Mijn honden komen niet ongevraagd bij anderen in tuin/huis/schuur.Pepie schreef:Hou jij je hond ook 24 uur per dag binnenJay schreef:Dus moet een ander de overlast van die kat maar accepteren?Daantje_ schreef:Je kan toch niet tegen een kat zeggen; He hier mag je niet komen! En vervolgens komt dat beest er toch weer. Je kan toch moeilijk je kat binnen houden, als het een buitenkat is?
Overal moeten honden tegenwoordig aangelijnd worden, maar katten mogen gewoon hun gang gaan.
Als iemand een kat neemt, dient hij/zij ook de verantwoordelijkheid voor het dier te nemen en ervoor te zorgen dat anderen geen overlast overvinden. Als dat betekent dat de kat binnengehouden moet worden, dan is dat jammer..........Nee toch.......die gaat toch ook lekker los op de wandeling,maar een kat moet binnen blijven
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
wat te doen met de kat van de buren?
Moderator: moderatorteam
- M@ri@nne
- Zeer actief
Groetjes, Marianne.

- Pepie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Europese korthaar
- Aantal honden: 0
Een hond is ook geen kat..........Ik vind dat zo gezeik,alle begrip voor de hond,maar niet voor een kat.........dan zal hij in je tuin schijten........nou enM@ri@nne schreef:Mijn honden komen niet ongevraagd bij anderen in tuin/huis/schuur.Pepie schreef:Hou jij je hond ook 24 uur per dag binnenJay schreef:Dus moet een ander de overlast van die kat maar accepteren?Daantje_ schreef:Je kan toch niet tegen een kat zeggen; He hier mag je niet komen! En vervolgens komt dat beest er toch weer. Je kan toch moeilijk je kat binnen houden, als het een buitenkat is?
Overal moeten honden tegenwoordig aangelijnd worden, maar katten mogen gewoon hun gang gaan.
Als iemand een kat neemt, dient hij/zij ook de verantwoordelijkheid voor het dier te nemen en ervoor te zorgen dat anderen geen overlast overvinden. Als dat betekent dat de kat binnengehouden moet worden, dan is dat jammer..........Nee toch.......die gaat toch ook lekker los op de wandeling,maar een kat moet binnen blijven

- M@ri@nne
- Zeer actief
Het gaat mij niet eens om dat gescheit.Pepie schreef:Een hond is ook geen kat..........Ik vind dat zo gezeik,alle begrip voor de hond,maar niet voor een kat.........dan zal hij in je tuin schijten........nou en......
Het gaat mij er om dat een kat in mijn tuin een dode kat is.
En ik geen zin heb om daar weet ik veel wat voor een maatregelen voor te treffen.

Groetjes, Marianne.

- Jay
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar
Ik zeg niet dat een kat per definitie binnen moet blijven, maar een rooie kater uit de buurt begint me behoorlijk op de zenuwen te werken.Pepie schreef:Hou jij je hond ook 24 uur per dag binnenJay schreef:Dus moet een ander de overlast van die kat maar accepteren?Daantje_ schreef:Je kan toch niet tegen een kat zeggen; He hier mag je niet komen! En vervolgens komt dat beest er toch weer. Je kan toch moeilijk je kat binnen houden, als het een buitenkat is?
Vrijwel iedere nacht komt dat beest mijn hond uitdagen, gaat buiten op de vensterbank zitten krijsen en vervolgens blijft mijn hond maar blaffen.
En de kat van de overburen ging regelmatig in mijn tuin, op een meter of 4 afstand van mijn hond zitten en zat daar dan uitdagend te grommen.
Wat denk je dat die mensen zouden zeggen als ik mijn hond in hun tuin los zou laten?

