Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

het seizoen is weer begonnen...avondwandelingen

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Daisy@
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herders
Aantal honden: 3
Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy

Ongelezen bericht door Daisy@ »

Oh heerlijk!
Wij gaan vaak s'avonds laat, als het echt rustig is.

Maar verder wordt ook hier heerlijk genoten van het lekkere weer en het langer licht zijn.
Of met de honden weg, of lekker met de motor een rondje doen en daarna nog met de honden naar het strand ofzo. Genieten!
Pak-de-bal

Ongelezen bericht door Pak-de-bal »

massam schreef:
Pak-de-bal schreef:
massam schreef:dus wij doen het met een zwembadje in de tuin of 's avonds het bos in in plasmolen waar een bronbeekje naast het pad loopt!
toch ook heerlijk toch? :ok:
heerlijk! maar zoals jij aan je wijntje zit zou ik ook niet ziek van worden hoor! :mrgreen:
ik lóop wel terug naar huis, hoor, na dat wijntje :wink: , soms in de zomermaanden in het donker terug ,
want dan was de zonsondergang zo mooi geweest, ik heb er nog foto's van , zal eens laten zien.
Laatst gewijzigd door Pak-de-bal op 29 apr 2008 09:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Gos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Gos »

Pak-de-bal schreef:
Gos schreef:Hier gaan we met dit mooie weer de dagen dat we niet trainen of maar even kort wat oefeningen doen, na afloop lekker op een zandverstuiving lopen. Daar is een vennetje waar het nu letterlijk barst van de kikkers. Op een heuveltje ligt een prachtige boomstam waar het goed vertoeven is samen met m'n man uitkijkend over de kikkerpoel, luisterend naar het kwaakconcert en met de meiden stoeiend over het zand. Daar heb je geen drank bij nodig :wink:
heerlijk toch?

geen drankje? Ik zou daar even een kaasje en een klein wijntje bij nemen :wink:
Nee, we moeten dan nog terugrijden naar huis dus dat wijntje vind ik niet verantwoord :wink: En die kaas ook niet om andere redenen :smile:
Pak-de-bal

Gos schreef:
Pak-de-bal schreef:
Gos schreef:Hier gaan we met dit mooie weer de dagen dat we niet trainen of maar even kort wat oefeningen doen, na afloop lekker op een zandverstuiving lopen. Daar is een vennetje waar het nu letterlijk barst van de kikkers. Op een heuveltje ligt een prachtige boomstam waar het goed vertoeven is samen met m'n man uitkijkend over de kikkerpoel, luisterend naar het kwaakconcert en met de meiden stoeiend over het zand. Daar heb je geen drank bij nodig :wink:
heerlijk toch?

geen drankje? Ik zou daar even een kaasje en een klein wijntje bij nemen :wink:
Nee, we moeten dan nog terugrijden naar huis dus dat wijntje vind ik niet verantwoord :wink: En die kaas ook niet om andere redenen :smile:
1 wijntje mag en wie is de bob , ieder om zijn beurt :wink:
boxersien

Ongelezen bericht door boxersien »

Tja, hier een kwartier lopen en ik zit aan het water. En heel luxe, meestal rij ik met de auto naar het water gezien de sinten in totaal een half uur lopen in de zon niet zo leuk vinden.
Het strand daar mogen we dan niet komen met de honden, maar het water is daar zo goor dat ik het geeneens wil. Hier hoog en laag water en 3 uur voordat het hoog water is ga ik meestal. Dan moet ik er nog een stukje naartoe lopen, maar dan hebben de honden lekker een laagje water om door te rennen en hoeven ze niet gelijk te zwemmen.
Verder ga ik 's zomers met mooi weer graag naar het veerse meer. Niet diep, heel schoon en honden altijd welkom!! (helaas veel teken).
Ook aan de oesterdam kunnen we heerlijk zwemmen. Dus ja, hier wordt best veel (elke week zeker) aan het water doorgebracht. :ok:
flamme
Zeer actief
Mijn ras(sen): Saarlooswolfhond
Ierse Setter
Klein spaans mixje

Ongelezen bericht door flamme »

