Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

politie schiet slapende hond dood

Nieuws over dierenleed.
Niet geschikt voor jonge kinderen.

Moderator: moderatorteam

irwi
Zeer actief

Ongelezen bericht door irwi »

Nog nooit gehoord van rigor mortis zeker

en daarbij is het overduidelijk dat de hond in een slaaphouding lag, dus is ie afgeschoten terwijl die aan het slapen was
en je ziet dat hij net zijn hoofd omhoog deed om te kijken wat er aan de hand was en toen is ie afgeschoten.
Afbeelding
Zenda
Zeer actief

Ongelezen bericht door Zenda »

irwi schreef:Nog nooit gehoord van rigor mortis zeker

en daarbij is het overduidelijk dat de hond in een slaaphouding lag, dus is ie afgeschoten terwijl die aan het slapen was
en je ziet dat hij net zijn hoofd omhoog deed om te kijken wat er aan de hand was en toen is ie afgeschoten.
Dit klopt niet, want de hond is nog van de zetel gegaan.
Een raar verhaal. Maar als de hond inderdaad zo lief is, waarom slaapt dat beesie dan buiten in de voortuin. :denken: Iedereen kan die lieve hond dan wat aandoen,vergiftigen, mee nemen, en zelfs doodschieten. Ik vind het heel triest, en het had niet mogen gebeuren zoals het beschreven staat. Maar waarom was die hond onbeschermd in de voortuin :wall:
Afbeelding

Dank je wel Twinkeltje. Gr. Mirjam.
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

Tsja Zenda, dat vind ik eerlijk gezegd ook. Helaas is het zo dat er idioten rondlopen (zelfs bij de politie, dat zie je nu wel weer) en die moeten niet de mogelijkheid krijgen om zomaar onbewaakt bij je hond te komen. Bij mijn honden kan dat in ieder geval niet.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
starfleet
Erelid

Ongelezen bericht door starfleet »

Inge O schreef:
Lars schreef: Het lijkt me eerder een verzonnen verhaal met "geleende" foto's.
verzonnen is het verhaal zeer zeker niet - het kwam hier vanmorgen zelfs op het radionieuws, met de 'politiebaas' van de agenten aan het woord. hoe en wat wordt nog allemaal uitgezocht, maar voor mij zijn de politieagenten zonder meer in fout want behalve bij zwaar mensagressief gedrag schiet je nooit een hond dood. dat 'zwaar menseagressief gedrag' was er dus duidelijk niet, anders hadden de agenten dat al lang uitgebreid tot hun verdediging aangevoerd, maar daar wordt met geen woord over gerept.
Inge een bench, wordt dat woord in België ook alleen gebruikt waarvoor het hier wordt gebruikt: een kunstof of metalen kooi? Ik vind het zo vreemd dat die mensen hun hond in een bench naar het huis zetten en al helemaal als ze blijkbaar ook geen hekwerk hebben.

Anne
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door LongFields »

irwi schreef:Nog nooit gehoord van rigor mortis zeker

Rigor mortis treedt niet a la seconde op na het schot hoor, dus het lijkt me sterk dat de hond in deze houding is neergeschoten en zo direct verstijfd is geraakt.
iones
Zeer actief