- Pepie
- Zeer actief
Een opening onder de tuindeur ,waar de hond niet doorkanM@ri@nne schreef:Het gaat mij niet eens om dat gescheit.Pepie schreef:Een hond is ook geen kat..........Ik vind dat zo gezeik,alle begrip voor de hond,maar niet voor een kat.........dan zal hij in je tuin schijten........nou en......
En ik geen zin heb om daar weet ik veel wat voor een maatregelen voor te treffen.

- Pepie
- Zeer actief
Dat probeer ik hier er ook in te brengen.......klaar is klaarJay schreef:Ik zeg niet dat een kat per definitie binnen moet blijven, maar een rooie kater uit de buurt begint me behoorlijk op de zenuwen te werken.Pepie schreef:Hou jij je hond ook 24 uur per dag binnenJay schreef:Dus moet een ander de overlast van die kat maar accepteren?Daantje_ schreef:Je kan toch niet tegen een kat zeggen; He hier mag je niet komen! En vervolgens komt dat beest er toch weer. Je kan toch moeilijk je kat binnen houden, als het een buitenkat is?
Vrijwel iedere nacht komt dat beest mijn hond uitdagen, gaat buiten op de vensterbank zitten krijsen en vervolgens blijft mijn hond maar blaffen.
En de kat van de overburen ging regelmatig in mijn tuin, op een meter of 4 afstand van mijn hond zitten en zat daar dan uitdagend te grommen.
Wat denk je dat die mensen zouden zeggen als ik mijn hond in hun tuin los zou laten?

- M@ri@nne
- Zeer actief
Ik wil geen katten in mijn tuin.Pepie schreef:Een opening onder de tuindeur ,waar de hond niet doorkanM@ri@nne schreef:Het gaat mij niet eens om dat gescheit.Pepie schreef:Een hond is ook geen kat..........Ik vind dat zo gezeik,alle begrip voor de hond,maar niet voor een kat.........dan zal hij in je tuin schijten........nou en......
En ik geen zin heb om daar weet ik veel wat voor een maatregelen voor te treffen....Heb ik hier ook,de kat van de buuf,kan zijn eigen tuin niet uit,via mijn tuin gaat hij erin en eruit........Banjer is altijd te laat
.......
Nou niet denken dat banjer dom is he

Ook niet als ze toch kunnen ontsnappen.

Want een kat in mijn tuin betekend 2 honden over de zeik.

En garandeer je mij dat een kat sneller dan Tico is?

Groetjes, Marianne.

- alm@
- moderator
- Mijn ras(sen): Langhaar teckel
- Aantal honden: 3
Ik heb 1.80 hoog betongaas om de voortuin. Mijn honden hadden een kat opgejaagd die verstijfd (volgens mij in chock) bovenaan met z'n poten om het gaas geklemd zat. De kat had alle kans gehad te ontsnappenPepie schreef:Een opening onder de tuindeur ,waar de hond niet doorkanM@ri@nne schreef:Het gaat mij niet eens om dat gescheit.Pepie schreef:Een hond is ook geen kat..........Ik vind dat zo gezeik,alle begrip voor de hond,maar niet voor een kat.........dan zal hij in je tuin schijten........nou en......
En ik geen zin heb om daar weet ik veel wat voor een maatregelen voor te treffen....Heb ik hier ook,de kat van de buuf,kan zijn eigen tuin niet uit,via mijn tuin gaat hij erin en eruit........Banjer is altijd te laat
.......

- Pepie
- Zeer actief
Ik ken tico nietM@ri@nne schreef:Ik wil geen katten in mijn tuin.Pepie schreef:Een opening onder de tuindeur ,waar de hond niet doorkanM@ri@nne schreef:Het gaat mij niet eens om dat gescheit.Pepie schreef:Een hond is ook geen kat..........Ik vind dat zo gezeik,alle begrip voor de hond,maar niet voor een kat.........dan zal hij in je tuin schijten........nou en......
.......
![]()
Ook niet als ze toch kunnen ontsnappen.![]()
Want een kat in mijn tuin betekend 2 honden over de zeik.![]()
En garandeer je mij dat een kat sneller dan Tico is?