Ik woon aan de andere kant van het land. Vlak aan de maas. Daar wandelen wij wat af. Zowel in de winter als de zomer trouwens. Heerlijk. Inderdaad, als het toerisme weer op gang komt. Dan veranderen de wandeltijden even. Wordt het een uurtje later. Maar ik vind het ook heerlijk om bv 's morgens voor mijn vroege dienst daar al te wandelen. Dan loop ik daar om 5.30 uur in mijn eentje met 3 hondjes. Geen toerist te bekennen en lekker vermoeide voldane hondjes :cheer:
C@rmen

Ongelezen bericht door C@rmen »

Hier geen echt strand maar rij wel dagelijks in 5 minuten naar een hele grote vijver met veel struiken ed. erom heen waar de heren lekker los kunnen en er is ruimte genoeg om ook op het gras/zand flink met de bal te gooien. :mrgreen:
Daarna rij ik weer naar huis en neem ik daar mijn wijntje wel , al drink ik al een tijdje geen wijn meer maar fris :wink:
Hanneke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bearded Collie
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Hanneke »

Jammer genoeg is Ydes niet het Franse plaatsje waar toeristen van dromen. Lekker 's avonds op een terras zitten kijken naar jeu de boulers is er hier dan ook niet bij: de twee terrassen die Ydes rijk is liggen allebei aan doorgaande wegen.
Maar in onze tuin is het heerlijk 's avonds, kijken hoe de zon wegzakt acher de (hoge) heuvels. En als alternatief is er het meer van Bort-les-Orgues, waar 's avonds laat de toeristen weg zijn maar waar een heerlijk rustig terras is om te kijken naar het Chateau de Val en het meer.
Dat alles neemt niet weg dat ik graag nog eens op een terras aan zee zou zitten, dat wel.
Groetjes,
Hanneke.

When you are over the hill, you pick up speed.
Addy

Ongelezen bericht door Addy »

Pak-de-bal schreef:
1 wijntje mag en wie is de bob , ieder om zijn beurt :wink:
rij alcoholvrij :ok:
pooh
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwiterse witte herder

Ongelezen bericht door pooh »

Helaas, wij wonen een uurtje of 2,5 rijden van het strand vandaan.

Ik zou er vaak te vinden zijn als het dichter bij was.
:pop:
Reini
Zeer actief

Ongelezen bericht door Reini »

Pak-de-bal schreef: waarom doie je het nu niet meer?

Nu is het nog heerlijk rustig, want zolang het nog niet echt badpakken- weer is
is het heerlijk rustig op die strandtenten -terrasjes , alleen nu met een trui aan :19:
Vanwege andere loslopende honden :wink:
In Schoorl gaan we nu ook steeds naar het water maar daar moeten de honden aangelijnd blijven.
Nero, het dappere Yorkie; 14/09/02 - 19/06/07
Afbeelding
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Wij zijn dan hier te vinden, op 10 min lopen van huis:

[imng]http://img222.imageshack.us/img222/650/ ... einoq0.jpg[/img]

Voor een beter impressie:

http://webdisk.planet.nl/dijk0547/publi ... 2005-1.mpg

En heel eerlijk ben ik er in al die tijd haast nog geen andere hond in het water tegen gekomen. Er wandelen genoeg mensen, maar zelden bij het water, dus we hebben het altijd voor onszelf.
wendy71
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ridgebacks!
Locatie: Ik ben het baasje van Lola & Jakko en wij wonen in Gemert.
Contacteer:

Ongelezen bericht door wendy71 »

Wat een sfeervolle foto's Marjolein, mooi!
Tsja, die avond/strandfoto's hebben wel iets in mijn ogen.
Vooral omdat ik erg van het strand , de zee, houdt, vanuit NB is het altijd een onderneming van een uurtje of 2 wil je uberhaupt de zeelucht ruiken, laat staan de tijd die je kwijt bent om een parkeerplaatsje te zoeken.. :roll: .

