Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Als je je hond nooit loslaat
Moderator: moderatorteam
- yamie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
- Contacteer:
weer helemaal genezen verklaard MirandaMir@n schreef:Net als de jouwe met anderen, waarmee je het never nooit eens kunt zijn.Addy schreef: Yammie, je persoonlijke vetes zijn mij welbekend, als het topic je niet aanstaat oprotten dan![]()

Als ik jou was zou ik gewoon nog wat rust houden i.p.v. je weer overal in te bemoeien

- yamie
- Zeer actief
- Contacteer:
Addy schreef:Yammie, misschien moet je een cursus anti-agressie gaan volgen of zo, het lijkt erop alsof je jezelf de laatste tijd steeds minder onder controlle hebt.yamie schreef:addy, je moet je bijdehandte smoel houden, je denkt dat je heel wat bent en kunt maken, maar ook jij bent niet perfect, je denkt alleen dat je het bent en op alles een antwoord weet... ik weet beter ..dag addy
Burn-out of zo ? zwaar overspannen ?
Ik weet het niet hoor maar krijg wel die indruk, ook niet vreemd als je het drukker hebt met roddelen over anderen dan dat je het hebt met je eigen zinloze leventje
als jij nou een lesje nederlands volgt

-
- Zeer actief
- yamie
- Zeer actief
- Contacteer:
- Kit
- Erelid
- Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco
- Aantal honden: 2
- Mir@n
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Podenco, Galgo.
- Contacteer:
Voor jouw gemoedsrust, ik heb geen last van enge ziektes of aandoeningen.Addy schreef:weer helemaal genezen verklaard MirandaMir@n schreef:Net als de jouwe met anderen, waarmee je het never nooit eens kunt zijn.Addy schreef: Yammie, je persoonlijke vetes zijn mij welbekend, als het topic je niet aanstaat oprotten dan![]()
![]()
Als ik jou was zou ik gewoon nog wat rust houden i.p.v. je weer overal in te bemoeien
En wat dan wel, is jouw zaak niet, noch van enig ander persoon.
Bovendien, op mijn allereerste bericht hier sinds maanden, zat jij er gelijk bovenop, over vetes gesproken.

- Moos
- Zeer actief
Re: Als je je hond nooit loslaat
De vraag is dan of je door je pup nooit los te laten niet juist de laatste situatie creëert.Renske schreef:Dank je welAddy schreef: Ja door je eigen angst is je hond dan toch een maatje te groot voor je, begrijp het wel maar vind het in en intriest als een hond nooit eens los kan. Ben het niet met je eens
.
Ik wil mijn hond niet kwijt, houd veel te veel van haar en ze is mij veel te dierbaar.
In mijn ogen zijn mensen die onverantwoord een hond los laten lopen, potentiele moordenaars van hun eigen hond. Vermoedelijk zijn er op dit forum dus velen van.

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): zwitserse witte herder
- Aantal honden: 1
Dit is een discussieforum,waarom zou Addy dan geen topic met een stelling mogen openenAddy schreef:Yammie, je persoonlijke vetes zijn mij welbekend, als het topic je niet aanstaat oprotten danyamie schreef:ik vind dit topic zoeken naar iets en waar naar bevalt me niet.
addy, jij bent de perfecte honden eigenaar, kan elke hond aan en kan alles opvoeden en hebben..zoiets?
ik ken genoeg mensen die hart en ziel in hun hond stoppen, maar nee die hond kan niet los, nergens ( ja omheind wel he)
die mensen doen er alles aan om hun hond te geven wat een hond nodig heeft... ze zullen het heel fijn vinden om te hiren dat ze toch hun hond mishandelen![]()
En ja dan hebben die mensen toch een hondje die een maatje te groot voor ze is
Overigens heb ik nooit gezegt dat ik de perfekte baas ben hoor, alleen die mensen die mijn honden kennen vinden ze wel erg goed opgevoed

- yamie
- Zeer actief
- Contacteer:
miran, laat haarMir@n schreef:Voor jouw gemoedsrust, ik heb geen last van enge ziektes of aandoeningen.Addy schreef:weer helemaal genezen verklaard MirandaMir@n schreef:Net als de jouwe met anderen, waarmee je het never nooit eens kunt zijn.Addy schreef: Yammie, je persoonlijke vetes zijn mij welbekend, als het topic je niet aanstaat oprotten dan![]()
![]()
En wat dan wel, is jouw zaak niet, noch van enig ander persoon.
Bovendien, op mijn allereerste bericht hier sinds maanden, zat jij er gelijk bovenop, over vetes gesproken.

