Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
strandtenthouder heeft een dominante reu, wat nu?
Moderator: moderatorteam
- alm@
- moderator
- Mijn ras(sen): Langhaar teckel
- Aantal honden: 3
Als het écht zo is als jij beschrijft, zou ik even een vriendelijk praatje met de eigenaar maken. Maar aangezien ik een beetje mijn bedenkingen heb over hoe jij hondengedrag interpreteerd zal het allemaal wel meevallen. Ik kan mij niet voorstellen dat een strandtenteigenaar een dominante Rottweilerreu zonder toezicht zijn gang laat gaan, dat gaat hem klandizie kosten.

- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
als je alles wat normaal is als abnormaal ziet maak je dagelijks enorm veel mee 

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
-
- Zeer actief
- fenneke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): zwitserse witte herder en nu hûn
- Aantal honden: 1
- Pepie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Europese korthaar
- Aantal honden: 0
- twinkeltje
- moderator
- Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan
- Aantal honden: 2
is er niet zo iets als een opblaas hond net als een opblaapop voor de mannen
die zou je dan kunnen besprenkelen met wat druppels van een loops van een teefje
en in je handtas mee nemen
als je weer eens zo griezel tegen komt pomp je hem op zet hem ergens ver op het strand en je bend al de domnante kerels kwijt uit je buurd
een gat in de markt denk ik
die zou je dan kunnen besprenkelen met wat druppels van een loops van een teefje
en in je handtas mee nemen
als je weer eens zo griezel tegen komt pomp je hem op zet hem ergens ver op het strand en je bend al de domnante kerels kwijt uit je buurd
een gat in de markt denk ik

Volgens mij zijn er honderdduizend paden door de duinen en als je daar woont, zul je er heel wat weten. Als je het zelf eng vindt om daar langs te gaan, dan had je toch al lang 'n ander pad kunnen kiezen? Als je dat niet doet en Bauke leeft nog steeds en is niet aangevallen, zal het, zoals gewoonlijk, allemaal wel meevallen.
-
- Zeer actief
- Pepie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Europese korthaar
- Aantal honden: 0
- maitestar
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Havanezer: Jip
- Contacteer:
Tja ik vind het niet horen dat iemand gewoon een hond heeft los hobbelen terwijl er dus niemand op let...
Je zal er als toerist maar niet van af weten en daar langs lopen met je niet zo sociale hond... dan zit je misschien behoorlijk in de problemen als hij echt dominant is.
En een Rottweiler is nou ook niet echt een klein formaat die je dan zo even van je hond aftrekt....
Je zal er als toerist maar niet van af weten en daar langs lopen met je niet zo sociale hond... dan zit je misschien behoorlijk in de problemen als hij echt dominant is.
En een Rottweiler is nou ook niet echt een klein formaat die je dan zo even van je hond aftrekt....
Groetjes,
Wendy
Wendy
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
Hier ben ik het dus ook wel mee eens zoals ik al eerder heb geschreven, als ik daar met Ben zou lopen, zou ik er ook niet blij mee zijn.maitestar schreef:Tja ik vind het niet horen dat iemand gewoon een hond heeft los hobbelen terwijl er dus niemand op let...

- Gordonsetter23
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Gordonsetter
- Contacteer:
omdat jij een weldoordachte slimme hondenbezitter bent die geen leven leid dat zo rechtstreeks zou kunnen worden beschreven in een romanjidde schreef:Ik snap best dat het vervelend is, maar dan loop je toch om?
je blijft wel wat meemaken zeg, waarom maak ik met Nanni als enge hedder zijnde nooit zulke dingen mee

- Jay
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar
- Gordonsetter23
- Zeer actief
- Contacteer:
dat is een punt waar je zeker gelijk in hebt, daar er meerdere wegen naar Rome leiden mag ik toch aannemen dat Marjolein wel een oplossing zal vinden om met dit probleem om te gaan.Jay schreef:Ongeacht of deze hond anderen tot last is, vind ik het niet correct dat hij zonder toezicht losloopt op een openbaar strand.
- Dondersteen
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kooikerhondjes
of jullie leven met oogkleppen op ,Gordonsetter23 schreef:omdat jij een weldoordachte slimme hondenbezitter bent die geen leven leid dat zo rechtstreeks zou kunnen worden beschreven in een romanjidde schreef:Ik snap best dat het vervelend is, maar dan loop je toch om?
je blijft wel wat meemaken zeg, waarom maak ik met Nanni als enge hedder zijnde nooit zulke dingen mee
het is een gave om te observeren, geloof ik, ik dacht dat iedreen dat wel kon.

