Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Kivo op!

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

nathalie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door nathalie »

Ik ga het bestellen bij http://www.versvleesvoeding.nl
Afbeelding
Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl
Daisy@
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herders
Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy

Ongelezen bericht door Daisy@ »

Inge O schreef:
Daisy@ schreef:Ik vraag me af of hij ook wel eens zakjes maakt met 800 gram.
Het is nét te veel voor allebei. En met 500 gram kom ik er ook niet.
Of ik moet zelf gaan zagen, maar waar zou dat handig mee zijn?
dan laat je het restje toch gewoon even gekoeld staan tot 's anderendaags?
Dan is het weer te weinig.
Ik geef het 3x per week, beetje om en om met brokken. Ik ga het nu maar proberen om opnieuw in te vriezen, schijnt gewoon te gaan geloof ik. Al vind ik het wel eng. Maar goed, een hond is ook geen mens hé.

Ik heb nu weer 48 kilo in de vriezer liggen, ze kunnen weer even vooruit :ok:
boxersien

Ongelezen bericht door boxersien »

Bij beide bovenstaande sites wordt het gewoon thuisbezorgt? Klinkt wel heel aantrekkelijk namelijk. Van smuldier heb ik inmiddels de complete vlees/pens maaltijd wel kunnen bestellen, maar ik ga nu 's ochtends echt bijna over mijn nek als ik het moet geven :N:
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

boxersien schreef:Bij beide bovenstaande sites wordt het gewoon thuisbezorgt? Klinkt wel heel aantrekkelijk namelijk. Van smuldier heb ik inmiddels de complete vlees/pens maaltijd wel kunnen bestellen, maar ik ga nu 's ochtends echt bijna over mijn nek als ik het moet geven :N:
Op de site van KIVO kun je leveranciers vinden.
Of ze dan ook thuisbezorgen is een kwestie van contact opnemen en vragen. :wink:
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
boxersien

Ongelezen bericht door boxersien »

Inge schreef:
boxersien schreef:Bij beide bovenstaande sites wordt het gewoon thuisbezorgt? Klinkt wel heel aantrekkelijk namelijk. Van smuldier heb ik inmiddels de complete vlees/pens maaltijd wel kunnen bestellen, maar ik ga nu 's ochtends echt bijna over mijn nek als ik het moet geven :N:
Op de site van KIVO kun je leveranciers vinden.
Of ze dan ook thuisbezorgen is een kwestie van contact opnemen en vragen. :wink:
Bedankt!!
Muk

Ongelezen bericht door Muk »

Dit wil ik ook wel gaan proberen voor onze hond. Alleen hoe weet ik hoeveel ik moet geven? Zijn daar standaarden voor, bijvoorbeeld zoveel kilo gewicht = zoveel kilo kivo?
Muk

Nanna schreef:
Muk schreef:Dit wil ik ook wel gaan proberen voor onze hond. Alleen hoe weet ik hoeveel ik moet geven? Zijn daar standaarden voor, bijvoorbeeld zoveel kilo gewicht = zoveel kilo kivo?
Bij voeren moet je maar één ding doen: op het oog voeren. Wat voor de ene hond teveel is, is voor de ander te weinig. Ik weeg niks af maar bekijk per dag hoeveel ik geef.
Hebben we een dag achter de rug met veel gillen, sprinten en rennen, dan krijgen ze wat meer maar is het een regendag en liggen ze de hele dag op hun reet, dan krijgen ze minder ;-)
Met je hand langs de zijkant van hun ribbenkast gaan: als het goed is moet je de ribben niet zien maar wèl voelen.
Van de ribben weet ik, maar ik heb ook geinformeerd over diepvriesvoer voor onze hond. Daar ging het per kilo gewicht. En het verbaasde mij dat hij dan veel meer daarvan zou moeten krijgen dan bij het brokvoer dat hij nu nog krijgt (heeft hij bij de vorige eigenaar altijd gehad). Natuurlijk is brok geconcentreerder, maar dit was wel een heel groot verschil. Nu geef ik hem bij het eten wel eens wat (gemengd met de brok), maar ik wil meer vlees gaan geven en minder (of geen) brok. En kivo lijkt mij dan wel ideaal, omdat je dan geen kippennekken en ander dode dieren in je huis hebt. Daar kan ik minder goed tegen namelijk.
Dus een richtlijn zou voor mij wel handig zijn, dan heb ik een startpunt als het ware.
SuzieC1970
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire Bull Terrier en Mechelse herder.
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door SuzieC1970 »

