Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Inge O schreef:
als ze dat beseffen is er voor mij geen vuiltje aan de lucht maar als ze het op de (vervelende) hond afschuiven kan me dat wel irriteren.
Ik heb dertien steken laten vallen, de hele weg zijn ze rustig totdat we het bospad oprijden, dan barst er een huilconcert los
das alleen maar mooi,dan vlucht iedereen het bos uit en heb jij alle ruimte voor jezelf en de hondjes,niks mis mee lijkt me
Rataplan schreef:Rataplan en Obelix kunnen lezen en als ze dan blaffen in de auto komt er een bordje omhoog met daarop "NEE" (net zoals "stop politie") en dan zijn ze stil
Inge O schreef:
als ze dat beseffen is er voor mij geen vuiltje aan de lucht maar als ze het op de (vervelende) hond afschuiven kan me dat wel irriteren.
Ik heb dertien steken laten vallen, de hele weg zijn ze rustig totdat we het bospad oprijden, dan barst er een huilconcert los
och, dat valt bij mij niet onder 'blaffen in de auto', als het alleen maar om dat laatste stukje gaat .
Ze blaffen alleen maar het laatste stukje bospad, als ik bij een stoplicht sta en iemand steekt over met een hond houden ze keurig de muiltjes
Rataplan schreef:Rataplan en Obelix kunnen lezen en als ze dan blaffen in de auto komt er een bordje omhoog met daarop "NEE" (net zoals "stop politie") en dan zijn ze stil
tja maar dan moet je natuurlijk wel eerst honderdduizend keer nee geoefend hebben toch
Of gewoon een keer midden op de snelweg de auto uit donderen, met geblaf en al. Moet je kijken hoe rustig het wordt in die auto
Hoef je maar 1x te doen
Ik mag niet op de snelweg komen...
Wat moet ik dan
Tja zodra ze hier doorhebben dat we naar het bos gaan is het vrijwel de hele weg onmogelijk om een zinnig gesprek te hebben Ze huilen en joelen alles bij elkaar uit plezier
En in dit geval helpt een simpele nee helaas niet. Als ze elk apart mee gaan naar het bos is het makkelijker om ze te corrigeren, maar met z'n drieën steken ze elkaar aan en is er geen houden meer aan
Gaan we ergens anders heen zijn ze heel braaf en stil Andere honden worden gelukkig genegeerd.
Nanna schreef:
Of gewoon een keer midden op de snelweg de auto uit donderen, met geblaf en al. Moet je kijken hoe rustig het wordt in die auto
Hoef je maar 1x te doen
Heeft Jo wel eens gedaan, werd inderdaad heel rustig in de auto maar het was ineens zo hectisch op de weg
Achterklep schoot los en toen liep onze ouwe Dieleke ineens op de weg samen met nog wat honden
Maar heel Volendam stond op de remmen en was bereid het tuig vast te pakken
Nanna schreef:
Hoef je maar 1x te doen
Heeft Jo wel eens gedaan, werd inderdaad heel rustig in de auto maar het was ineens zo hectisch op de weg
Achterklep schoot los en toen liep onze ouwe Dieleke ineens op de weg samen met nog wat honden
Maar heel Volendam stond op de remmen en was bereid het tuig vast te pakken
En blaften ze daarna nog?
Jo in ieder geval niet meer, die kwam lijkwit thuis
Gebeurde gelukkig voor het stoplicht met optrekken maar ze dacht echt dat ze gek geworden was, ziet zo in haar spiegel ouwe blinde Dieleke de weg oversteken
Hier blaffen ze uit waaksheid als er een andere hond (of kat) voorbij de auto loopt.
Verder zijn ze stil in de auto, maar als dat gebeurt dan vliegt Kaya tegen de ramen :N: en Puch heeft dat gedrag 'heerlijk' overgenomen.
Ik geef een brul en dan is het weer stil, maar een volgende keer doen ze het net zo goed weer.
Tja soms schrik ik me het lazarus als ik het niet heb zien aankomen, maar ik kan er verder wel mee leven
A good dog never dies...
Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
Hier mogen m'n honden ook gelukkig af en toe hond zijn. Wij praten toch ook in de auto, en wij schelden ook op mensen die ons in de weg rijden of niet door rijden
Dus ja, m'n honden mogen ook wel eens hun 'stem' laten horen als er iets langs de auto komt wat hun niet zint.
Als ze maar stoppen als ik m'n mond open trek, en dan doen ze dan ook wel.
Daisy@ schreef:Hier mogen m'n honden ook gelukkig af en toe hond zijn. Wij praten toch ook in de auto, en wij schelden ook op mensen die ons in de weg rijden of niet door rijden
Dus ja, m'n honden mogen ook wel eens hun 'stem' laten horen als er iets langs de auto komt wat hun niet zint.
.
, die vergelijking gaat er bij mij dus niet in, maar enfin...
Hier mogen ze niet blaffen in de auto onder het rijden, een gesmoord blafje uit de keel krijgt al een boze *NEE*, maar goed ik ben dan ook een beul van een wief voor mijn honden . Op de vereniging zitten ze buitenom de trainingen in de auto of de hondenkar en daar mogen ze bleren wat ze willen. Het komt ook wel eens voor dat ze een keer een nachtje in de auto moeten slapen, ook dan moeten ze de snaveltjes dicht houden, nooit geen problemen mee.
Hars opvoeding is aardig mislukt. Zodra ik op plaats van bestemming kom gaat de sirene bij allebij de honden af.
Helaas blaft Harley ook onder het rijden regelmatig. Met name als hij honden ziet meent hij zijn mond open te moeten trekken. En ja ik corrigeer hem continu hierop en hij stopt uiteindelijk en begint weer net zo vrolijk. Helaas weet hij ook dat ik toch niet meer kan doen dan zwijg roepen of nee.
Harley is buitenshuis zowiezo nogal luidruchtig aanwezig.
Daisy@ schreef:Hier mogen m'n honden ook gelukkig af en toe hond zijn. Wij praten toch ook in de auto, en wij schelden ook op mensen die ons in de weg rijden of niet door rijden
.
, die vergelijking gaat er bij mij dus niet in, maar enfin...
Hier mogen ze niet blaffen in de auto onder het rijden, een gesmoord blafje uit de keel krijgt al een boze *NEE*, maar goed ik ben dan ook een beul van een wief voor mijn honden . Op de vereniging zitten ze buitenom de trainingen in de auto of de hondenkar en daar mogen ze bleren wat ze willen. Het komt ook wel eens voor dat ze een keer een nachtje in de auto moeten slapen, ook dan moeten ze de snaveltjes dicht houden, nooit geen problemen mee.
Oké, is een beetje als geintje bedoeld. Ik pik ook geen ellenlange blafsessies.
Maar af en toe mogen ze zich even laten horen.
Vegas krijst alleen de laatste paar honderd meter voordat we gaan wandelen (in Schoorl bijvoorbeeld, of Leyduin). Zijn vriendinnetjes zitten dan ook in de auto en blèren lekker mee. Aan dat geblaf stoor ik me helemaal niet want het is pure opwinding van: 'we gaan, we gaan, we gaan' en als dat het laatste stuk in de auto is dan vind ik dat prima
Als een hond langs de auto loopt dan gromt Vegas weleens maar laat het daar dan ook bij. Zou hij in zo'n situatie beginnen met grommen/blaffen als de hond al lang weg is dan zou ik er wel tegen optreden want dat vind ik niet nodig.
Continu blaffen in de auto zou ik ook niet waarderen. Gelukkig gebeurt dat niet hier, maar anders zou ik er wat aan doen. Maar alleen "nee" roepen helpt niet. Dat is soms echt te simpel gedacht.
Nee hier wordt in de auto niet gegild, daar word ik knettergek van :N: al moet ik zeggen dat het niet meeviel dat Tomas af te leren.
Ik heb maandenlang van alles geprobeerd tot een plantenspuitje uitkomst bood.Een keer naar achteren spritsen, de tweede keer alleen het spuitje pakken en nooit meer gedaan
Het gekke is dat hij normaal geen hekel heeft aan de plantenspuit, als ik niet oppas lebbert hij het water op voordat het op de plant komt.
