Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Boos, trillen en dan n jankbui... (abby + 2 herders)

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Roelfien
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Roelfien »

Waardeloos als je training door een rotincident meteen weer teniet gedaan is. En je kan er verder niets mee. Hadden mensen ook maar een kentekenplaatje, dan kan je ze nog terug vinden. Maar vind maar eens uit waar hij woont om erover te praten; dat lukt niet.
En helaas zal je dit toch blijven houden, ookal doen andere baasjes hun best om hun hond weg te houden. Dat zie je maar weer: hond weet toch los te komen en klapt erin. Er zijn nu eenmaal zoveel hondenbazen, dat je ze niet meer kan ontwijken. Een echt rustige wandeling maken zonder andere honden tegen te komen lukt niet meer. Gelukkig waren er geen verwondingen. Dat is dan maar waar je je aan vast moet houden. Dat het er vaak veel vervelender uit ziet dan het is. En gewoon vol goede moed verder gaan met trainen hoor. :ok:
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
In memoriam Yentie en Toby
Chione
Zeer actief

Ongelezen bericht door Chione »

Dat de hond los schoot kan inderdaad gebeuren, wel vind ik het zeer zwaar aso dat die eigenaar dan zo door loopt.

Anyway, sterkte, erg vervelend dat je zo weer 'terug bij af' bent.
~“ With eyes full of prejudice, you will never see the world for what it is.."~

~
Afbeelding
~
Marie-Josée
Erelid
Mijn ras(sen): Havanezer
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Marie-Josée »

nicolioo schreef:Wat denk ik van belang is als je toch naar rassen wilt kijken is dat de drempel om te gaan bijten bij sommigge rassen gewoon lager ligt.
Een ras wat ik redelijk goed ken is de DSD en de DSK en de DSL nou daar zit een enorm verschil is. de bijtdrempel van een DSD ligt een stuk lager, veel feller ook. Als je kijkt naar de meeste herders (zoals de Duitse, mechelse enz) dan ligt de bijtdrempel heel laag. dat hoort ook zo omdat ze voor het werk wat ze doen dat nodig hebben, niks mis mee maar je moet het weten als je een herder in huis haalt..
Dat klopt helemaal al heeft uitvallen niet echt iets met de bijtrem te maken, eerder met de schade achteraf.
Tomas bijt ook niet maar vertel dat een eigenaar maar eens als hij woest blaffend in de lijn hangt of, wat ook wel eens gebeurd is, op een andere hond vliegt. Het blijft bij een hoop herrie maar het hart zit je dan toch in je keel.Zeker als jou hond het "slachtoffer" is.
Marie-Josée
Erelid

Roelfien schreef:Waardeloos als je training door een rotincident meteen weer teniet gedaan is. En je kan er verder niets mee. Hadden mensen ook maar een kentekenplaatje, dan kan je ze nog terug vinden. Maar vind maar eens uit waar hij woont om erover te praten; dat lukt niet.
En helaas zal je dit toch blijven houden, ookal doen andere baasjes hun best om hun hond weg te houden. Dat zie je maar weer: hond weet toch los te komen en klapt erin. Er zijn nu eenmaal zoveel hondenbazen, dat je ze niet meer kan ontwijken. Een echt rustige wandeling maken zonder andere honden tegen te komen lukt niet meer. Gelukkig waren er geen verwondingen. Dat is dan maar waar je je aan vast moet houden. Dat het er vaak veel vervelender uit ziet dan het is. En gewoon vol goede moed verder gaan met trainen hoor. :ok:
Helemaal mee eens :ok:
We willen tenslotte allemaal graag een hond en net als mensen die steeds (te) dicht bij elkaar in de buurt komen zal dat bij honden ook alleen maar toenemen.We zullen er mee moeten leren leven en ons eigen plan trekken :wink:
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Chione schreef:Dat de hond los schoot kan inderdaad gebeuren, wel vind ik het zeer zwaar aso dat die eigenaar dan zo door loopt.
Hoezo kan dat gebeuren? Ik vind het apart dat het bepaalde mensen wel gebeurt en andere mensen nooit. Hoe moeilijk is het nou om een lijn vast te houden? Als je dat al niet voor elkaar krijgt, ga dan ajb niet met twee herders lopen. De man was volledig voorbereid, hij ging in de berm staan, ziet de andere hond aankomen waar zijn honden agressief op reageren. Niks ongelukje, gewoon achterlijk om dan de lijn te laten glippen. Ik denk dat mensen hier op het forum ook niet zo begrijpend reageren als ik de lijn laat schieten terwijl Bram en ik ons laatste rondje lopen en hij op een mens duikt. Van de herdermensen bij ons in de buurt, weet ik van 50 % zeker dat ze de lijn niet laten schieten. Van de andere 50 % weet ik dat niet zeker en dat heeft alles te maken met hun gemakzuchtige houding en gebrek aan controle over de hond. Ik zou nooit met twee hond agressieve herders over straat gaan bijvoorbeeld, gewoonweg omdat ik weet dat er dan weleens iets mis zou kunnen gaan. Andere mensen zou die eerlijkheid naar zichzelf ook niet misstaan.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Ozzfest
Zeer actief

