Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hoevaak doen jullie je hond wassen?

Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc

Moderator: moderatorteam

Pepie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Europese korthaar
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Pepie »

Nooit met shampoo.........alleen de tuinslang erop :wink:
Afbeelding
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door twinkeltje »

ik was mijn langhaartjes zelde misschien 2 keer in het jaar :N:
Afbeelding
Noële
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Noële »

Fellow (sheltie) heb ik één keer gewassen met shampoo, hij heeft nog wel eens wat in zijn broek hangen, als ik dat er niet met een pamperdoekje uit krijg spoel ik het onder de douch uit, maar dat is alleen zijn broek, dus niet echt douchen en ook niet met shampoo.

Groetjes, Noëlle.
Leonieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dalmatische honden
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door Leonieke »

Wij wassen ze altijd voor ze naar de show gaan. De ene keer is dat elke 14 dagen, maar soms showen we ook langere tijd niet. Dan wassen we ze dus ook niet.
Ze willen nog wel eens door de sloot banjeren of in het zwarte zand ravotten en rollen. Dan krijgen ze zo'n grouwige kleur.
We wassen ze altijd met Jean Peau, iets van mineralen shampoo o.i.d.. Als dit flesje leeg is stappen we over op de sneeuwwitje variant :wink: .
www.marengosoutfit.nl
"Exclusief voor hond en paard"
jores
Zeer actief
Mijn ras(sen): engelse springer spaniel en engelse cocker spaniel
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door jores »

Onze Joep is al maanden niet meer gedoucht (de bofkont :mrgreen: )

Lance en Chad worden vaak voor iedere show gedoucht, dat kan 1x per week zijn maar soms ook 1x per maand. Ik was ze met de blauw / paarse shampoo van plush puppy

Tristan is sinds dat hij hier is al 3x gedoucht, 1ste keer om de nestgeur weg te wassen en de andere 2 keren voor show
groetjes Annemie

Afbeelding verwijderd door moderator ivm foutmelding

http://www.vdjorishoeve.nl
https://www.facebook.com/vdjorishoeve
Ragyo
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ragyo »

ik heb m 1 x gewassen in de bijna 2 jaar dat ik hem heb, toen was het een dooie kikker... je rook hem van 5 meter afstand. ik heb toen shampoo van de bodyshop gebruikt, is heel zacht en natuurlijk.
Daantje_
Zeer actief
Mijn ras(sen): Catalaanse herdershond
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Daantje_ »

Ja de meeste hebben kortharige honden, dat scheelt een hoop :mrgreen: Gelukkig vindt Juul het niet erg onder de douch, maar ik neem aan dat dus hondjes met langere haren dus vaker of meer gewassen worden he? Ik weet niet of Juul stinkt, ik ruik die dingen nooit (net zoals dat ik de kat nooit ruik en derest wel... :mrgreen: )

bedankt voor jullie antwoorden!! :ok:
Afbeelding
Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden

Ongelezen bericht door Jaap* »

1x per 5 jaar tot nu toe.
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
Rami
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!

Ongelezen bericht door Rami »

Silka heb ik nog nooit gewassen sinds ze bij ons is (ruim 2 jaar). Bill moest er laatst aan geloven omdat ik 'm dan beter kon ontwollen. Van al dat zwemmen (en langzaam opdrogen) begon zijn onderwol te stinken. Da's nu een stuk minder.
Dus nee, we zijn niet erg fanatiek met wassen. :wink:
Afbeelding
Muk

Ongelezen bericht door Muk »

Bij de trimmer, zo'n 3 keer per jaar zal dat zijn.
Te vaak wassen is voor de vacht niet zo goed bij het ras dat ik heb. Dan gaat de vettigheid eruit die de vacht juist enigszins waterafstotend maakt. Dat kan op zich niet zoveel kwaad, maar als je er veel mee zwemt is dat niet handig. En dat doet hij, want het is een waterhond (newfoundlander).
Suuz
Zeer actief

Ongelezen bericht door Suuz »

