Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Heb jij de rassen in huis...
Moderator: moderatorteam
Absoluut!
Als kind had ik een nerveus kruisinkje herder/ duitse staander, heel lief, heel nerveus. Puppycursussen waren er nauwelijks. Als je hond in de goot poepte was hij goed opgevoed.
Onze buren hadden en golden retriever en wat was ik weg van die hond.
Vandaar mijn grote liefde. En dan wel de Golden zoals onze oude buurhond: laag gesteld, midden goud, krullerige vacht. Engels/Schotse lijn.
Als kind had ik een nerveus kruisinkje herder/ duitse staander, heel lief, heel nerveus. Puppycursussen waren er nauwelijks. Als je hond in de goot poepte was hij goed opgevoed.
Onze buren hadden en golden retriever en wat was ik weg van die hond.
Vandaar mijn grote liefde. En dan wel de Golden zoals onze oude buurhond: laag gesteld, midden goud, krullerige vacht. Engels/Schotse lijn.
- Hutsje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): moddercockers
- Aantal honden: 2
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Cane Corso
- Contacteer:
Hoewel ik ben opgegroeid met diverse Herders, heb ik altijd een zwak gehad voor Molossers. En ja, die heb ik nu. Wel 2
De Molosser, en dan met name de Cane Corso past helemaal bij mij en gelukkig ook bij mijn man
Dus hier is het virus inmiddels onuitroeibaar...Hier geldt met recht: Cane Corso, a love that lasts al lifetime!!

Cane Corso: a love that lasts a lifetime!!
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
ik heb 2 schatjes... laat m maar een keer komenmercedes2803 schreef:Dober zonder landhuis kan wel hoormalinois schreef:mercedes2803 schreef:Ik wilde altijd Doberman's
Maar ik wilde ook een groot landhuis met veel grond![]()
Aangezien ik die grond niet heb, heb ik ook geen Doberman'shmm... die dobers heb ik al wel alleen dat landhuis nog niet... die moet ik dan nog ff aanschaffen
![]()
![]()
maar ik zag mezelf niet op een flat of tussenwoninkje in nieuwbouwwijk met Doberman...
Maar dat was niet het belangrijkste..
Robin gaat echt poepen van ze![]()
Hij vindt Dobers NOG enger dan Kiefer en vraag Jes maar hoe hij reageert op Kiefer

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- Youp
- Zeer actief
Ja! Zeker weten!
Altijd was ik al gek van Duitse Doggen. Ik kende er niet 1 in het echt maar zag altijd foto's van de dog van mijn oom in de VS.
Toen ik de kans kreeg om van baan te wisselen zodat er een hond kon komen bedacht ik me geen moment. Ik ben nestjes gaan zoeken en een paar dagen later zijn we gaan kijken bij Youp. 8 weken later liep hij hier in huis. Toen Youp al na 3 maanden overleed stond vast dat er weer een dog kwam natuurlijk.
2,5 maand later is Diesel hier gekomen.
Het is ook echt helemaal zoals ik me had voorgesteld (met youp natuurlijk niet). Ondanks de nadelen (kwijl vnl.) zal hier altijd een dog rondlopen denk ik.
Altijd was ik al gek van Duitse Doggen. Ik kende er niet 1 in het echt maar zag altijd foto's van de dog van mijn oom in de VS.
Toen ik de kans kreeg om van baan te wisselen zodat er een hond kon komen bedacht ik me geen moment. Ik ben nestjes gaan zoeken en een paar dagen later zijn we gaan kijken bij Youp. 8 weken later liep hij hier in huis. Toen Youp al na 3 maanden overleed stond vast dat er weer een dog kwam natuurlijk.
2,5 maand later is Diesel hier gekomen.
Het is ook echt helemaal zoals ik me had voorgesteld (met youp natuurlijk niet). Ondanks de nadelen (kwijl vnl.) zal hier altijd een dog rondlopen denk ik.
Groetjes Kim en een poot van Diesel en Zahra