Ongelezen bericht door Ozzfest »

Pak-de-bal schreef:wat erg !! ... weer die enge herders !! :eek:

...ze maken met dit soort aanvallen zichzelf er niet beter op

kan mij erg goed voorstellen dat je je lam geschrokken bent, vooral met 2 honden er bovenop !! :eek:

en heel zielig voor Abby ! het beste met haar.

omdat ze zo bang was, vielen ze haar blijkbaar juist aan,
:boos: anders zou ik het ook niet weten waarom bij meer topics jùist een teef wordt aangevallen !! :neenee: :eek:

Bauke zou dat als reu nooit doen
Die enge hedders ook.. :roll:
Heb er hier eentje die me arm pierced,eng beest :N: !
Met smaak likt hij aan mn arm tot het week genoeg is,om er vervolgens aan te knagen :jank:
Zoek stok!
Zeer actief

kan mij erg goed voorstellen dat je je lam geschrokken bent, vooral met 2 honden er bovenop !! :eek:

:boos: anders zou ik het ook niet weten waarom bij meer topics jùist een teef wordt aangevallen !! :neenee: :eek:

Om even mee te doen met je rasveroordeling: ik heb meer gezeik met Friese Stabij reuen dan met herders. Herder reuen zoeken Bram over het algemeen niet op en Friese Stabij reuen zijn vaak niet vies van een confrontatie met Bram.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Ozzfest
Zeer actief

Ongelezen bericht door Ozzfest »

Hoe gaat het nu met Abby?
Erg vervelend dat je zolang met haar getraind hebt en dat dit heeft moeten gebeuren.
Zoek stok!
Zeer actief

Nanna schreef:
Zoek stok! schreef:
Hoezo kan dat gebeuren? Ik vind het apart dat het bepaalde mensen wel gebeurt en andere mensen nooit. Hoe moeilijk is het nou om een lijn vast te houden?
Ooit wel eens aan gedacht dat zo'n lijn met opzet "losschiet"?
Jij hebt veel te veel vertrouwen in de mensheid ;-)
Haha, dat vertrouwen heb ik niet meer zo hoor. Ik weet dat er mensen zijn die het lollig vinden als hun hond bovenop een andere hond duikt. Maar deze eigenaar ken ik niet, dus hij krijgt het voordeel van de twijfel en dat is dat hij erg gemakzuchtig handelt. Dat de actie van z'n honden hem niet boeit, blijkt wel uit het feit dat hij gewoon doorloopt zonder iets te zeggen. Als het echt een ongelukje was dat hem anders nooit overkomt, sta je zelf ook giga te balen en bied je je excuses aan.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
wendy71
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ridgebacks!
Locatie: Ik ben het baasje van Lola & Jakko en wij wonen in Gemert.
Contacteer:

Ongelezen bericht door wendy71 »

Nanna schreef:
Zoek stok! schreef:
Hoezo kan dat gebeuren? Ik vind het apart dat het bepaalde mensen wel gebeurt en andere mensen nooit. Hoe moeilijk is het nou om een lijn vast te houden?
Ooit wel eens aan gedacht dat zo'n lijn met opzet "losschiet"?
Jij hebt veel te veel vertrouwen in de mensheid ;-)
Hoe bedoel je Nanna, met opzet de lijn laten gaan?
Dat zal toch niet..
Als dat zo is vind ik dat heel asociaal.

@ts: vervelend en erg dat het is gebeurd.
Nu moet je weer helemaal van voor af aan beginnen.
Arme Abby, ik hoop dat ze toch enigzins vlug herstelt van dit incident. :wink:
Afbeelding
Vergeven is de hoop op een beter verleden loslaten.
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Ik passeer nooit een hond als ik met de aangelijnde honden loop en iemand anders ook. Ik weiger met de honden langs uitvallende honden te lopen, zeker met Eva. Dus als ik een hond niet vertrouw of zelfs weet dat ze uitvallen dan draai ik me altijd om of loop ver van de weg, lijdt de honden af met een koekje of de bal en laat de andere hond passeren op grote afstand. Desnoods sta ik in de modder of de struiken. Mijn honden mogen ook niet kijken naar andere aangelijnde honden. :neenee:

Honden die loslopen negeer ik met de honden en ook dan draai ik me om zonder dat ze het merken. Kijk eens jongens! Koekje uit mijn zak, kom! Deze kant op. Het kan me niks schelen als ik dan een extra stuk om moet lopen. Als er hier een tervuren tussen de honden springt en 1 van onze honden gaat aanvallen dan denk ik dat die hond een probleem heeft. Vandaar dus dat ik mezelf, mijn honden en de andere hond bescherm tegen een stomme baas die evt de lijn laat schieten of andere onzin. Bij leuke honden lijn ik mijn honden gewoon af en is er niks aan de hand.

Er loopt hier een labrador die heel erg fixeert, direct aan de lijn moet als ze mij zien en die van een echtpaar op leeftijd is. Ik kan me niet voorstellen dat ze hem kunnen houden en de laatste keer zag mevrouw mij en bond ze de hond aan een bankje vast :roll: Kijk, dan weet ik dus genoeg en ik zal nooit langs die hond lopen met mijn honden aan de riem. Ik loop nog liever een kilometer om dan dat Eva gepakt wordt en de andere honden haar gaan helpen. :wink:
Afbeelding
Zoek stok!
Zeer actief

Nanna schreef:Van mij niet. Hij ZIET dat er iemand aankomt en gaat met zijn achterlijk gillende meute in de berm staan. Dan houd je je hond toch stevig vast, denk ik dan zo te weten in mijn argeloosheid. Maar nee, de hond "schiet los" en grijpt de hond van Abby. Nadat meneer daarop klaargekomen is loopt hij zonder een woord van excuus door.
Dat is mijn versie.
Het verhaal pleit niet echt voor hem. Hij laat die andere hond ook nog schieten waardoor er twee herders op een angstige hond liggen. Met een eigenares die van tevoren al angstig keek naar de herders en volledig in de stress raakte toen het misging. Er zijn mensen die dat lollig vinden. Hij had aan mij een slechte gehad. Toen de DH eigenaren gingen lachen toen die bovenop Bram wilde duiken, heb ik goed duidelijk gemaakt dat ik de volgende keer hard raak zou schoppen. Ze zijn nu ineens wel in staat om de lijn vast te houden. Zo apart, als het om het welzijn van hun eigen hond gaat, worden mensen wel alert.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Abby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua en Leonberger

Ongelezen bericht door Abby »

blondie schreef:

Erg naar dat dit nu juist gebeurde op een moment dat je zover was honden te gaan passeren, meneer ging in de berm staan en ja oerstom dat hij dan toch een van de honden laat schieten :boos:
Maar ik lees tussen de regels door dat jouw hond in een bocht er TOCH omheen wilde.. mag ik vragen wat je daarmee bedoeld?
Wil je dat ze links van je blijft lopen terwijl die andere honden zich aan haar linkerkant bevinden?
Zo ja, het is toch verstandiger om je hond die vrijheid te geven aan de lijn bij passeren van andere honden, iets meer lijn vrijheid zodat ze idd die bocht kan maken om die honden te "ontwijken"
ik geef hier iets meer lijnvrijheid bij passeren *afhankelijk van karakter, baas achter de hond en grootte van de hond en houding van mijn hod :wink: * ik zie hem dan vaak ook toch die halve circel loop maken, het is hondeigen om niet recht op ander honden af te lopen, halve circel lopen is toch laten zien geen kwaad in zin te hebben en ze kunnen elkaar observeren..doorlopen of benaderen..
Die meneer zal niet bewust zijn hond hebben laten schieten, maar met hond in training zou ik wetende dat het aanblaffende honden zijn niet erlangs zijn gelopen, als ik hier bepaalde honden los zie, loop ik ook een andere route, niet voor de honden.. maar voor de bazen die ik niet vertrouw de hond bij zich te kunnen roepen.
ik hoop dat je snel weer hondjes treft die wel leuk anticiperen op je teef..
zijn er geen leuke honden en baasjes in de buurt waarmee je op zou kunnen lopen? Gewoon aangelijnt met sociale rustige honden? Bekend maakt bemint, wellicht als je met verschillende rustige stabiele honden gaat lopen zij wat minder angstig wordt? Of opper ik nu iets heel doms..
Ze liep links naast mij en die man met honden stond aan de rechterkant. Ze hoeft niet strak naast me te blijven lopen, maar ze wou dus nog verder opzij, de berm in, dus zover mogelijk bij de honden vandaan. En net op het moment dat ik de lijn iets liet vieren om haar aan de kant te laten gaan,kwam dus de herder los.

Even in het algemeen: Met mijn antipathie tegen herders bedoel ik niet dat ik er bang voor ben, maar dat ik me er regelmatig aan erger. Ik hou niet van de meeste mechelaars die ik ken (om maar een voorbeeld te noemen) maar ik zou er gerust mee gaan wandelen. Ik zou er zelf alleen niet gauw eentje nemen. En ik hou niet van dat felle en blafferige wat alle herders bij mij in de buurt schijnen te hebben...
Maar in het asiel kom ik ook genoeg herders tegen die ik wel leuk vind hoor, het is dus niet zo dat ik compleet anti-herder ben. :ok:
Ik denk dus niet dat ik mijn angst doorgegeven heb aan Abby, omdat ik simpelweg niet bang was voor die herders, maar me op dat moment vooral aan hun 'uitval' ergerde...
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Zoek stok! schreef:

Om even mee te doen met je rasveroordeling: ik heb meer gezeik met Friese Stabij reuen dan met herders. Herder reuen zoeken Bram over het algemeen niet op en Friese Stabij reuen zijn vaak niet vies van een confrontatie met Bram.
Hier precies de zelfde ervaring, het izjn eigenlijk bijna nooit enge hedders :wink:
Maar wel een aantal stabijtjes die grootsheidwaanzin hebben, en zich willen laten gelden :devil: .

maar ik vind dit heel erg voor TS en ik hoop dat het Abby heel snel hersteld van deze nare ervaring :roll:
Marie-Josée
Erelid

Mijn man vindt het vréselijk als Tomas uitvalt , hij is zelf heel sterk maar heeft toch een keer de lijn laten schieten.Waarschijnlijk in de consternatie verkeerd overgepakt of wat dan ook, ik weet niet wie er verbouwereerder was, mijn man of Tomas.Het kan echt een keer gebeuren maar meestal let je dan de volgende keer wel beter op.
Overigens proberen wij ook altijd een andere weg te nemen maar soms komt er toch iemand om de bocht.
Zoek stok!
Zeer actief