De kleintjes 1 x in de 2 a 3 weken, Megan een keer of 4 per jaar :mrgreen:
Een was of borstelbeurt is hier altijd 'quality time', en sla er geeneen over want dan krijg je het boze oog :N:
Moos2007
Actief

Ongelezen bericht door Moos2007 »

Moos wordt alleen bij de trimmer gewassen ( of als ie inderdaad in de dooie vis heeft liggen rollen ofzo) en Sam alleen in geval van dooie vis of andere viezigheid ( hij is stomtoevallig net gewassen want hij had in de stront liggen rollen). Hij wordt ongeveer iedere vijf maanden geschoren en de vacht die eronder uit komt is vuilvrij dus vind ik het niet nodig om te wassen.
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

maitestar schreef:Wij wassen ze hier eigenlijk regelmatig, misschien 1x in de 2 maanden ofzo.
Ik merk aan ze dat ze soms wat jeukerig worden als ze een hele tijd niet gewassen zijn. Maar het zijn ook echte smeerpoetsen... ze liggen regelmatig languit in de modder of een of andere baggersloot. Heb toch het idee dat dat na een tijdje gaat irriteren. Hun vacht wordt dan wel schoon met opdrogen, maar blijkbaar niet genoeg.
Volgens mij blijft er veel zand in de vacht zitten, tenminste bij Tirsa wel.
Frenk
Zeer actief
Mijn ras(sen): xLhasa-ShihTzu

Ongelezen bericht door Frenk »

Hier ook een langhaar. :ok:

Ik was Frenk ongeveer 1x per maand. Verder heb ik hem wel eens met water afgespoeld toen hij in een hele vieze dreksloot was gesprongen :N:

Verder laat ik hem na de gemiddelde bos- of strandwandeling (waar wel gezwommen wordt trouwens) opdrogen (als het nodig is met de hulp van de fohn) en borstel ik het vuil eruit.

Ik borstel en kam hem sowieso 2x per dag van top tot teen. En in de laatste helft van de maand gebruik ik af en toe zo'n antiklitspray van Guhl (op advies van Lupa/Do :ok:).

Ik heb het idee (maar de trimsters mogen me graag verbeteren) dat Frenk juist minder vies wordt omdat zijn vacht zo los is. :denken: Het lijkt wel alsof het water en vuil er moeilijker tussenkomen, juist als ik de vacht uitgekamd heb. Of praat ik nu echt onzin :19:
Afbeelding
Ennath
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising BC x Friese Stijfkop: Iara
Newfounlander met klein beetje Lab: Komo
Hoogbejaarde teckel: Sjoske
En binnenkort: Digna!
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Ennath »

Jaap* schreef:1x per 5 jaar tot nu toe.
Ik denk dat ik dat ook wel haal :denken:
En dat betekent dat ik zo'n beetje jaarlijks één hond was :wink:
Reini
Zeer actief

Ongelezen bericht door Reini »

In de zomer was ik Vegas met speciale shampoo voor zijn huid maar verder was ik hem nooit.
Nero, het dappere Yorkie; 14/09/02 - 19/06/07
Afbeelding
mouse
Actief

Ongelezen bericht door mouse »

nooit :denken:
joline
Zeer actief

Ongelezen bericht door joline »

Als mijn honden flink onder de modder zitten spoel ik ze alleen even af onder de douche. Ik was ze alleen als ze in iets vies gerold hebben. Gelukkig komt dat bijna nooit voor :mrgreen:
Daantje_
Zeer actief

Dus in principe hoef ik Juul niet te wassen... Tenzij ze dus stinkt. Nouja, ik heb dr gewassen, ze voelt lekker zacht aan! Maar ik ga haar niet te vaak wassen met shampoo, want das nl ook niet goed, we hebben geloofk Beau-Beau shampoo ofzo. Maar mijn hond zwemt niet (vaak), ze heeft 1x gezwommen op t strand, maar dat vond ze ook niet alles.

