Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Kan het een beetje vriendelijker....

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Jaap* schreef:
Pak-de-bal schreef:er wordt hier altijd teveel van de "honds-kant" alles bekeken, maar bijna nooit van die andere kant
hoe men dat ervaart of een nare ervaring heeft gehad in het verleden. :19:
Dat is nu eenmaal omdat je het een hond niet kwalijk kunt nemen dat het een hond is. Een hond kun je maar beperkt ergens op aanspreken.

Ik ben eens een aantal uren door een rottweiler gegijzeld in het huis van mijn oom en tante die niet thuis waren. Dat was niet leuk, maar dat is toch geen reden om voortaan argwanend te zijn naar alle rottweilers :19:
Het was een samenloop van omstandigheden die leidden tot dat resultaat. Dat kun je die hond niet kwalijk nemen, die deed gewoon wat hij dacht dat goed was.
Staat dat ergens op youtube? :mrgreen: :smile:
Afbeelding
doggy

Ongelezen bericht door doggy »

Paulala schreef:Zo had ik een paar weken terug ineens een gozer die vanaf de overkant van de straat riep: 'Hou die honden bij je of ik steek ze in de fik!'
Echt zomaar ineens, uit het niets kwam die opmerking, terwijl ik de honden gewoon aan de lijn had, en ze hadden die kerel niet eens gezien, waren gewoon lekker aan het wandelen en snuffelen achter een haag die stond tussen het pad waar ik liep en de weg.
Dat sloeg werkelijk nergens op, van die gozer. :devil:
Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Jaap* »

MARC_S schreef:
Jaap* schreef:
Pak-de-bal schreef:er wordt hier altijd teveel van de "honds-kant" alles bekeken, maar bijna nooit van die andere kant
Dat is nu eenmaal omdat je het een hond niet kwalijk kunt nemen dat het een hond is. Een hond kun je maar beperkt ergens op aanspreken.

Ik ben eens een aantal uren door een rottweiler gegijzeld in het huis van mijn oom en tante die niet thuis waren. Dat was niet leuk, maar dat is toch geen reden om voortaan argwanend te zijn naar alle rottweilers :19:
Het was een samenloop van omstandigheden die leidden tot dat resultaat. Dat kun je die hond niet kwalijk nemen, die deed gewoon wat hij dacht dat goed was.
Staat dat ergens op youtube? :mrgreen: :smile:
Toen was er nog geen youtube gelukkig :smile:
Ik mag best graag op de bank hangen, maar als het je wordt opgelegt door een dikke rottweiler die al een beetje onrustig wordt als je in je neus wilt peuteren krijgt het ineens een heel andere dimensie allemaal :mrgreen:
Hij keer er best vriendelijk bij, maar dat lag vast aan het feit dat ik ze écht niet kan lezen :wink:
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
Mojuan
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mojuan »

doggy schreef:
Paulala schreef:Zo had ik een paar weken terug ineens een gozer die vanaf de overkant van de straat riep: 'Hou die honden bij je of ik steek ze in de fik!'
Echt zomaar ineens, uit het niets kwam die opmerking, terwijl ik de honden gewoon aan de lijn had, en ze hadden die kerel niet eens gezien, waren gewoon lekker aan het wandelen en snuffelen achter een haag die stond tussen het pad waar ik liep en de weg.
Dat sloeg werkelijk nergens op, van die gozer. :devil:
Ik was ook echt met stomheid geslagen, het enige dat ik kon uitbrengen was 'pardon?' op een vragende toon.
Toen herhaalde hij het nogmaals: 'hou die honden bij je of ik steek ze in de fik!'
Toen zei ik: 'grapjas' :19:
Verder geen woord aan vuil gemaakt en gewoon door gelopen.
Ach, wat moet je anders doen.

Ik ga het risico niet lopen dat zo iemand op me af komt gelopen en mijn honden me willen beschermen, dus dan ben ik maar de meest wijze en hou mijn mond verder dicht.
:zweep:
indiera
Zeer actief

Ongelezen bericht door indiera »

gotcha schreef:
indiera schreef:ach ook ik ken dit helaas ,alleen ik heb wel eens mijn honden losgelaten ,ja ik was het spuugzat ,het gebeurde ongeveer 3 keer in de week ,en steeds dezelfde man die mij en mijn honden bedreigde als ik ze uitliet , ik schop ze dood en ik knuppel ze neer en ga zo maar door ,praten lukte niet met die man en na hem tig keer gewaarschuwd te hebben dat ik ze eens los zou laten en dan wel eens wou zien of ie ze zou doodschoppen , nou geloof me ,ik heb nog nooit een kerel zo bang en hard zien wegrennen, en ja mijn 2 honden toen nog 2 nu inmiddels 3 ,die gingen er achteraan ,maar na 1 commando maakte ze reschtsomkeer hoor , ik weet het is niet goed ,maar ik heb nooit meer last gehad en de hele man niet meer gezien.
Je bent toch zeker dat hij niet opgegeten is :smile:

misschien ,alleen niet door mijn honden :mrgreen:
Afbeelding
Maltezers
Zeer actief

Re: Kan het een beetje vriendelijker....

