Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

wel eng als een hond op je afkomt

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

alm@
moderator
Mijn ras(sen): Langhaar teckel
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door alm@ »

Wilma+Barca schreef: Als pup heeft hij twee pogingen ondernomen om toch te bijten. :boos: Beide pogingen waren op mij gericht en dat was niet zo slim van hem. Met een fikse beweging draaide ik hem op zijn rug, ging boven hem staan, hield zijn nek vast en met een donderende stem heb ik hem zeer duidelijk gemaakt dat dit beslist niet mag. :neenee: Nu heb ik het tegenovergestelde probleem. Hij bijt niemand meer: maar likt. Steek je hand uit en die is in no-time volledig schoongelikt. Zo snel kan ik niet zijn of hij lebbert mening handje schoon. :19:
Ik vind het niet zo vreemd dat je na aktie nummer 1 nu probleem nummer 2 hebt :19:
Afbeelding
Suuz
Zeer actief

Ongelezen bericht door Suuz »

't Is wel even schrikken hoor, zeker een onbekende hond, kan me voorstellen!
Gelukkig is er verder niets ernstigs gebeurd PdB :wink:

Ik heb trouwens wel vaker, vooral op het strand, dat vreemde honden ineens heel netjes naast me gaan lopen, maar dat komt volgens mij omdat ik altijd een jaszak vol lekkers heb :mrgreen:
Of sommige steken dan heel opdringerig hun neus tegen m'n jas zak.
Maar dat vind ik niet zo erg.
De baasjes komen zich vaak dan hevig verontschuldigen haha of ze zeggen: je hebt zeker snoepjes in je zak!! :mrgreen:
Ianthe
Zeer actief
Locatie: Steenbergen (N-B). Baasje van Xena, Scence en Attis
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ianthe »

Hier zijn we al 2 keer aangevallen, 1 keer door een boxer en 1 keer door een ridgeback. Beide hadden ze het op Scence gemunt :N: En we blokten ze af en toen begonnen ze tegen ons, in beide gevallen waren de baasjes aan de andere kant van het bos. In het geval van de boxer zette hij zijn voorpoten op je schouders en begon te grommen in je gezicht :N: Uiteindelijk na veel geroep en geschreeuw kwam het baasje er gelukkig aan en maakte haar exuses, ze vertelde dat zij haar hond niet in de hand had (moet je er ook niet mee gaan lopen los in het bos :roll:)
Het geval van de ridgeback was anders, hij deed ook vervelend bij Scence maar na een trap onder zijn ballen (wat moet je anders, hij had ook geen halsband om :19: ) bleef hij op een afstandje. Hij bleef ons alleen de hele tijd volgen en wij natuurlijk maar roepen naar dat baasje. En uiteindelijk kwam ze, zo'n type die denkt een modehondje te kopen, helemaal opgetut en nette kleding aan. En die dan tegen ons zegt dat we niet zo te keer moeten gaan tegen haar hond. Terwijl haar hond het hele bos doorgekruisd en Scence lastig valde was zij gewoon doorgelopen. :roll:
Afbeelding
Pak-de-bal

Ongelezen bericht door Pak-de-bal »

lijkt mij inderdaad erg , om dan nog te vallen ook. :N:

Het valt mij op dat bv JR's het ook doen, maar ja, daar val je niet bij om :wink:
En dan wordt het meestal ook niet gecorrigeerd.

Hetzelfde gedrag hebben grotere honden dus ook, nou en dàn ben je wèl de klos. :eek:
Blijkbaar is dat moeilijk dus af te leren? :denken:

Gelukkig doet Bauke het alleen maar bij heel bekende vrienden van mij.
Zoals de oppassers
Hij heeft het nooit bij vreemden gedaan, ik vraag mij af, waarom ze dat doen? :19:
Pak-de-bal

Nanna schreef:Je ziet het echter ook wel bij honden die wat willen domineren of die gewoon geen respect hebben. Die krijgen van mij de volle laag, en dat maar 1x. Daar heb ik dus echt he-le-maal geen zin in. Ik zie donders goed het verschil in intentie van de hond overigens.
dat was hier dus ook het geval, termeer ook omdat de eigenaresse niets ondernam, geen geroep of zo.
die hond is dus een springend projectief geworden en de volgnde keer zal ik ook behoorlijk schreeuwen naar hem .
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Nu, 'n kleine hond die ongevraagd tegen mij opspringt wordt net zo goed gecorrigeerd als 'n grotere hond, en als ik ze al zie komen aandenderen krijgen ze toch een brul van mij te stoppen, daarvan uitgaande dan dat hij/zij geen kwaad in de zin heeft. Moet zeggen, heb daar hier jammer genoeg nogal wat ervaring mee. Gelukkig werkt het nog steeds.

