Ze vallen niet onder de RAD, dus fokken zonder aan de eisen te voldoen kan iedereen helaas.jelle schreef:Dat betekent dus dat er alleen stambomen worden afgegeven als aan de regels zoals in dat stukje omschreven zijn is voldaan. Echter, het is niet verboden om daarbuiten gewoon maar stamboomloze Rottweilers te fokken.
Helaas.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
rottweiler pup
Moderator: moderatorteam
- Chezzies
- Zeer actief
- Contacteer:

- Chezzies
- Zeer actief
- Contacteer:
Nou precies.tura schreef:Dat is lekker, nu moet de Rottweilerwereld met stamboom voorkomen dat de Rottweilers zonder stambomen niet met inbeslagname worden bedreigd...wat dacht je van niet meer zonder stamboom kopen en zonder stamboom fokken, dat helpt al een heel eindm-aan schreef:Oke, maar als de rottweiler onverhoopt tóch weer op de lijst komt (omdat de Rottweiler wereld er niet in slaagt het imago omhoog te schroeven) komt dat weer wèl in the picture. Ik loop gigantisch op de feiten vooruit hoor, maar daar gaat mijn vraag dus ook over. Wat wordt er in rottweiler wereld gedaan om ervoor te zorgen dat hun ras niet op de lijst komt?
Goh, en dat allemaal als niet-rottweiler eigenaar.... Ben ik vervelend?![]()
Maan![]()
250 pups met stamboom per jaar gefokt tegenover 4000 pups zonder stamboom per jaar gefokt, wie helpt wie nu naar de klote

- m-aan
- Actief
- Contacteer:
@Suzanne
De vriendin is een gewone vriendin en woont vlakbij.
Zelf heb ik een man, 3 kids en 4 honden, maar geen rottweiler
Zo, ik heb even de draad weer voor je opgeraapt
@Tura
Jouw reactie kan ik heel goed begrijpen, want tijdens het typen van mijn tekst had ik dat zelf ook al een beetje. Zo bedoelde ik het echter helemaal niet! Ik bedoelde het gewoon algemeen en puur uit interesse. Het zou inderdaad nogal debiel zijn als fokkers van rashonden, die al zat moeite doen om een ras in ere te houden, hiermee opgezadeld worden. Ik vraag mij enkel en alleen af hoe je nou in godsnaam een "slechte" reputatie weer omhoog krikt. En in dit geval is dat toevallig de rottweiler, terwijl ik mij ook realiseer dat herders in het algemeen ook snel een bad name krijgen, maar die hebben geen nominatie gekregen.
Maan
De vriendin is een gewone vriendin en woont vlakbij.
Zelf heb ik een man, 3 kids en 4 honden, maar geen rottweiler

Zo, ik heb even de draad weer voor je opgeraapt

@Tura
Jouw reactie kan ik heel goed begrijpen, want tijdens het typen van mijn tekst had ik dat zelf ook al een beetje. Zo bedoelde ik het echter helemaal niet! Ik bedoelde het gewoon algemeen en puur uit interesse. Het zou inderdaad nogal debiel zijn als fokkers van rashonden, die al zat moeite doen om een ras in ere te houden, hiermee opgezadeld worden. Ik vraag mij enkel en alleen af hoe je nou in godsnaam een "slechte" reputatie weer omhoog krikt. En in dit geval is dat toevallig de rottweiler, terwijl ik mij ook realiseer dat herders in het algemeen ook snel een bad name krijgen, maar die hebben geen nominatie gekregen.
Maan
Het grootste gedeelte is de opvoeding.goud schreef:Hoi, Ik zeg altijd; een hond wordt niet vals geboren, maar vals gemaakt.jelle schreef:daar ben ik het dus fundamenteel mee oneens. Je kunt niet van elke hond zomaar maken wat je wilt. De hond is zelf ook gewoon een individu met een karakter, geen boetseerklei.Doglover schreef:Hoi Marielle (Jelle)
Over het naar 'je eigen hand kneden' ik bedoelde meer ermee te zeggen dat je zelf idd verantwoordelijk bent voor het gedrag van je hond op die ene procent na dan en het karakter en de speciefieke kenmerken daar buiten gelaten. Daar heb je zowieso altijd mee te maken.
Een Pekinees of een Golden Retriever kan je zo vals maken als je wilt en wat in de volksmond genoemd wordt als vechtershonden, een Pitbull of Rottweiler, zo vriendelijk en gehoorzaam als het maar zijn kan.....![]()
Als eigenaar / opvoeder van een hond ben je daar zelf voor het grootste gedeelte verantwoordelijk voor. Natuurlijk spelen bepaalde erfelijke zaken ook mee. Maar het grootste gedeelte is de opvoeding.
Maggie.
Tuurlijk.

Karakter wat wordt meegegeven door de ouders en voorouders speelt volgens jou dus eigenlijk geen rol.
Haha, wat een gelul.
En wat een dooddoener voor al die fokkers die op gezondheid schoonheid en KARAKTER fokken.
Een hond is geen stuk klei.
Van een pittige herder uit africhtingslijnen maak je geen gezinsvloerkleedje.
En van mijn masiff(om het even bij mijn eigen ras te houden ) maak ik geen border collie.
- Liesbeth
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
Tja, als karakter geen rol zou spelen, dan had ik voor elk willekeurig ras kunnen kiezen. Maar ik heb gekozen voor een Schnauzer, mede omdat ik het een leuke hond vind qua uiterlijk, maar vooral vanwege het karakter.
Karakter staat voor mij voorop, wat daar uitkomt kan ik grotendeels met opvoeding sturen, maar het werkt niet andersom.
Karakter staat voor mij voorop, wat daar uitkomt kan ik grotendeels met opvoeding sturen, maar het werkt niet andersom.
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.
Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018