Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
jullie mening, hond 1 baas?
Moderator: moderatorteam
- Frenkie
- Zeer actief
- Contacteer:
- lieke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Bij ons luisteren ze naar ons alle drie (mij, man en zoon), maar als ik er niet bij ben, luisteren ze beter. Als ik er bij ben, merk ik vaak dat ze eerst naar mij kijken om te checken of ze wel moeten luisteren
.
Zo moet ik Gina 's avonds praktisch de deur uitduwen als mijn man ze gaat uitlaten, ze vindt het helemaal niks dat ik niet meega
.

Zo moet ik Gina 's avonds praktisch de deur uitduwen als mijn man ze gaat uitlaten, ze vindt het helemaal niks dat ik niet meega

- Ozzfest
- Zeer actief
Happy luistert net wat beter naar mij dan naar mn vriend.
Dat is ook niet zo gek,ik heb haar al sinds dat ze 7mnd was
Als hij haar bijv correctie geeft,gaat ze mopperend de mand in en met haar goddelijke ruggetje richting vriendlief liggen en een duidelijk zucht slaken
Doe ik hetzelfde voert ze alles braaf uit
Barros luistert ook beter naar mij dan mn vriend,ik heb meer overwicht op hem dan mn vriend en toon geen angst als hij wel eens waagt te knorren,mn vriend is gek op hem maar vind het raar dat zo een grote Rottweiler zo goed naar een vrouw luisterd
Vriend: "Nee Barros,niemeerdoenhoor lief sukkeltje van me,neeeeee"
Barros: ...
Dat is ook niet zo gek,ik heb haar al sinds dat ze 7mnd was

Als hij haar bijv correctie geeft,gaat ze mopperend de mand in en met haar goddelijke ruggetje richting vriendlief liggen en een duidelijk zucht slaken

Doe ik hetzelfde voert ze alles braaf uit

Barros luistert ook beter naar mij dan mn vriend,ik heb meer overwicht op hem dan mn vriend en toon geen angst als hij wel eens waagt te knorren,mn vriend is gek op hem maar vind het raar dat zo een grote Rottweiler zo goed naar een vrouw luisterd

Vriend: "Nee Barros,niemeerdoenhoor lief sukkeltje van me,neeeeee"

Barros: ...

- Zoie
- Zeer actief
Re: jullie mening, hond 1 baas?
hangt van de hond af, denk ik.WiLuna schreef:wat ik jullie mening, heeft een hond maar 1 echte baas?
Vaak kent degene die het meest met de hond heeft gedaan de hond beter, en zal alleen daardoor al beter op de hond kunnen inspelen.
De doggies van Tineke zullen haar ongetwijfeld meer als baas zien dan mij, bij spok wisselt het nog wel eens, en sien trekt denk ik toch nog steeds wat meer naar mij toe.
Toch kunnen we elkaars honden prima uitlaten, dus totaal eenkennig zijn ze geen van allen.

-
- Zeer actief
lieke schreef:Bij ons luisteren ze naar ons alle drie (mij, man en zoon), maar als ik er niet bij ben, luisteren ze beter. Als ik er bij ben, merk ik vaak dat ze eerst naar mij kijken om te checken of ze wel moeten luisteren.
Zo moet ik Gina 's avonds praktisch de deur uitduwen als mijn man ze gaat uitlaten, ze vindt het helemaal niks dat ik niet meega.
Ik zat te denken hoe ik dit het beste kon uitleggen maar zoals jij het omschrijft gaat het hier ook wel ongeveer

Maar dat komt ook wel vooral omdat ik gewoon het meest met ze 'bezig' ben.
Mijn vriend doet altijd de laatste ronde uitlaten, knuffelen en stoeien en de rest doe ik over het algemeen zo'n beetje.
En hij heeft nooit snoepjes mee, dat zal ook schelen