- Jay
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar
De kat betreed het territorium van mijn hond en ik heb er gewoon geen zin in om rond 2 uur 's nachts mijn hond tot stilte te manen (een collie blaft ook nog eens veel te graag).Pepie schreef:Dat probeer ik hier er ook in te brengen.......klaar is klaarJay schreef:Vrijwel iedere nacht komt dat beest mijn hond uitdagen, gaat buiten op de vensterbank zitten krijsen en vervolgens blijft mijn hond maar blaffen.
Wat denk je dat die mensen zouden zeggen als ik mijn hond in hun tuin los zou laten?Laat de kat maar krijsen,maar jij hou je kop
Mensen moeten hun kat 's avonds gewoon binnen halen.
Er komt een moment dat mijn hond niet achter glas zit en de kat te grazen neemt, dat wil ik gewoon voorkomen.

-
- Zeer actief
Als ik zo de verhalen lees over hoe zielig het is om katten binnen te houden, dan vraag ik me af of katten nog wel onder de noemer huisdier vallen
Een hond die graaft, poept of piest in andermans tuin is onopgevoed, de baas asociaal, maar een kat moet maar alles mogen doen, natuurlijk wel in de tuin van een ander, of in het huis van een ander, want je raam open laten staan kan ook niet meer op sommige plaatsen. Ligt er ineens een vreemde kat binnen op je bed
Als een kat jouw tuin als kattenbak gebruikt, dan kan ik je verzekeren dat het geen pretje is om nog in je tuin te zitten met die stank. En elke dag tussen de planten moeten graaien om er de stront tussenuit te halen, vind ik ook niet normaal. Maar ja, dan ben je blijkbaar ineens onverdraagzaam 

Een hond die graaft, poept of piest in andermans tuin is onopgevoed, de baas asociaal, maar een kat moet maar alles mogen doen, natuurlijk wel in de tuin van een ander, of in het huis van een ander, want je raam open laten staan kan ook niet meer op sommige plaatsen. Ligt er ineens een vreemde kat binnen op je bed

- stefanie
- Zeer actief
Dus ik zou mijn tuin aan moeten passen omdat iemand anders zijn kat door andermans tuin laat zwerven?Pepie schreef:Een opening onder de tuindeur ,waar de hond niet doorkan...Heb ik hier ook,de kat van de buuf,kan zijn eigen tuin niet uit,via mijn tuin gaat hij erin en eruit........Banjer is altijd te laat
.......

Zoals Gos al zegt, het is erg onprettig als je tuin volligt met kattenpoep. Als je door mijn voortuin naar de voordeur loopt, komt de stank je echt tegemoet. Bovendien werk ik graag in de tuin en niks zo goor als met je handen in de str*nt te zitten.
- Wilma
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tatrahond Kaatje
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Ja, of je honden die lekker in de tuin die kattestront gaan lopen vreten. Ook zo fijn.
Maar nee hoor, we mogen niet zeiken over de buurkatten.
Maar nee hoor, we mogen niet zeiken over de buurkatten.

Website over onze honden en Tatrahond database
♥ Jelka ♥ * 09-07-2001 - † 16-05-2014 & ♥ Jurek ♥ * 02-04-2002 - † 17-07-2014
- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Contacteer:
Nee,dan vindt men je een kattenhater.Gos schreef:Maar ja, dan ben je blijkbaar ineens onverdraagzaam
Je moet gewoon in je handen klappen,een emmer water klaar hebben staan,of van je tuin en huis een fort maken

Zodat andermans huisdier toch maar vooral vrij rond kan lopen.
Het scheelde hier gisteren maar weer een staartlengte.

Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
- Wilma
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tatrahond Kaatje
- Contacteer:
Ik doe het niet eens terloops. Ik roep eerst Jurek en dan gaat de deur pas open. Hij krijgt toch never nooit die katten te pakken want hij trapt het pedaal niet zo hard in, maar het blijft een leuk spelletje.Nanna schreef:Ik zeik ook niet over de buurtkattenWilma schreef:Ja, of je honden die lekker in de tuin die kattestront gaan lopen vreten. Ook zo fijn.
Maar nee hoor, we mogen niet zeiken over de buurkatten.Ik doe terloops de achterdeur open als ik een kat in de tuin zou zien, even de gaspedalen testen

Website over onze honden en Tatrahond database
♥ Jelka ♥ * 09-07-2001 - † 16-05-2014 & ♥ Jurek ♥ * 02-04-2002 - † 17-07-2014
- Marieta
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Dog†. Boxer
Dat is en van de redenen dat ik mijn katten nu in een ren heb. Ik zelf vind het niet erg als er hier een kat in mn tuin zit. Ik zit er niet zo mee. Maar dat ben ik en zo is niet iedereen.
Er zijn nu eenmaal vel katten die doodongelukkig worden als ze alleen binnen zitten.
Maar wat er met de kat gebeurd is eigen risico.
Teminste, als het geen mensen zijn die een kat van kant maken, omdat ze er een hekel aan hebben. Dat vind ik dan weer tever gaan.
Ooit in mn oude buurt een kat horen gillen, harder,nog harder, gillen krijsen en ineens was het afgelopen. Dat was een eng geluid. Maar er zat daar een duivenmelker in de buurt. Mn overbuurman die de zwerfkatten voerde, miste ook een kat toen ik het hem vertelde. Hij wist meteen waarom:(
Maar wat ik dan niet snap, is dat mensen die alleen een balkon hebben, een buitenkat nemen
Ga dan opzoek naar een binnenkat of een kat die gewend is op een balkon te zitten en het niet erg vind.
Mar als Bauke de kat gewoon leuk vind en jij vind het leuk, dan kun je het gewoon laten. Maar dan moet je zeker weten dat bauke de kat niet najaagt. Maar ik denk dat je zo gezien hebt of bauke de kat wel of niet leuk vind.
Groetjes Marieta
Er zijn nu eenmaal vel katten die doodongelukkig worden als ze alleen binnen zitten.
Teminste, als het geen mensen zijn die een kat van kant maken, omdat ze er een hekel aan hebben. Dat vind ik dan weer tever gaan.
Ooit in mn oude buurt een kat horen gillen, harder,nog harder, gillen krijsen en ineens was het afgelopen. Dat was een eng geluid. Maar er zat daar een duivenmelker in de buurt. Mn overbuurman die de zwerfkatten voerde, miste ook een kat toen ik het hem vertelde. Hij wist meteen waarom:(
Maar wat ik dan niet snap, is dat mensen die alleen een balkon hebben, een buitenkat nemen

Mar als Bauke de kat gewoon leuk vind en jij vind het leuk, dan kun je het gewoon laten. Maar dan moet je zeker weten dat bauke de kat niet najaagt. Maar ik denk dat je zo gezien hebt of bauke de kat wel of niet leuk vind.
Groetjes Marieta
Mijn kat loopt altijd los, is een echte buitenkat. Hij kan de keuken in via het raam of de achterdeur en hij slaapt vaak boven, maar het liefst is hij altijd buiten.
Ik moet er niet aan denken om hem binnen te moeten houden de hele dag, of hem in een ren te doen, dat zou voor mijn kat echt een miserabel leven zijn.
Maar ik heb wel tegen de buren gezegd dat als ze hem niet in de tuin willen hebben, dat ze dan gerust de tuinslang op hem mogen richten of een emmer water over hem heen gooien, dat ik daar helemaal geen moeite mee heb. En hij is een paar keer zeiknat de keuken in gekomen toen we hier pas woonden
Hij komt al jaren niet meer in hun tuin, mooi opgelost zo
Een kat binnen houden of in een kennel stoppen vind ik echt dierenmishandeling.
Ik moet er niet aan denken om hem binnen te moeten houden de hele dag, of hem in een ren te doen, dat zou voor mijn kat echt een miserabel leven zijn.
Maar ik heb wel tegen de buren gezegd dat als ze hem niet in de tuin willen hebben, dat ze dan gerust de tuinslang op hem mogen richten of een emmer water over hem heen gooien, dat ik daar helemaal geen moeite mee heb. En hij is een paar keer zeiknat de keuken in gekomen toen we hier pas woonden

