Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
zwaar onderwerp.....
Moderator: moderatorteam
- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
- Aantal honden: 1
- WiLuna
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): cocker spaniel kruising
- Contacteer:
- Takkie_Teckel
- Zeer actief
Ik weet het eigenlijk nog niet, er zit hier op loopafstand een dierenbegraafplaats, maar ik zie mezelf dan ook niet echt naar zo'n grafje gaan denk ik.
Momenteel wonen we op een flat, dus begraven in tuin is geen optie.
Denk dat ik nu zou kiezen voor cremeren en dat ik haar as in een mooie pot thuis zou willen hebben staan.
En voor onze kater precies hetzelfde.
Momenteel wonen we op een flat, dus begraven in tuin is geen optie.
Denk dat ik nu zou kiezen voor cremeren en dat ik haar as in een mooie pot thuis zou willen hebben staan.
En voor onze kater precies hetzelfde.
Het huiveringwekkende Nina monster

- Miss_Liz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Old English Bulldogs
- Aantal honden: 2
- WiLuna
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): cocker spaniel kruising
- Contacteer:
- twinkeltje
- moderator
- Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan
Begraven in de tuin. We wonen hier nu 7 jaar en we hebben al een heel kerkhof. Drie honden, een varken en drie konijnen.
Goede vriend Harry is begrafenisondernemer, moet je eens kijken wat daar voor commercie speelt. Een kist van spaanplaat kost al gauw 3000 euro. Wilt u er een mooi sierlijstje op ? komt even 400 euro bij.
Mooi geplooid satijn erin? 1000 euro erbij.
En zo ga je in een kist die eruit ziet als een bonbondoos de grond in voor een hele hoop geld.
Maar ja, bij dood en geboorte durven mensen niet zuinig te zijn, dat voelt zo koud. Daarom kost een commode voor een babykamer ook drie keer zoveel als wanneer het verkocht wordt als kastje voor in de hal.
Goede vriend Harry is begrafenisondernemer, moet je eens kijken wat daar voor commercie speelt. Een kist van spaanplaat kost al gauw 3000 euro. Wilt u er een mooi sierlijstje op ? komt even 400 euro bij.
Mooi geplooid satijn erin? 1000 euro erbij.
En zo ga je in een kist die eruit ziet als een bonbondoos de grond in voor een hele hoop geld.
Maar ja, bij dood en geboorte durven mensen niet zuinig te zijn, dat voelt zo koud. Daarom kost een commode voor een babykamer ook drie keer zoveel als wanneer het verkocht wordt als kastje voor in de hal.
- Maria67
- Actief
Mando en Lisa, onze twee airedale's zijn bij de dierenarts gebleven. Mando had daar een spuitje gekregen en Lisa is thuis overleden maar hebben we weggebracht. We vonden ze te groot om in de tuin te begraven.
Sara en Pebbles zijn veel kleiner dus die zullen waarschijnlijk een plekje in onze tuin krijgen. Maar ik hoop dat dat nog heel lang duurt...
Sara en Pebbles zijn veel kleiner dus die zullen waarschijnlijk een plekje in onze tuin krijgen. Maar ik hoop dat dat nog heel lang duurt...

- Patrol
- Zeer actief
Mijn lieve meisje die vorig jaar november is overleden ligt begraven in de tuin, onder de fruitgaard, waar nog plek is voor andere hondjes die gaan. Het was haar favo plekje om te liggen en dan te snoepen van de peertjes die uit de bomen waren gevallen. Ik wilde het liefst dat ze in ons bosje begraven werd, maar vriendlief zag dat graaftechnisch niet zo zitten...
Er staat een mooie, oude aardewerken olijvenpot op het graf en ik kom er regelmatig langslopen.....ik vind het prettig dan ze hier bij ons ligt. Dodge zeikt overigens heel oneerbiedig graag even tegen de pot aan... ach in leven zeikte hij ook wel eens over haar kop heen....
Wat als we ooit gaan verhuizen? Tja nog maar even niet aan denken en ik denk dat we voorlopig ook niet gaan.

Er staat een mooie, oude aardewerken olijvenpot op het graf en ik kom er regelmatig langslopen.....ik vind het prettig dan ze hier bij ons ligt. Dodge zeikt overigens heel oneerbiedig graag even tegen de pot aan... ach in leven zeikte hij ook wel eens over haar kop heen....

Wat als we ooit gaan verhuizen? Tja nog maar even niet aan denken en ik denk dat we voorlopig ook niet gaan.