-
- Zeer actief
Tommy luisterd zon beetje naar iedereen die enthousiast doet tegenover hem en loopt ook gerust met andere mee
Nu hij iets ouder word, word dit wel minder. Als ik overigens zeg dat hij niet moet luisteren naar een bepaald commando van anderen, doet hij t ook niet en hij komt gelukkig ook braaf mee als ik hem roep:)
Thuis luisterd hij naar ons allebei even goed, of slecht (is maar hoe je het bekijkt

Thuis luisterd hij naar ons allebei even goed, of slecht (is maar hoe je het bekijkt

- gabrielle1984
- Vaste gebruiker
voor roxy is er maar 1 baas en dat ben ik
maar ik he der ook bijna geheel alleen opgevoed (mijn ex was internationaal vrachtwagen chauffeur)
, ik deed/doe de opvoeding, het uitlaten, eten geven en trainen.
de eerste paar weken was ze erg ziek en heb ik der geheel verzorgd, en dat heeft denk ik toch ook een grote band gebracht.
naar mij nieuwe vriend luisterd ze ook goed maar niet zo goed als naar mij, en als we samen gaan wandelen dan ziet ze hem toch minder staan
ook naar mijn ouders luisterd ze redelijk maar lang niet zo goed.

maar ik he der ook bijna geheel alleen opgevoed (mijn ex was internationaal vrachtwagen chauffeur)
, ik deed/doe de opvoeding, het uitlaten, eten geven en trainen.
de eerste paar weken was ze erg ziek en heb ik der geheel verzorgd, en dat heeft denk ik toch ook een grote band gebracht.
naar mij nieuwe vriend luisterd ze ook goed maar niet zo goed als naar mij, en als we samen gaan wandelen dan ziet ze hem toch minder staan
ook naar mijn ouders luisterd ze redelijk maar lang niet zo goed.
- Budkes
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
- Aantal honden: 6
Ze zien alledrie alleen mij als baas.
De Jack Russel gaat alleen onder zwaar protest met mijn man mee, verder met niemand.
De Duitser luistert behalve naar mij naar niemand binnen het gezin, maar is wel lief tegen iedereen. Hij luistert daar en tegen wel naar de buurvrouw, niet naar de buurman
.
De Mechelaar is door niemand behalve mij te benaderen. En dat is wel erg lastig. Mocht mij ooit plotseling wat overkomen, bv. een auto-ongeluk waardoor ik geen tijd heb om de Mechel naar het pension te brengen dan hebben ze hier een serieus probleem en dat vind ik geen prettig idee.
De Jack Russel gaat alleen onder zwaar protest met mijn man mee, verder met niemand.
De Duitser luistert behalve naar mij naar niemand binnen het gezin, maar is wel lief tegen iedereen. Hij luistert daar en tegen wel naar de buurvrouw, niet naar de buurman

De Mechelaar is door niemand behalve mij te benaderen. En dat is wel erg lastig. Mocht mij ooit plotseling wat overkomen, bv. een auto-ongeluk waardoor ik geen tijd heb om de Mechel naar het pension te brengen dan hebben ze hier een serieus probleem en dat vind ik geen prettig idee.
Gr. Aniek

-
- Actief
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
-
- geregistreerd lid
Robby is vooral 'mijn' hond, mijn dochter heeft het meer voor de poezen en denk dat hij dat ook wel genoeg aanvoelt. Ik kan alles van hem bekomen al heeft hij soms ook wel es momenten dat hij zijn pootjes eraan veegt ...
Met mijn dochter, da's andere koek.
Vervelende is als we allebei thuis zijn stelt Robby zich soms agressief op tegenover mijn dochter. Als ze bvb van de living naar de hall gaat dan durft hij haar wel es achterna zitten. Vreemde is, is zij alleen thuis met hem dan doet hij dat niet.
Dierenarts heeft wel al opgemerkt dat hij enorm hangt aan mij. Als we bvb allebei bij de da zijn en mijn dochter heeft Robby aan de lijn dan kijkt hij constant naar mij, verliest me geen moment uit het oog.