Muk schreef:Dit wil ik ook wel gaan proberen voor onze hond. Alleen hoe weet ik hoeveel ik moet geven? Zijn daar standaarden voor, bijvoorbeeld zoveel kilo gewicht = zoveel kilo kivo?
2 tot 3 procent van het lichaamsgewicht toch ? Dus een hond van 10 kg heeft tussen de 200 en 300 gram per dag nodig. Ligt aan de hond natuurlijk en aan de hoeveelheid beweging maar is vast een indicatie..
Muk

Ok, bedankt voor het antwoord en de uitleg. :ok:
Onze hond weegt 70 kg, dus dan zou hij tussen de 1,4 kg en de 2,1 kg moeten krijgen per dag. Klinkt erg veel in mijn ogen, maar ik ga het wel proberen. Want een beetje afwisseling met eten kan nooit kwaad.
Daisy@
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herders
Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy

Ongelezen bericht door Daisy@ »

Er zit echt ontzettend veel vocht in hé, stond ik ook van te kijken.
Mijn ervaring is nu wel dat Spike toch wel wat dikker is geworden.
Maar dat kan een combi zijn van Kivo en castereren.

Ik geef hem nu wat minder brokken en Kivo.

Ik heb altijd moeite met hoeveelheid voor. Kan het voor mezelf niet eens, hihi, ik schiet al zo door naar té zwaar.
De honden hou ik wel beter in de gaten hoor. Spike krijgt nu net zo veel als Daisy.
arja
Vaste gebruiker
Contacteer:

Ongelezen bericht door arja »

Hier ook door Marco thuisbezorgd, we hebben 2 labradors van tegen de 40 kilo en ze krijgen 500 gram kivo per dag per hond, verdeeld over 2 maaltijden, van kivo kan je minder geven dan van carnibest is mij door Marco verteld, die het allebei verkoopt. Ze doen het er prima op, ik wissel soms af met bibi en herby vleesmix maar hoofdzakelijk toch kivo.
Prima vachten, weinig ontlasting en heel belangrijk.... ze vinden het heerlijk. :ok:
Muk

Inge O schreef:
Muk schreef:Ok, bedankt voor het antwoord en de uitleg. :ok:
Onze hond weegt 70 kg, dus dan zou hij tussen de 1,4 kg en de 2,1 kg moeten krijgen per dag. Klinkt erg veel in mijn ogen, maar ik ga het wel proberen. Want een beetje afwisseling met eten kan nooit kwaad.
je moet je maar voorstellen dat hij zo eten en drinken tegelijkertijd binnenkrijgt, dan klinkt het vast al wat minder :mrgreen: .
Hahaha, dat is ook waar.
Nu krijgt hij nog een hoofdmaaltijd per dag ('s avonds na het wandelen) en 's ochtends een beetje (en dan reken ik de tussendoortjes niet mee), maar als ik 1+ kg moet geven, is het dan niet handiger om dit te verdelen over 2 of misschien zelfs 3 maaltijden per dag? Ivm maagtorsies bijvoorbeeld?
Zijn misschien domme vragen, maar op eetgebied is hier op het forum een wereld voor mij open gegaan en ik wil voor onze hond het eten ook zo lekker, gezond en afwisselend mogelijk maken.
Muk