Marie-Josée schreef:Mijn man vindt het vréselijk als Tomas uitvalt , hij is zelf heel sterk maar heeft toch een keer de lijn laten schieten.Waarschijnlijk in de consternatie verkeerd overgepakt of wat dan ook, ik weet niet wie er verbouwereerder was, mijn man of Tomas.Het kan echt een keer gebeuren maar meestal let je dan de volgende keer wel beter op.
Overigens proberen wij ook altijd een andere weg te nemen maar soms komt er toch iemand om de bocht.
Toch denk ik dat niet uitvallen wel te trainen is met hulp van een goede gedragstherapeut. Als je Tomas leert focussen op jou ipv op de hond, kun je hem langs andere honden leiden. Ik snap best dat het niet makkelijk is omdat het inmiddels ingebakken gedrag is, maar ik heb al vaak gezien dat het na lang trainen wel lukt.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Abby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua en Leonberger

Ongelezen bericht door Abby »

Inmiddels blijkt de schade toch wel weer mee te vallen enis de 'terugval' minder erg dan het eerst leek. Gisteravond kwamen we een man tegen met 2 schotse herders, die lopen altijd los, en bij die twee is dat geen probleem, luisteren perfect. Abby bleef op 50 meter stokstijf stilstaan, en vertikte het om verder te gaan. Die man riep of het hondje bang was, dus even gauw t hele verhaal uitgelegd. Hij had zn meiden braaf naast zich en bleef aan de overkant van de straat staan, honden nog steeds braaf naast zich. Abby vond het niet doodeng, deed geen poging om weg te komen, en ging na een minuut of wat (ik was druk met die man in gesprek) uit zichzelf naar de honden toe. Toen gingen ze één voor één aan dr snuffelen, en dat liet ze ook toe (als ze niet wil, merk je het bij Abby gauw genoeg; rent weg). Al met al stond ze na 5 minuten ofzo al kwispelend tussen beide honden in. :ok:
Gelukkig dus alweer een positieve ervaring. En ze durft ook uit zichzelf naar Timber (een andere cairn in de straat) toe te huppelen, dus volgens mij is dr zelfvertrouwen alweer op de terugweg...
:cheer:

Ik voelde me trouwens na de aanvaring met de herders op t fietspad ook een beetje schuldig tegenover Abby... Ik zeg: Toe maar meid, niks aan de hand" en vervolgens duikt er een herder op je... Of ben ik nu te veel aan het humaniseren :denken:
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Contacteer:

Re: Boos, trillen en dan n jankbui... (abby + 2 herders)

Ongelezen bericht door Caro. »

malinois schreef:
Zoek stok! schreef:
malinois schreef: daarom zei ik ook waarschijnlijk... :wink: ik weet wel dat als 1 van mijn honden merkt dat een hond echt bang is... dat ik hem dan goed in de gaten moet houden... dus daarom vroeg ik me dat af.
Maar Bram is toch niet zo bang dat hij bijna over de grond kruipt?
Nee joh, Bram is helemaal niet bang. Hij heeft enorm respect voor die Mechelaars, maar verder dan z'n staart omlaag gaat het niet hoor :wink: Maar ik bedoelde dat er genoeg honden zijn die niks moeten hebben van andere honden. Of ze nou bang of niet bang zijn. Het ligt aan de baas of ze die kans krijgen of niet.
dat klopt, maar ik denk dus wel dat een hond aanvoelt of een andere hond echt angstig is... en dat zal het gedrag versterken. Zeker als ze met zn tweeen zijn zoals hierboven... als je dat niet goed of te laat inschat als eigenaar heb je een probleem.
Dat denk ik ook wel, die angst voelen ze volgens mij haarfijn aan en vaak reden om juist deze honden nog even aan te pakken.