http://www.goeiedag.be/nieuws/frame.asp ... 08&id=2994

Code:
maandag 26 mei - Hond neergeschoten in Asse

ASSE – De politie van AMOW reageert in een persmededeling op het bericht dat de politie “ een slapende hond” zou hebben neergeschoten. De hond gedroeg zich, volgens de politiemensen die ter plaatse gingen, uiterst agressief en was een gevaar voor zowel de omwonenden als voor de politie zelf.Op vrijdag 23 mei, omstreeks 5 uur ’s morgens, wordt de politie van AMOW opgeroepen door een buurman die zegt dat een gevaarlijke hond belet dat men zijn woning verlaat om te gaan werken. Ter plaatse vindt de politiepatrouille een American Staffordshire die zich zeer agressief gedraagt, zowel tegen de persoon die de politie heeft opgeroepen als tegen de politie zelf. Op alle mogelijke manieren werd geprobeerd contact te krijgen met de eigenaar van de hond. Toen dat niet lukte en de hond agressief bleef nam de politiepatrouille contact op met de directe overste. Er werd beslist de hond te neutraliseren, conform artikel 24 van de Wet op het Politieambt. Aldus de versie van de politie die in schril contrast staat met een persmededeling die zegt dat de dierenorganisatie BLID een klacht wilde indienen bij het Comité P omdat de politie volgens hen een slapende hond zou hebben neergeschoten. Volgens de eigenares zou de hond nog nooit een vlieg kwaad hebben gedaan en werd hij afgemaakt terwijl hij in een zetel lag te slapen.Commissaris Noens van Pol AMOW bestrijdt deze versie ten stelligste en stelt te betreuren dat een dier moest worden afgemaakt. Niemand, ook de politie niet, doet dit graag, aldus commissaris Noens.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
iones
Zeer actief

En kennelijk was de hond niet op eigen terrein maar op die van de buurman, omdat de hond de buurman belette om naar buiten te gaan.
Hayley84
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire Bull Terrier
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Hayley84 »

Inge O schreef:klinkt al heel wat aannemelijker - het blijft wel uitermate vreemd dat er 3 dagen moesten over gaan voor de politie deze versie opdist :19: .
inderdaad, jammer dat het zo lang heeft moeten duren :denken:
Afbeelding
Zenda
Zeer actief

Het heeft misschien voor de buitenwereld zo lang geduurt, maar alle verbalen zijn gedateerd. Dus als blijkt dat de verbalen van een paar dagen geleden zijn. Dan is het zo, en anders :denken:

maar het hele verhaal klopte al niet, en dit klinkt al wat aannemelijker.
Afbeelding

irwi
Zeer actief

Rare gedachtengang dat jullie hebben... maar enfin...
Asse bevind zich in Belgie, mochten sommigen onder jullie dat niet weten.
In Belgie is het niet meer dan normaal dat een hond buiten slaapt, maar deze hond sliep binnen in een bench, waar hij was uitgekropen om in de zetel gaan liggen.
Dat sommigen onder jullie de versie van de politie aanneemlijker vinden dan van de BlID zelf, vind ik al helemaal bizar.
BLID(Belgische inspectiedienst voor Dierenleed) zal niet snel een klacht indienen, als er geen gegronde reden is.
De verklaring van de politie komt er maar na een paar dagen na het incident, vind ik al zeer vreemd, want normaal gesproken zijn ze veel sneller met persmededelingen.
En dat de hond buiten was afgeschoten klopt ook al helemaal niet, want het is toch wel duidelijk dat er een kogel door de zetel is gegaan...
Lijkt mij toch genoeg redenen om POL AMOW in verdenking te stellen en een onderzoek te beginnen.
Afbeelding
iones
Zeer actief

Er is een partij die liegt.
De ene zegt dat de hond in de zetel lag, en de andere zei dat de hond buiten rondliep en agressief was. Ik kan vanaf hier niet beoordelen wie er liegt.
irwi
Zeer actief

Dan moet je ook geen oordeel vellen.
Afbeelding
Zenda
Zeer actief

Sorry hoor Irwi maar het staat er toch duidelijk.
’s avonds sliep hij in een bench, die op het terras aan de woning staat.

Om de een of andere reden is Jul uit zijn bench gekropen. Hij heeft zich op zijn gemak in de zetel genesteld, die op 2 meter van ons terras staat. Die zetel staat niet op de openbare weg en staat ook niet bij een buurman.

maar reden op het gras tot vlak bij de zetel

Dit zijn de woorden vam Blid. :19:
Een terras is buiten en gras ook.