Vervelende is als we allebei thuis zijn stelt Robby zich soms agressief op tegenover mijn dochter. Als ze bvb van de living naar de hall gaat dan durft hij haar wel es achterna zitten. Vreemde is, is zij alleen thuis met hem dan doet hij dat niet.
Dierenarts heeft wel al opgemerkt dat hij enorm hangt aan mij. Als we bvb allebei bij de da zijn en mijn dochter heeft Robby aan de lijn dan kijkt hij constant naar mij, verliest me geen moment uit het oog.
- Jaap*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jachthonden
- Aantal honden: 1
Felix luistert naar ons allebei even goed, we doen ook allebei evenveel met hem en houden met opvoeding en training ook altijd goed in de gaten of we allebei wel op hetzelfde spoor en niveau zitten.
Naar anderen luistert hij echter totaal niet, en daar mag ik altijd graag inwendig om gniffelen
Naar anderen luistert hij echter totaal niet, en daar mag ik altijd graag inwendig om gniffelen

Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
- Cissy
- Zeer actief
- Contacteer:
Deejay luistert naar iedereen, hij gaat ook wel eens met mijn zus mee wandelen en er is ook een tijd geweest dat onze buren hem wel eens meenamen naar het bos ofzo omdat hun zoontje dat leuk vondt. Als ik er niet bij ben dan luistert hij gewoon naar die ander
hij vindt het allemaal prima.
Shirley luistert alleen naar mij die heeft falikant schijt aan de andere gezinsleden ,houdt zich gewoon oostindisch doof dan als John haar van de bank af wil hebben dan gromt ze naar hem bij mij gaat ze er gewoon af. Jerry luistert ook naar de andere gezinsleden maar trekt wel naar mij. s'ochtens gaat Deejay mee naar beneden met John maar Shirley en Jerry gaan pas als ik ook ga en echt niet eerder.
Er is bij ons geen afspraak ofzo wie de baas is ik vindt dat ze naar alle gezinsleden moeten luisteren maar ik ben natuurlijk wel degene die ze voert,verzorgt en uitlaat dus logischerwijs zien ze mij meer als baas.
Denk ook dat het rasgebonden is hoor.

Shirley luistert alleen naar mij die heeft falikant schijt aan de andere gezinsleden ,houdt zich gewoon oostindisch doof dan als John haar van de bank af wil hebben dan gromt ze naar hem bij mij gaat ze er gewoon af. Jerry luistert ook naar de andere gezinsleden maar trekt wel naar mij. s'ochtens gaat Deejay mee naar beneden met John maar Shirley en Jerry gaan pas als ik ook ga en echt niet eerder.
Er is bij ons geen afspraak ofzo wie de baas is ik vindt dat ze naar alle gezinsleden moeten luisteren maar ik ben natuurlijk wel degene die ze voert,verzorgt en uitlaat dus logischerwijs zien ze mij meer als baas.
Denk ook dat het rasgebonden is hoor.
-
- Actief
- Mijn ras(sen): Sofi de Spaanse Schone en de Maine Coon poezen Lola en Haley (RIP Borke de Stabijhoun)
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chihuahua's en Vlinderhondjes
- Aantal honden: 5
-
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Finn ook duitse herder, gehoorzaamd ook naar andere bekenden die een commando geven, zij het met een blik op mij als ik erbij ben.. lossen van blok of bal daar maakt hij bij die personen echt een spel van, lost dus meestal niet, tenzij die persoon echt overwicht heeft, maar dat commando moet dan echt van mij komen.. als ik er niet bij ben lost ie in zo'n geval wel normaal (meestal)Joyce schreef:Is het ook niet rasafhankelijk?
Molli, duitse herder, was echt mijn hond. Leon kon haar commando's geven en dan negeerde ze hem gewoon. Hij kreeg haar ook echt niet zover om een bal los te laten, terwijl 1 woord van mij genoeg was.
De andere honden vinden alles goed, of Leon of ik het nou zeg maakt ze niks uit.
Dus ja ik denk wel dat er baas boven baas is, maar de hond dient wel naar meerdere mensen te moeten luisteren vind ik