misschien is het wel een kwestie van niet willen. gevalletje burgerlijke ongehoorzaamheid.Frenk schreef:Als je de hondenbelasting voor je 2e hond al niet op kunt brengen, waarom heb je er dan tweeM@ri@nne schreef:Misschien wil je dan ook mijn 2de hond betalen?Frenk schreef:Klinkt misschien wel heel zoet :N: maar ik word van dit soort berichten altijd een beetje blij. Blij dat ik een land woon waar ik me om iets triviaals als hondenbelasting druk kan maken.![]()
Ik betaal het dan ook graag![]()
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Oeps
Moderator: moderatorteam
- iones
- Zeer actief
Het is gewoon niet in elke gemeente zo. In gemeente Tubbergen ook niet en daar ben ik heel blij om.SannePP schreef:Waarom hoeven sommige van jullie geen hondenbelasting te betalen dan???
]
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
- Frenk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): xLhasa-ShihTzu
Dat snap ik ook wel.linlin schreef:misschien is het wel een kwestie van niet willen. gevalletje burgerlijke ongehoorzaamheid.Frenk schreef:Als je de hondenbelasting voor je 2e hond al niet op kunt brengen, waarom heb je er dan tweeM@ri@nne schreef:Misschien wil je dan ook mijn 2de hond betalen?Frenk schreef:Klinkt misschien wel heel zoet :N: maar ik word van dit soort berichten altijd een beetje blij. Blij dat ik een land woon waar ik me om iets triviaals als hondenbelasting druk kan maken.![]()
Ik betaal het dan ook graag![]()
Ik hou alleen niet zo van mensen die belasting ontduiken.

- M@ri@nne
- Zeer actief
En ik hou niet van kompleet onzinnige belastingen puur om de kas te spekken.Frenk schreef:Dat snap ik ook wel.linlin schreef:misschien is het wel een kwestie van niet willen. gevalletje burgerlijke ongehoorzaamheid.Frenk schreef:Als je de hondenbelasting voor je 2e hond al niet op kunt brengen, waarom heb je er dan tweeM@ri@nne schreef: Misschien wil je dan ook mijn 2de hond betalen?![]()
Groetjes, Marianne.

- SannePP
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder-x-Border Collie en een Kretenzer Worsthond
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
ik houd niet zo van braaf betalen omdat het nou eenmaal een gemeentelijk wetje is. dat het in dit juridische systeem legaal is, wil nog niet zeggen dat het klopt.M@ri@nne schreef:En ik hou niet van kompleet onzinnige belastingen puur om de kas te spekken.Frenk schreef: Ik hou alleen niet zo van mensen die belasting ontduiken.
- Fiepje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse Fernando & Roemeense Balto
- Aantal honden: 2
ja, zelfde gemeente.Frenk schreef:Wonen jullie in dezelfde gemeente? Anders zou het denk ik wel een probleem kunnen zijnFiepje schreef:hier moeten we wel belasting betalen, iets van 35 euro per het jaar geloof ik.
mn ouders betalen belasting voor spike en matty, maar matty woont nu bij mij, maar heb dat nog niet doorgegeven, als hier iemand komt controleren, ben ik dan de lul omdat ze niet op dit adres geregistreerd staat? of maakt het niks uit dat ze op het oude adres staat? (er word in ieder geval voor gedokt...)
dan moet et geen probleem zijn toch??
- Frenk
- Zeer actief
Zorg dan dat de wet verandert of dat er wel iets zinnigs met het geld gebeurt.linlin schreef:ik houd niet zo van braaf betalen omdat het nou eenmaal een gemeentelijk wetje is. dat het in dit juridische systeem legaal is, wil nog niet zeggen dat het klopt.M@ri@nne schreef:En ik hou niet van kompleet onzinnige belastingen puur om de kas te spekken.Frenk schreef: Ik hou alleen niet zo van mensen die belasting ontduiken.
Belastingen zijn het fundament van ons verzorgingsstelsel en onze sociale samenleving. Dat geldt zelfs voor iets triviaals als hondenbelasting.
Door geen belasting te betalen zet je jezelf buitenspel en verspeel je wat mij betreft je recht om er nog langer over te jeremiëren.

