Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
hechten aan je hond
Moderator: moderatorteam
- eefje_ates
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herder en Duitse herder.
Nu ff een vraag voor mensen die een pup vanaf pup af aan hebben, en die daarna nog een herplaatser gehad hebben(met een slechte achtergrond), ik heb met mijn herplaatser een veel sterkerre band,als met de puppenkindjes die ik uit een nest had. Zal een hond daadwerkelijk 'beseffen' dat jij beter voor hem zorgt dan waar hij van af komt?(En dat je daardoor een betere/sterkerre band met hem krijgt/hebt)?

- iones
- Zeer actief
Mijn spaanse opvanger komt wel dankbaarder over ja. MAar ik heb ook ngo een ander hondje opgevangen, die heeft altijd in een schuur gezeten. Maar dat is een heel ander karakter.eefje_ates schreef:Nu ff een vraag voor mensen die een pup vanaf pup af aan hebben, en die daarna nog een herplaatser gehad hebben(met een slechte achtergrond), ik heb met mijn herplaatser een veel sterkerre band,als met de puppenkindjes die ik uit een nest had. Zal een hond daadwerkelijk 'beseffen' dat jij beter voor hem zorgt dan waar hij van af komt?(En dat je daardoor een betere/sterkerre band met hem krijgt/hebt)?
Qua intensiteit bij een band maakt het geen verschil denk ik. Het hangt meer af van karakter van een hond, en ook de keuze van een hond. VOor Polleke stond ik veruit op nr. 1. Voor Bobbes nu staat STefan op nr. 1. En dat heeft denk ik te maken naar welk karakter een hond toetrekt in een mens. Net als bij mensen onderling.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
-
- Zeer actief
Het heeft met allemaal echt wel een tijdje geduurd, zowel met Bantam die hier vanaf pup is als met de herplaatsmeiden.
Ik had zelfs niet direct een klik ofzo, ik vond ze natuurlijk wel lief en leuk maar geen bijzonder gevoel, dat kwam beetje bij beetje
Alleen bij Misty vond ik dat ik haar zelfs ongezien moest weghalen van waar ze zat maar ook dat zorgde niet direct voor iets speciaal tussen ons.
Ik heb aan allemaal heel erg moeten wennen, ondanks dat ik wel stapelgek met ze was. Met allemaal duurde het ong. een jaar voordat ik echt het gevoel had dat ik ze echt begreep.
Ik denk ook wel dat een band blijft groeien, hoe langer ze bij je zijn, hoe sterker hij word.
Ik had zelfs niet direct een klik ofzo, ik vond ze natuurlijk wel lief en leuk maar geen bijzonder gevoel, dat kwam beetje bij beetje
Alleen bij Misty vond ik dat ik haar zelfs ongezien moest weghalen van waar ze zat maar ook dat zorgde niet direct voor iets speciaal tussen ons.
Ik heb aan allemaal heel erg moeten wennen, ondanks dat ik wel stapelgek met ze was. Met allemaal duurde het ong. een jaar voordat ik echt het gevoel had dat ik ze echt begreep.
Ik denk ook wel dat een band blijft groeien, hoe langer ze bij je zijn, hoe sterker hij word.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
Denk het nieteefje_ates schreef:Nu ff een vraag voor mensen die een pup vanaf pup af aan hebben, en die daarna nog een herplaatser gehad hebben(met een slechte achtergrond), ik heb met mijn herplaatser een veel sterkerre band,als met de puppenkindjes die ik uit een nest had. Zal een hond daadwerkelijk 'beseffen' dat jij beter voor hem zorgt dan waar hij van af komt?(En dat je daardoor een betere/sterkerre band met hem krijgt/hebt)?

Maar nu hebben we wel een hele hechte band, het is zo'n vrolijke knul geworden, die voor ons echt goud waard is.
Osa hebben we als pup gekregen, ik was toen nog te jong om het echt te beseffen, of een echte band met haar te hebben, maar tjonge wat hebben we eigenlijk al veel met haar meegemaakt. Osa is gewoon hondstrouw, ik ken haar door en door, ze heeft een ontzettend bijzonder karaktertje ( ja dat zullen veel mensen van hun hond zeggen