TS: balen dat dit gebeurd is joh :(
Ik ben het er wel mee eens dat op deze manier praten tegen je hond, al aangeeft dat er iets 'vreemds' aan de hand is. Persoonlijk zou ik eerder kiezen voor leuk afleiden: wat lekkers of een speeltje.
Achteraf zou ik niet naar de man toegaan, zeker omdat er geen wonden zijn. Wel vind ik het asociaal dat de man ter plekke niet even naar jouw hond geïnformeerd heeft.
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
Caro.
Zeer actief
Contacteer:

Abby schreef:Inmiddels blijkt de schade toch wel weer mee te vallen enis de 'terugval' minder erg dan het eerst leek. Gisteravond kwamen we een man tegen met 2 schotse herders, die lopen altijd los, en bij die twee is dat geen probleem, luisteren perfect. Abby bleef op 50 meter stokstijf stilstaan, en vertikte het om verder te gaan. Die man riep of het hondje bang was, dus even gauw t hele verhaal uitgelegd. Hij had zn meiden braaf naast zich en bleef aan de overkant van de straat staan, honden nog steeds braaf naast zich. Abby vond het niet doodeng, deed geen poging om weg te komen, en ging na een minuut of wat (ik was druk met die man in gesprek) uit zichzelf naar de honden toe. Toen gingen ze één voor één aan dr snuffelen, en dat liet ze ook toe (als ze niet wil, merk je het bij Abby gauw genoeg; rent weg). Al met al stond ze na 5 minuten ofzo al kwispelend tussen beide honden in. :ok:
Gelukkig dus alweer een positieve ervaring. En ze durft ook uit zichzelf naar Timber (een andere cairn in de straat) toe te huppelen, dus volgens mij is dr zelfvertrouwen alweer op de terugweg...

Ik voelde me trouwens na de aanvaring met de herders op t fietspad ook een beetje schuldig tegenover Abby... Ik zeg: Toe maar meid, niks aan de hand" en vervolgens duikt er een herder op je... Of ben ik nu te veel aan het humaniseren :denken:
Wel iets té ja..... maar het is waarschijnlijk wel zo dat jouw hond op jou vertrouwd dat er niets gebeurd (denk ik tenminste). Dus zou dit vaker gebeuren, dan heb je best kans dat in deze situatie het vertrouwen minder wordt en ze zelf de boel op gaat lossen.

Helaas zijn dit soort dingen soms niet te voorkomen, al zou ik zeker rechtsomkeer maken de volgende keer als je de man ziet :wink:

Gelukkig dat het meevalt allemaal!
Afbeelding
A good dog never dies...

Marie-Josée
Erelid

Abby schreef:Inmiddels blijkt de schade toch wel weer mee te vallen enis de 'terugval' minder erg dan het eerst leek. Gisteravond kwamen we een man tegen met 2 schotse herders, die lopen altijd los, en bij die twee is dat geen probleem, luisteren perfect. Abby bleef op 50 meter stokstijf stilstaan, en vertikte het om verder te gaan. Die man riep of het hondje bang was, dus even gauw t hele verhaal uitgelegd. Hij had zn meiden braaf naast zich en bleef aan de overkant van de straat staan, honden nog steeds braaf naast zich. Abby vond het niet doodeng, deed geen poging om weg te komen, en ging na een minuut of wat (ik was druk met die man in gesprek) uit zichzelf naar de honden toe. Toen gingen ze één voor één aan dr snuffelen, en dat liet ze ook toe (als ze niet wil, merk je het bij Abby gauw genoeg; rent weg). Al met al stond ze na 5 minuten ofzo al kwispelend tussen beide honden in. :ok:

Wat de laatste zin betreft, ja :mrgreen:
Gelukkig valt de schade mee, ze leert uiteindelijk toch vertrouwen te hebben in zichzelf en de omgeving. Dit soort incidenten horen nu eenmaal ook bij een hondenleven en de meeste honden leren daar mee omgaan.
Caro.
Zeer actief
Contacteer:

Marie-Josée schreef:Mijn man vindt het vréselijk als Tomas uitvalt , hij is zelf heel sterk maar heeft toch een keer de lijn laten schieten.Waarschijnlijk in de consternatie verkeerd overgepakt of wat dan ook, ik weet niet wie er verbouwereerder was, mijn man of Tomas.Het kan echt een keer gebeuren maar meestal let je dan de volgende keer wel beter op.
Ik heb het met Puch gehad, die kan met een bepaalde reu hier uit de buurt totaal niet samen.
Ik zag de hond, lijnde Puchu aan (vrouw liet haar hond overigens loslopen en gaf me bijzonder weinig tijd :roll: ). We passeren elkaar, ik leidde Puchu af, maar blijkbaar was de drang naar de reu te sterk en hij viel toch uit.... knakkkkkk brak de riem :eek: :N:
Rollend over de dijk belandde beide honden in het water :oeps:

Meteen die middag maar een nieuwe riem gekocht en meteen voor Kaya ook :F: (beide riemen waren 6 jaar oud, dus geen risico maar).
Afbeelding
A good dog never dies...

Marie-Josée
Erelid

Zoek stok! schreef:
Toch denk ik dat niet uitvallen wel te trainen is met hulp van een goede gedragstherapeut. Als je Tomas leert focussen op jou ipv op de hond, kun je hem langs andere honden leiden. Ik snap best dat het niet makkelijk is omdat het inmiddels ingebakken gedrag is, maar ik heb al vaak gezien dat het na lang trainen wel lukt.
Ja daar heb je gelijk in, maar ik heb het geprobeerd via de hondenschool, alleen heb ik een man die daar geen zin in heeft en vindt dat Tomas zich gewoon moet gedragen, punt uit.Tomas is echter een hypergevoelig typje die is gaan uitvallen omdat hij als jonge hond altijd het mikpunt was van zelfverzekerde volwassen reuen.Helaas is hij heel wat sterker dan ik zelf had ingeschat, onze heidewachtel reu is even groot maar qua spierkracht zijn ze niet te vergelijken.De volgende hond wordt een teef, dat sta voor mij al vast.
Ik probeer nu maar zoveel mogelijk conflictsituaties te vermijden.
Marie-Josée
Erelid

Caro. schreef:
Ik heb het met Puch gehad, die kan met een bepaalde reu hier uit de buurt totaal niet samen.
Ik zag de hond, lijnde Puchu aan (vrouw liet haar hond overigens loslopen en gaf me bijzonder weinig tijd :roll: ). We passeren elkaar, ik leidde Puchu af, maar blijkbaar was de drang naar de reu te sterk en hij viel toch uit.... knakkkkkk brak de riem :eek: :N:
Rollend over de dijk belandde beide honden in het water :oeps:

Meteen die middag maar een nieuwe riem gekocht en meteen voor Kaya ook :F: (beide riemen waren 6 jaar oud, dus geen risico maar).
Ja ook dat is hier al eens gebeurd, liep gelukkig goed af maar sindsdien koop ik geen riemen meer op shows maar gewoon hier in de dierenspeciaalzaak :wink:
Marie-Josée
Erelid

Nanna schreef:Hij hééft het gewoon niet te doen en ik zou het hem dat zéér flukkelings duidelijk maken, en wel zonder hondenschool. Kijken of het dan nóg zo leuk is om uit te vallen.
Hoe dan?
Zoek stok!
Zeer actief

Nanna schreef:Ik doe even het woordje omdat vetgedrukt.
Het boeit totáál niet WAAROM hij uitvalt, dat is alleen maar goedpraterij. Ja, hij doet dat OMDAT... :19: Hij hééft het gewoon niet te doen en ik zou het hem dat zéér flukkelings duidelijk maken, en wel zonder hondenschool. Kijken of het dan nóg zo leuk is om uit te vallen.
Ik denk niet dat corrigeren bij uitvallen uit angst helpt. Op de hondenschool zit ook een hond die best hard gecorrigeerd wordt voor uitvallen. Hij houdt dan wel op, maar valt een volgende keer gewoon weer uit. Ik zou het zoeken in aandacht vragen. Bram corrigeer ik met m'n stem als ik zie dat hij wil reageren op iets verdachts in zijn ogen (mensen), maar het gaat dan niet om angst.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Moos
Zeer actief