Hij komt al jaren niet meer in hun tuin, mooi opgelost zo

- Marieta
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Dog†. Boxer
- wendy71
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ridgebacks!
- Locatie: Ik ben het baasje van Lola & Jakko en wij wonen in Gemert.
- Contacteer:
Mijn kat loopt ook buiten.
Hij gaat gewoon door het hondenluik het huis uit.
hij is binnen gewoonweg niet te hóuden, dat heb ik geprobeerd toen we hier pas woonde..
Na 4 dagen kroop het beesje van ellende tegen de muur omhoog en scheet en zeek binnen(ook van ellende) want in ons vorige huis ging hij gewoon op de kattebak.
ik heb hem toen vrij vlotjes ook in ons nieuwe huis buiten gelaten.
en ja, dan neem je een risico met je kat, maar dat weegt m.i.(en die van de kat) niet op tegen het plezier dat hij buiten heeft.
Dan leeft ie maar een paar jaar minder als de kwaliteit maar goed is en dat is omdat ie nou eenmaal graag buiten is en dat mag van mij.
.
Ennuh, ik verwacht niet van andere mensen dat zij hun tuin katproof moet maken.
Dat kan en wil ikzelf ook niet..
1 van de redenen dat wij dit huis gekocht hebben is dat ik perse wilde dat mijn honden middels een hondenluik ten alle tijden over de ruime tuin kunnen beschikken.
En dat ga ik echt niet veranderen omdat de buren toevallig ook katten hebben.
Hij gaat gewoon door het hondenluik het huis uit.

hij is binnen gewoonweg niet te hóuden, dat heb ik geprobeerd toen we hier pas woonde..
Na 4 dagen kroop het beesje van ellende tegen de muur omhoog en scheet en zeek binnen(ook van ellende) want in ons vorige huis ging hij gewoon op de kattebak.
ik heb hem toen vrij vlotjes ook in ons nieuwe huis buiten gelaten.
en ja, dan neem je een risico met je kat, maar dat weegt m.i.(en die van de kat) niet op tegen het plezier dat hij buiten heeft.
Dan leeft ie maar een paar jaar minder als de kwaliteit maar goed is en dat is omdat ie nou eenmaal graag buiten is en dat mag van mij.

Ennuh, ik verwacht niet van andere mensen dat zij hun tuin katproof moet maken.

1 van de redenen dat wij dit huis gekocht hebben is dat ik perse wilde dat mijn honden middels een hondenluik ten alle tijden over de ruime tuin kunnen beschikken.
En dat ga ik echt niet veranderen omdat de buren toevallig ook katten hebben.

Vergeven is de hoop op een beter verleden loslaten.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Catalaanse herdershond
Dat vind ik dus ook. Ik vind het niet erg als onze kat dus zeiknat binnen komt (nog nooit gebeurd verder). Onze kat liep voorheen altijd buiten, en 's nachts ging ze ook gewoon naar buiten. Nu ze bij mn moeder woont gaat ze nog wel geregelt naar buiten, maar ze ligt nu liever lui op de bankBullenmama schreef:Mijn kat loopt altijd los, is een echte buitenkat. Hij kan de keuken in via het raam of de achterdeur en hij slaapt vaak boven, maar het liefst is hij altijd buiten.
Maar ik heb wel tegen de buren gezegd dat als ze hem niet in de tuin willen hebben, dat ze dan gerust de tuinslang op hem mogen richten of een emmer water over hem heen gooien, dat ik daar helemaal geen moeite mee heb. En hij is een paar keer zeiknat de keuken in gekomen toen we hier pas woonden![]()
Hij komt al jaren niet meer in hun tuin, mooi opgelost zo![]()