'n Hond die op me af komt en kwaad wil of richting Tirsa ben ik nog niet tegen gekomen. Wel 'n kat die Tirsa aanviel...... da's veel enger
Addy

Re: wel eng als een hond op je afkomt

Ongelezen bericht door Addy »

Pak-de-bal schreef:wat de bedoeling is van die aanstormenede hond : spelen of happen, laag of hoog :N:
om de bal te pakken :mann:
Birsu
Actief

Ongelezen bericht door Birsu »

Nou mijn Zilli (schofthoogte 80 cm) die is ook gek om te springen op onbekende mensen en ook fietsers!! :boos: Het is ook eng als er zo een grote beest op je af komt rennen , poeehh heb het zo vaak proberen af te leren maar het lukt niet :19: :denken:

Ik heb het zelf eerder niet meegemaak dat een hond op me af kwam, maar ik begrijp best dat het heel eng kan zijn, en vooral als het een grote hond is..
Addy

Birsu schreef:Nou mijn Zilli (schofthoogte 80 cm) die is ook gek om te springen op onbekende mensen en ook fietsers!! :boos: Het is ook eng als er zo een grote beest op je af komt rennen , poeehh heb het zo vaak proberen af te leren maar het lukt niet :19: :denken:

Ik heb het zelf eerder niet meegemaak dat een hond op me af kwam, maar ik begrijp best dat het heel eng kan zijn, en vooral als het een grote hond is..
Als je hond op mensen afstormt moet je hem vasthouden aan de riem, simpel zat, totdat je hem dusdanig hebt opgevoed dat hij het niet meer doet :roll:
Birsu
Actief

Ja, ik laat hem natuurlijk niet los,
Hou haar strak aan de lijn..
Alleen dan wilt ze nog springen en daar schrikken mensen van :wink:

Ze is nu eenmaal heel erg eigenwijs, en dat gaan afleren :19: probeer het natuurlijk maarja.. het dringt blijkbaar niet doorr
Addy

Birsu schreef:Ja, ik laat hem natuurlijk niet los,

Ze is nu eenmaal heel erg eigenwijs, en dat gaan afleren :19: probeer het natuurlijk maarja.. het dringt blijkbaar niet doorr
als je haar aan de lijn hebt kan je het altijd voorkomen, leer haar eens het commando zit aan :wink:
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Ik liep gisteren bij Reeuwijk en ineens word ik van achteren besprongen door een Labrador. Ik schrok me een hoedje. Ze klemde zich helemaal vast aan m'n benen met d'r voorpoten. Baasje deed erg d'r best om te roepen, maar het lukte niet erg. Toen heb ik de hond weggestuurd. Tien seconden later nam ze weer een spurt naar me toe, knie naar voren gedaan, want ik zat inmiddels genoeg onder de modder :wink: Baasje zat er erg mee overigens.

Ongeveer een half jaar geleden liep ik langs de Kromme Rijn. Van 100 meter afstand komen een Duitse Staande en een Labrador keihard aanrennen. Ik denk nog 'het zal toch niet?'. Maar ja, het zal toch wel, want ze besprongen me alletwee. Ik heb me maar schrap gezet en na de eerste beuk heel hard 'ZIT' geroepen. Dat deden ze keurig. Ik had de modderpoten op m'n gezicht zitten :eek: Baasjes kwamen aan hobbelen en negeerden het :denken:

Ik ben nog nooit gebeten gelukkig.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Zoek stok!
Zeer actief

Nanna schreef:Of honden die even gedag komen zeggen en door hun baas niet is aangeleerd dat ze niet moeten springen.
Zo'n hond heb ik :wink: Hij gaat nooit naar onbekende mensen toe, maar bij bekenden die hij graag mag, springt hij op om te begroeten.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Birsu
Actief

Addy schreef:

als je haar aan de lijn hebt kan je het altijd voorkomen, leer haar eens het commando zit aan :wink:
Ja, dat lukt af en toe, omdat ze heel eigenwijs is luistert ze ook af en toe.. maar nu pak ik haar erg streng aan.. en ze heeft nu een langere lijn(8 meter).. dus laat ik haar eerst uitleven in het parkje, en later als we op de wandel gaan dan doet ze wel wat rustiger.. het is alleen savonds een ramp, maar dat komt omdat ze dan ook erg waaks is..
Addy