- tura
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Rottweiler
- Contacteer:
- Qal
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dogo & Welsh
-
- Zeer actief
Ja en nee.
De Schotse Collie was wel een van mijn 'droomhonden' en die is er nu ook.
De Shih Tzu had ik nooit gedacht, ik had altijd wel een voorkeur voor grotere honden, niet van die harige kleintjes. Maar Franklin heeft niet zoveel met grote honden dus heb ik een naar een klein ras gezocht wat wel bij ons zou passen.
En de Collie is er later toch gekomen
De Schotse Collie was wel een van mijn 'droomhonden' en die is er nu ook.
De Shih Tzu had ik nooit gedacht, ik had altijd wel een voorkeur voor grotere honden, niet van die harige kleintjes. Maar Franklin heeft niet zoveel met grote honden dus heb ik een naar een klein ras gezocht wat wel bij ons zou passen.
En de Collie is er later toch gekomen

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): norwich terriër en griekse zwerver en een Spaanse zwerver
nee ik heb totaal niet de rassen die ik wilde,ik ben nl helemaal wild van de rottweiler en flatcoated retriever maar die kan ik niet hebben in het huis waar ik woon....dus zijn het 2kleine hondjes geworden.
Wat karakter betreft misschien nog wel groter dan de rassen die ik echt wilde maar goed,wat niet is kan nog komen!
Wat karakter betreft misschien nog wel groter dan de rassen die ik echt wilde maar goed,wat niet is kan nog komen!
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bearded collie
- Aantal honden: 1
- Miss_Liz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Old English Bulldogs
uhm niet echt..
Vanaf kinds af aan wou ik een Deense/Duitse Dog en Greyhound..
Totdat ik een relatie kreeg en zijn grote liefde was de mechelse herder en ja na veel zoeken op internet en mensen te hebben bezocht met een mechelaar ging mijn liefde daarvoor ook groeien.. maar als ik de kans krijg komt er zeker weten 1 van mijn favorietjes
Vanaf kinds af aan wou ik een Deense/Duitse Dog en Greyhound..
Totdat ik een relatie kreeg en zijn grote liefde was de mechelse herder en ja na veel zoeken op internet en mensen te hebben bezocht met een mechelaar ging mijn liefde daarvoor ook groeien.. maar als ik de kans krijg komt er zeker weten 1 van mijn favorietjes
Friendship isn't about who you have known the longest... It's about who came and never left your side.
-
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
- Contacteer:
- Hutsje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): moddercockers
ja, en kiefer is een asbak zekermalinois schreef:ik heb 2 schatjes... laat m maar een keer komenmercedes2803 schreef:Dober zonder landhuis kan wel hoormalinois schreef:mercedes2803 schreef:Ik wilde altijd Doberman's
Maar ik wilde ook een groot landhuis met veel grond![]()
Aangezien ik die grond niet heb, heb ik ook geen Doberman'shmm... die dobers heb ik al wel alleen dat landhuis nog niet... die moet ik dan nog ff aanschaffen
![]()
![]()
maar ik zag mezelf niet op een flat of tussenwoninkje in nieuwbouwwijk met Doberman...
Hij vindt Dobers NOG enger dan Kiefer en vraag Jes maar hoe hij reageert op Kiefer

- Eline*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
- Contacteer:
Ik was altijd gek van de RR. Prachthond!!
Mijn hele visie op honden is erg veranderd door mijn bezoeken aan Spanje en Kimba, het asiel daar.
Ik geloof niet dat ik nog zou kiezen voor een rashond of rassen, hoe leuk ik ze ook vind, simpelweg omdat ik me ook verbonden voel met de honden in Kimba, waar geweldige honden tussen zitten die kansloos zijn in het vinden van een nieuw huis.
Ik zal dus ook in de toekomst gaan voor een buitenlands hondje.

