Hoe haal je zoiets in je hoofd!!!!

Die arme beestjes die hun leven trouw zijn geweest ineens te dumpen!!!

Moderator: moderatorteam
Eén is helaas ingeslapen vanwege ernstig nierfalen die was al op sterven na dood en de ander heeft nog een tijdje in ons bejaardentehuis gewoondJinx schreef:Walgelijk![]()
![]()
Maar Brigitte, mijn hart brak keihard bij de Persjes in hun mandje naast de container![]()
Hebben die nog een huisje gevonden, ik hoop het zo!
???? :N:Carmen schreef:Of de mensen die hun hond dumpen en hem na de vakantie gewoon weer op komen halen als hij er nog is, is toch goedkoper dan het pension betalen voor drie weken nietwaar
Ja idioot en dan doen ze alsof ze de hond nooit gezien hebben terwijl de hond van blijdschap tegen het plafond vliegt, joehoeee het baasje is er weer...Suzanne123 schreef:???? :N:Carmen schreef:Of de mensen die hun hond dumpen en hem na de vakantie gewoon weer op komen halen als hij er nog is, is toch goedkoper dan het pension betalen voor drie weken nietwaar
Bestaat DAT ook ECHT???
Ik doe ff niet meer mee, schiet mij maar lek.... moet er niet aan DENKEN dat ik het ooit zie gebeuren want die mensen zijn nog NIET jarig wat mij betreft!
Suzanne
jezus! Die mensen moeten echt een tijdje de cel in! of ik wil ze ook wel even uit de auto duwen als ze dat leuker vinden..Brigitte schreef:Wij hebben een keer een Rottweiler binnen gehad die uit de auto werd gegooid in Wassenaar, de vrouw die erachter reed zag het en zag de hond vallen en weer opstaan en achter de auto aan rennen. Ze is langzaam achter de hond aan gereden en daarbij werd de hond ooknog aangereden door een auto, toen heeft ze hem in kunnen laden en bij ons gebracht. Gelukkig mankeerde hij op een flinke schrik na niets.Zenda schreef:Daar ben ik het mee eens, een dier naar het asiel brengen is niet erg. Maar vastbinden aan een boom o.i.d. vind ik niet aanvaardbaar. Ik hoop ook dat deze mensen elke dag van hun leven aan deze laffe daad herrinnerd worden.
En dan nog denken dat het gratis is? Omdat de kopers de kosten betalen?Brigitte schreef:
Pak-de-bal schreef:
twinkeltje schreef:
ik snap dat echt nooit
zelfs om naar een assiel te brengen hebben ze geen stuiver over
de kittens komen zeker ook weer vollop binnen
dat durven ze niet, bang voor : "teveel vragen"
en die kosten !!
Waarom dan niet gratis, dat scheelt toch een hoop ellende??
Als wij als stichting (lees: afhankelijk van donatie's, giften, erfenissen enz) alles gratis moeten gaan doen dan kunnen we wel opdoeken en waarom niet gewoon je verantwoording nemen voor het geen wat je aangeschaft hebt
dan neem je zèlf , als asiel , een hoge drempel voor mensen die op dit punt staan
Het is dus aan jullie , om wat te doen in zulke sitaties...
Waarom niet iemand over die drempel helpen en dan maar zeggen:
in de zomermaanden is het geven van een huisdier gratis..èn we stellen geen vragen?
( dat moet dan maar, om deze ellende te voorkomen, dus )
Dàn niet zeuren over : ...honden aan de boom geplakt...Marieta schreef:Dus gewoon dokken als je je dier niet meer wilt.
We hebben ooit mensen aan de lijn of aan de balie en dan heb je het over afstandskosten. Die hangen dan weer op met de woorden, dan hang ik m wel ergens aan een boom ofzo. Vaak bluffen mensen wel, maar soms helaas dus niet. Een paar centen teveel vor hun dier is het nogal snel hoor.Ik denk dat het maar in weinig van de gevallen echt gaat om het geld, meer om het imago van de persoon/het gezin.
Komt het eigenlijk vaak voor dat mensen ook liegen om de reden dat de hond in het asiel komt? De 2de eigenaren van Ben vonden het niet echt nodig om de waarheid te vertellen aan het asiel, werd ons later duidelijk!
