Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Van pup naar volwassen

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

pammetje
Zeer actief

Ongelezen bericht door pammetje »

alles waar bob tot uit is gegroeit vind ik geweldig
had alleen maar kunnen hopen dat ie zo werd
omdat toen ik hem kocht hij in zo'n slechte toestand was
zowel geestelijk als lichamelijk
Afbeelding
ik geniet van het leven
ik geniet van de zon
ik doe de deur open
en pleur van het balkon
Myr

Ongelezen bericht door Myr »

Noddy was ons eerste pupje, ons eerste hondje ook. Daarna kwamen de herplaatsers. Daarna weer een pup en sinds vandaag de derde senior herplaatser.
Noddy is meer geworden dan ik verwachtte. Van een drukke, best nerveuze pup is hij uitgegroeid tot een stabiele, trouwe, rustige vriend met wie ik van alles kan doen. Zo gemakkelijk naar iedereen toe,zo gehoorzaam, we hebben echt bijzonder met hem gebofd en als hij niet zo ontwikkeld was hadden we nooit een roedel van 5 reuen aangedurfd.
De oudere heren zijn gemakkelijk (dat bleek vandaag wel weer toen er een nieuw hondje bij kwam) maar hebben, vanuit hun voorgaandeleven, een gebruiksaanwijzing. Onze pup nu is ook weer zo'n gemakkelijk hondje. Leert snel en veel van de anderen, is heerlijk ontstuimig en druk maar kan ook zelf spelen met een bal of een flos, is zelfverzekerd en kan al veel verschillende omstandigheden goed aan.
Alle honden voldoen meer aan mijn verwachtingen dan ik had gedacht, zowel de honden die als pup bewust zijn uitgekozen qua achtergrond en stanmboom, als de ouwe herplaatsers.
Het zijn gewoon kanjers, geen een uitgezonderd!
Sylvia 1980
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Sylvia 1980 »

Yaro en Luca zijn nestbroer en zus. Yaro hebben we uitgekozen tussen 6 reutjes, nou ja we, San had meteen een heel sterk gevoel bij hem. Hij was niet haantje de voorste, als een andere pup iets van hem afpakte zocht hij gewoon iets anders. Hij si echt geworden wat we verwacht hadden. Hij is erg knuffelig en lief in de omgang. Luisterd goed. Wel laat hijde kaas niet van het brood eten zoekt zelf geen gevecht op maar staat wel zijn mannetje.
Voor het teefje hadden we laatste keus dus werd het Luca, in het nest was Luca een beetje een piepdoos, verder niet dominant. Vanaf het moment dat ze hier binnen is gekomen heeft ze eigenlijk nooit meer gepiept, ze is echt mijn meisje nog steeds niet dominant en super eerlijk tegen mens en dier. Luca gaat een gevecht uit de weg.
Fahim is tot nog toe ook helemaal wat we gehoopt hadden, hij si nu 14 maanden en een grote lieve knuffelbeer. Hij bemoeit zich niet met andere honden is alleen met Yaro en Luca bezig of met ons. Hij is niet dominant. Wel is hij een stuk drukker als Yaro en Luca waren, hij wil altijd spelen. Ook is hij erg fijn om gehoorzaamheid mee te doen, hij vindt het heerlijk om met de baasjes iets samen te doen.
Kortom al onze honden zijn geworden hoe we gehoopt hadden en ook als roedel zijn we super tevreden.
Afbeelding
Groetjes Sylvia
Poot Yaro, Luca en Fahim
A ridgeback isn't just another dog it's a lifestile
Gaia
Zeer actief
Mijn ras(sen): xPuli
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Gaia »

Nee, het karakter van mijn hond is totaal niet zoals ik die in gedachten had. Dit was de pittigste teef uit het nest, had zichzelf al met 6 weken onafhankelijk verklaard. Onverschrokken en op die leeftijd uitermate moedig. Als mams en alle broertjes en zusjes naar binnen gingen bleef zij gewoon buiten zitten verder spelen met iets.

Ergens bij ons thuis is dat finaal omgeslagen, waarschijnlijk een combi van ziekte met een gebeurtenis. Aan het einde van het verhaal is dit een heel erg zachte hond geworden die vrij snel bang is.
Afbeelding
Hanneke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bearded Collie
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Hanneke »

Joep was in het nest een beetje teruggetrokken. Zeker niet de actiefste en al helemaal geen haantje. We hebben hem toen hij net bij ons was behoorlijk gestimuleerd om met alles en iedereen kennis te maken en dat is redelijk geslaagd. Via een tamelijk explosieve puberteit waarin hij meer belangstelling had voor de dames en lekker spelen dan voor de gehoorzaamheid, is hij nu een goed gehoorzamende hond die nog steeds wat terughoudend is ten opzichte van vreemden. Voor een Beardie dan hè, wel heel anders dan een Sheltie of een Kooiker, bijvoorbeeld. En hij is echt super-energiek, dat hadden we in ieder geval niet verwacht op basis van zijn gedrag in het nest. Hij voldoet in ieder geval in hoge mate aan de verwachtingen die we op basis van de rasomschrijving hadden.

Tjeu was in het nest een dikke knuffelbeer en een middenmoter. Niet haantje de voorste, daar had hij een zusje voor. Hij is nog steeds een enorme knuffelkont, gek op alles en iedereen. Hij luisterde als pup bijzonder goed en dat is tegenwoordig stukken minder. En hij is lichtjes macho geworden ten opzichte van andere reuen. Dus het knuffelige en lieve, ja, dat is volgens de verwachting, het macho-gedoe niet. Wat absoluut niet volgens de verwachting is: we wilden een hond waarmee we aardig zouden kunnen scoren op shows. Dat is-ie dus niet. Hij is prachtig maar zijn gebit deugt niet. Overigens zitten we daar verder totaal niet mee maar het was dus niet wat we hadden verwacht.
Groetjes,
Hanneke.

When you are over the hill, you pick up speed.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”