Re: Boos, trillen en dan n jankbui... (abby + 2 herders)

Ongelezen bericht door Moos »

Caro. schreef:
Ik ben het er wel mee eens dat op deze manier praten tegen je hond, al aangeeft dat er iets 'vreemds' aan de hand is. Persoonlijk zou ik eerder kiezen voor leuk afleiden: wat lekkers of een speeltje.
Ik praat Saar soms ook langs "enge Herders", alleen dat doe ik dan op een vrolijke toon, met iets van "hup hup, jaja, kom maarrr". Zoiets :mrgreen:

Inderdaad onwijs balen zo'n incident als deze. Ik vind die man trouwens ook nogal de schijn tegen hebben. Eerst 1 lijn laten schieten, dan de tweede Herder er ook nog op laten duiken, en daarna gewoon zonder iets te zeggen doorlopen.
Afbeelding
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door LongFields »

Nanna schreef:
Zoek stok! schreef:
Haha, dat vertrouwen heb ik niet meer zo hoor. Ik weet dat er mensen zijn die het lollig vinden als hun hond bovenop een andere hond duikt. Maar deze eigenaar ken ik niet, dus hij krijgt het voordeel van de twijfel
Van mij niet. Hij ZIET dat er iemand aankomt en gaat met zijn achterlijk gillende meute in de berm staan. Dan houd je je hond toch stevig vast, denk ik dan zo te weten in mijn argeloosheid. Maar nee, de hond "schiet los" en grijpt de hond van Abby. Nadat meneer daarop klaargekomen is loopt hij zonder een woord van excuus door.
Dat is mijn versie
.
Zoiets verzín je toch niet... :eek:
Heb je zelf ook wel eens zulk soort ervaringen tijdens je wandelingen met de honden Nanna, dat je hier zo spontaan opgekomen bent? :smile:
Marie-Josée
Erelid

Nanna schreef:
LongFields schreef:
Nanna schreef:
Maar nee, de hond "schiet los" en grijpt de hond van Abby. Nadat meneer daarop klaargekomen is loopt hij zonder een woord van excuus door.
Dat is mijn versie[/b].
Heb je zelf ook wel eens zulk soort ervaringen tijdens je wandelingen met de honden Nanna, dat je hier zo spontaan opgekomen bent? :smile:
Ik zie dagelijks spontaan klaarkomende meneren in het bos als ik voorbijparadeer :smile:
Wat heb jij wat ik niet heb? :mrgreen:
Zoek stok!
Zeer actief

Nanna schreef:Eitherway zou ik dergelijk gedrag NO WAY accepteren.
Ik heb twee herplaatsers gehad die uit onzekerheid uitvielen maar ik had ze het ze binnen een week afgeleerd want ik kan er werkelijk niet tegen.
Een ander zal het schouderophalend af kunnen doen met "zo is ie nou eenmaal" maar ik ben er te aangebrand voor ;-)
Ik zou er ook alles aan doen om uitvallen af te leren, welke oorzaak het ook heeft. Maar ja, ik accepteer dan weer dingen die een ander vreselijk vindt.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door LongFields »

Nanna schreef:
LongFields schreef:
Nanna schreef:
Maar nee, de hond "schiet los" en grijpt de hond van Abby. Nadat meneer daarop klaargekomen is loopt hij zonder een woord van excuus door.
Dat is mijn versie[/b].
Ik zie dagelijks spontaan klaarkomende meneren in het bos als ik voorbijparadeer :smile:
Dat heb ik nou echt nog nooit gehad... :19: :boos: :wink:
Moet ik toch maar een verhuizing richting Limburg overwegen misschien. :mrgreen:
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”