Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

De eerste 3 kippennekken zijn verorberd

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

tekkel
Erelid
Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel
Aantal honden: 1

Re: De eerste 3 kippennekken zijn verorberd

Ongelezen bericht door tekkel »

bekkie schreef:laat je die blokjes gewoon ontdooien en dan geven? voor de kat moet het namelijk gekookt anders hoeft ze het niet.
en die sardientjes, ik heb altijd het idee dat daar iets van zout ofzo overheen zit?
Ja, die laat ik ontdooien en dan trek ik ze een beetje uit elkaar. Doe er soms nog wel wat dingen doorheen, zoals een eitje en/of yoghurt of wat groente die over is. En een theelepeltje olie. Anders is ze er niet zo gek op als op een vers sardientje, of een sardientje uit blik!

In die bliksardientjes zit plantaardige olie en zout. Vind ik niet zo erg voor een keertje hoor, en ze vindt ze heerlijk :wink: Die blikjes kosten maar een kwartje. Ik vind ze zelf ook lekker :mrgreen:
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
tekkel
Erelid

Tiny schreef:Kan je die kippennekken gewoon bij de poelier kopen? Ik wil dat ook wel eens proberen. Vind het wel eng want Beau is echt hap slik weg maar Jeda is heel beheerst. Ze heeft een keer een looppoot gekregen en dat heeft ze heel netjes gedaan (hé Ien :mrgreen: )
Mijn poelier verkoopt nekken ingevroren per kilo voor ongeveer een euro, of 1,25.
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Tiny schreef:Kan je die kippennekken gewoon bij de poelier kopen?
Ja,maar Islamitische winkels verkopen ze ook.En waarschijnlijk voordeliger.
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
Tiny
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Tiny »

tekkel schreef:
Tiny schreef:Kan je die kippennekken gewoon bij de poelier kopen? Ik wil dat ook wel eens proberen. Vind het wel eng want Beau is echt hap slik weg maar Jeda is heel beheerst. Ze heeft een keer een looppoot gekregen en dat heeft ze heel netjes gedaan (hé Ien :mrgreen: )
Mijn poelier verkoopt nekken ingevroren per kilo voor ongeveer een euro, of 1,25.
Dank je :ok: ga ik daar morgen even voor kijken.
In lieve herinnering
Jeda x ehh.. leuk zwart mormeltje,
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky

voor altijd in ons hart
Jeda 14-12-2004 - 23-07-2010

Beau 08-11-2001 - 30-07-2011

&
Akira 16-08-2021
bekkie
Zeer actief

Ongelezen bericht door bekkie »

ik moet ook zeggen dat het steeds leuker ga vinden en teun doet het ook steeds beter op dit voer.
ik voer nu doorelkaar, brok en kvv en 1x in de week iets vers.
alleen lastig om uit te zoeken waar je alles het beste vandaan kunt halen.
want wie is bv het CB vrouwtje?????
Afbeelding
Tiny
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Tiny »

marian* schreef:
Tiny schreef:Kan je die kippennekken gewoon bij de poelier kopen?
Ja,maar Islamitische winkels verkopen ze ook.En waarschijnlijk voordeliger.
Jullie hadden gelijk gepost :mrgreen: die zit hier op de hoek dus dat kan ik mooi aan hem vragen :ok:
In lieve herinnering
Jeda x ehh.. leuk zwart mormeltje,
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky

voor altijd in ons hart
Jeda 14-12-2004 - 23-07-2010

Beau 08-11-2001 - 30-07-2011

&
Akira 16-08-2021
bekkie
Zeer actief

Ongelezen bericht door bekkie »

tekkel schreef:
bekkie schreef:laat je die blokjes gewoon ontdooien en dan geven? voor de kat moet het namelijk gekookt anders hoeft ze het niet.
en die sardientjes, ik heb altijd het idee dat daar iets van zout ofzo overheen zit?
Ja, die laat ik ontdooien en dan trek ik ze een beetje uit elkaar. Doe er soms nog wel wat dingen doorheen, zoals een eitje en/of yoghurt of wat groente die over is. En een theelepeltje olie. Anders is ze er niet zo gek op als op een vers sardientje, of een sardientje uit blik!

In die bliksardientjes zit plantaardige olie en zout. Vind ik niet zo erg voor een keertje hoor, en ze vindt ze heerlijk :wink: Die blikjes kosten maar een kwartje. Ik vind ze zelf ook lekker :mrgreen:
oke ga ik dat ook eens uitproberen :ok:
Afbeelding
Frenk
Zeer actief
Mijn ras(sen): xLhasa-ShihTzu

Ongelezen bericht door Frenk »

bekkie schreef:ik moet ook zeggen dat het steeds leuker ga vinden en teun doet het ook steeds beter op dit voer.
CB = Carni Best en wij hebben blijkbaar beide een vrouwelijke leverancier. Naast CB levert de mijne ook BARF producten. Echt allerlei soorten botten en dergelijke. Ik haal daar dus naast de carnibest ook lappen vuile pens en kippennekken.
Afbeelding
tekkel
Erelid

Frenk schreef:
bekkie schreef:ik moet ook zeggen dat het steeds leuker ga vinden en teun doet het ook steeds beter op dit voer.
CB = Carni Best en wij hebben blijkbaar beide een vrouwelijke leverancier. Naast CB levert de mijne ook BARF producten. Echt allerlei soorten botten en dergelijke. Ik haal daar dus naast de carnibest ook lappen vuile pens en kippennekken.
Ja, dat doet 'de mijne' ook. Ze heeft een trimsalon, en daarbij een distributiepunt van cb. Ik koop bij haar ook biologische kippenekken (die zijn een stuk langer), en fytomix (van die stinkende pensinhoud :kotz: ), en ze heeft ook andere botten. Heel handig allemaal, en ze weet er ook veel meer van af dan ik (da's trouwens niet moeilijk..) :mrgreen:
Addy

Ongelezen bericht door Addy »

tekkel schreef:

de visboer heeft ook vaak ingevroren verse sardines dus zonder zout, vinden ze heerlijk hier en een zak kost 4,50 ongeveer :mrgreen:
tekkel
Erelid

Addy schreef:de visboer heeft ook vaak ingevroren verse sardines dus zonder zout, vinden ze heerlijk hier en een zak kost 4,50 ongeveer :mrgreen:
Da's ook een goeie tip, bedankt :ok:
Ik koop soms wel verse, op de markt.
In die gele blikjes zit idd zout, maar dat is voor een keertje toch niet zo erg? Ze vreet m'n vingers d'rbij op, ahhhhh :I:
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”