Nanna schreef:
Muk schreef:maar als ik 1+ kg moet geven, is het dan niet handiger om dit te verdelen over 2 of misschien zelfs 3 maaltijden per dag? Ivm maagtorsies bijvoorbeeld?
Dat is altijd goed. Ik doe het ook, vooral met het oog op mijn Deerhound (een ras dat gevoelig is voor maagtorsies). Ik geef het voer in 2x.
En natuurlijk niet meteen na de maaltijd rennen en vliegen, effe rustig uitbuiken ;-)
Dat uitbuiken dat doet hij al na de maaltijd (verplicht rust), dus dat komt wel goed.
Bedankt voor de antwoorden, ik ga het proberen. :ok: Ben heel benieuwd, en het lijkt mij voor onze hond zoveel leuker en lekkerder als hij afwisseling in zijn eten krijgt.
wendy71
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ridgebacks!
Locatie: Ik ben het baasje van Lola & Jakko en wij wonen in Gemert.
Contacteer:

Ongelezen bericht door wendy71 »

Wat voor een hond heb jij eigenlijk Muk?
70 Kg, ikke ben nieuwsgierig. :mrgreen:

ennuh, doe es een foto. :cheer:
Afbeelding
Vergeven is de hoop op een beter verleden loslaten.
Muk

wendy71 schreef:Wat voor een hond heb jij eigenlijk Muk?

Een Newfoundlander. Heb hem pas 2 maanden, maar hij is al 7 jaar.
Foto komt zeker nog, netzoals mijn onderschriftfoto.

Een foto kun je hier zien (even achter een link nog, want deze is denk ik iets te groot voor zo te tonen). Ik ben het overigens niet in de boot, die Jaymz (zo heet hij) begeleidt bij het rustig uit de boot gaan om te zwemmen.
wendy71
Zeer actief
Contacteer:

Muk schreef:
wendy71 schreef:Wat voor een hond heb jij eigenlijk Muk?

Een Newfoundlander. Heb hem pas 2 maanden, maar hij is al 7 jaar.
Foto komt zeker nog, netzoals mijn onderschriftfoto.

Een foto kun je hier zien (even achter een link nog, want deze is denk ik iets te groot voor zo te tonen). Ik ben het overigens niet in de boot, die Jaymz (zo heet hij) begeleidt bij het rustig uit de boot gaan om te zwemmen.
Waw, wat een mooie hond Muk. :ok:
Die moet in je onderschrift. :pffff: :wink: .
Afbeelding
Muk

wendy71 schreef: Waw, wat een mooie hond Muk. :ok:
Dank je, maar ik wacht eigenlijk op een speciaal fotomoment. Hij begint zich steeds meer thuis te voelen en zoekt ons ook steeds vaker op. En jawel, hij ging een paar dagen geleden voor het eerst op mijn schoot zitten (ik zat op de bank). Hoeft hij niet, maar wij vonden het wel heel schattig zo'n lompe lobbes op schoot. Dat lijkt mij veel leuker als onderschrift, dus zodra die dat weer doet en wij hebben onze camera bij de hand, dan gaat dat moment op de foto. :mrgreen:
wendy71
Zeer actief
Contacteer:

Muk schreef:
wendy71 schreef: Waw, wat een mooie hond Muk. :ok:
Dank je, maar ik wacht eigenlijk op een speciaal fotomoment. Hij begint zich steeds meer thuis te voelen en zoekt ons ook steeds vaker op. En jawel, hij ging een paar dagen geleden voor het eerst op mijn schoot zitten (ik zat op de bank). Hoeft hij niet, maar wij vonden het wel heel schattig zo'n lompe lobbes op schoot. Dat lijkt mij veel leuker als onderschrift, dus zodra die dat weer doet en wij hebben onze camera bij de hand, dan gaat dat moment op de foto. :mrgreen:
Moet je doen. :ok:
Hij ? verdient een mooi plaatsje in je onderschrift. :wink:
Afbeelding
Lysette
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lysette »

Wij zijn sinds kort ook overgestapt op Kivo. Marco had het hier ook thuis gebracht, echt super! :ok:
Ze doen het er alle drie erg goed op. Ziva poept ook meteen 3 keer minder dan op haar brokkies :ok:
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding foto

In liefdevolle herinnering; Job & Floor
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”