Bij andere mensen vind ik dat niet erg, als ik langs een stilstaande auto kom die zowat afgebroken wordt door de daarin aanwezige hond denk ik; heeft die hond nu verlatingsangst of is het gewoon territoriumdrift? En dan ben ik al weer voorbij
Pak-de-bal schreef:we zijn geen slaven van onze honden, hoor
Mag jij ondertussen je huis al uit van Bouke?
OT: Honden zouden bij mij in de auto (ik heb geen auto, maar toch) ook niet blaffen. Je zou maar op de snelweg zitten en het beestje slaat ineens aan. Je schrikt je te pleuris en parkeert tegen een vangrail. Mij niet gezien dus... .
Die van ons blaffen heel soms in de auto.
Een strenge "nee" helpt soms,niet altijd...
Vooral Wallonne,ik denk dat zij het bij haar vorige baas geleerd heeft,maar de laatste weken is het alleen nog een beetje brommen als ze een andere hond ziet. Daar kan ik prima mee leven.
In loving memory of Denzel, Stef en Dax. Groetjes Petra en de hondjes
Bram blaft heel soms (als hij een kat ziet wegschieten ofzo) in de auto. Wat veel erger is, is als krijst, echt niet normaal hoeveel geluid er uit zo'n hondje kan komen. Hij doet dat als we bijna bij een losloopgebied zijn en het laatste stuk voordat we bij de dagopvang aankomen. Ik heb het maar opgegeven om er wat aan te doen.
Mijn honden kunnen alleen door de achterdeur kijken en ja die blaffen ook weleens als er mensen achter de auto staan of iemand op een motor en van mij mogen ze.
Van continu geblaf zou ik gek worden dus dat mag ze niet maar af en toe een grom en een mopper is echt geen probleem
Ze is trouwens ook niet zo een blaffer maar als ze een keer te keer gaat dan is er meestal politie in de buurt
vind het alleen jammer dat ze nog niet naar die flitspalen blaft...
moet ik nog aan werken
En wat andere wel of niet goed vinden moeten ze zelf weten daar ga ik me niet mee bemoeien
Als de baas het goed vind is het toch oke
Persoonlijk heb ik echt een gloeiiiiende hekel aan aanhoudend geblaf. Een keer een blaf oke, maar achter elkaar... doet gewoon pijn aan mijn oren!
Dus van mijn hond wil ik het niet. Hij mag waarschuwen, maar dan 1 keer en geen hele riedel.
Mijn vorige hond moest ik dat echt leren. Biko blaft alleen als hij bij de schapen is, of als er een eend blijft zitten terwijl hij toch duidelijk aangeeft dat hij weg moet vliegen.
Bij onraad, voor de deur ofzo, gromt hij weleens en blaft een keer binnensmonds.
En wat andere mensen wel of niet goed vinden van hun hond, dat is aan hen.
Het irriteert me wel als ik bij mensen op bezoek ben en die hond zit er de hele tijd doorheen te blaffen en die mensen geven hem een varkensoor zodat hij even zijn mond houdt... maar ik heb opgegeven daar iets van te zeggen. Het is mijn huis niet en mijn hond niet...
Ze blaffen eigenlijk alleen als ze weten dat we naar de cursus gaan, dan is het piepen,en blaffen (het laatste stukje dan),en we draaien ons ook om en zeggen NEE maar helaas ze gaan door.
Soms slaan ze aan als er een hond langs loopt ,maar dat is zelden.
Als ik met de honden in de auto ben blaffen ze niet onder het rijden maar wel als ik aan het stoplicht sta en er komt een hond langs..
En als we naar het bos ofzo gaan beginne ze als we dichterbij komen te piepen..
Biko schreef:Het irriteert me wel als ik bij mensen op bezoek ben en die hond zit er de hele tijd doorheen te blaffen en die mensen geven hem een varkensoor zodat hij even zijn mond houdt...
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen. Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.