Ik zie je in gedachten al helemaal zitten met Bauke samen, eerst lekker wandelen en daarna een aperatief in een strandpaviljoen. :wink:

Ik vind het ook heerlijk om er s' avonds nog even op uit te trekken met de honden.
Nog even lekker naar het bos of wandelen langs het kanaal, dat doe je toch makkelijker wanneer het nog licht is. :wink:
Leuk topic en mooie foto's Marjolein.
Afbeelding
Vergeven is de hoop op een beter verleden loslaten.
wendy71
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ridgebacks!
Locatie: Ik ben het baasje van Lola & Jakko en wij wonen in Gemert.
Contacteer:

Ongelezen bericht door wendy71 »

Daantjeln4 schreef:Helaas, strand is zo'n 1,5 uur rijden voor ons, en naar Zeeland 2 uur.
Tsja, Brabant hé.. :roll:
Maar wij hebben bossen! :cheer: , en ipv een strand een kanaal.. :ugh: .
Afbeelding
Vergeven is de hoop op een beter verleden loslaten.
Emma
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Emma »

mooie foto`s pdb. :ok:
voor ons is, dankzij het drukke verkeer, vaak lang naar strand en met de zomer, mogen de honden er weer niet op. maar na 20:00 uur wel weer. geloof ik. dat ga ik even opzoeken als het mooie weer weer komt. :mrgreen:
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Ik ga meestal eerst met de honden naar ons "eigen" strandje, laat ze lekker rauzen en zwemmen en dan pak ik een witbiertje of wijntje en ga op mijn eigen terrasje zitten in de zon. Onze honden zijn niet zo geschikt voor openbare terrasjes en dat is ook niet echt leuk met 3 actieve honden die liggen verspilde tijd vinden :mrgreen:
Als ik naar een openbaar terras ga laat ik de honden lekker thuis :wink:
Afbeelding
Pak-de-bal

MARC_S schreef:Ik ga meestal eerst met de honden naar ons "eigen" strandje, laat ze lekker rauzen en zwemmen en dan pak ik een witbiertje of wijntje en ga op mijn eigen terrasje zitten in de zon. Onze honden zijn niet zo geschikt voor openbare terrasjes en dat is ook niet echt leuk met 3 actieve honden die liggen verspilde tijd vinden :mrgreen:
dat is een nadeel van meerdere honden, maar ik dóe het jùist ook voor Bauke dit,
want het is tenslotte wel dè avondwandeling mèt je hond :ok:

Bauke is het nu al zo gewend in de horeca ,
dat na het snuffelen gaat hij lekker zelf wel liggen :ok:

Afbeelding Afbeelding
Pak-de-bal

wendy71 schreef:Ik zie je in gedachten al helemaal zitten met Bauke samen, eerst lekker wandelen en daarna een aperatief in een strandpaviljoen. :wink:

Ik vind het ook heerlijk om er s' avonds nog even op uit te trekken met de honden.
Nog even lekker naar het bos of wandelen langs het kanaal, dat doe je toch makkelijker wanneer het nog licht is. :wink:
Bedankt :ok:

maarre .... ik ben wel zo meer wijntjes zo gaan drinken nu ik een hond heb :oops:

het is zo verleiderlijk om er wàt van te maken van zo'n avond-wandeling :19: en in hartje zomer op een stuk strand
waar honden dan ook mogen:

komt er dan nog een stokbroodje met kruidenboter bij ! of met aoili ( knoflook-mayonaise)
en dan foto's maken,.. te gek, echt genieten dan , hoor :wink:

, Maar zonder een hond ben ik wel wat gezonder , want dan blijf je thuis :wink:
Brigitte
Zeer actief

Re: het seizoen is weer begonnen...avondwandelingen

Ongelezen bericht door Brigitte »

Pak-de-bal schreef:Heerlijk , vanavond de eerste wijn op het strand-tent-terrasje hierachter op het strand :cheer:

En Bauke mag daar los, dus snuffelde wat rond, en met de hond van de eigenaar kan hij het goed vinden

heerlijk, die lange zomeravonden...
nu nog heerlijk rustig, ik hou hier wel van! :ok: ~ ( straks komen de toeristen weer maar nu even nog niet)

Hebben jullie er ook zo'n zin in? .. Wat gaan jullie dan zo 's avonds doen?

zie de foto's:

Afbeelding Afbeelding
Heerlijke muntthee hebben ze daar :ok: Nog even zitten wij er ook met de honden :cheer:
Pak-de-bal

Re: het seizoen is weer begonnen...avondwandelingen

Brigitte schreef:Heerlijke muntthee hebben ze daar :ok: Nog even zitten wij er ook met de honden :cheer:
dat heb ik nog nooit besteld maar zie het steeds meer , doet zo tropisch aan :ok:
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door twinkeltje »

ik zit nog te wachten tot ze het strand eindelijk eens asfalteren dat loopt makkelijker
Afbeelding
Remina
Zeer actief

