Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

"Eigenschappen"

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Shibby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising slagroomsoesje
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Shibby »

Shibby: Sociaal, altijd vrolijk, enthousiast en hij wil alles voor je doen.
Minder vind ik het dat hij soms echt door kan drammen tot hij zijn zin heeft (balletje onder de kast uit bijvoorbeeld). Ook vind ik het jammer dat hij zich moeilijk herstelt van dingen waardoor ik soms maanden bezig ben om een negatieve ervaring weg te krijgen.

Leia is een hele makkelijke hond die ook eigenlijk altijd luistert. Ze wil ook het liefste de hele dag geknuffeld worden. :mrgreen:
Minder is dat als ze eten heeft je uit haar buurt moet blijven en als je haar op haar flikker geeft, snauwt ze net zo hard terug. Maar aangezien ze bijna nooit iets verkeerd doet, is dat niet zo'n probleem. :wink:
Afbeelding
Volg Loutjes avonturen op Instagram via @malou_the_profiterole
Rami
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Rami »

Billy in positeve zin: enorm trouw en en toegewijd, slim, leergierig en moedig. Is betrokken bij alles wat ik doe en meestal is hij goed geluimd. Verder is hij energiek en actief, altijd in voor een spelletje.
Minder positief: Bill is een eenmans ehm... eenvrouwshond. Dat maakt 'm overbeschermend en wat wantrouwend naar vreemden.

Silka: lief en zachtaardig. Wil alles wat ze doet heel graag goed doen en heeft een groot aanpassingsvermogen.
Ze maakt heel makkelijk contact met mensen. Ze weet zelfs mensen die niets met honden hebben voor zich te winnen.
Minder positief: ze is niet altijd even makkelijk met sexegenoten en ze heeft nogal een jachtpassie.
Afbeelding
#linda#
Actief

Ongelezen bericht door #linda# »

Angel is een grote schat; zachtaardig, braaf, vrolijk en grappig. In huis is ze rustig en blaft bijna nooit. Kan heerlijk in haar eigen wereldje met stokjes e.d. bezig zijn. Ze vindt het geweldig om oefeningetjes te doen en opdrachtjes uit te voeren.
Nadeel is dat Angel denkt dat ze bij de gemeente reinigingsdienst werkt en zo'n beetje alles in d'r bek stopt op straat wat ze tegen komt inclusief stront. Wat ze laat liggen wordt opgeveegd door haar oren :mrgreen:
Door haar nare achtergrond is ze snel bang en onzeker.
fabienne s
Zeer actief
Mijn ras(sen): flatcoated retriever

Ongelezen bericht door fabienne s »

ruby positief:heel lief en trouw naar mensen en kinderen,altijd willen werken voor de baas,vindt de hele wereld aan mensen geweldig,graag veel knuffen en je hoeft haar zelden tot nooit te corrigeren.
nadeel:snapperig naar andere honden maar puur uit onzekerheid maar de hondjes die ze wel mag daar bij gaat ze ook volledig uit haar dak :cheer: en als je ruby is moet corrigeren of een andere hond dan kruipt ze helemaal weg bij de minste stemverheffing,ze had van mij dus iets minder gevoelig mogen zijn.

shadow:daar weet ik echt geen negatieve eigenschap van te verzinnen.hij is altijd lief,ontzettend trouw,super sociaal naar alle mensen,puppen,reuen en teven.leert makkelijk en graag,wilt veel aandacht(soms kan dat een negatieve eigenschap van hem zijn)maar laat zich ook makkelijk weg sturen of gaat dan zelf liggen en is dan ook tevree(weer positief)echt een wereld hond dus.
Afbeelding

jemble 5 maanden
Daantjeln4
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rhodesian Ridgeback
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Daantjeln4 »

Goede eigenschappen

Kira
Lekkere knuffelkont, wil heel graag knuffelen. Vind alle mensen leuk ( na 1,5 jaar bij ons te wonen, daarvoor vond ze iedereen behalve onze naasten erg eng ). Wil meestal ( als ze niets ruikt, jachtinst. ) graag werken voor eten. Ik denk dat ze een prachtig karakter heeft, want als je zo;n rotleven hebt gehad en mensen niet vertrouwde, en dan nog zo goed eruit komen, dan ben je een pracht hond van binnen :wink:

Tease
Hele lieve zachtaardige hond, kan heel goed luisteren, in huis de perfecte hond :wink: Is graag bij me. Kruipt het liefste tegen je aan. Wil altijd met je mee iets gaan doen. Werkt graag voor je.

Slechte eigenschappen

Kira
Eten jatten, vaak uitvallen naar honden aan de lijn, ze vindt iedereen zo leuk dat ze ook altijd naar mensen toe wil, dus ook fietsers, houdt van vrachtwagens, ze zou er zo onder lopen. ( ?!?! van haar eerdere leven meegekregen? ) Luisterd in het bos naar haar jachtintstinct en niet naar het vrouwtje.

Tease
Wil alle honden begroeten als hij los loopt met als gevolg dat hij dus vaak naar alle honden toe rent. Als hij daar een reu ontmoet draait hij wel meteen om dus dat doet ie goed :wink:
Groetjes Danielle & High Five Tease en Ferro
In Loving Memory: Kira 14-10-1999 - 13-12-2010
Afbeelding
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

Osa:
Positief: Trouw, erg gevoelig voor stemmingen, vriendelijk
Negatief: Soms erg nerveus/zenuwachtig

Ben:
Positief: knuffelbeer, vrolijk, een echte clown
Negatief: Buiten niet te vertrouwen met kleine kinderen, Kleine hondjes, alles wat vliegt (en geluid maakt ) en andere dieren.

gr Aimée
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”