Ik geloof niet dat ik nog zou kiezen voor een rashond of rassen, hoe leuk ik ze ook vind, simpelweg omdat ik me ook verbonden voel met de honden in Kimba, waar geweldige honden tussen zitten die kansloos zijn in het vinden van een nieuw huis.
Ik zal dus ook in de toekomst gaan voor een buitenlands hondje.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...

Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...

Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
- lieke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
- Contacteer:
Ik ben opgegroeid met duitse herders en die vond ik helemaal te gek. Maar toen ik zelf een hond wilde hebben, ben ik gaan kijken bij een beruchte broodfokker in het oosten van het land (niet schieten: het was 1985 en ik wist niks van broodfokkers af).
Heb tussen de 20 rassen of zo, 3 kleine teddybeertjes gezien en werd er op slag verliefd op.
Heb nog even gevraagd wat voor ras het was
, betaald en met één van die beertjes naar huis gegaan.
Al snel bleek dat de 'lassiehond' het meest perfecte ras voor mij te zijn. Qua karakter helemaal geweldig: lief, zachtaardig, gehoorzaam, tolerant t.o.v. andere dieren en kinderen en qua uiterlijk beeldschoon.
Mijn man, ook opgegroeid met duitse herders, wil er altijd nog graag één hebben. Is prima, maar dan wel met mijn collies erbij. En laat-ie nou vijf honden teveel vinden
.
Heb tussen de 20 rassen of zo, 3 kleine teddybeertjes gezien en werd er op slag verliefd op.
Heb nog even gevraagd wat voor ras het was

Al snel bleek dat de 'lassiehond' het meest perfecte ras voor mij te zijn. Qua karakter helemaal geweldig: lief, zachtaardig, gehoorzaam, tolerant t.o.v. andere dieren en kinderen en qua uiterlijk beeldschoon.
Mijn man, ook opgegroeid met duitse herders, wil er altijd nog graag één hebben. Is prima, maar dan wel met mijn collies erbij. En laat-ie nou vijf honden teveel vinden

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bullmastiff, Boerboel, Rottweiler, Engelse mastiff
van mollossers ben ik altijd al weg geweest maar toen ik met husky in aanraking kwam en ook een tijd in een kennel heb gewerkt was ik straalverliefd maar dit ras past gewoonweg op dit moment niet bij mij.
toen ik mijn vriend leerde kennen had hij een mastino van een jaar en we waren gelijk vriendjes voor het leven helaas is ze maar 6 geworden en toen gingen we op zoek naar een andere hond. ik ben ook helemaal weg van de sint bernard en ik aangezien ik mocht kiezen en ik uiteindelijk niet kon kiezen tussen de sint bernard en de bullmastiff heeft mijn vriend de knoop doorgehakt en is het de bm geworden.
toen ik mijn vriend leerde kennen had hij een mastino van een jaar en we waren gelijk vriendjes voor het leven helaas is ze maar 6 geworden en toen gingen we op zoek naar een andere hond. ik ben ook helemaal weg van de sint bernard en ik aangezien ik mocht kiezen en ik uiteindelijk niet kon kiezen tussen de sint bernard en de bullmastiff heeft mijn vriend de knoop doorgehakt en is het de bm geworden.
- MC65
- Zeer actief
-
- Zeer actief
Vroeger vond ik altijd de wat grotere langharige jachthonden prachtig. Gordon Setters, Ierse Setters etc. En mooi zijn ze nog steeds hoor... maar het zal toch niet snel gebeuren, of ik moet ooit een keer tegen een herplaatser aanlopen die bij ons past en dat alles terwijl ik niet al lang mijn zinnen op een of andere vage Spaanse kruising heb gezet...
Verder vind ik het grote spul helemaal te gek maar daarvoor moeten we dan toch eigenlijk wel anders wonen vind ik. En verhuizen wil ik ook weer niet, dus we gaan voor één maatje kleiner.