Of het nu Belgisch is niet, het staat er duidelijk.
Afbeelding

irwi
Zeer actief

Terras is gelijk aan een veranda, vlaams en hollands verschilt nogal eens.
Hoe verklaar je die kogel dan door de zetel?
En waarom moesten ze daarvoor het gras oprijden?
En waarom was het niet daarvoor al gebeurd en zijn er geen voorgaande klachten te vinden?
Afbeelding
Zenda
Zeer actief

Een veranda is ook buiten hoor, en misschien stond de zetel wel buiten.
Maar goed hoe het ook gebeurt is, het is niet leuk.
Afbeelding

Asterix
Zeer actief
Mijn ras(sen): Een Spaanse kleine mix en een Poolse ex-zwerver
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Asterix »

Bizar verhaal :19: En volgens mij is de hond die op de foto staat nog niet dood. Ik vraag mij dan ook af wie deze foto heeft gemaakt?
Afbeelding Afbeelding

Pootjes van Ella en Joost (Josie)
Dag lieve Maatje 06-01-2008 - 15-12-2014
irwi
Zeer actief

LongFields schreef: Rigor mortis treedt niet a la seconde op na het schot hoor, dus het lijkt me sterk dat de hond in deze houding is neergeschoten en zo direct verstijfd is geraakt.
Nee klopt, maar wel binnen het uur, van het moment dat elke hersenactiviteit stopt, begint het rigor mortis proces.
Nadat het bloed niet meer rondcirculeert begint onmiddelijk de afbraak van het lichaam, dat is de beginfase van rigor mortis...
Afbeelding
irwi
Zeer actief

Zenda schreef:Een veranda is ook buiten hoor, en misschien stond de zetel wel buiten.
Een veranda is een afgesloten terras en dus technisch gezien een gedeelte van het woongedeelte.
Afbeelding
iones
Zeer actief

irwi schreef:Dan moet je ook geen oordeel vellen.
JIj velt een oordeel, wij zouden een rare gedachtengang hebben.
irwi
Zeer actief

iones schreef:
Ja tuurlijk, heb ik da gezegd...
In plaats van wat medeleven te tonen, kraken jullie een hondeneigenaar af die jullie van toeten of blazen kennen. Vraag mij af hoe die eigenaar op deze reacties zou reageren.
En zouden jullie hetzelfde zeggen als je die persoon vlak voor je neus hebt?
Afbeelding
iones
Zeer actief

irwi schreef:
iones schreef:
In plaats van wat medeleven te tonen, kraken jullie een hondeneigenaar af die jullie van toeten of blazen kennen. Vraag mij af hoe die eigenaar op deze reacties zou reageren.
Wie kraak ik dan af? Waar heb ik iets beweerd waarin ik mensen afkraak? Ik weet niet wie er gelijk heeft, cq wie er liegt.
De buurman? De politie? De eigenaar van de hond?
irwi
Zeer actief

iones schreef:
irwi schreef:
iones schreef:
Wie kraak ik dan af? Waar heb ik iets beweerd waarin ik mensen afkraak? Ik weet niet wie er gelijk heeft, cq wie er liegt.
De buurman? De politie? De eigenaar van de hond?
Mss moet je beter lezen...
In mijn post staat "JULLIE", daar doel ik op het algemeen beeld ik mij vorm door de verschillende posten van "JULLIE", die ik hier lees!
Heb ik jouw naam vernoemd? Neen!
Dat jij je persoonlijk voelt aangevallen, kan ik niet aandoen. Dat ligt aan jouw eigen gevoel.
Afbeelding
iones
Zeer actief

Het volgde anders meteen op mijn reactie en het leek heel erg bedoeld als antwoord op mijn reactie. Maar ik had het mis. Ook goed.
irwi
Zeer actief

iones schreef:Het volgde anders meteen op mijn reactie en het leek heel erg bedoeld als antwoord op mijn reactie. Maar ik had het mis. Ook goed.
Bedoelde dit in het algemeen.
Afbeelding
rilana
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door rilana »

Cleo schreef:Bizar verhaal :19: En volgens mij is de hond die op de foto staat nog niet dood. Ik vraag mij dan ook af wie deze foto heeft gemaakt?

de kerstman :19: :19:

lijkstijfheid treed bij mensen al in na 2 uur... (kan Hoeft niet ) dit kan ook pas na 12 uur zijn....
bij honden kan dit dus al sneller....
zo ook katten etc....

logies is omdat ze anders ook geen foto van dat kogelgat in de stoel konden maken dat ze de hond er uit hebben getild voor bijde foto s te maken...

