Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

tweede hond, ja of nee?

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Pak-de-bal

Ongelezen bericht door Pak-de-bal »

ik heb gelezen in je profiel dat je pas 5 maanden deze hond hebt, dus hij is nog heel jong

en nu al een 2de erbij? :denken:

Ik zou even wachten, en deze hond even goed opvoeden en goed de aandacht geven,

wat hij nu nodig heeft, en misschien denk je dan over een tijdje:
ik heb er eentje en daar ga ik leuke dingen mee doen, maar met 2 wordt dat al lastiger
zoals op vakantie gaan enz

je denkt het nu omdat je een hond zo leuk vind maar waarom dan gelijk in meervoud? :roll:

Ga met deze hond zoveel doen als je kan, sporten , behendigheid enz
dan zal je zien, dat met 1 hond het leven ook hartsikke leuk is ! :ok:

als je 1 jurk mooi vindt, ga er dan ook maar gelijk er 2 van dezelfde kopen? :roll:
joline
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door joline »

Ik heb 2 honden die heel erg goed met elkaar op kunnen schieten. Ze eten samen, slapen samen en spelen samen.
Het zijn 2 totaal verschillende honden met allebei verschillende karakters :mrgreen:
Wij hebben voor 2 honden gekozen omdat we het het fijn vinden dat ze nooit helemaal alleen zitten als wij er niet zijn.
Het uitlaten gaat heel makkelijk. De ene hond loopt links aan de riem, de andere hond rechts :mrgreen:

Ook het los lopen gaat prima. Ze blijven allebei netjes bij me in de buurt, en hebben verschillende intresses tijdens het los lopen. Mijn keeshond wilt alleen maar overal snuffelen en tussen de struiken door lopen, voor een spelletje met de bal of een stok, heeft hij het veels te druk :pffff:
En mijn Jack Husseltje leeft voor zijn bal. Ik ben vaak tijdens de wandelingen een hele poos bezig met hem en zijn bal :wink:
C@rmen

Ongelezen bericht door C@rmen »

Hier wilden we so wie so wel graag 2 honden maar het was absoluut niet verstandig een pup bij janus te doen ( toen bijna 2 jaar oud en absoluut niet stabiel genoeg voor een pup)
We zijn toen gaan kijken naar wat oudere herplaatsers en kwamen toen op de uk uit (6 jaar).
Op het moment hebben we hier een 7 maanden oude logee en ik ben blij dat ze over een paar dagen weer weggaat.
Janus ( nu bijna 2,5) is nog steeds niet stabiel genoeg om er een jonge hond bij te zetten, hij begint ineens weer allemaal gedrag te vertonen wat hij lange tijd niet meer deed. (dingen kapot maken, alles pakken ed.)

De reden dat er hier een 2e hond kwam was voornamelijk omdat wij dat zelf graag wilden, en het is leuk voor janus als wij van huis zijn. Veel spelen doen ze overigens niet met elkaar hier.
minimax
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door minimax »

Pak-de-bal schreef:ik heb gelezen in je profiel dat je pas 5 maanden deze hond hebt, dus hij is nog heel jong

ik heb er eentje en daar ga ik leuke dingen mee doen, maar met 2 wordt dat al lastiger

je denkt het nu omdat je een hond zo leuk vind maar waarom dan gelijk in meervoud? :roll:

als je 1 jurk mooi vindt, ga er dan ook maar gelijk er 2 van dezelfde kopen? :roll:
piet lut dat je er bent, leer toch eens goed lezen.
waar staat dat ik er NU een bij wil? er staat dat ik met de tijd (en dat is een erg ruim begrip!) misschien een tweede hond bij wil. wat is er in vredesnaam mis mee om me daar nu al over te orienteren? voorbereiding heet dat, beste dame. of krijg ik nu ook briefjes in mn brievenbus gestopt omdat madam het er niet mee eens is?

en ik bepaal zelf wel wat ik met deze hond wel of niet doe, dat hoef jij me niet te gaan vertellen en daar heb ik ook totaal niet om gevraagd in dit topic :neenee:
Hart en verstand zijn buren, maar vrienden worden ze nooit.
Mit
Zeer actief
Mijn ras(sen): Een Roemeense krielkip
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Mit »

Wij hebben er een tweede hondje bijgenomen omdat we dat graag wilden.
Onze eerste hond is buiten nogal een macho en kan dus niet met andere honden (behalve kleine teefjes, maar degenen die we in de buurt hebben spelen niet graag met hem). Om hem toch het contact met andere honden en lekker spelen niet te ontnemen heeft ook in de overweging meegespeeld.
Verder liepen we toch altijd samen met hem, dus 1 erbij was geen extra "moeite" ofzo.