- Frenk
- Zeer actief
Aha en belasting ontduiken gaat daar natuurlijk enorm verandering in brengenM@ri@nne schreef:En ik hou niet van kompleet onzinnige belastingen puur om de kas te spekken.Frenk schreef:Dat snap ik ook wel.linlin schreef:misschien is het wel een kwestie van niet willen. gevalletje burgerlijke ongehoorzaamheid.Frenk schreef: Als je de hondenbelasting voor je 2e hond al niet op kunt brengen, waarom heb je er dan twee![]()

-
- Zeer actief
- Contacteer:
ik betaal ook maar voor 1 hond. tis goed, er zijn zoveel mensen die niet betalen en ook geen drollen opruimen.
mijn schoonouders betalen helemaal niet
dat vind ik dus belachelijk.
er is overlaatst wel gecontroleerd (hier in de straat volgens mij niet) maar mijn schoonvader is naar achter gegaan (buiten) en is in de tuin gebleven.
wat ik niet snap: controleren ze alle huizen?? dus ook waar geen hond aangegeven is?? anders is het complete onzin (dat was hier volgens mij wel zo) want als je je hond niet aangegeven hebt, weten ze ook niet dat ze moeten controleren.
als ze komen zeg ik wel dat dunya hier net is (2maanden) en nog op proef was van het asiel
hier hangen wel zakjes om hondenpoep mee op te ruimen en er is een hondenuitlaat terrein (aan de andere kant van het dorp 15minuten lopen)
mijn schoonouders betalen helemaal niet

er is overlaatst wel gecontroleerd (hier in de straat volgens mij niet) maar mijn schoonvader is naar achter gegaan (buiten) en is in de tuin gebleven.

wat ik niet snap: controleren ze alle huizen?? dus ook waar geen hond aangegeven is?? anders is het complete onzin (dat was hier volgens mij wel zo) want als je je hond niet aangegeven hebt, weten ze ook niet dat ze moeten controleren.
als ze komen zeg ik wel dat dunya hier net is (2maanden) en nog op proef was van het asiel

hier hangen wel zakjes om hondenpoep mee op te ruimen en er is een hondenuitlaat terrein (aan de andere kant van het dorp 15minuten lopen)
groetjes brenda & een pootje van dick en dunya

- Frenk
- Zeer actief
- M@ri@nne
- Zeer actief
Ten eerste betaal ik meer dan genoeg aan belasting.Frenk schreef:Aha en belasting ontduiken gaat daar natuurlijk enorm verandering in brengenM@ri@nne schreef:En ik hou niet van kompleet onzinnige belastingen puur om de kas te spekken.Frenk schreef:Dat snap ik ook wel.linlin schreef: misschien is het wel een kwestie van niet willen. gevalletje burgerlijke ongehoorzaamheid.
Ten tweede wil ik niet perse iets veranderen, ik wil gewoon weg niet de volle pond betalen.
Groetjes, Marianne.

- Frenk
- Zeer actief
Ach ja, het aloude naar andere wijzen.brenjomi schreef:ik betaal ook maar voor 1 hond. tis goed, er zijn zoveel mensen die niet betalen en ook geen drollen opruimen.
mijn schoonouders betalen helemaal nietdat vind ik dus belachelijk.
En als zij in de sloot springen, spring jij er achteraan???
En je schoonouders zijn ook dieven van de samenleving

Door mensen die belastingen ontduiken moeten mensen die wel belasting betalen naar verhouding steeds meer betalen. Immers er dragen minder schouders dezelfde last.

- M@ri@nne
- Zeer actief
Ik heb 2 honden en betaal voor 1 hond.Frenk schreef:Ze heeft een hond waar ze geen (0, noppes, niks, nakkes, nada) belasting voor betaalt.Martijn schreef:Geen belasting zegt u?Frenk schreef: Door geen belasting te betalen zet je jezelf buitenspel en verspeel je wat mij betreft je recht om er nog langer over te jeremiëren.
Jouw punt?

Jouw punt?

Laatst gewijzigd door M@ri@nne op 04 jun 2008 22:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Groetjes, Marianne.