- Tamara.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Hovawart
- Aantal honden: 4
Ik vind het heel erg jammer om dit soort dingen te lezen. Het is dood- en doodzonde om juist in de puppenperiode het leren loslopen niet te lerenRenske schreef:Hier ben ik het niet mee eens.Addy schreef: Persoonlijk denk ik dat als je hond nooit los kan omdat je het niet durft, omdat je hond niet naar je luistert, omdat je bang bent dat hij de kuierlattten neemt om te gaan jagen dat je dan een hond hebt uitgezocht die een maatje te groot voor je is.
Wat vinden jullie ?
Lumi heb ik nooit los lopen. Alleen in omheinde terreinen, zoals in mijn tuin, de veel ruimere tuin bij mijn ouders, de trainingshal en verder waar mogelijk.
Dat ze een maatje te groot voor mij is, daar ben ik het dus niet mee eens.
Dat ze -nog- niet los loopt heeft met mijn ervaringen te maken. Bente luisterde altijd perfect en liep heel veel los. Tot ze een keer een hondje zag, de weg over stak en er net een auto aan kwam. Ze rolde meerdere keren rond onder de auto en wat is dat dan een angstig moment als je als 13 jarige je hond uit laat. Bente is gelukkig naar huis gerend en heeft er achteraf alleen een gevoelige rug aan over gehouden.
Beetle liet ik ook wel los. Onder andere in een recreatiegebied in Leeuwarden. Op een gegeven moment schrok zij van een zwarte hond (flatcoated retriever achtig) en ze rende weg. Ze was dus helemaal weg in dat gebied. Het gebied ligt vlak bij autowegen en is niet afgesloten. Na ongveer 10 minuten zag ik haar weer, maar ze kwam niet naar mij toe. Bente naar haar toegestuurd en daarna haar rustig aan kunnen lijnen. Beetle reageerde dus niet op mij.
Ik ben gewoon bang dat er iets gebeurd als ik Lumi los heb. Dat ze wegrent en op dat moment net onder een auto komt. Dit risico wil en durf ik niet te nemen. Pas op het moment dat zij volwassen is en ik haar voldoende stabiel vind mag ze los. Dit kan dus zeker nog een jaar duren. Misschien laat ik haar ook wel nooit los, dat kan ik nog niet zeggen.
Ze loopt dus wel aan een flexi van 8 meter en ik vind dat ze daar een behoorlijke bewegingsvrijheid aan heeft. Het enige lastige is het spelen met andere hondjes, dan zit de riem vaak in de weg.

Er zijn toch zat plekken zoals het bos of de hei waar ze gewoon los kan leren lopen

Loslopen is voor mij en voor het hebben van honden wel 1 van de belangrijkere voorwaardes.
dit is een heel eerlijk antwoord, want ik denk dat veel honden uit het buitenland het zwerven in het bloed zitestelle schreef:Achteraf zeg ik ook weleens dat Woopy misschien gewoon beter daar in Roemenie had moeten blijven. Waar die lekker kon doen en laten wat hij wilde.
en daarom ook niet meer terug willen komen ?
het is opvallend dat er een paar bij zitten hier die niet los mogen, u
uit het buitenland zijn.
die hebben dat nooit echt goed onder deknie gekregen en niet goed in hun puppy tijd geleerd.
en dan komen ze hier in asiels terecht.
Laatst gewijzigd door Pak-de-bal op 08 jun 2008 11:01, 1 keer totaal gewijzigd.
- yamie
- Zeer actief
- Contacteer:
gotcha schreef:Dit is een discussieforum,waarom zou Addy dan geen topic met een stelling mogen openenAddy schreef:Yammie, je persoonlijke vetes zijn mij welbekend, als het topic je niet aanstaat oprotten danyamie schreef:ik vind dit topic zoeken naar iets en waar naar bevalt me niet.
addy, jij bent de perfecte honden eigenaar, kan elke hond aan en kan alles opvoeden en hebben..zoiets?
ik ken genoeg mensen die hart en ziel in hun hond stoppen, maar nee die hond kan niet los, nergens ( ja omheind wel he)
die mensen doen er alles aan om hun hond te geven wat een hond nodig heeft... ze zullen het heel fijn vinden om te hiren dat ze toch hun hond mishandelen![]()
En ja dan hebben die mensen toch een hondje die een maatje te groot voor ze is
Overigens heb ik nooit gezegt dat ik de perfekte baas ben hoor, alleen die mensen die mijn honden kennen vinden ze wel erg goed opgevoed