:19: :19:
Zenda
Zeer actief

rilana schreef:
Cleo schreef:Bizar verhaal :19: En volgens mij is de hond die op de foto staat nog niet dood. Ik vraag mij dan ook af wie deze foto heeft gemaakt?

lijkstijfheid treed bij mensen al in na 2 uur... (kan Hoeft niet ) dit kan ook pas na 12 uur zijn....
zo ook katten etc....

logies is omdat ze anders ook geen foto van dat kogelgat in de stoel konden maken dat ze de hond er uit hebben getild voor bijde foto s te maken...

Dit laatste klopt niet.

Citaat:
De zwaargewonde hond kon nog uit de zetel krabbelen en probeerde weg te lopen van de agenten.
Afbeelding

rilana
Actief
Contacteer:

Zenda schreef:
rilana schreef:

zo ook katten etc....

Dit laatste klopt niet.

Citaat:
De zwaargewonde hond kon nog uit de zetel krabbelen en probeerde weg te lopen van de agenten.

nouw des te debieler om te gaan dicuseren of die hond nu dood is of niet :wink:
pammetje
Zeer actief

Ongelezen bericht door pammetje »

MARC_S schreef:
Deels heb ik echt zoiets van shit happens als je een hond in een open bench aan de straatkant van je huis laat overnachten. Dat is bijna hetzelfde als gewoon los op straat laten slapen vind ik. Daarnaast heb ik soms het idee dat deze honden echt nooooit iets verkeerd doen. Het is een stafford maar ook staffords worden niet slapend doodgeschoten op de bank hoor. Als je hond je dierbaar is pleur je hem niet in de voortuin om pas de dag erna verhaal te halen bij de politie. Dierbare honden slapen binnen of in een kennel in de achtertuin. Lieve slapende honden worden niet zomaar doodgeschoten, ook geen staffords. Er klopt dus duidelijk vanalles niet aan dit verhaal.

Je kunt niet klakkeloos aannemen dat de politie sowieso schuldig is omdat het hier een stafford betreft waar dan een haatcampagne tegen zou zijn.
wie weet hier wat voor huis het was
misschien was het wel een hele grote voortuin
waar je lang op aan komt rijden

en dit antwoord is voor de rest:
ik vind dit allemaal weer zo'n bullshit
het is een staff dus het is niet erg
zo lijkt het hier wel altijd
en nu niet zeggen dat ik me weer aangevallen voel
lees dit topic dan en kijk dan naar de reacties
http://www.hondenforum.nl/phpBB2/viewto ... 75#2893775
deze hond pakte zijn baas
en wordt neergeschoten
dat is allemaal hartstikke erg (wat ik ook vind)
maar nu is het een staff die lekker voor zn huisje ligt
en dan is alles de schuld van de staff

ach jullie zak allemaal in de stront
Afbeelding
ik geniet van het leven
ik geniet van de zon
ik doe de deur open
en pleur van het balkon
Chione
Zeer actief

Ongelezen bericht door Chione »

Wat doet het er toe dat de hond buiten op de zetel, als hij inderdaad geen overlast veroorzaakte, maar gewoon lag te slapen? Is dat een reden om dan niet de eigenaren te contacteren en meteen te gaan schieten? :roll:
~“ With eyes full of prejudice, you will never see the world for what it is.."~

~
Afbeelding
~
rilana
Actief
Contacteer:

Chione schreef:Wat doet het er toe dat de hond buiten op de zetel, als hij inderdaad geen overlast veroorzaakte, maar gewoon lag te slapen? Is dat een reden om dan niet de eigenaren te contacteren en meteen te gaan schieten? :roll:

indd :ok:
het zou toch niet gekker moeten en kunnen worden zeg....
Plaats reactie

Terug naar “Dier en Leed”