- Frenk
- Zeer actief
Oh right, ik vergeet dat begrijpend lezen heel lastig kan zijn (doe toch niet zo moeilijk joh). Natuurlijk heb ik het over hondenbelasting betalen voor het juiste aantal honden en jeremieren over ontbrekende hondenvoorzieningen.Martijn schreef:Mijn punt is dat je iemand die in nederland in loondienst is, autorijdt en koopt doodleuk zegt dat ze geen belasting betaalt.Frenk schreef:Ze heeft een hond waar ze geen (0, noppes, niks, nakkes, nada) belasting voor betaalt.Martijn schreef:Geen belasting zegt u?Frenk schreef: Door geen belasting te betalen zet je jezelf buitenspel en verspeel je wat mij betreft je recht om er nog langer over te jeremiëren.
Jouw punt?
Dan heb je in mijn wereld een flinke steek los.
Maar goed, dat was het onderwerp niet!

- Frenk
- Zeer actief
En daarbij.... Je kunt niet doodleuk zeggen die belasting betaal ik dit jaar wel en die ander dit jaar maar ff niet hoor. Dus of ze wel of geen BTW betaalt heeft hier helemaal geen ene moer mee te maken.Martijn schreef:Mijn punt is dat je iemand die in nederland in loondienst is, autorijdt en koopt doodleuk zegt dat ze geen belasting betaalt.Frenk schreef:Ze heeft een hond waar ze geen (0, noppes, niks, nakkes, nada) belasting voor betaalt.Martijn schreef:Geen belasting zegt u?Frenk schreef: Door geen belasting te betalen zet je jezelf buitenspel en verspeel je wat mij betreft je recht om er nog langer over te jeremiëren.
Jouw punt?

- Frenk
- Zeer actief
Mijn punt? Jij betaalt te weinigM@ri@nne schreef:Ik heb 2 honden en betaal voor 1 hond.Frenk schreef:Ze heeft een hond waar ze geen (0, noppes, niks, nakkes, nada) belasting voor betaalt.Martijn schreef:Geen belasting zegt u?Frenk schreef: Door geen belasting te betalen zet je jezelf buitenspel en verspeel je wat mij betreft je recht om er nog langer over te jeremiëren.
Jouw punt?![]()
Jouw punt?

- M@ri@nne
- Zeer actief
Jij vind het prima om kompleet onzinnige bedragen te betalen voor kompleet onzinnige belastingen?Frenk schreef:Oh right, ik vergeet dat begrijpend lezen heel lastig kan zijn (doe toch niet zo moeilijk joh). Natuurlijk heb ik het over hondenbelasting betalen voor het juiste aantal honden en jeremieren over ontbrekende hondenvoorzieningen.
Groetjes, Marianne.

- M@ri@nne
- Zeer actief
Nogmaals, jouw punt? Wat merk jij daar van?Frenk schreef:Mijn punt? Jij betaalt te weinigM@ri@nne schreef:Ik heb 2 honden en betaal voor 1 hond.Frenk schreef:Ze heeft een hond waar ze geen (0, noppes, niks, nakkes, nada) belasting voor betaalt.Martijn schreef: Geen belasting zegt u?
Jouw punt?![]()
Jouw punt?
Groetjes, Marianne.

- Frenk
- Zeer actief
Ten eerste bepaal jij niet wat 'genoeg' belasting is. Dat zou me een lekker zootje worden...M@ri@nne schreef:Ten eerste betaal ik meer dan genoeg aan belasting.
Ten tweede wil ik niet perse iets veranderen, ik wil gewoon weg niet de volle pond betalen.
Ten tweede heb je maar gewoon te betalen wat iedereen moet betalen. Op dat principe is nu eenmaal onze verzorgingsstaat gebaseerd. Wil je dat niet? Dan verdien je het ook niet om de vruchten te plukken van de belasting die door andere mensen wel wordt opgebracht.

- M@ri@nne
- Zeer actief
Iedereen moet betalen?Frenk schreef:Ten eerste bepaal jij niet wat 'genoeg' belasting is. Dat zou me een lekker zootje worden...M@ri@nne schreef:Ten eerste betaal ik meer dan genoeg aan belasting.
Ten tweede heb je maar gewoon te betalen wat iedereen moet betalen. Op dat principe is nu eenmaal onze verzorgingsstaat gebaseerd. Wil je dat niet? Dan verdien je het ook niet om de vruchten te plukken van de belasting die door andere mensen wel wordt opgebracht.