Verder vind ik het grote spul helemaal te gek maar daarvoor moeten we dan toch eigenlijk wel anders wonen vind ik. En verhuizen wil ik ook weer niet, dus we gaan voor één maatje kleiner.
Groetjes, Marielle, Sirena, Diaz, Rios en Boeli!

Voor altijd in onze herinnering... Vigo (+02-11-2012); Esperanza (+19-06-2012); Ferro (+04-08-10); Grandi (+15-01-09); Moya (+01-02-08 ); Berta (+27-11-06); Ymke (+04-07-06); Nora (+02-12-05)
Voor altijd in onze herinnering... Vigo (+02-11-2012); Esperanza (+19-06-2012); Ferro (+04-08-10); Grandi (+15-01-09); Moya (+01-02-08 ); Berta (+27-11-06); Ymke (+04-07-06); Nora (+02-12-05)
-
- Zeer actief
Ik was altijd helemaal gek op de Ierse wolfshond. Maar toen ik aan m'n eerste hond begon, heb ik niet gepeinsd over een keuze voor een Ier, dat kon ik met geen mogelijkheid huisvesten noch betalen. Het werd meneer Max, asielventje van onbekende komaf, met geen enkele overeenkomst met de Ier (ok, het is ook een hond.....)
Nu hebben we er 2 herders bij en vermoed ik dat als er in de toekomst honden bij zouden komen (als er andere over de regenboogbrug zouden zijn gegaan), het weer herders zouden zijn, en/of een herplaatser waar het gewoon mee klikt, wat het dan ook is.
Nu hebben we er 2 herders bij en vermoed ik dat als er in de toekomst honden bij zouden komen (als er andere over de regenboogbrug zouden zijn gegaan), het weer herders zouden zijn, en/of een herplaatser waar het gewoon mee klikt, wat het dan ook is.
- Frenkie
- Zeer actief
- Contacteer:
Valt wel mee hoor een hovawartTamara en Bowie schreef: Tót het moment kwam dat er toch echt een hond zou komen en ik meteen heb aangegeven dat er een Hovawart moest komen.
Meer en meer erover gelezen en omdat het in mijn ogen niet 1 van de makkelijkste rassen is (als eerste hond) uiteindelijk toch besloten om het niet te doen. Ik durfde niet![]()