- tekkel
- Erelid
- Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel
dat is heel gebruikeliujk, hoor, bij alle strandtenten hebben ze wel hondenJay schreef:Ongeacht of deze hond anderen tot last is, vind ik het niet correct dat hij zonder toezicht losloopt op een openbaar strand.
die los lopen daar.
dat was altijd heel raar, na 15 mei geen honden meer, maar de eigenaren deden daar nooit aan.
daar gaat het niet om, maar ik vind dat je dat niet kan maken, gewoon,gotcha schreef:heb jij er zelf al problemen mee gehad.Als dit niet zo is,lijkt mij dit meer een probleem voor de andere eigenaars.toch
het wordt elke keer peentjes zweten om er langs te lopen
ik heb hem al heel zwaar dominant naar Bauke zien loeren, en ik ga het niet verder opzoeken,, toen was hij aan de lijn, maar nou is die los.
- Liesbeth
- Zeer actief
Marjolein, graag een antwoord op de vraag die ik en anderen ook hebben gesteld. In het geval je de vraag vergeten bent, die kwam hier op neer.
Hebben jij en Bauke last van deze hond (gehad)? Zo ja, hoe ben je daar mee omgegaan?
Hebben jij en Bauke last van deze hond (gehad)? Zo ja, hoe ben je daar mee omgegaan?
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.
Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
- Gordonsetter23
- Zeer actief
- Contacteer:
begin tegenover mij nou niet over de gave van het observeren ik doe in mijn werk praktisch niets anders het verschil is wellicht dat ik handel naar datgene dat ik signaleer en observeer, werkt mijn methode niet dan ga ik weer verder zoeken naar een manier die wel werkt.Pak-de-bal schreef:of jullie leven met oogkleppen op ,Gordonsetter23 schreef:omdat jij een weldoordachte slimme hondenbezitter bent die geen leven leid dat zo rechtstreeks zou kunnen worden beschreven in een romanjidde schreef:Ik snap best dat het vervelend is, maar dan loop je toch om?
het is een gave om te observeren, geloof ik, ik dacht dat iedreen dat wel kon.
overigens het feit dat jidde juist nooit in dit soort situaties terecht komt geeft juist aan dat zij wel goed observeert en naar aanleiding van die observatie handelt.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): zwitserse witte herder
Je schrijft dat hij vooral wil rijden op de andere honden,misschien ziet hij jouw Bauke ook wel zitten.Pak-de-bal schreef:daar gaat het niet om, maar ik vind dat je dat niet kan maken, gewoon,gotcha schreef:heb jij er zelf al problemen mee gehad.Als dit niet zo is,lijkt mij dit meer een probleem voor de andere eigenaars.toch
het wordt elke keer peentjes zweten om er langs te lopen
ik heb hem al heel zwaar dominant naar Bauke zien loeren, en ik ga het niet verder opzoeken,, toen was hij aan de lijn, maar nou is die los.

Natuurlijk is dit niet leuk,maar inmiddels zijn we al juni,dus mogen de honden niet meer op strand als ik het goed begrepen heb.
En waarom de eigenaar niet aanspreken

ik heb nog geen echte last gehad , maar ik kende hem als puppy en nu is hij zo groot geworden.Liesbeth schreef:Marjolein, graag een antwoord op de vraag die ik en anderen ook hebben gesteld. In het geval je de vraag vergeten bent, die kwam hier op neer.

maar als pup was hij al aardig dominant vond ik. altid die staart naar boven
Maar ja, het is ook een waakhond, hè? voor de nachten daar op het strand.
maar wat is nou belangrijker? een goede waakhond, of een leuke hond voor je gasten?
aansprken heb ik al toen gedaan , en de eigenaar legde toen uit , dat een waakhond nodig was.gotcha schreef:Natuurlijk is dit niet leuk,maar inmiddels zijn we al juni,dus mogen de honden niet meer op strand als ik het goed begrepen heb.
waarvoor? want andere tenten doen dat met een socialerer hond
als jij toch de enige persoon bent die last heeft van die hond ( die hond met wat dominant gedrag met een hoge staart en zo)kun je dan echt niet bedenken dat jouw probleem jouw probleem is?Pak-de-bal schreef:aansprken heb ik al toen gedaan , en de eigenaar legde toen uit , dat een waakhond nodig was.gotcha schreef:Natuurlijk is dit niet leuk,maar inmiddels zijn we al juni,dus mogen de honden niet meer op strand als ik het goed begrepen heb.
waarvoor? want andere tenten doen dat met een socialerer hond
Ik snap jou niet, leef jij nog steeds in die wereld waar alle hondjes leuk samen spelen? En waar elke hond die daar niet in past vals is, en rijp voor euthanasie?
- Jaap*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jachthonden