- Mir@n
- Zeer actief
- Contacteer:
- yamie
- Zeer actief
- Contacteer:
Addy schreef:ja vreemd toch he, je begon al meteen weer met je geniepige dingetjes, je wordt doorzien Miranda, en gelukkig niet alleen door mijMir@n schreef:Bovendien, op mijn allereerste bericht hier sinds maanden, zat jij er gelijk bovenop, over vetes gesproken.
ohhhhh je alter ego's lezen ook mee?

- Tamara.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Hovawart
- Aantal honden: 4
Wel erg kort door de bocht hoorRenske schreef:Dank je welAddy schreef: Ja door je eigen angst is je hond dan toch een maatje te groot voor je, begrijp het wel maar vind het in en intriest als een hond nooit eens los kan. Ben het niet met je eens
.
Ik wil mijn hond niet kwijt, houd veel te veel van haar en ze is mij veel te dierbaar.
In mijn ogen zijn mensen die onverantwoord een hond los laten lopen, potentiele moordenaars van hun eigen hond. Vermoedelijk zijn er op dit forum dus velen van.

Ik denk persoonlijk dat juist door honden pas in een laat stadium los te laten je een probleem creeert.
Hier gaan de pups meteen vanaf dag een los en de zakken zitten vol koekjes en speeltjes. De pups die hier grootgebracht zijn kunnen allemaal perfekt los, binnen mijn normen en waarden voor alle duidelijkheid.
Hier gaan de pups meteen vanaf dag een los en de zakken zitten vol koekjes en speeltjes. De pups die hier grootgebracht zijn kunnen allemaal perfekt los, binnen mijn normen en waarden voor alle duidelijkheid.
- Moos
- Zeer actief
Dat spelen aan de flexi is trouwens ook nogal een risicovolle onderneming :N:Renske schreef:
Dat mogen mijn honden dan weer niet.

misschien bedoelt ze ook degene, die hun hond tòch loslaten maar die dan wèl erg agressief is.Inge O schreef:ik kan me heel goed voorstellen dat deze gebeurtenissen heel veel impact op je hebben gehad, in jouw geval kan je het aangelijnd houden dan zien als een (hopelijk tijdelijk) onvermijdelijk gevolg daarvan.Renske schreef:Dank je welAddy schreef: Ja door je eigen angst is je hond dan toch een maatje te groot voor je, begrijp het wel maar vind het in en intriest als een hond nooit eens los kan. Ben het niet met je eens
.
maar om dan anderen die hun hond loslaten dan maar als potentiële hondenmoordenaars te noemen gaat toch echt wel te ver hoor - het leven zit nu eenmaal (onvermijdelijk) vol gevaren, door je bed zakken kan er daar ook één van zijn.
ik hoop dat, mocht je kinderen overwegen, je die angsten niet op hun overbrengt, want zo gezond lijkt me zo'n houding niet.

en dan wordt hij afgemaakt, omdat hij een hondje heeft doodgebeten. bv
Laatst gewijzigd door Pak-de-bal op 08 jun 2008 11:05, 1 keer totaal gewijzigd.
- Mir@n
- Zeer actief
- Contacteer:
Moeten we niet eens gaan zoeken naar hoeveel alter ego's hier ingelogd zijn?yamie schreef:Addy schreef:ja vreemd toch he, je begon al meteen weer met je geniepige dingetjes, je wordt doorzien Miranda, en gelukkig niet alleen door mijMir@n schreef:Bovendien, op mijn allereerste bericht hier sinds maanden, zat jij er gelijk bovenop, over vetes gesproken.

