Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

waarschuwing: boswachters actief in Den Haag

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Brigitte
Zeer actief

Ongelezen bericht door Brigitte »

iones schreef:Ik kan het me helemaal voorstellen Cindy. JIj komt op voor de belangen van je hond, en Den Haag is duidelijk tegen honden en niet geinteresseerd in het welzijn van honden. HOnden hebben behoefte aan los kunnen lopen en kunnen rennen. Als die opties niet gegeven worden (maar wel profiteren door hondenbelasting te vangen), dan moeten ze niet klagen dat je je niet aan de regels houdt.

Wat een heilige boontjes hier in dit topic zeg!
Ik loop altijd op de Waalsdorpervlakte, een aanlijngebied waar juist die heilige boontjes gaan lopen omdat er zogenaamd hier geen losloopgebieden zijn :roll: en dan maar klagen als je netjes vraagt of ze hun hond bij zich willlen houden :roll:
Brigitte
Zeer actief

Anna*Poncho schreef:
Brigitte schreef:
Anna*Poncho schreef:Blij dat ik niet in Den Haag woon :pffff:
Gewoon netjes aan de regels houden is er niets aan de hand :pffff:
Ik weet nauwelijks waar honden aangelijnd moeten want ze lopen gewoon altijd los :pffff:

Zonder aangelijnde honden lastig te vallen trouwens want daar zijn ze bang voor en mijden ze :pffff:
Binnen de bebouwde kom moeten ze vast hetzij op aangewezen plekken niet zo moeilijk dus :pffff:
Anna*

Ongelezen bericht door Anna* »

Brigitte schreef:
Anna*Poncho schreef:
Brigitte schreef:
Anna*Poncho schreef:Blij dat ik niet in Den Haag woon :pffff:
Gewoon netjes aan de regels houden is er niets aan de hand :pffff:
Ik weet nauwelijks waar honden aangelijnd moeten want ze lopen gewoon altijd los :pffff:

Zonder aangelijnde honden lastig te vallen trouwens want daar zijn ze bang voor en mijden ze :pffff:
Binnen de bebouwde kom moeten ze vast hetzij op aangewezen plekken niet zo moeilijk dus :pffff:
Er moet zoveel. Zoals hondenbelasting betalen :pffff:
Brigitte
Zeer actief

Anna*Poncho schreef:
Brigitte schreef:
Anna*Poncho schreef:
Brigitte schreef: Gewoon netjes aan de regels houden is er niets aan de hand :pffff:

Ik betaal niets :pffff: mensen hebben geen overlast van mijn honden want ik houd me namelijk netjes aan de regels en ruim hun poepjes ook op :pffff:
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

Brigitte schreef:
Ik betaal niets :pffff: mensen hebben geen overlast van mijn honden want ik houd me namelijk netjes aan de regels en ruim hun poepjes ook op :pffff:
Ja, maar dat is niet de reden dat mensen hondenbelasting betalen. Want het wordt namelijk niet gebruikt om op te ruimen of mogelijkheden te creëeren voor mensen om hun honden prettig met ze te wandelen. Het is gewoon een zuigmiddel en gaat verloren in algemene middelen.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
Anna*

Brigitte schreef:
Anna*Poncho schreef:
Brigitte schreef:
Anna*Poncho schreef: Ik weet nauwelijks waar honden aangelijnd moeten want ze lopen gewoon altijd los :pffff:

En mijn hondjes mogen overal loslopen want ze luisteren perfect en bezorgen niemand overlast :pffff:
Anna*

iones schreef:
Brigitte schreef:
Ja, maar dat is niet de reden dat mensen hondenbelasting betalen. Want het wordt namelijk niet gebruikt om op te ruimen of mogelijkheden te creëeren voor mensen om hun honden prettig met ze te wandelen. Het is gewoon een zuigmiddel en gaat verloren in algemene middelen.
Daarom betaal ik wel dubbele hondenbelasting à 300 euro voor twee minihondjes maar ruim ik de poepjes niet op :pffff:
Hayley84
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire Bull Terrier
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Hayley84 »

een boswachter in de duinen :denken:
Afbeelding
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door M@scha »

Hayley84 schreef:een boswachter in de duinen :denken:
is duingras geen klein boomsoortje dan? :cheer:
Afbeelding
Hayley84
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire Bull Terrier
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Hayley84 »

massam schreef:
Hayley84 schreef:een boswachter in de duinen :denken:
is duingras geen klein boomsoortje dan? :cheer:
o ja natuurlijk, dom van mij :mrgreen:
Afbeelding
iones
Zeer actief

[quote="Anna*Ponch]

Daarom betaal ik wel dubbele hondenbelasting à 300 euro voor twee minihondjes maar ruim ik de poepjes niet op :pffff:[/quote]
Ja maar dan vorm je óók reden tot klagen hoor.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
Cindy de Wolf
Zeer actief

Ongelezen bericht door Cindy de Wolf »