Ongelezen bericht door Maltezers »

eefje_ates schreef:...Zo juist lieppen Ates en ik naar buiten, en dan staat daar een jongeman,die schrikachtig achteruit liep. Dus Ates begon te blaffen. Opeens zegt ie als ; jouw hond mij bijt, schop ik hem verrot. :19: . Daarop zeg ik,als jij met je poten aan mijn hond zit,sla ik jóu verrot. :19: En zegt ie gewoon tegen mij dat ik mijn hond dan maar op hem af moest sturen :piew: ....Uitlokking noem ik dat. :pffff: :smile:

:denken: Ach hij is misschien met zijn verkeerde been uit bed gestapt, of :19: met het goede been maar uit het verkeerde bed want dat kan ook natuurlijk.
AfbeeldingGroetjes Yvonne.
"Kennis is macht, karakter is meer"
Silly: 24-06-04. ✞ Misty: 18-01-10. ✞
Kim: 04-02-13. ✞ Melanie: 11-02-15. ✞
eefje_ates
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder en Duitse herder.

Re: Kan het een beetje vriendelijker....

Ongelezen bericht door eefje_ates »

Maltezers schreef:
eefje_ates schreef:...Zo juist lieppen Ates en ik naar buiten, en dan staat daar een jongeman,die schrikachtig achteruit liep. Dus Ates begon te blaffen. Opeens zegt ie als ; jouw hond mij bijt, schop ik hem verrot. :19: . Daarop zeg ik,als jij met je poten aan mijn hond zit,sla ik jóu verrot. :19: En zegt ie gewoon tegen mij dat ik mijn hond dan maar op hem af moest sturen :piew: ....Uitlokking noem ik dat. :pffff: :smile:

:denken: Ach hij is misschien met zijn verkeerde been uit bed gestapt, of :19: met het goede been maar uit het verkeerde bed want dat kan ook natuurlijk.
Kwam hem net weer tegen,als blikken konden moorden...had ik dit niet meer kunnen typen. :mrgreen:
Afbeelding
Maltezers
Zeer actief

Ongelezen bericht door Maltezers »

Pak-de-bal schreef:
Gaia schreef:pfft ik heb zoiets eens hier in de tram gehad.

Puppedepup van 4 maanden lag allá flappie (1 oor staand, 1 nog hangend) in de tram netjes een beetje zijn dam ervaringen te verwerken.

Lief jong moslima'tje zit de hond te bekijken en zoet hoe Gaia vervolgens d'r kop op tilt. Ze kwispelt een beetje vertwijfelt en meisje lacht. Gaia stond op (toen stond de lijn dus al strak) en wil naar het lief lachende meisje. Tot zover ging alles goed.

Meisje schrikt zich een hoedje en haar eerste reactie was dat ze zo boven op de stoel rug leuning sprong, waarop de hond zich weer helemaal kapot schrikt. Die stuiterd achteruit en begint al borstelend te wel geteld 3 keer een woefje er uit te zetten (met zo'n echte puppeblaf). Komt vervolgens weer bij me onder m'n voeten liggen om nog wat na te mopperen.

Komt een man later naar me toe dat ik Gaia moest muilkorven omdat hij al lang gezien had dat dit een levensgevaarlijke hond was. Eigenlijk moest ik d'r maar meteen laten afspuiten. :denken:
je moet wel bedneken: ze hebben nou eenmaal een grote kop , en met die rechte oren zijn ze nòg groter

als je niet echt iets van honden afweet, doordat je moslim bent, dan is het op een afstand wel leuk, maar niet àls die hond nog eens opstaat en naar je toe komt lopen

er wordt hier altijd teveel van de "honds-kant" alles bekeken, maar bijna nooit van die andere kant