Groetjes Martine, Timo, Wieke en Frenkie

- Living XL
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mastiff!
- Contacteer:
Vanaf jongs af aan (jaar of 12), heb ik grote/robuuste honden altijd leuk gevonden.
Ik vond de Am. Staff dus ook helemaal geweldig.
Dat kwam met name omdat er toen ik nog thuis bij mijn ouders woonde,
bij ons in de wijk een fokker van Am. Staffs woonde.
Ik zag hem dus altijd in de weer met z'n honden en had dus voor mezelf besloten
dat ik ook zo'n hond wilde, zodra dat kon.
Ze zijn gewoon zo ontzettend veelzijdig.
Sportief, leergierig, behoorlijke will-to-please, maar ook heerlijk knuffelaars.
Toen ik dus een ruim jaartje samenwoonde en we de ruimte en de tijd voor een hond hadden,
kwam de eerste Staff.
Het virus had al goed toegeslagen, want al snel volgde de 2e Staff.
Na het overlijden van onze 1e Staff, viel Murphy zo danig in een gat,
dat we voor hem op zoek "moesten" naar een ander maatje.
Dat werd dus onze opnieuw 2e Staff.
Na een aantal jaar, wilde ik toch graag een molosser en zo is de zoektocht
naar de voor ons juiste molosser begonnen.
Na een tijdje ons goed te hebben georiënteerd op verschillende molosser,
merkte we dat zowel qua uiterlijk als qua karakter de Mastiff het beste bij ons paste.
Zodoende kwam de 1e Mastiff.
De liefde voor de Mastiff is zodanig gegroeid, dat we serieuze plannen hebben.
Voor ons geldt echt: EENS EEN MASTIFF, ALTIJD EEN MASTIFF!
Hoelang het dus nog bij 1 Mastiff blijft, is de vraag....
Ik vond de Am. Staff dus ook helemaal geweldig.
Dat kwam met name omdat er toen ik nog thuis bij mijn ouders woonde,
bij ons in de wijk een fokker van Am. Staffs woonde.
Ik zag hem dus altijd in de weer met z'n honden en had dus voor mezelf besloten
dat ik ook zo'n hond wilde, zodra dat kon.
Ze zijn gewoon zo ontzettend veelzijdig.
Sportief, leergierig, behoorlijke will-to-please, maar ook heerlijk knuffelaars.
Toen ik dus een ruim jaartje samenwoonde en we de ruimte en de tijd voor een hond hadden,
kwam de eerste Staff.
Het virus had al goed toegeslagen, want al snel volgde de 2e Staff.
Na het overlijden van onze 1e Staff, viel Murphy zo danig in een gat,
dat we voor hem op zoek "moesten" naar een ander maatje.
Dat werd dus onze opnieuw 2e Staff.
Na een aantal jaar, wilde ik toch graag een molosser en zo is de zoektocht
naar de voor ons juiste molosser begonnen.
Na een tijdje ons goed te hebben georiënteerd op verschillende molosser,
merkte we dat zowel qua uiterlijk als qua karakter de Mastiff het beste bij ons paste.
Zodoende kwam de 1e Mastiff.
De liefde voor de Mastiff is zodanig gegroeid, dat we serieuze plannen hebben.
Voor ons geldt echt: EENS EEN MASTIFF, ALTIJD EEN MASTIFF!
Hoelang het dus nog bij 1 Mastiff blijft, is de vraag....
Groetjes
Sandra
en een high 5 van Amiga, Perro & Meissie

In loving memory Bink 08-05-1999 / 25-11-2011
In loving memory Murphy 16-03-1998 / 29-04-2013
Sandra
en een high 5 van Amiga, Perro & Meissie

In loving memory Bink 08-05-1999 / 25-11-2011
In loving memory Murphy 16-03-1998 / 29-04-2013
-
- Zeer actief
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Contacteer:
ehm... hoe bedoel je dit?Hutsje schreef:ja, en kiefer is een asbak zekermalinois schreef:ik heb 2 schatjes... laat m maar een keer komenmercedes2803 schreef:Dober zonder landhuis kan wel hoormalinois schreef:hmm... die dobers heb ik al wel alleen dat landhuis nog niet... die moet ik dan nog ff aanschaffen
![]()
![]()

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): flatcoated retriever
was vroeger(ook nog maar 24
)gek op malteser.hebben we ook gehad maar na de komst van de eerste flatcoated zal er hier altijd een flat lopen,lekker sociaal,actief,soms erg druk maar op z'n tijd ook heerlijk relaxed. misschien ooit nog een ander ras ernaast maar zoals het er nu naar uitziet word de volgende weer een flat.

jemble 5 maanden
- schelsey
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bernerteefjes Nisha en Mila
Heb altijd gek geweest op terveurse herders en mijn 1 ste 2 honden waren dus terveruse herders, schelsey eigenlijk ook, alleen dat haar haren wat korter was
Wilde nooit een husky of poolhondachtige en heb nu Kenji, een kruising malamute en raar genoeg interesseert geen enkel ras me meer nu ik hem heb, zelfs de Terveurse herders niet meer en hij is nochtans de moeilijkse hond geweest om op te voeden maar zo veel vrolijker specialer dan alle honden die ik heb gehad
Wilde nooit een husky of poolhondachtige en heb nu Kenji, een kruising malamute en raar genoeg interesseert geen enkel ras me meer nu ik hem heb, zelfs de Terveurse herders niet meer en hij is nochtans de moeilijkse hond geweest om op te voeden maar zo veel vrolijker specialer dan alle honden die ik heb gehad