We hebben speciaal een klein teefje genomen, en eentje met een pittig karaktertje, lekker speels ook. Ze zijn dus behoorlijk aan elkaar gewaagd ondanks dat zij maar tot halverwege zijn ellebogen komt :mrgreen:
Sita
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sita »

Vooral omdat ik graag een tweede hond erbij wilde. Het is zo leuk om ze samen te zien spelen. Sita en Taro kunnen zich echt uren met elkaar vermaken om dan moe op de bank of in de mand tegen elkaar aan in slaap te vallen. Met het uitlaten hebben ze het nog te druk voor elkaar, vooral Taro met het ontdekken wat er eigenlijk nu allemaal gebeurd daar in die buitenwereld.

Wij hebben bewust voor een herplaatser gekozen, omdat Sita zoveel energie heeft, dat het voor ons onmogelijk was om er een pup bij te zetten.

Met uitlaten is het soms wat lastig aan de riem, het houdt je lenig zullen we maar zeggen.

De combi reu/teef was bij ons ook geen lastige keuze. Sita is vrij middelmatig, dus daar moest of een pittige tante of een inschikkelijk type tegenover staan. Beide vond ik niets.
Groetjes Yvette, Sita, Taro en Rowan

Afbeelding
boxersien

Ongelezen bericht door boxersien »

jidde schreef:Heel egoistisch, omdat ik het zelf wil :mrgreen: Hoewel ik nu graag een pup wil, juist ook voor Nanni. Dan leeft ze weer lekker op, ze zou het leuk vinden. Maar vooral ook, als Nanni dan wegvalt, is het niet helemaal stil in huis :19: Dus eigenlijk ook weer uit egoistische reden :N:
Om die reden is Boris hier ook % dat het met Tripper aflopende zaak was (hersentumor) een zeer kleine kans was er op een middenoor ontsteking. Dit is mij nooit verteld toen omdat ik toen veel jonger was en er nooit bij stil had gestaan. Hij was immers "nog maar" 8 jaar.
Ik mocht nooit een tweede hond erbij en toen opeens wel. Boris en Tripper hebben maar 3 maanden samen geleefd. Tripper leefde helemaal op toen Boris erbij kwam en werd weer wat sterker. Hij deed vaker een spelletje en verder nam ik Boris veel mee (was ermee op stap zodra ik tijd had) en doordat Tripper dit niet meer deed leek hij zelf beterder te worden.

Boris is nu 8jaar. Mijn vader vind hem achteruit gaan en vraagt regelmatig of er niet toevallig weer een boxer in het asiel waar ik vrijwillig werk binnen is gekomen.
Maar ik zelf wil dolgraag een tweede hond erbij, maar dit keer geen boxer en geen herplaatser dus maar even wachten totdat mijn opleiding klaar is en ik weet wat voor werk ik ga doen.

Bij Sam en Bo zie ik duidelijk hoe goed het hun beiden doet een maatje te hebben die altijd bij je is. Vooral in de periode toen BO alleen zat (Paco en Sem overleden) was het erg te merken dat ze inzakte. Niet meer bewegen, nergens zin in en hele dagen in het hok liggen en eten. Waar ze nooit dik te krijgen was werd ze toen een vet propje. Nu heeft ze Sam weer en inmiddels is het weer een iets te slanke dame, maar ze eet gewoon niet meer.
Als je die onderlinge verhoudingen ziet dan gun je alle honden een maatje thuis!
Tanja Simba&Bella
Zeer actief

Ongelezen bericht door Tanja Simba&Bella »

Wij hebben bewust gekozen voor een 2e erbij als speelmaatje voor Simba.

Met simba hebben we toen hij klein was veel te maken gehad met gedragsproblemen. Toen we dat onder controle hadden bleef bij ons het gevoel dat hij iets bleef missen....je kon hem 24 uur achter elkaar aandacht geven maar het leek wel of het nooit genoeg was...

Toen kwamen er vrienden op bezoek met hun 2 staffords....en Simba genoot als nooit tevoren...hij hoefde zich niet in te houden met spelen want die 2 staffords konden wel tegen een stootje...Je zag hem die avond gewoon opbloeien...en bij ons viel het kwartje...Hij miste gewoon een speelmaatje..