Dat zou nou best eens kunnen wat je daar zegt, misschien is het omdat dit een hondenforum is. Een moslim vind een hond onrein niet meer niet minder daar zit verder geen andere gedachten achter hoor.Verder gaan de meeste van ons nou eenmaal anders om met zijn of haar huisdier.
AfbeeldingGroetjes Yvonne.
"Kennis is macht, karakter is meer"
Silly: 24-06-04. ✞ Misty: 18-01-10. ✞
Kim: 04-02-13. ✞ Melanie: 11-02-15. ✞
Innuendo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Sammie is een "Maltezer"
Maxi is een kruising Basset Hound / Cocker Spaniël

Ongelezen bericht door Innuendo »

Juist door de angst reactie van die ander gaan de honden nog erger tekeer..
Tenminste ik heb het vaak met Maxi.. Als er dan opeens iemand voor hem springt in het bos dan schrikt hij zich een hoedje en begint meteen als een idioot te blaffen..
Schrikken die mensen dan ook, dan gaat Max nog harder blaffen..
Gelukkig heb je ook mensen die zien dat Maxi ook schrok en die rustig al lief babbelend stil blijven staan waarna hij gelijk kapt met zijn geblaf :mrgreen:
Heb gelukkig nog nooit gehad dat iemand hem wilde slaan o.i.d..
Niet bedreigent genoeg denk ik zo'n Flappie :wink:
Als het een enge hedder was geweest dan was het vast anders :N: :pffff: :mrgreen:
herejede
Zeer actief

Ongelezen bericht door herejede »

Nog nooit rare of provocerende reacties gehad, ja of ik loop met 3 rottweilers, of we lopen met szijn tweeen en dan hebben we er 4, ja niemand die dan wat zegt :mrgreen: :mrgreen:
Gaia
Zeer actief
Mijn ras(sen): xPuli
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Gaia »

Pak-de-bal schreef:
Gaia schreef:pfft ik heb zoiets eens hier in de tram gehad.

Puppedepup van 4 maanden lag allá flappie (1 oor staand, 1 nog hangend) in de tram netjes een beetje zijn dam ervaringen te verwerken.

Lief jong moslima'tje zit de hond te bekijken en zoet hoe Gaia vervolgens d'r kop op tilt. Ze kwispelt een beetje vertwijfelt en meisje lacht. Gaia stond op (toen stond de lijn dus al strak) en wil naar het lief lachende meisje. Tot zover ging alles goed.

Meisje schrikt zich een hoedje en haar eerste reactie was dat ze zo boven op de stoel rug leuning sprong, waarop de hond zich weer helemaal kapot schrikt. Die stuiterd achteruit en begint al borstelend te wel geteld 3 keer een woefje er uit te zetten (met zo'n echte puppeblaf). Komt vervolgens weer bij me onder m'n voeten liggen om nog wat na te mopperen.

Komt een man later naar me toe dat ik Gaia moest muilkorven omdat hij al lang gezien had dat dit een levensgevaarlijke hond was. Eigenlijk moest ik d'r maar meteen laten afspuiten. :denken:
je moet wel bedneken: ze hebben nou eenmaal een grote kop , en met die rechte oren zijn ze nòg groter

als je niet echt iets van honden afweet, doordat je moslim bent, dan is het op een afstand wel leuk, maar niet àls die hond nog eens opstaat en naar je toe komt lopen

er wordt hier altijd teveel van de "honds-kant" alles bekeken, maar bijna nooit van die andere kant
Je bedoeld, als de hond gaat staan? En de hond had een 1 staand oor en 1 flapoor. Plus dat je echt van verre al kon zien dat het om een pup ging. Waarschijnlijk vandaar ook de eerste vertederde reactie. Wel even lezen!

In dit geval was de man die dat tegen me zei gewoon een eikel. Kan d'r niets anders van zeggen. Hij zei ook dat dit een hele gevaarlijke hond was. Dit terwijl hij van ver kon zien dat dit echt een pup was. Hond was bij me aan de lijn, lag onder m'n benen. Er gebeurde eigenlijk helemaal niets alleen het meisje wat dus zo verschrikkelijk schrok. Dat zij schrok, kan ik nog begrijpen, maar zij maakte er een minder drama van dan die man die er niets mee te maken had. Hij zat niet eens in de buurt toen het gebeurde.
Afbeelding
astrid
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 Griekse herplaatsers
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door astrid »

Pal voor mijn deur ligt er op mooie dagen een drukbezochte fietsroute. En ik loop hier weleens met mijn honden. Wat ik in de loop der jaren al niet te horen heb gekregen van fietsers, varierend "van mooie honden" tot "die zijn vast vals" en dan loop ik met mijn honden aangelijnd. Ik negeer het maar, in het begin riep ik nog weleens wat terug, maar dat heeft totaal geen nut.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”