Brigitte schreef:
Cindy de Wolf schreef:Ik vind dat jullie nu allemaal wel zeer heftig reageren zeg. Ik woon zelf ook in Den Haag en daar is het hondenbeleid gewoonweg asociaal. Er blijven domweg geen gebieden meer over waar je je hond mag laten rennen. Een rondwandeling van 45min of meer kan je sowieso al uit je hoofd zetten. Dus Nee ik houdt me ook al lang niet meer aan alle regels. Laten ze maar barsten daar. En krijg ik een bekeuring dan laat ik hem voorkomen via actie groep de Vrije Honden. Want in Den Haag zijn ze echt van lotje getikt :boos: Het is makkelijk praten van dat je je maar aan de regels moet houden als je in een gebied woont waar je nog wel veel plaatsen hebt waar je naar toe kan!!!
Nou ik woon in het centrum en ik vind dat er plekken genoeg zijn, ja misschien moet je een stukje met de auto of de tram maar dat is toch geen punt. Ik loop desnoods naar het Maliveld kunnen ze ook lekker ff rennen of moet dat altijd perse in een bos of park zijn?
Sorry maar even rennen op een veldje noem ik niet lekker weg zijn mety je hond. Dat is in mijn ogen net zoiets, je parkeert de auto en pakt zo'n werpstook en gooit even 10 minuutjes met zo'n bal. Dus ja ik stel het wel erg op prijs om in een park/bos te lopen waar ik toch graag wat langer kan lopen dan 30 a 45 minuten en ik MOET elke dag al minimaal 5km rijden met de auto om uberhaupt bij een uitrengebiedje te komen en 16km voor een gebied waar je wat langer kan lopen. Nee wat mij betreft is het hondenbeleid in Den Haag zwaar waardeloos.
Cindy de Wolf
Zeer actief

Muk schreef:
Jaap* schreef:Het gaat niet om heilige boontjes, het gaat er om dat je niet moet zeuren als je een bekeuring krijgt als je willens en wetens iets doet waar je voor bekeurt kunt worden.
Als je het er niet mee eens bent (en dat is helemaal niet zo gek) dan moet je actie gaan ondernemen. Een beetje achter de geraniums gaan zitten zeuren op "ze" helpt niet echt.
Mee eens. Een heilig boontje ben ik niet, maar als er iets mis is met het beleid, dan moet je er wat aan doen in plaats van hier klagen zoals PdB nu doet. Maar PdB doet toch waar zij zelf zin in heeft en of dat nu mag of niet interesseert haar geen dr*l. Maar o wee als een ander iets doet wat niet mag.
Er wordt genoeg actie ondernomen, ga maar eens kijken op de site van de vrije honden. In je eentje bereik je nu eenmaal niet zoveel maar wellicht dat je samen sterk staat. Helaas lijkt het erop dat de politiek ook hier gewoon alles doordrukt zoals in dit hele land met alles.
iones
Zeer actief

Cindy de Wolf schreef:Helaas lijkt het erop dat de politiek ook hier gewoon alles doordrukt zoals in dit hele land met alles.
En nou sla je de spijker op z'n kop!
Brigitte
Zeer actief

Cindy de Wolf schreef:
Brigitte schreef:
Cindy de Wolf schreef:Ik vind dat jullie nu allemaal wel zeer heftig reageren zeg. Ik woon zelf ook in Den Haag en daar is het hondenbeleid gewoonweg asociaal. Er blijven domweg geen gebieden meer over waar je je hond mag laten rennen. Een rondwandeling van 45min of meer kan je sowieso al uit je hoofd zetten. Dus Nee ik houdt me ook al lang niet meer aan alle regels. Laten ze maar barsten daar. En krijg ik een bekeuring dan laat ik hem voorkomen via actie groep de Vrije Honden. Want in Den Haag zijn ze echt van lotje getikt :boos: Het is makkelijk praten van dat je je maar aan de regels moet houden als je in een gebied woont waar je nog wel veel plaatsen hebt waar je naar toe kan!!!
Nou ik woon in het centrum en ik vind dat er plekken genoeg zijn, ja misschien moet je een stukje met de auto of de tram maar dat is toch geen punt. Ik loop desnoods naar het Maliveld kunnen ze ook lekker ff rennen of moet dat altijd perse in een bos of park zijn?
Sorry maar even rennen op een veldje noem ik niet lekker weg zijn mety je hond. Dat is in mijn ogen net zoiets, je parkeert de auto en pakt zo'n werpstook en gooit even 10 minuutjes met zo'n bal. Dus ja ik stel het wel erg op prijs om in een park/bos te lopen waar ik toch graag wat langer kan lopen dan 30 a 45 minuten en ik MOET elke dag al minimaal 5km rijden met de auto om uberhaupt bij een uitrengebiedje te komen en 16km voor een gebied waar je wat langer kan lopen. Nee wat mij betreft is het hondenbeleid in Den Haag zwaar waardeloos.
16 km voor een gebied waar je langer kan lopen :eek:

Nou, dan ben ik wel heel benieuwd waar je woont? :wink: er zijn overal in Den Haag wel gebieden te vinden waar je heerlijk kan lopen :wink:
Cindy de Wolf
Zeer actief

Brigitte schreef:
Cindy de Wolf schreef:
Brigitte schreef:
16 km voor een gebied waar je langer kan lopen :eek:

Nou, dan ben ik wel heel benieuwd waar je woont? :wink: er zijn overal in Den Haag wel gebieden te vinden waar je heerlijk kan lopen :wink:
Nee, je hebt allemaal hele kleine veldjes waar je ze los mag laten rennen, die ook nog eens gevaarlijk liggen. Echt gebieden waar je langer dan 45minuten kan lopen zonder 2 keer hetzelfde pad te moeten nemen liggen echt niet in Den Haag. Ik woon omgeving Zuiderpark.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”