En welke vruchten?
Laatst gewijzigd door M@ri@nne op 04 jun 2008 23:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Groetjes, Marianne.

- Frenk
- Zeer actief
Stel er zijn 100 hondjes. Die kosten 'de gemeenschap' bij elkaar 100 euro. Er zijn voor het gemak ook even 100 baasjes. Die betalen daarvoor allemaal 1 euro.M@ri@nne schreef:Nogmaals, jouw punt? Wat merk jij daar van?
Als van de 100 baasjes er 50 op eigen houtje besluiten om niet meer te willen betalen, dan moeten de overige 50 baasjes samen die 100 euro opbrengen. De hondjes van de nietbetalende baasjes zorgen namelijk nog steeds voor 'gemeenschapskosten'.
Dat is dan opeens 2 euro per baasje.
Snap je het nu?
Ik wil overigens best een discussie aan over de redelijkheid van de diverse belastingen en hoe ze besteed worden. Maar, stoppen met betalen voordat er iets veranderd is is geen oplossing

- yamie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
- Contacteer:
en hoezo kosten die de " gemeenschap" 100 euro?Frenk schreef:Stel er zijn 100 hondjes. Die kosten 'de gemeenschap' bij elkaar 100 euro. Er zijn voor het gemak ook even 100 baasjes. Die betalen daarvoor allemaal 1 euro.M@ri@nne schreef:Nogmaals, jouw punt? Wat merk jij daar van?
Als van de 100 baasjes er 50 op eigen houtje besluiten om niet meer te willen betalen, dan moeten de overige 50 baasjes samen die 100 euro opbrengen. De hondjes van de nietbetalende baasjes zorgen namelijk nog steeds voor 'gemeenschapskosten'.
Snap je het nu?
Ik wil overigens best een discussie aan over de redelijkheid van de diverse belastingen en hoe ze besteed worden. Maar, stoppen met betalen voordat er iets veranderd is is geen oplossing

- Frenk
- Zeer actief
Ik heb in een ander bericht proberen uit te leggen wat ik vind.Martijn schreef:Je draait het om.Frenk schreef: Oh right, ik vergeet dat begrijpend lezen heel lastig kan zijn (doe toch niet zo moeilijk joh). Natuurlijk heb ik het over hondenbelasting betalen voor het juiste aantal honden en jeremieren over ontbrekende hondenvoorzieningen.
Mensen gaan pas jeremiëren over voorzieningen als ze een godsvermogen neer moeten leggen om vervolgens onzichtbaar te moeten zijn.
Hondenbelasting gaat trouwens niet naar hondenvoorzieningen maar in de algemene pot. Subsidie voor de stichting "katholieke lesbische kurkschildergroep ter bevordering van de afrikaanse dans in nederland."
Maar goed, wij gaan het niet eens worden. Jij vind het kennelijk een deugd om zoveel belasting te betalen, ik vind het een bekschop waard om uberhaupt geld te vragen omdat iemand een hond heeft.
Een hamster levert ook extra vervuiling op, laat staan een paard.
Ik hou niet van belasting "omdat het nu eenmaal lekker kan".
Ik ben absoluut met je eens dat er heel veel belastingen herzien zouden moeten en kunnen worden.
Zo vind ik bijvoorbeeld successierecht gewoonweg ordinaire diefstal, maar ik zal hem toch moeten betalen, totdat er andere voorzieningen getroffen zijn.
Het kan er bij mij niet in dat iemand serieus denkt dat het oke is om in een 'samenleving' op eigen houtje te beslissen welke belastingen het haar wel behaagt te betalen.

- Frenk
- Zeer actief
Iemand heeft een hondenbelasting vastgesteld, net zoals er OZB, accijnzen en BTW zijn bedacht. Die geldt voor iedereen die aan de voorwaarden voldoet. Jij dus ook.Martijn schreef:Hondenbelasting heeft geen bal te maken met wat honden de gemeenschap kosten. Dat is het hele punt.
Mijn honden kosten de gemeenschap trouwens niets. Fijn om te weten dat je het er mee eens bent dat ik niet meer ga betalen.

