Een tijdje geleden is hier in de buurt ook een Chihuahua doodgebeten.
Ze zijn ook zo klein die beestjes, dat de minste hap volgens mij al fataal is.
Als ik een chihuahua zou hebben, kleine kans overigens

Moderator: moderatorteam
Absoluut mee eens.Zoek stok! schreef:Vertel eens wat dit er toe doet? Had de vrouw de bullterrier dan wel kunnen houden? Iemand moet niet gaan wandelen met een hond die ze niet kan houden.AnnSophie schreef:Ik geloof trouwens niet dat die bullterrier daar zomaar plots op gesprongen is. Er is toch altijd communicatie tussen honden, jammer dat de baasjes die niet gezien hebben![]()
Ik spreek overigens uit ervaring als ik zeg dat er wel degelijk honden aanvallen zonder dat er communicatie tussen de honden geweest is. Zo is Bram een aantal keer aangevallen terwijl hij met z'n rug naar de hond toestond te snuffen en de aanvallende hond van grote afstand aan kwam rennen en bovenop hem dook.
Kaya heeft dat ook wel, die is bij kleine honden veel een veel toleranter dan bij grotere honden.Marie-Josée schreef:En dan zaniken mensen nog over het feit dat sommigen hun kleine hondje optillen.....
Onze honden hebben trouwens een natuurlijke rem bij alle kleine honden.
Zelfs de meest kefferige chihuahua kan bij hun ongestoord alles doen, als datzelfde hondje echter hun eigen formaat had of nog groter dan zou het knokken worden.
Zo'n fanatiekelingetje kende ik ook in het dorp waar we voorheen woonden, helaas liep het beestje eigenlijk altijd los en zet onverschrokken hevig blaffend een woeste aanval in op alle andere honden. Baasje kon nooit iets anders zeggen dan: tja hij luistert niet, dan moet hij het maar zo leren.Roelfien schreef:Ik denk dat de chihuahua niet zozeer als prooi gezien wordt als wel als een nogal fanatiek hondje, net als de JR en daar reageren andere honden dan ook fanatiek op. Beiden staan bekend om hun felle gedrag, daar zijn chihuahua's zelfs voor gefokt, als waakhondje dat veel geluid maakt.
Dan heb je niet goed geluisterd. In de stilte die er soms tussen viel, hoorde je trillingen in haar zuchten. Ze klonk gelaten, verslagen.Mireillevdw schreef: Ik moet trouwens ook toegeven dat ik vind dat dat meisje op dat intervieuw erg koel klinkt.....
Die mevrouw vindt dat zelf vast heel vreselijk.iones schreef:Dan heb je niet goed geluisterd. In de stilte die er soms tussen viel, hoorde je trillingen in haar zuchten. Ze klonk gelaten, verslagen.Mireillevdw schreef: Ik moet trouwens ook toegeven dat ik vind dat dat meisje op dat intervieuw erg koel klinkt.....
Onvergeeflijk dat die vrouw die bullterrier heeft losgelaten i.p.v. zich schrap te zetten, ook al was het per ongeluk. Want er is nu wel iemand haar hond kwijt.
En als Chantal nu een meisje van 12 was geweest, waren er weer een paar slimmerikken die hadden gezegd "ja, je moet zo'n kind ook geen hond mee geven he", zoals dat meisje toen met die beagle. Je ziet het wel. Dat maakt geen verschil. JE zult altijd van die figuren hebben die rondlopen met een hond waar ze geen fluit over te vertellen hebben.
Ik vind onvergeeflijk ook een groot woord,in dit geval. Ik zou het me ook nooit kunnen vergeveniones schreef:Ze zal het best vreselijk vinden maar als ze allerter was geweest, had ze die hond niet per ongeluk losgelaten. Er is nu WEL een ander hondje dood bij gevolg. En dat is toch onvergeeflijk in mijn ogen. Ik had het mezelf ook niet kunnen vergeven als mij dat overkomen was.
Daar heb je helemaal gelijk iniones schreef:Door toedoen van anderen ja. Niet door je eigen toedoen!eefje_ates schreef:Maar je ziet wel,dat het zo gebeurd kan zijn met je minihondje
Waar lees jij dat ik geconcludeerd heb dat die vrouw het zichzelf vergeeft?LongFields schreef: En waaruit heb jij de conclusie getrokken dat die mevrouw het zichzelf wél vergeeft?
Ik erger me er behoorlijk aan als mensen met grote honden praten over kleine hondjes eigenaren die tuttig met hun honden omgaan. Ga zelf maar eens een week over straat met een formaatje cavia, dan piep je wel anders, denk ik daneefje_ates schreef:Daar heb je helemaal gelijk iniones schreef:Door toedoen van anderen ja. Niet door je eigen toedoen!eefje_ates schreef:Maar je ziet wel,dat het zo gebeurd kan zijn met je minihondjeMaar ik kan,als ik dit verhaal nu lees, wel beter in die 'bettullende' baasjes komen
Geef mij dan maar een 'enge' herder
Hoef ik tenminste niet bang te zijn dat ie platgetrapt,of hap,slik,weg is
Ik verwijt het die vrouw dat zij die hond heeft laten ontsnappen ja. Dat klopt. MAar dan nog kan ik niet weten of ze het zichzelf kan vergeven of niet, dus je moet me geen woorden in de mond leggen.LongFields schreef:Uit je verwijtende schrijfstijl.iones schreef:Waar lees jij dat ik geconcludeerd heb dat die vrouw het zichzelf vergeeft?LongFields schreef: En waaruit heb jij de conclusie getrokken dat die mevrouw het zichzelf wél vergeeft?
Die leg je jezelf in de mond door de manier waarop je het hebt opgeschreven hoor.iones schreef:Ik verwijt het die vrouw dat zij die hond heeft laten ontsnappen ja. Dat klopt. MAar dan nog kan ik niet weten of ze het zichzelf kan vergeven of niet, dus je moet me geen woorden in de mond leggen.LongFields schreef:Uit je verwijtende schrijfstijl.iones schreef:Waar lees jij dat ik geconcludeerd heb dat die vrouw het zichzelf vergeeft?LongFields schreef: En waaruit heb jij de conclusie getrokken dat die mevrouw het zichzelf wél vergeeft?
Nee hoor, ik heb nergens geschreven over wat die vrouw vindt of hoe zij het ervaren heeft. En in elke discussie zul je hebben dat mensen dingen die je opschrijft toch anders uitleggen waardoor onnodige reacties.LongFields schreef:
Die leg je jezelf in de mond door de manier waarop je het hebt opgeschreven hoor.
Als je het in 1x goed opschrijft zodat er geen misverstanden over kunnen ontstaan, scheelt dat weer (voor jou onnodige) reacties.