Maar een kat kan je niet vergelijken met een hond... Een kat is iets heel anders dan een hond. Je kan er niets aan doen. En om daarom iedereen z'n kat binnen te houden... Moeten die katten maar lekker binnen zitten wat ze totaal niet leuk vinden

Maar wij hadden eerst ook last van heul veul katten. Alleen onze kat is nogal territoriaal (ofzo, ik weet niet hoe je dat typt), dus die joeg alles weg waardoor er nu geen katten meer in de tuin komen

Alleen bij de buren bij m`n moeder, is er wel eens 1tje binnen komen wandelen, woesj! Ruzie. Die komen nu ook niet meer in de buurt

Mee eens.Gos schreef:Als ik zo de verhalen lees over hoe zielig het is om katten binnen te houden, dan vraag ik me af of katten nog wel onder de noemer huisdier vallen![]()
Een hond die graaft, poept of piest in andermans tuin is onopgevoed, de baas asociaal, maar een kat moet maar alles mogen doen, natuurlijk wel in de tuin van een ander, of in het huis van een ander, want je raam open laten staan kan ook niet meer op sommige plaatsen. Ligt er ineens een vreemde kat binnen op je bedAls een kat jouw tuin als kattenbak gebruikt, dan kan ik je verzekeren dat het geen pretje is om nog in je tuin te zitten met die stank. En elke dag tussen de planten moeten graaien om er de stront tussenuit te halen, vind ik ook niet normaal. Maar ja, dan ben je blijkbaar ineens onverdraagzaam
Kattenstront en niet te vergeten kattenpies! (dat stinkt namelijk echt enorm) wil ik gewoon niet in mijn tuin hebben. Waarom moet ik dat normaal vinden dat andermans katten dat in mijn tuin doen? Ik laat mijn hond toch ook niet in andermans tuin plassen en poepen? Van mijn huisdieren heeft niemand last en ik wil ook geen last van andermans huisdieren hebben. Kattenbezitters denken wat dat betreft heel erg krom. Van een kat moet alles maar geacepteerd worden, maar owee als een hond dat allemaal doet bij die kattenbezitter (of anderen).
Natuurlijk hoort een kat lekker buiten rond te kunnen banjeren, maar de meeste plaatsen in Nederland zijn daar niet meer geschikt voor, omdat katten daar overlast veroorzaken. En dan heb ik het nog niet eens over krolse katten enz, maar puur over het feit dat je niet zomaar je deuren en ramen kan open laten staan (dan krijg je ongewenst bezoek van katten) of dat je tuin ondergezeken en gepoept wordt. Of je konijnen (die in een aan alle kanten afgesloten ren zitten) opgejaagd worden. Dat is wel normaal kattengedrag, maar ik vraag daar niet om in mijn tuin en huis!
- Takkie_Teckel
- Zeer actief
En waarom dan? Ik ken genoeg mensen, en ook ikzelf, die een binnenkat hebben, echt niet iedere kat heeft drang om naar buiten te gaan hoor.Bullenmama schreef:
ontopic: Ik woon zelf op een flat en vind het echt NIET normaal dat er bij topicstarter een vreemde kat over het balkon loopt, dat kan echt niet hoor, een tuin is nog weer heel wat anders, al zou ik dat ook vervelend vinden.
Laat je buren dan een gaas omheining maken zodat kat wel buiten kan maar niet van zijn eigen balkon af kan komen.
Het huiveringwekkende Nina monster