- Frenk
- Zeer actief
In mijn voorbeeld staat dat voor de hondenbelasting, dat is toch logisch?yamie schreef:en hoezo kosten die de " gemeenschap" 100 euro?Frenk schreef:Stel er zijn 100 hondjes. Die kosten 'de gemeenschap' bij elkaar 100 euro. Er zijn voor het gemak ook even 100 baasjes. Die betalen daarvoor allemaal 1 euro.M@ri@nne schreef:Nogmaals, jouw punt? Wat merk jij daar van?
Snap je het nu?

- yamie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
- Contacteer:
Frenk schreef:In mijn voorbeeld staat dat voor de hondenbelasting, dat is toch logisch?yamie schreef:en hoezo kosten die de " gemeenschap" 100 euro?Frenk schreef:Stel er zijn 100 hondjes. Die kosten 'de gemeenschap' bij elkaar 100 euro. Er zijn voor het gemak ook even 100 baasjes. Die betalen daarvoor allemaal 1 euro.M@ri@nne schreef:Nogmaals, jouw punt? Wat merk jij daar van?
Snap je het nu?

- Gordonsetter23
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Gordonsetter
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
je gelooft toch niet werkelijk dat als iedereen voor de honden belasting betaald dat de gemeente dan ineens wel alle voorzieningen voor honden gaan treffen?Frenk schreef:Oh right, ik vergeet dat begrijpend lezen heel lastig kan zijn (doe toch niet zo moeilijk joh). Natuurlijk heb ik het over hondenbelasting betalen voor het juiste aantal honden en jeremieren over ontbrekende hondenvoorzieningen.Martijn schreef:Mijn punt is dat je iemand die in nederland in loondienst is, autorijdt en koopt doodleuk zegt dat ze geen belasting betaalt.Frenk schreef:Ze heeft een hond waar ze geen (0, noppes, niks, nakkes, nada) belasting voor betaalt.Martijn schreef: Geen belasting zegt u?
Jouw punt?
bovendien moet ik nu betalen voor mijn honden waar ik de stront van op moet ruimen dat ik zonder mokken doe en vervolgens in mijn eigen bak dumpen omdat de gemeente te beroerd is om fatsoenlijke bakken op te hangen, terwijl de kat van de buren zich nog eens fijn ontlast in mijn netjes gehuurde betaalde tuin, dus waar betaal ik dan volgens jou hondenbelasting voor??
-
- Zeer actief
- Contacteer:
nou maak ik me niet vlug druk om dingen, maar volgens mij snap jij er nog minder van dan ik.
ik wil best hondenbelasting betalen. maar katten die in mijn tuin schijten moeten niet betalen.
wij zeggen altijd: voor paarden moet je niet betalen, want hun kont is breed genoeg, dus mogen ze op straat poepen.

(volgens mijn vader mag ik ook gewoon op straat poepen

maar goed omdat jij het zegt zal ik morgen een formulier invullen en afgeven bij de gemeente om voor dunya ook te betalen. (2keer zoveel als voor de dick)

groetjes brenda & een pootje van dick en dunya

- Frenk
- Zeer actief
Hahahahaha Sjongejonge... als je zou weten wie ik ben irl, dan zou je daar zelf net zo hard om kunnen lachen.Martijn schreef:Eigenlijk ben je een soort mier. Niet denken, gewoon doen wat je gezegd wordt. Vooral niet nadenken over wat je er van vindt.Frenk schreef:Het kan er bij mij niet in dat iemand serieus denkt dat het oke is om in een 'samenleving' op eigen houtje te beslissen welke belastingen het haar wel behaagt te betalen.
Maar goed, zou je in het vervolg mijn volledige posts kunnen lezen? Ik schrijf net zo goed op dat ik vind dat er een heleboel belastingen besproken en aangepast zouden kunnen worden. En ik geef zelfs nog een voorbeeld van welke belasting ik bijvoorbeeld niet vind deugen.
Maar nee hoor... Jij weet selectief lezen weer eens tot een kunst te verheffen..