Ze is wel trouwens bang voor de föhn, dan loopt ze echt van me weg :N:
Afbeelding
Frenk
Zeer actief

Daantje_ schreef:Dus in principe hoef ik Juul niet te wassen... Tenzij ze dus stinkt. Nouja, ik heb dr gewassen, ze voelt lekker zacht aan! Maar ik ga haar niet te vaak wassen met shampoo, want das nl ook niet goed, we hebben geloofk Beau-Beau shampoo ofzo. Maar mijn hond zwemt niet (vaak), ze heeft 1x gezwommen op t strand, maar dat vond ze ook niet alles.

Ik heb speciale shampoo van de trimster. Hypoallergeen van Virbac. Daar kan ik Frenk zo vaak mee wassen als nodig is. En de föhn is hier een noodzakelijk kwaad. Frenk vindt het ook niet leuk, maar hij ondergaat het nu lijdzaam :mrgreen:
Afbeelding
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita

Ongelezen bericht door Valerie »

Als ze in iets rolt wat zo erg stinkt dat ik bijna flauwval :mrgreen: Soms 2x per week dan een half jaar niet meer. En het liefst was ik alleen de plekken en niet helemaal onder de douche maar af en toe moet het wel zeg :N:
Noële
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Noële »

Mijn hond is ook langharig (sheltie) maar was hem daarom niet extra, hij is nu 14 mnd en 1 keer met shampoo gewassen voor een show. Hoe vaak hij ook door de modder of water stamp hij is van zich zelf erg snel weer gewoon schoon. Nu hij in de rui is borstel ik hem elke week, maar normaal ook maar een keer in de twee week, te veel is niet goed. Het enige waarvoor Fellow wel regelmatig in bad staat is om zijn broek uit te spoelen want daar blijft nog wel eens wat poep in hangen. Hij gaat ook niet naar de trimmer, dat is voor dit ras niet nodig.

Groetjes, Noëlle.
dragonsstarr
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door dragonsstarr »

Enkel als ze mee naar show gaan, of als ze echt onder de viezigheid zitten. Maar dan moeten ze wel echt smerig zijn. Hier heeft het geen zin om ze vaak te wassem want wij wonen in het bos en ze hebben een flinke tuin waar ze elke dag in aan het rausen zijn, vol zand en bomen en als het regent is het soms wat blubber, dus zou ze onderhand elke dag moeten wassen
Groetjes Priscilla

Mis je lieve luna.......
8-11-2002 - 8-8-2004

Legend Of The Starr DayDream

Afbeelding Afbeelding
Lies en co
Zeer actief

Ongelezen bericht door Lies en co »

zelden. Echt als ze puur en puur stinken, dan krijgen ze de tuinslang over hun hoofd. Of zoals Senne enkele weken geleden, ze had zich zo uitgebreid in de koeienstront zitten rollen, dat er bijna geen proper plekje overbleef. Na haar schoonheidskuurtje, kreeg ze van ons een (niet-gewilde) douche. Soms als het héél warm is, durven we ze ook wel eens een verfrissing te geven.
Daantje_
Zeer actief

Frenk schreef:
Daantje_ schreef:Dus in principe hoef ik Juul niet te wassen... Tenzij ze dus stinkt. Nouja, ik heb dr gewassen, ze voelt lekker zacht aan! Maar ik ga haar niet te vaak wassen met shampoo, want das nl ook niet goed, we hebben geloofk Beau-Beau shampoo ofzo. Maar mijn hond zwemt niet (vaak), ze heeft 1x gezwommen op t strand, maar dat vond ze ook niet alles.

Ik heb speciale shampoo van de trimster. Hypoallergeen van Virbac. Daar kan ik Frenk zo vaak mee wassen als nodig is. En de föhn is hier een noodzakelijk kwaad. Frenk vindt het ook niet leuk, maar hij ondergaat het nu lijdzaam :mrgreen:
Hoezo noodzakelijk? Tenminste, jij hebt nl een ander ras dan ik, ik heb t maar gewoon laten opdrogen... Als het echt nodig is dan probeer ik het wel de volgende keer. Net zoals dat ze borstelen niet leuk vond, maar nu wel, omdat ze dan wat lekkers krijgt ;) Ze gaat er nu lekker voor liggen :pffff: :mrgreen:
Afbeelding
Frenk
Zeer actief

Daantje_ schreef:
Frenk schreef:

Hoezo noodzakelijk? Tenminste, jij hebt nl een ander ras dan ik, ik heb t maar gewoon laten opdrogen... Als het echt nodig is dan probeer ik het wel de volgende keer. Net zoals dat ze borstelen niet leuk vond, maar nu wel, omdat ze dan wat lekkers krijgt ;) Ze gaat er nu lekker voor liggen :pffff: :mrgreen:
Ik schrijf dan ook dat de fohn HIER een noodzakelijk kwaad is :mrgreen: Ik had al begrepen dat jij hem niet nodig hebt en ik wilde dat het hier ook niet nodig was, want Frenk vindt het maar een irritant ding. Hij wil steeds in de luchtstroom happen. Lachwekkend maar niet erg handig :mrgreen:
Maar ja :19: het is noodzakelijk omdat ik anders zijn oren bijvoorbeeld niet goed droog krijg.
Afbeelding
Daantje_
Zeer actief

Frenk schreef:
Daantje_ schreef:
Frenk schreef:

Ik schrijf dan ook dat de fohn HIER een noodzakelijk kwaad is :mrgreen: Ik had al begrepen dat jij hem niet nodig hebt en ik wilde dat het hier ook niet nodig was, want Frenk vindt het maar een irritant ding. Hij wil steeds in de luchtstroom happen. Lachwekkend maar niet erg handig :mrgreen:
Maar ja :19: het is noodzakelijk omdat ik anders zijn oren bijvoorbeeld niet goed droog krijg.

Oeps, sorry, verkeerd gelezen ;) Ik dacht dat het noodzakelijk was. Naja Juul die rent gewoon keihard weg als ik dat ding aan zet, net zoals de stofzuiger, daar komt ook lucht uit en daar schrikt ze zich ook helemaal dood aan :N:
Afbeelding
maitestar
Zeer actief
Mijn ras(sen): Havanezer: Jip
Contacteer:

Ongelezen bericht door maitestar »

Neeltje schreef:
maitestar schreef:Wij wassen ze hier eigenlijk regelmatig, misschien 1x in de 2 maanden ofzo.
Ik merk aan ze dat ze soms wat jeukerig worden als ze een hele tijd niet gewassen zijn. Maar het zijn ook echte smeerpoetsen... ze liggen regelmatig languit in de modder of een of andere baggersloot. Heb toch het idee dat dat na een tijdje gaat irriteren. Hun vacht wordt dan wel schoon met opdrogen, maar blijkbaar niet genoeg.
Volgens mij blijft er veel zand in de vacht zitten, tenminste bij Tirsa wel.
Dat denk ik ook... Josh had deze week ook weer zo'n jeuk nadat hij een paar keer gezwommen had en in het zand had liggen rollen. Dan zie je dat zijn huid op een gegeven moment rood blijft van de irritatie. Dus hij is gister lekker in bad geweest en je ziet hem opknappen.
Groetjes,
Wendy
gizmo
Zeer actief

Ongelezen bericht door gizmo »

Gizmo is wel vaker de klos
Maar die is ook gek op rollen door alles
Als de stank niet meer te houden is dan even in de shampoo
Vandaag was het zijn dag toevallig
Rook al een week behoorlijk
Afbeelding
Bief
Actief

Ongelezen bericht door Bief »

Mijn Duitse herders, Droopy en Gipsy was ik enkel in de zomer op een warme dag met de tuinslang en shampoo, vindt Droopy zalig, Gipsy laat het toe. Irma, kruising rottweiler mastiff, wordt meer gewassen. Nu en dan stinkt ze enorm, waarschijnlijk van haar ergens in te draaien. Dan vliegt ze in bad. Irma is dan ook de enige die in huis komt. Ze vindt het niet erg om gewassen te zijn, begin daar al mee als ze nog in hun inprentingsfase zijn dan vinden ze dat later normaal. Gebruik wel enkel hondeshampoo, heb geen voorkeur voor een merk als het maar lekker ruikt! :wink:
je ziet Gipsy, Irma & Droopy op de avatar.
Plaats reactie

Terug naar “Verzorging en toebehoren”