Eigenlijk waren we gelijk allebei enthousiast over het idee...met simba zn gedrag hadden we geen problemen meer, we hadden gezien hoe gelukkig hij die avond was, en een 2e clowntje in huis sprak ons erg aan...Maar een pup wilde we niet, simba was daar veel te druk voor...dus ingeschreven voor een herplaatser...en na 1 1/2 maand werden we gebeld...Bella, toen bijna 4 jaar (simba was 1 1/2) zocht een andere huis...De kennismaking ging erg goed en bella ging gelijk mee naar huis....sindsdien zijn ze onafscheidelijk en Simba is een tevreden bull geworden...Bella is ook helemaal opgebloeid omdat ze de aandacht kreeg die ze had moeten missen en simba is helemaal haar ventje...ze verdedigd hem buiten als andere reuen vervelend doen en kroelt met de buurtkindjes alsof ze thuis nooit aandacht krijgt hahaha...Nee hoor..voor ons geen 1 hond meer...2 is veel gezelliger, en zijn we ergens niet welkom met 2 honden...dan komen we dus gewoon niet of 1 van ons gaat alleen...
Groetjes, Tanja

Voor altijd in mijn hart: Bella 18-04-2002 - 25-02-2013 , Simba 26-07-2004 - 10-07-2015

Het is stil in mijn hart, stil in ons huis. Ik mis jullie en troost mij met de gedachten dat jullie nu weer samen zijn. Mijn maffe duo......bedankt voor de mooie jaren. Ik zal jullie nooit vergeten.......
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Pak-de-bal schreef:ik heb gelezen in je profiel dat je pas 5 maanden deze hond hebt, dus hij is nog heel jong

misschien voor de hond leuk een hondenvriendje erbij... die kun jij niet vervangen hoor... :wink:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
wendy71
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ridgebacks!
Locatie: Ik ben het baasje van Lola & Jakko en wij wonen in Gemert.
Contacteer:

Ongelezen bericht door wendy71 »

Wij wilde zelf heel graag een tweede hond en daarbij vonden we het erg leuk voor Lola, een maatje erbij.

Eigenlijk wilde we wachten tot Lola een jaar of 2 was, maar toen kwam Jakko op ons pad.
Hij is Lola's broer en werd al herplaatst toen ie 8.5 maanden was..
Zodoende is hij toen bij ons gekomen, geen moment spijt van gehad overigens. :wink:
Anders hadden we rond deze tijd weer een pup gehad.
Afbeelding
Vergeven is de hoop op een beter verleden loslaten.
Dutchie63
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Dutchie63 »

Ja toch wel, als ik een leuke jurk vindt en hij komt in een andere leuke kleur, geheit dat tie er bij komt..ok..misschien geenjurk, maar een broek of zo..
Des te meer honden, des te gezelliger..
Owning a dog is a privilege, NOT a right..
http://www.dogsdeservebettercanada.petfinder.com
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
doggy

Ongelezen bericht door doggy »

Dutchie63 schreef:Ja toch wel, als ik een leuke jurk vindt en hij komt in een andere leuke kleur, geheit dat tie er bij komt..ok..misschien geenjurk, maar een broek of zo..
Des te meer honden, des te gezelliger..
Een hond is geen weg werp voorwerp.
Helaas wordt hij soms wel zo behandeld.
Als ik n.a.v. mijn lievelingskleur honden zou hebben, had ik er al veel te veel gehad.
Dutchie63 schreef:Des te meer honden, des te gezelliger..
Ja, oke, maar dan wel, als de omstandigheden het toe laten en niet zo maar even omdat het leuk voor de andere hond is.
Dutchie63
Zeer actief
Contacteer:

Ik reageerde op de topic van pak de bal over die jurken.
Natuurlijk komen er aardig wat verschillende dingen bij kijken als je meerdere honden hebt, het is erg duur, en je wilt het beste voor de honden. In mijn positie kan ik niet meer dsan 2 honden hebben, anders wordt het een aso. plaatsje waar ik tussen zit.
Maar je heb gelijk over wat je schreef.
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

Sowieso leek een tweede hond mij wat meer leven in de brouwerij te geven, ook voor Osa. Maar we waren eigenlijk op zoek naar een hond van een jaartje of 4 - 5, maar zijn toen voor Ben gevallen, die net 1 jaar was.
doggy

Dutchie63 schreef:Ik reageerde op de topic van pak de bal over die jurken.
Natuurlijk komen er aardig wat verschillende dingen bij kijken als je meerdere honden hebt, het is erg duur, en je wilt het beste voor de honden. In mijn positie kan ik niet meer dsan 2 honden hebben, anders wordt het een aso. plaatsje waar ik tussen zit.
Maar je heb gelijk over wat je schreef.
Oke, sorry, ik dat topic van Pdb niet gelezen :oops:
Dutchie63
Zeer actief
Contacteer:

:wink: geeft niet joh..
doggy

Dutchie63 schreef::wink: geeft niet joh..
Oke.... :wink:
Rami
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!