- Inge
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Mijn honden lopen gelukkig alledrie vrijwel dagelijks lekker los. Ik vind dat heerlijk!
Echter, ik vind niet dat wanneer je je hond niet los kan laten, om wat voor reden dan ook, dat je dan direct een dierenmishandelaar bent.
Als mijn honden niet los zouden kunnen zou ik andere manieren zoeken om aan hun behoefte van beweging en geestelijke uitdaging te komen. Fietsen, zoekspelletjes etc.
Echter, ik vind niet dat wanneer je je hond niet los kan laten, om wat voor reden dan ook, dat je dan direct een dierenmishandelaar bent.
Als mijn honden niet los zouden kunnen zou ik andere manieren zoeken om aan hun behoefte van beweging en geestelijke uitdaging te komen. Fietsen, zoekspelletjes etc.
Groetjes Inge

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
- yamie
- Zeer actief
- Contacteer:
en hoeveel pups heb jij gehad?Addy schreef:Ik denk persoonlijk dat juist door honden pas in een laat stadium los te laten je een probleem creeert.

ik kan me nl van een ander topic herinneren, dat je zo trots was op het feit, dat de ( semi) volwassen honden het zo goed doen direct.
of noem jij een 7/8 mnd oude hond ook een pup?
Mir@n schreef:Moeten we niet eens gaan zoeken naar hoeveel alter ego's hier ingelogd zijn?yamie schreef:Addy schreef:ja vreemd toch he, je begon al meteen weer met je geniepige dingetjes, je wordt doorzien Miranda, en gelukkig niet alleen door mijMir@n schreef:Bovendien, op mijn allereerste bericht hier sinds maanden, zat jij er gelijk bovenop, over vetes gesproken.
addy kan het zelfs bij haar eigen geopende topic niet serieus houden !
kan je nagaan !
ik stop ermee en ga naar andere topic s kijken , doei !
Jij projekteert je eigen angsten op je hond en daardoor zal die ongetwijfeld ook nooit meer los kunnen want honden voelen dat feilloos aanRenske schreef:Dank je welAddy schreef: Ja door je eigen angst is je hond dan toch een maatje te groot voor je, begrijp het wel maar vind het in en intriest als een hond nooit eens los kan. Ben het niet met je eens
.

- Mir@n
- Zeer actief
- Contacteer:
Addy schreef:ja vreemd toch he, je begon al meteen weer met je geniepige dingetjes, je wordt doorzien Miranda, en gelukkig niet alleen door mijMir@n schreef:Bovendien, op mijn allereerste bericht hier sinds maanden, zat jij er gelijk bovenop, over vetes gesproken.
Addy schreef:Mir@n schreef:Ik wil je best wat verhalen doen hoor Irene
Er zijn byzonder slechte en supergoede stichtingen (en alles wat er tussen zit) De meesten zijn klein en lopen mee in de hype. Dat verklaart ook het gebrek aan organisatie. Er zijn veel te weinig mensen ten opzichten van de aantallen honden die versleept worden.
Iedereen heeft momenteel de mond vol over Poolse puppen en vervoer, maar je moest eens weten over Spaanse honden/puppies en vervoer.....
En nee, dit zijn voor oplettende lezers GEEN steken onder water. Het is een algemeen generaliserend verhaal. Voor 't geval dat.
weer helemaal opgeknapt zo te lezen
Sja, ik geef een heel fatsoenlijk antwoord en jij noemt dit geniepig?? Sja, 't is maar waar je de spijkers zoekt natuurlijk.
- yamie
- Zeer actief
- Contacteer:
he meid, hou je even in he, misschien krijg je wel bijval zometeenAddy schreef:Jij projekteert je eigen angsten op je hond en daardoor zal die ongetwijfeld ook nooit meer los kunnen want honden voelen dat feilloos aanRenske schreef:Dank je welAddy schreef: Ja door je eigen angst is je hond dan toch een maatje te groot voor je, begrijp het wel maar vind het in en intriest als een hond nooit eens los kan. Ben het niet met je eens
.