- Marie-Josée
- Erelid
- Mijn ras(sen): Havanezer
De dierenartsen brengen die volgens mij nog steeds zelf naar een verzamelpunt of misschien hebben ze daar nu een speciale bak voor.Ik heb zelf overleden honden in zakken moeten stoppen ( gaat lastig als de poten stijf zijn) en dan gingen ze naar het kadaverhuisje waar ze op een hoop werden gegooid en werden opgehaald.Neeltje schreef: Moet dit dan ook met cavia's e.d. of gooit de dierenarts die dan zelf in de kliko?
- Marie-Josée
- Erelid
- Mijn ras(sen): Havanezer
-
- Zeer actief
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): working kelpie
Patterdale Terrier
Engelse Springer Spaniel - Aantal honden: 4
- Contacteer:
Loony is snachts onverwachts bij de DA overleden, ik kreeg het nieuws pas te horen toen ik haar ging ophalen om mee naar huis te nemen. Die avond ervoor was ze opgeknapt en levendig en mocht haar de volgende ochtend ophelen.
Dit is gegarandeerd een grote schock en men DA kennende lachte ik het eerst weg als grap, tot ik haar zag liggen.
Dat was echt een moment dat ik door de knieen ging en wenste om wakker te worden. Het was dus geen droom.
Ik heb haar mee naar huis genomen en haar op de bank gelegd en elke hond de kans gegeven om haar te bekijken en afscheid te nemen.
Savonds trokken haar wonden vliegen aan en begon het al te ruiken.
Het crematorium gebeld en zij hebben contact gehad met de dierenambulance om haar op te halen en te brengen.
2 dagen later heb ik afscheid genomen in het crematorium, urne en ketting gekozen, alles betaald en een week later ben ik haar gaan oppikken.
Binnenkort wordt haar asse verwerkt in inkt en laat ik men liefste schat in men lichaam tatoeeren.
Dit is gegarandeerd een grote schock en men DA kennende lachte ik het eerst weg als grap, tot ik haar zag liggen.
Dat was echt een moment dat ik door de knieen ging en wenste om wakker te worden. Het was dus geen droom.
Ik heb haar mee naar huis genomen en haar op de bank gelegd en elke hond de kans gegeven om haar te bekijken en afscheid te nemen.
Savonds trokken haar wonden vliegen aan en begon het al te ruiken.
Het crematorium gebeld en zij hebben contact gehad met de dierenambulance om haar op te halen en te brengen.
2 dagen later heb ik afscheid genomen in het crematorium, urne en ketting gekozen, alles betaald en een week later ben ik haar gaan oppikken.
Binnenkort wordt haar asse verwerkt in inkt en laat ik men liefste schat in men lichaam tatoeeren.
Hier in Eindhoven e.o. haalt de dierenambulance alle dode dieren op bij de dierenartsen en deze zitten dan in blauwe (destructor) of witte (crematie/begrafenis) zakken. De dieren die weg kunnen worden meteen weg gebracht die voor crematie of begrafenis worden netjes opgemaakt en als er 'n mandje of zo bij zit in mandje gelegd en gaan dan de diepvries in totdat het crematorium ze komt ophalen.Marie-Josée schreef:De dierenartsen brengen die volgens mij nog steeds zelf naar een verzamelpunt of misschien hebben ze daar nu een speciale bak voor.Ik heb zelf overleden honden in zakken moeten stoppen ( gaat lastig als de poten stijf zijn) en dan gingen ze naar het kadaverhuisje waar ze op een hoop werden gegooid en werden opgehaald.Neeltje schreef: Moet dit dan ook met cavia's e.d. of gooit de dierenarts die dan zelf in de kliko?
Dit gebeurt trouwens ook met dieren die dood worden gevonden, die worden allemaal 2 weken in de vriezer bewaard voor het geval er nog 'n eigenaar wordt gevonden.
- Carma
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising labrador/bordercollie
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): working kelpie
Patterdale Terrier
Engelse Springer Spaniel - Aantal honden: 4
- Contacteer:
Nou de dierenambulance die loony kwam ophalen hadden haar gewoon in de vriezer geflikkerd. Ze kwam helamaal verplooid aan in het crematorium. Die man heeft haar een nacht ontdooid en haar helemaal nog gewassen en opgemaakt. Ze hing ook vol smurrie van andere dieren uit de vriezer.
Sindsdien wil ik niets meer met de dierenambulance te maken hebben en zal ik ze ook niet meer steunen
Sindsdien wil ik niets meer met de dierenambulance te maken hebben en zal ik ze ook niet meer steunen
-
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Het liefst wil ik ze thuis laten inslapen, individueel laten cremeren en zelf de as uitstrooien of begraven. Heb ik met de ene kat ook laten doen en dat voelt nog steeds goed, de andere is ingeslapen bij de DA, was ook plotseling, maar heb ik wel individueel laten cremeren en laten uitstrooien.
In lieve herinnering
Jeda x ehh.. leuk zwart mormeltje,
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky
voor altijd in ons hart
Jeda 14-12-2004 - 23-07-2010
Beau 08-11-2001 - 30-07-2011
&
Akira 16-08-2021
Jeda x ehh.. leuk zwart mormeltje,
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky
voor altijd in ons hart
Jeda 14-12-2004 - 23-07-2010
Beau 08-11-2001 - 30-07-2011
&
Akira 16-08-2021
Ik heb veel commentaar op de dierenambulance in Eindhoven, maar dat deden we toch altijd heel erg netjes. Zelfs als het dier ergens erg verwond was het zo te verbinden dat het niet opviel. En ze werden helemaal schoon geborsteld.loony schreef:Nou de dierenambulance die loony kwam ophalen hadden haar gewoon in de vriezer geflikkerd. Ze kwam helamaal verplooid aan in het crematorium. Die man heeft haar een nacht ontdooid en haar helemaal nog gewassen en opgemaakt. Ze hing ook vol smurrie van andere dieren uit de vriezer.
- Maylala
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kamikaze-terriërs
Mijn dieren worden netjes gecremeerd, en de as wil ik thuis hebben. Die zal ik dan waarschijnlijk ook deels verwerken in een tatoeage.
Wat ik met de rest zal doen weet ik niet, misschien dat ik Sjonnie uit zou strooien op een plaats waar hij het liefst was... Maar aan de andere kant is hij het liefst bij mij, en om hem uit te strooien vind ik ook weer een beetje eng.. Ik weet het nog niet. Maar die as-tattoo's staan wel al "vast".
Wat ik met de rest zal doen weet ik niet, misschien dat ik Sjonnie uit zou strooien op een plaats waar hij het liefst was... Maar aan de andere kant is hij het liefst bij mij, en om hem uit te strooien vind ik ook weer een beetje eng.. Ik weet het nog niet. Maar die as-tattoo's staan wel al "vast".
- lieke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
- Contacteer:
Ik laat mijn dieren thuis inslapen want die laatste gang naar de dierenarts wil ik ze altijd besparen. Maar daarna heb ik helemaal niets meer met ze, een leeg omhulsel, wat Nanna ook al zei.
Dus gewoon met de massacrematie mee. Ieder z'n meug, maar een urn op mijn schoorsteenmantel o.i.d. vind ik drie maal niks en een dood dier op een kerkhof bezoeken ook niet. Bij de dood van mijn eerste man heb ik al gekozen voor cremeren en uitstrooien, laat staan voor een dier (hoeveel ik ook van ze hou/heb gehouden). Dus zal ik het zeker niet anders doen.
Ik heb liever een mooie foto van mijn dierbare huisdieren zoals ze in leven waren dan een urntje met hun as :N: .
Dus gewoon met de massacrematie mee. Ieder z'n meug, maar een urn op mijn schoorsteenmantel o.i.d. vind ik drie maal niks en een dood dier op een kerkhof bezoeken ook niet. Bij de dood van mijn eerste man heb ik al gekozen voor cremeren en uitstrooien, laat staan voor een dier (hoeveel ik ook van ze hou/heb gehouden). Dus zal ik het zeker niet anders doen.
Ik heb liever een mooie foto van mijn dierbare huisdieren zoals ze in leven waren dan een urntje met hun as :N: .