Ongelezen bericht door Remina »

haha

Ik zou er ook wel in de buurt willen wonen...voor ons is het 1,5 uur rijden, anders was ik zeker wel een paar keer week te vinden.
Afbeelding
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

Ik vind het wel lekker dat ik nu 's avonds na het werk nog even lekker met de honden naar het bos kan en dat doen we dus nu ook regelmatig.
En als ik nu hele dagen moet werken (in de schoolvakanties) ga ik ook voor het werk even, zodat de honden lekker moe en voldaan zijn en het gemakkelijk volhouden tot ze 's middags uitgelaten worden. Op normale werkdagen ga ik zowiezo 's morgens naar het bos maar dan is het meestal rond een uur of 10 's ochtends. :wink:
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
Marie-Josée
Erelid
Mijn ras(sen): Havanezer

Ongelezen bericht door Marie-Josée »

We moeten het hier dan wel zonder strand doen maar niet zonder terrasjes :cheer: en in het zuiden waar we in het weekend zijn is dat helemaal genieten; heel veel terrasjes en prachtige vergezichten.
Mooie sfeerfoto's hoor :ok:
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

MARC_S schreef:Ik ga meestal eerst met de honden naar ons "eigen" strandje, laat ze lekker rauzen en zwemmen en dan pak ik een witbiertje of wijntje en ga op mijn eigen terrasje zitten in de zon. Onze honden zijn niet zo geschikt voor openbare terrasjes en dat is ook niet echt leuk met 3 actieve honden die liggen verspilde tijd vinden :mrgreen:
je hebt een enorm privestrand voor je deur :eek: je hoeft alleen maar naar buiten te lopen... da's helemaal toppie :ok:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Silmariën
Zeer actief
Mijn ras(sen): Portugees windhondmixje

Ongelezen bericht door Silmariën »

Mooie foto's, PdB!
Sinds een weekje werk ik in Hindeloopen, waar we vroeger hebben gewoond. Daar liepen we 's avonds in de zomer vaak met Oscar over de dijk, en dat was ook prachtig. Dus ik denk dat ik binnenkort op een mooie dag maar eens met de honden de trein in ga, en daar weer een heerlijke avondwandeling ga maken. En eens zien of we YoYo daar voorzichtig kennis kunnen laten maken met water, want tot nu toe wil hij er nog niets van weten. :mrgreen:
ayla

Ongelezen bericht door ayla »

heerlijk zo dat strand, de zee en het strand is het enigste wat wij missen sinds we 36 jaar geleden naar brabant verhuisde van uit Denhaag.
maar hier hebben we heerlijke bossen waar we vaak en veel ook sávonds met onze honden wandelen en het glas wijn komt daarna thuis :smile:
*Silvia*
Zeer actief

Ongelezen bericht door *Silvia* »

Lekker hoor wij gaan ook meestal elke avond ff of kijkduin en daar bij Titus zitten en anders naar scheveningen en dan zitten we ff bij de Twins wel hebben we dan eerst een uurtje of 2 met sam gelopen.. :mrgreen:
Geer
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Geer »

Ik ga lekker naar het bos...een flinke wandeling en dan lekker op een veldje zitten. Heerlijk!
omafia

Ongelezen bericht door omafia »

Pak-de-bal schreef:
wendy71 schreef:Ik zie je in gedachten al helemaal zitten met Bauke samen, eerst lekker wandelen en daarna een aperatief in een strandpaviljoen. :wink:

Bedankt :ok:

maarre .... ik ben wel zo meer wijntjes zo gaan drinken nu ik een hond heb :oops:

het is zo verleiderlijk om er wàt van te maken van zo'n avond-wandeling :19: en in hartje zomer op een stuk strand
waar honden dan ook mogen:

komt er dan nog een stokbroodje met kruidenboter bij ! of met aoili ( knoflook-mayonaise)
en dan foto's maken,.. te gek, echt genieten dan , hoor :wink:

, Maar zonder een hond ben ik wel wat gezonder , want dan blijf je thuis :wink:
Tuurlijk ben je niet gezonder zonder hond, juist omdat thuis blijven, nu loop je toch lekker iedere dag in de frisse lucht en beweging goed om de botontkalking tegen te gaan, dus met een hond ben je gezonder
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”