Als eigenaar heb je je verantwoordelijkheid te nemen. WIJ leggen de drempel niet te hoog. Als je van donaties moet leven dan moet je dekosten ergens vandaan halen. En niet alleen denken aan dat ene diertje!Dàn niet zeuren over : ...honden aan de boom geplakt...
Want jullie hebben zèlf deze drempel te hoog gemaakt voor dit soort mensen.
Moet je eens voorstellen;
ik wil van mijn hond af, ik ben een eenvoudig denkend mens, en ik wil er geen toestanden over hebben.. wat doe je dan?
je hebt er geen geld voor over , enz... wat doe je dan?
zeg nou eerlijk...wat doe je dan?
jezelf op laten nemen als je alleen maar aan een boom binden kan bedenken op zo'n moment.Pak-de-bal schreef:Dàn niet zeuren over : ...honden aan de boom geplakt...Marieta schreef:Dus gewoon dokken als je je dier niet meer wilt.
Want jullie hebben zèlf deze drempel te hoog gemaakt voor dit soort mensen.![]()
ik wil van mijn hond af, ik ben een eenvoudig denkend mens, en ik wil er geen toestanden over hebben.. wat doe je dan?
daar ben ik het wel met je eens, maar wàt is nou de drempel WAAROM ze die honden jùist niet naar een asiel brengen?yamie schreef:jezelf op laten nemen als je alleen maar aan een boom binden kan bedenken op zo'n moment.Pak-de-bal schreef:Dàn niet zeuren over : ...honden aan de boom geplakt...Marieta schreef:Dus gewoon dokken als je je dier niet meer wilt.
Want jullie hebben zèlf deze drempel te hoog gemaakt voor dit soort mensen.![]()
sorry hoor pdb dat ik even niet mee ga in de gedachtengang van mensen die zoiets doen, ik vind ze misdadig en ziek.
het zijn die mensen dus , die papier en andere gebuikte dingen niet in de prullenbak gooien maar er naastMarieta schreef:Lieve schat, voor zo iemans is 5 euro al teveel of zelfs al de moeite om te komen brengen 2 straten verder. Zelfs daarvor krijg je al telefoon of je ze niet ff op kunt halen!
Dus het is gewoon de onwilligheid van de mensen en de lamlendigheid. Dat is het hele eiereten!
Dan kun je altijd nog doen wat ze bij Tico gedaan hebben.Pak-de-bal schreef:daar ben ik het wel met je eens, maar wàt is nou de drempel WAAROM ze die honden jùist niet naar een asiel brengen?yamie schreef:jezelf op laten nemen als je alleen maar aan een boom binden kan bedenken op zo'n moment.Pak-de-bal schreef:Dàn niet zeuren over : ...honden aan de boom geplakt...Marieta schreef:Dus gewoon dokken als je je dier niet meer wilt.
sorry hoor pdb dat ik even niet mee ga in de gedachtengang van mensen die zoiets doen, ik vind ze misdadig en ziek.
Daar wil ik achter zien te komen.
Als er hier met volle overtuiging geld wordt gevraagd om je hond in een asiel achter te laten, ?
Dàt kan dus voor sommige mensen juist die reden zijn, om ze toch maar gewoon aan een boom neer te zetten![]()
ipv keurig daar af te leveren.
want weg moest die hond of kat toch, dus dat stond al vast,
bedoel ik eigenlijk
Ben het helemaal met je eens, ik gil al jaren dat ze een soort examen moeten verplichten voordat mensen aan honden mogen beginnen. Ik denk dat het een hoop ellende zou schelen.Doglover schreef:Echt diep triest idd, zit ook met tranen in m'n ogen van dat verhaal met die Rottweiler die uit de auto gedumpt werd...
Sommige mensen zijn het niet waard om een dier te mogen kopen, ik zet kopen neer ipv verzorgen omdat ze dat laatste dus niet kunnen!
Eigenlijk zou er geselecteerd moeten worden net zoals je voor een nieuwe baan moet, dan wordt je toch ook getest? Soms wel 6 rondes voordat je aangenomen wordt. Dit vind ik trouwens ook met kinderen krijgen hoor, er gebeuren ook veel trieste dingen met kinderen door ouders. Maarja.... misschien vinden sommige mensen mij te ver gaan maar dit is mijn mening en ik denk ook niet dat dit in de nabije toekomst zal gaan gebeuren... helaas.