-
- Vaste gebruiker
Ik heb Uhlan thuis laten inslapen. Ik vind dat het beste omdat de hond dan niet naar zo een koude en kille plek moet als de dierenarts. De dierenarts is het hier komen doen en daarna zijn de mensen van het crematorium hem hier komen halen. Nu staat hij in een urne op de kast. Misschien dat ik hem nog een keer ga uitstrooien maar dat weet ik nog niet, nu nog niet in elk geval want dat vind ik nog te snel.
Groetjes,
Katrien
Groetjes,
Katrien
- Ingrid48
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 3 Griekse meiden
- Aantal honden: 3
dood
Patrol schreef:Er staat een mooie, oude aardewerken olijvenpot op het graf en ik kom er regelmatig langslopen.....ik vind het prettig dan ze hier bij ons ligt. Dodge zeikt overigens heel oneerbiedig graag even tegen de pot aan... ach in leven zeikte hij ook wel eens over haar kop heen....![]()
Hihi, hier moest ik toch erg om lachen
Ik heb er nog niet echt over nagedacht wat met Pippy te doen als ze overlijdt, maar ik wil graag dat ze thuis inslaapt en dan cremeren en haar as hier bij de boerderij uitstrooien.
Mijn vorige paard en schaap zijn door de rendac opgehaald. Ze zijn wel op hun eigen plekje ingeslapen en daarna opgehaald.
doeg, Ingrid
- eefje_ates
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herder en Duitse herder.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
Onze vorige hond is na het inslapen bij de DA gebleven. Osa zal denk ik bij de DA worden ingeslapen als dat zo zou lopen, en gecremeert worden. Haar as zouden we dan uitstrooien over de zee ( Ook al mag dat geloof ik niet meer ) maar daar hoort Osa gewoon, haar plekkie, haar ding, haar zee.
Ben nog niet echt over nagedacht
gr Aimée
Ben nog niet echt over nagedacht