Ongelezen bericht door Rami »

Buiten het feit dat een tweede hond mij leuk leek, vond ik ook echt dat Bill - toen nog enige hond - wat tekort kwam. Zag hoe hij genoot van hondencontacten (vooral met stoere teefjes). Niet alleen spelen, maar ook samen snuffelen, samen ergens op af, samen lopen, gewoon samen zijn.
Omdat ik Billy al van haver tot gort kende, had ik wel een aardig idee wat voor hond er bij zou moeten komen. En dat heeft heel goed uitgepakt. Silka en Billy zijn echt acht poten op een buik. :mrgreen:
Ik vind twee honden trouwens niet meer 'moeite' dan één hond. Het kost iets meer (uiteraard) maar dat heb ik er graag voor over.

Het enige waar ik spijt van heb is dat ik niet eerder voor een tweede hond gekozen heb.
Ik heb het idee dat - als er geen gekke dingen gebeuren - ik altijd twee honden zal hebben. Twee honden is gewoon echt veel leuker. :wink:
Afbeelding
Pak-de-bal

Ongelezen bericht door Pak-de-bal »

Rami schreef:Buiten het feit dat een tweede hond mij leuk leek, vond ik ook echt dat Bill - toen nog enige hond - wat tekort kwam. Zag hoe hij genoot van hondencontacten (vooral met stoere teefjes). Niet alleen spelen, maar ook samen snuffelen, samen ergens op af, samen lopen, gewoon samen zijn.
dan ligt het echt aan de hond zelf, want Bauke vindt dat ook wel leuk,
maar gaat na 5 min weer zijn eigen gang :19:

en "vergeet" hij gewoon die andere honden, die meelopen. :wink:

Bauke is typisch een einzelgänger, en die zal je dan juist geen plezier doen met nòg een 2de hond er bij..
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

Pak-de-bal schreef:
Rami schreef:Buiten het feit dat een tweede hond mij leuk leek, vond ik ook echt dat Bill - toen nog enige hond - wat tekort kwam. Zag hoe hij genoot van hondencontacten (vooral met stoere teefjes). Niet alleen spelen, maar ook samen snuffelen, samen ergens op af, samen lopen, gewoon samen zijn.

Bauke is typisch een einzelgänger, en die zal je dan juist geen plezier doen met nòg een 2de hond er bij..
Iedere hond is nou eenmaal anders, net zoals niet alle herders eng zijn :wink:
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Pak-de-bal schreef:

dat kan, ik heb er ook 1 bij die liever alleen is (ligt ook buiten in de kennel)...maar de meeste honden doe je wel plezier met een hondemaatje :wink:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
tyson2006

Ongelezen bericht door tyson2006 »

wij hadden een keeshond die 4 jaar oud wasen zich gedroeg als een hond van 10
dus op zoek naar een puo en ja hoor een JR beethoven
dat ging super de hond fleurde helemaal op
tot de kees wat ouder werd en de JR niets tedoen had
ik zei we nemen er nog een JR bij Tequila
dat ging geweldig
de kees was helaas overleden en zo hebben we Zino erbij gehaald
maar ja een hond van 60 kilo heeft niet veel speel maatjes
haha dan maar een bullmastiff erbij
leuk gezellig heerlijk spelen en ze zijn gelukkig allemaal goed in de roedel op genomen

ik raad het ook iedereen aan alleen is maar alleen
Dondersteen
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondjes

Ongelezen bericht door Dondersteen »

Hier 2 reuen in huis ,gaat perfect.
De een wordt in juni 4 jaar en de andere in augustus 3 jaar.

Ik zou het zo weer overdoen.
Afbeelding

dan krijg je zoiets
Afbeelding

Een probleem is er Donder kan wel zonder Rocky maar Rocky gaat piepen en zielig doen als Donder weg is,maar dat zou je misschien kunnen voorkomen door ze in het begin apart uit te laten.