- Pepie
- Zeer actief
Dat is 1 van de redenen day ik geen kat meer neemMarieta schreef:Dat is en van de redenen dat ik mijn katten nu in een ren heb. Ik zelf vind het niet erg als er hier een kat in mn tuin zit. Ik zit er niet zo mee. Maar dat ben ik en zo is niet iedereen.
Maar wat ik dan niet snap, is dat mensen die alleen een balkon hebben, een buitenkat nemenGa dan opzoek naar een binnenkat of een kat die gewend is op een balkon te zitten en het niet erg vind.
Groetjes Marieta

Inderdaad, helemaal mee eens. Veel mensen moeten beter nadenken of ze een dier kunnen geven wat het dier nodig heeft ZONDER dat het dier (in dit geval de kat) overlast veroorzaakt. Het is te gek voor woorden dat IK mijn huis + tuin zo heb moeten inrichten dat de overlast van katten minimaal is. Terwijl wij hier thuis niet eens een kat hebben.Nanna schreef:Juist. Maar tóch menen de mensen récht te hebben op een kat en kijken niet of ze dat dier ook een leven kunnen bieden waar het zich prettig bij voelt en toch geen overlast veroorzaakt.Muk schreef:
Natuurlijk hoort een kat lekker buiten rond te kunnen banjeren, maar de meeste plaatsen in Nederland zijn daar niet meer geschikt voor, omdat katten daar overlast veroorzaken.
Lekker makkelijk om te zeggen: ik woon nou eenmaal in een vinexwijk en anderen moeten de overlast van mijn huisdier maar accepteren want hij is nou eenmaal zo![]()
Dan neem je maar geen kat.
- Bief
- Actief
Heb naast mijn 3 honden nog 2 poezen, maar die waren gisteren 1 jaar oud en ze zijn nog nooit buiten geweest, ze weten van niet beter. Bij de buren zijn er nu zeven poezen en al meerdere malen is er ééntje niet terug naar huis gekeerd, ik mag het niet gedroomd hebben dat er één van mijn schatten niet meer naar huis komt. Ben ik daarom een dierenmishandelaar zoals ik hier kon lezen, ik denk het niet!!!
Er zit hier in de wijk achter mij een vogelliefhebber en duidelijk een kattenhater, de keuze was dus snel gemaakt en mijn poezen zijn echt gelukkig!!!
Daarbij komt nog dat Droopy katten haat, hij heeft als puppy een slechte ervaring gehad met een kitten die toen hij ermee wou spelen enkele malen zijn neus opengehaald heeft, hij heeft diezelfde poes dan jammergenoeg doodgebeten, ik heb er geen idee van wat hij met mijn poezen zou doen, ik heb ze nochtans getoond toen ze heel klein waren en hem gezegd dat die van het vrouwke waren, durf echter niet uittesten wat hij zou doen als ze zonder mij in zijn buurt komen.
Het is maar Irma die poezen gewoon is.
Met de buren is er een afspraak dat als hun poezen in de kennel komen ik niet verantwoordelijk ben als er iets met hun poezen gebeurt. Gelukkig is dat nog niet voorgevallen.
Er zit hier in de wijk achter mij een vogelliefhebber en duidelijk een kattenhater, de keuze was dus snel gemaakt en mijn poezen zijn echt gelukkig!!!
Daarbij komt nog dat Droopy katten haat, hij heeft als puppy een slechte ervaring gehad met een kitten die toen hij ermee wou spelen enkele malen zijn neus opengehaald heeft, hij heeft diezelfde poes dan jammergenoeg doodgebeten, ik heb er geen idee van wat hij met mijn poezen zou doen, ik heb ze nochtans getoond toen ze heel klein waren en hem gezegd dat die van het vrouwke waren, durf echter niet uittesten wat hij zou doen als ze zonder mij in zijn buurt komen.
Het is maar Irma die poezen gewoon is.
Met de buren is er een afspraak dat als hun poezen in de kennel komen ik niet verantwoordelijk ben als er iets met hun poezen gebeurt. Gelukkig is dat nog niet voorgevallen.
je ziet Gipsy, Irma & Droopy op de avatar.
- wendy71
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ridgebacks!
- Locatie: Ik ben het baasje van Lola & Jakko en wij wonen in Gemert.
- Contacteer:
Een kat die nog nooit buiten is geweest weet idd niet beter.
Daar is mijn kat er géén van dus ik kan hem onmogelijk binnenhouden want dan word ie letterlijk gek.
Wel ben ik door dit topic gaan nadenken over het weer opnieuw een kat aanschaffen als Vinnie er niet meer is.
Ik denk van niet, niet in een woonwijk iig.
Als ik buitenaf zou wonen, word het weer een ander verhaal.
Dan hebben andere mensen iig geen last van ze, en dat hebben ze nu wel, dat onderken ik ook.
Daar is mijn kat er géén van dus ik kan hem onmogelijk binnenhouden want dan word ie letterlijk gek.