gr Aimée
-
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik wil ze thuis in laten slapen als dat mogelijk is en ze laten cremeren.
Tyson blijft in een urntje bij ons als het zover is, hij is echt mijn hond en wil graag bij mij in de buurt zijn, hij hoort bij mij dus hij blijft bij mij.
Samara gaat eerst ook in een urn maar haar wil ik dan uitstrooien op het strand.. de plek waar ze altijd heel erg gelukkig is, en waar ze ook hoort...vrij tussen water en zand... zonder angst en go with the flow..
Bowie.. pfff das nog zover weg daar wil ik eigenlijk nog niet overnadenken maar ok dan die blijft ook hier in een urn.
Bij Tyson en Samara heb ik al een hele tijd geleden dit besloten omdat hun beide niet gezond zijn en ik straks niet onverwacht voor een beslissing komt testaan.. Bowie is net 1 jaar dus dara heb ik nog niet overnagedacht eigenlijk.
Jacqueline
Tyson blijft in een urntje bij ons als het zover is, hij is echt mijn hond en wil graag bij mij in de buurt zijn, hij hoort bij mij dus hij blijft bij mij.
Samara gaat eerst ook in een urn maar haar wil ik dan uitstrooien op het strand.. de plek waar ze altijd heel erg gelukkig is, en waar ze ook hoort...vrij tussen water en zand... zonder angst en go with the flow..
Bowie.. pfff das nog zover weg daar wil ik eigenlijk nog niet overnadenken maar ok dan die blijft ook hier in een urn.
Bij Tyson en Samara heb ik al een hele tijd geleden dit besloten omdat hun beide niet gezond zijn en ik straks niet onverwacht voor een beslissing komt testaan.. Bowie is net 1 jaar dus dara heb ik nog niet overnagedacht eigenlijk.
Jacqueline
- Lucia
- Zeer actief
- Maxiem
- Zeer actief
- Domie
- Zeer actief
- Contacteer:
Thuis of anders bij de dierenarts in laten slapen. De as komt hier thuis bij de andere overleden dieren in de kamer te staan. Mijn grootste wens is dat wanneer ik kom te overlijden, de as van al mijn dieren wordt uitgestrooid in mijn graf.
Groetjes Domie en een lebberkus van Paco
Joepie 27-12-2002 - 03-08-2015
Joepie 27-12-2002 - 03-08-2015
-
- Zeer actief
Als het kan thuis inslapen en als het bij de DA zou zijn gaat de hond/kat terug mee naar huis.
Het liefst zou ik begraven in de tuin maar dat gaat hier niet lukken.
Waarschijnlijk zal het dus cremeren worden en de as zal als de tijd daar is waarschijnlijk wel worden uitgestrooid.
Verstandelijk ga ik met Nanna en Lieke mee, maar ik weet nu al dat het op die manier mij emotioneel gezien niet zal gaan lukken.
Ik wil ook een laatste eer bewijzen en het loslaten zal gewoon heel moeilijk worden.
Het liefst zou ik begraven in de tuin maar dat gaat hier niet lukken.
Waarschijnlijk zal het dus cremeren worden en de as zal als de tijd daar is waarschijnlijk wel worden uitgestrooid.
Verstandelijk ga ik met Nanna en Lieke mee, maar ik weet nu al dat het op die manier mij emotioneel gezien niet zal gaan lukken.
Ik wil ook een laatste eer bewijzen en het loslaten zal gewoon heel moeilijk worden.