik denk dat het ook door het soort gras komt. Onze honden aten vroeger brokken en de laatste jaren kvv, dus daar kan het niet van komen.
Hmm... ik heb zogenaamd speelgras (zoden) in de tuin gelegd en hoewel dat dikke en stevige grassoorten zijn zie ik hier toch wel gele/droge plekken.
Volgens mij bestaat er ook nog 'sportgras' en dat zou nog sterker zijn. Heb dat alleen nog niet gezien bij het tuincentrum. :19:
Ik heb ook speelgras, maar ook kale plekken. Al moet ik zeggen dat het er na 8 jaar nog steeds redelijk uitziet.
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Pepie schreef:
Caro. schreef:
Nanna schreef:Je kunt er ook voor kiezen je hond niet in de tuin te laten zeiken :ok: :wink:
Zodra het redelijk weer is, staat hier de hele dag de deur naar de tuin open.
En ondanks dat ze uiteraard gewoon uitgelaten worden, plassen ze dan ook wel in de tuin.
Ik wil ze dat ook niet afleren, want mocht er eens iemand ziek zijn (zowel honden als ikzelf) vind ik het wel makkelijk dat ze het ook in de tuin doen.
Dit probleem hadden wij met dribbel :wink:
Dat heb ik dus ook en Tirsa heeft geen vast plekje. Ik heb getracht dat aan te leren en ging goed, maar ben er te laks in geweest. Het lukt me op dit moment zelfs niet om op de kale plekken nieuw gras te laten groeien. Zou het 'n keer goed aan moeten pakken, maar ik denk dat ik het lekker laat en bij m'n volgende hond het beter aanpak en 'n plas/poep plekje ga aanwijzen.

En ik vind plassen op het gras niet zo vies als op de stoep. Met 'n flinke regenbui is alles weer schoon.
jip007
Erelid
Mijn ras(sen): naakthonden .
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door jip007 »

hier piest alles op de wei , maar ik heb geen pies vlekken , het zijn meer de mollen die er een zooitje van maken :boos: :boos:
Afbeelding
Knuffies van Flirtje, Sophietje, Pommelien en Splinter.
Marie-Josée
Erelid
Mijn ras(sen): Havanezer

Ongelezen bericht door Marie-Josée »

Boutje schreef:Urine is niet vies.
Nou.....heb je wel eens geroken hoe verschrikkelijk het gaat stinken waar veel honden plassen? :N:
Het mag dan bij het verlaten van het lichaam niet vies zijn, het wordt het daarna wel heel snel.
Hamilton
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hamilton »

Ik heb vandaag net 1 vierkante meter gras zode besteld, en daarmee ga ik het gras repareren, :ok:
niet dat er echte gele plasplekken inzitten, maar hier en daar is er wat oppervlakkig gegraven en dat wil maar niet goed dicht groeien, telkens als ik er nieuwe grond indoe, is het er evenlater weer uitgeklauwd :jank:

dus misschien een tip om de boel met verse zoden te repareren?
Afbeelding
Nel en Nisvan
*Dyane,*Nils,*Jänta,*Svear,*Andra
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Marie-Josée schreef:
Nou.....heb je wel eens geroken hoe verschrikkelijk het gaat stinken waar veel honden plassen? :N:
Het mag dan bij het verlaten van het lichaam niet vies zijn, het wordt het daarna wel heel snel.
Kattenpis is vies :N: :mrgreen:
Ik heb 3 katten, maar aan die pislucht (kattenbak) kan ik echt niet wennen.
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
Rami
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Rami »

Marie-Josée schreef:
Ligt er idd aan of er heel veel of maar af en toe geplast wordt. Ook of het op één plek gebeurt of op verschillende plekken. Of het wel of niet snel in de grond trekt speelt ook mee, evenals of het wel of niet veel regent. Ik denk dat veel pies wat steeds op dezelfde plek terecht komt en waar het ook nog eens niet weg kan (denk aan een stal) idd stinkt. :wink:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”