gr Aimée
-
- Zeer actief
- Locatie: Steenbergen (N-B). Baasje van Xena, Scence en Attis
- Contacteer:
- Miss_Liz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Old English Bulldogs
- Aantal honden: 2
wij hebben Cratos sinds februari maar heeft wel ff een week of 2/3 geduurd voordat ik echt me kon hechten aan hem zou..Maar nu ben ik gewoon helemaal stapel op hem en zou dan ook niet zonder hem willen...En neem hem eigenlijk bijna overal mee naartoe..
Friendship isn't about who you have known the longest... It's about who came and never left your side.
-
- Zeer actief
- eefje_ates
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herder en Duitse herder.
-
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Ja hoor, alleen "anders", kan het niet zo goed onder woorden brengen maar Jeda voelt dus "anders" terwijl ik zielsveel van haar hou.Reini schreef:Ik had al vrij snel een hechte band met Vegas en die werd (wordt) alleen nog maar hechter. Ik vind onze band heel speciaal en vraag me weleens af of ik dat met een andere hond ook weer zo zou kunnen krijgen.
In lieve herinnering
Jeda x ehh.. leuk zwart mormeltje,
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky
voor altijd in ons hart
Jeda 14-12-2004 - 23-07-2010
Beau 08-11-2001 - 30-07-2011
&
Akira 16-08-2021
Jeda x ehh.. leuk zwart mormeltje,
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky
voor altijd in ons hart
Jeda 14-12-2004 - 23-07-2010
Beau 08-11-2001 - 30-07-2011
&
Akira 16-08-2021
- Maxiem
- Zeer actief
-
- Zeer actief
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bullmastiff, Boerboel, Rottweiler, Engelse mastiff
- iones
- Zeer actief
Ik kan ook niet geloven dat ik weer zo gruwelijk veel van een hond ga houden als van POlleke die nu overleden is. Eigenlijk praat ik over haar nog net zoveel als over mijn honden die in leven zijn.eefje_ates schreef:Ik vraag me dit dus ook afReini schreef:Ik had al vrij snel een hechte band met Vegas en die werd (wordt) alleen nog maar hechter. Ik vind onze band heel speciaal en vraag me weleens af of ik dat met een andere hond ook weer zo zou kunnen krijgen.
De tijd zal het uitwijzen.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
- Elsie
- Actief
Met Frits (kruising Beauceron) heeft het wel een tijdje geduurd voordat ik daar een band mee had. Hij is nu drie jaar bij me en we zijn nu wel maatjes. De reden dat het zolang geduurd heeft zit het waarschijnlijk ook in het feit dat hij z'n hele eerste levensjaar in een asiel heeft gezeten en erg onafhankelijk was. Hij was echt het type van: ik red me ook heel goed in m'n eentje. Nu na drie jaar hebben we wel degelijk een band, hij is een stuk aanhankelijker geworden.
Juultje (kruising JR/Teckel) kreeg ik 14 jaar geleden als pupje en dat zat meteen wel goed.
Elsie (ODH) was ik meteen helemaal verliefd op en zij is ook erg aanhankelijk.
Juultje (kruising JR/Teckel) kreeg ik 14 jaar geleden als pupje en dat zat meteen wel goed.
Elsie (ODH) was ik meteen helemaal verliefd op en zij is ook erg aanhankelijk.

"One happy family"Lestat de Lioncourt (Interview with the vampire)
- Abby
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chihuahua en Leonberger
- Aantal honden: 2
Ik was meteen dike vriendjes met Abby, ook vanwege de manier waarop zij reageert als ik ergens ben, waar zij ook net is, of andersom. Als mijn moeder bijvoorbeeld de kamer binnenkomt, is het even hoofd optillen, kwispelen, en in een enthousiaste bui, zelfs begroeten en even zingen.
Als ik binnenkom, vliegt ze van dr plek, stuift in mn armen, ik word overal belebberd, ze gaat zingen, springen (en we zijn zo blij), en sjeest daarna wat rondjes door de kamer.
Ook bij het weggaan reageert ze zo sterk op mij. Als ik de riemvast hou, en mn moeder loopt mee, maar gaat aan het einde van de straat de andere kant op, kijkt Abby zo van: Nah, waar gaat die nou heen? en daarna loopt ze weer met mij mee.
Als mij n moeder de riem vasthoudt, en ik loop de andere kant uit, begint ze te trekken aan de riem, piepen, janken, en dan moet ik niet omkijken, want anders ga ik zelf ook janken...
Ik heb Abby nu ruim een jaar, en ik moet zeggen dat zij meteen vanaf het begin "Mijn" hondje was. Kan ookgoed overweg met mn moeder, en inmiddels doet ze zelfs een plasje als mn vriend haar uitlaat (dat vertikte ze eerst, dan wachtte ze wel tot mn moeder of ik terug was), maar toch vooral op mij gericht. En gelukkig geen verlatingsangst ondanks dat enorme baasgerichte.
Mijn wijffie
Als ik binnenkom, vliegt ze van dr plek, stuift in mn armen, ik word overal belebberd, ze gaat zingen, springen (en we zijn zo blij), en sjeest daarna wat rondjes door de kamer.
Ook bij het weggaan reageert ze zo sterk op mij. Als ik de riemvast hou, en mn moeder loopt mee, maar gaat aan het einde van de straat de andere kant op, kijkt Abby zo van: Nah, waar gaat die nou heen? en daarna loopt ze weer met mij mee.
Als mij n moeder de riem vasthoudt, en ik loop de andere kant uit, begint ze te trekken aan de riem, piepen, janken, en dan moet ik niet omkijken, want anders ga ik zelf ook janken...

Ik heb Abby nu ruim een jaar, en ik moet zeggen dat zij meteen vanaf het begin "Mijn" hondje was. Kan ookgoed overweg met mn moeder, en inmiddels doet ze zelfs een plasje als mn vriend haar uitlaat (dat vertikte ze eerst, dan wachtte ze wel tot mn moeder of ik terug was), maar toch vooral op mij gericht. En gelukkig geen verlatingsangst ondanks dat enorme baasgerichte.
Mijn wijffie