Verder zijn er natuurlijk meer kosten,ook de ruimte in huis moet je naar kijken,heb je er genoeg tijd voor.misschien i.v.m. cursus die je wilt gaan lopen met ze,mijn dochter en ik lopen allebei met een hond cursus.

Als we uit gaan met ze en ze mogen los dan is het niet zo dat ze constant met elkaar spelen ,ze gaan meer hun eigen gang,Donder blijft in de buurt en Rocky blijft maar rennen.
In huis heel af en toe dat ze samen spelen,maar zoeken elkaar wel steeds op,gaat de een naar buiten dan de ander ook enz.
het is best gezellig 2 honden en ik denk voor de honden zelf ook.
Afbeelding
nicolioo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Vizsla en Bracco Italiano

Ongelezen bericht door nicolioo »

minimax schreef:ergens vind ik de combi reu/reu toch het 'fijnste' idee eigenlijk, weet niet waarom een soort gevoel ofzo..

indien er dan problemen met dominantie komt, dan kan ik de 'ranglagere' hond toch laten castreren of werkt dat averechts?
Dat is zeker niet waar. Een reu castreren kan wel gedragsverandering opleveren maar meestal niet, het heeft meer met opvoeding en gewoonten te maken naar mijn idee.

Duss als het misgaat is dit niet de oplossing, het zou zelfs heel goed kunnen dat het veel erger wordt.

Ik zou er eerder voor kiezen om de teef te laten helpen, dan niet alles weg maar alleen een bandje op de eilijders , dan veranderd er hormonaal niet zo heel veel. Ik ben van mening dat je een reu meestal het beste intact kunt laten.

Wij hebben zelf 2 herplaatsers, een reu en een teef.

Teef hadden we eerst (is nu bijna 7) en de reu hebben we een jaar geleden uit Zweden gehaald (is nu 2 1/2)
Luna de teef was helemaal geen andere hondenhond (nog steeds niet) Maar Ben vindt ze echt helemaal geweldig, ze heeft er echt een maatje bij waarmee ze vooral in huis erg veel speelt . Buiten zijn ze samen aan het snuffelen en rennen.

Geen moment spijt en een reu en teef hebben zelden problemen (vooral als de reu intact is)

gr. Nicole
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan

Ongelezen bericht door twinkeltje »

ik liep wel te denken om er 1 bij te nemen ik keek geregeld bij hetplaatsers en zo maar ja ik wilde wel dat iedereen dat wilde thuis ik dacht aan een heder of zo
en ineens was daar Ruby een nestje bij me colega ik was gelijk weg van haar
maar zou haar niet nemen maar toen gebeurde er van alles en toen was de beslissing genomen en iedereen thuis was ook gelijk het er mee eens
en als we dan kijken hoed de dieren hier ondeling met elkaar omgaan dan moest het gewoon zo zijn
Afbeelding
minimax
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door minimax »

nicolioo schreef:
minimax schreef:ergens vind ik de combi reu/reu toch het 'fijnste' idee eigenlijk, weet niet waarom een soort gevoel ofzo..

indien er dan problemen met dominantie komt, dan kan ik de 'ranglagere' hond toch laten castreren of werkt dat averechts?
Dat is zeker niet waar. Een reu castreren kan wel gedragsverandering opleveren maar meestal niet, het heeft meer met opvoeding en gewoonten te maken naar mijn idee.

Duss als het misgaat is dit niet de oplossing, het zou zelfs heel goed kunnen dat het veel erger wordt.

Ik zou er eerder voor kiezen om de teef te laten helpen, dan niet alles weg maar alleen een bandje op de eilijders , dan veranderd er hormonaal niet zo heel veel. Ik ben van mening dat je een reu meestal het beste intact kunt laten.

Wij hebben zelf 2 herplaatsers, een reu en een teef.

Teef hadden we eerst (is nu bijna 7) en de reu hebben we een jaar geleden uit Zweden gehaald (is nu 2 1/2)
Luna de teef was helemaal geen andere hondenhond (nog steeds niet) Maar Ben vindt ze echt helemaal geweldig, ze heeft er echt een maatje bij waarmee ze vooral in huis erg veel speelt . Buiten zijn ze samen aan het snuffelen en rennen.

Geen moment spijt en een reu en teef hebben zelden problemen (vooral als de reu intact is)

gr. Nicole
;) ik schreef dan ook combinatie reu/reu, en niet reu/teef ;)
Hart en verstand zijn buren, maar vrienden worden ze nooit.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”