Wel ben ik door dit topic gaan nadenken over het weer opnieuw een kat aanschaffen als Vinnie er niet meer is.
Ik denk van niet, niet in een woonwijk iig.
Als ik buitenaf zou wonen, word het weer een ander verhaal.
Dan hebben andere mensen iig geen last van ze, en dat hebben ze nu wel, dat onderken ik ook.

Vergeven is de hoop op een beter verleden loslaten.
- Bief
- Actief
Dat er poezen zijn die niet gewoon kunnen worden om altijd binnen te zitten dat heb ik hier ook ondervonden. Voor Bief en Teigetje had ik een andere kater Tuurke. Hij was ook van kleinsaf gewend om binnen te zitten maar dat was zijn ding niet. Hij is terug naar zijn mama waar hij veilig kan buiten spelen zonder het risico om te worden vergiftigd zoals hier het geval is. Bij mij is het een bewuste keuze!
Mijn eerste teckel Floppy, kon geen katten zien, maar heeft wel Mickey geadopteerd, een echte garfieldkater, die zelfs aan haar tepelkes zoog. Maar owéé als er een andere poes in de buurt kwam, dan moest hij ze achterna zitten. Weet niet of zij er iets aan ging doen, de poezen waren altijd sneller
.
Om terug te komen op Bauke ik dien wel dat het kan lukken om ze aan die poes te laten wennen.
Mijn eerste teckel Floppy, kon geen katten zien, maar heeft wel Mickey geadopteerd, een echte garfieldkater, die zelfs aan haar tepelkes zoog. Maar owéé als er een andere poes in de buurt kwam, dan moest hij ze achterna zitten. Weet niet of zij er iets aan ging doen, de poezen waren altijd sneller
Om terug te komen op Bauke ik dien wel dat het kan lukken om ze aan die poes te laten wennen.
je ziet Gipsy, Irma & Droopy op de avatar.
- marian*
- Erelid
- Contacteer:
Zoals je het hier omschrijft denken de meeste kattenbezitters volgens mij.wendy71 schreef:Ennuh, ik verwacht niet van andere mensen dat zij hun tuin katproof moet maken.![]()
Zelf geen maatregelen nemen om te zorgen dat hun kat geen overlast bezorgt maar dat gewoon op het bordje leggen van mensen die zelf geen katten hebben maar gewoon ongestoord van hun tuin willen genieten.
Om nog maar niet te spreken van honden die over de rooie gaan als ze een kat in hun tuin ontwaren of van onder een struik aangevallen worden door een kamikazekat als ze daar in het donker toevallig passeren zoals hier van de week ook gebeurde

- marian*
- Erelid
- Contacteer:
Aan PdB:ik zou de buren toch vragen om hun balkon katproof te maken.Zowel voor de veiligheid van de kat als van Bauke;hier loopt nu een hond met een gebroken poot rond die van 3 hoog naar beneden is gesprongen.Hij had het geluk dat zijn val is gebroken door een zonnescherm want anders had hij het wellicht niet overleefd.