Birsu schreef:
Addy schreef:

Ja, dat lukt af en toe, omdat ze heel eigenwijs is luistert ze ook af en toe.. maar nu pak ik haar erg streng aan.. en ze heeft nu een langere lijn(8 meter).. dus laat ik haar eerst uitleven in het parkje, en later als we op de wandel gaan dan doet ze wel wat rustiger.. het is alleen savonds een ramp, maar dat komt omdat ze dan ook erg waaks is..
de riem heel kort houden, kan ze ook niet tegen iemand die daar niet van gediend is opspringen
jidde

Ongelezen bericht door jidde »

ik heb 1x een sharpei gehad die op mij af kwam rennen. Ik deed mijn hand naar beneden en hij ging gelijk snuffelen en was niet bij me weg te slaan :smile: Zal wel komen doordat Tuana loops was en hij een intacte reu was :mrgreen:
Op mijn werk maak ik regelmatih lompe honden mee :N: Labradors en berners zijn het ergste. Mijn jas is kapot gebeten door 2 berner pups van toen 4 maanden :19: :pffff:
Addy

Pak-de-bal schreef:die hond is dus een springend projectief geworden en de volgnde keer zal ik ook behoorlijk schreeuwen naar hem .
Niet doen :neenee: daarmee trigger je de hond, aanstormende onbekende honden zouden hier een knietje krijgen of even een stapje op het pootje. Moet wel zeggen dat ik het nooit meemaak, straal het ook niet uit denk ik :wink:
*Jolanda*

Ongelezen bericht door *Jolanda* »

heb het eenmaal gehad toen ik (zonder hond) in het bos liep. Kwam een border collie de hoek om rennen en die rende vol op mij af sprong en heeft zijn tanden in mijn bovenbeen gezet. En flink ook. de eigenaar was nog 400 meter verwijderd en heb haar het even duidelijk gemaakt wat haar hond gedaan had. Dat kon ze niet geloven dat deed haar hond niet en ik moest niet zo klagen. Mijn broek was stuk en mijn huid was ook stuk hond had dus echt gebeten. Mevrouw is gewoon doorgelopen en we konden zeggen wat we wilden maar ze trok zich er niks van aan.
Vervolgens maar naar de dokter geweest voor een booster van de tetanus prik en heb 5 weken met een behoorlijk blauw boven been gelopen ...
Pak-de-bal

*Jolanda* schreef:heb het eenmaal gehad toen ik (zonder hond) in het bos liep. Kwam een border collie de hoek om rennen en die rende vol op mij af sprong en heeft zijn tanden in mijn bovenbeen gezet. En flink ook. de eigenaar was nog 400 meter verwijderd en heb haar het even duidelijk gemaakt wat haar hond gedaan had. Dat kon ze niet geloven dat deed haar hond niet en ik moest niet zo klagen. Mijn broek was stuk en mijn huid was ook stuk hond had dus echt gebeten. Mevrouw is gewoon doorgelopen en we konden zeggen wat we wilden maar ze trok zich er niks van aan.
Vervolgens maar naar de dokter geweest voor een booster van de tetanus prik en heb 5 weken met een behoorlijk blauw boven been gelopen ...
belachelijk, dat is je kop in het zand steken, ik wed, dat die BC zich dodelijk verveeld daar thuis ,
en dan maar zelf iets gaat ondernemen. :neenee:
Pak-de-bal

Addy schreef:
Pak-de-bal schreef:die hond is dus een springend projectief geworden en de volgnde keer zal ik ook behoorlijk schreeuwen naar hem .
Niet doen :neenee: daarmee trigger je de hond, aanstormende onbekende honden zouden hier een knietje krijgen of even een stapje op het pootje. Moet wel zeggen dat ik het nooit meemaak, straal het ook niet uit denk ik :wink:
ik zou geen hond echt pijn kunnen doen.
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Pak-de-bal schreef:
Addy schreef:
ik zou geen hond echt pijn kunnen doen.
maar het werkt wel beter als je handen omhoog doen en te schreeuwen... dat zijn dus juist redenen voor een hond om dat te gaan doen en zeker om door te gaan...
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Anna*

Ongelezen bericht door Anna* »

Ik zou me gewoon een kwartslag draaien. Ik doe ook liever geen honden pijn en in mijn opinie is er altijd wel een pijnloos alternatief :wink:
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Anna*Poncho schreef:Ik zou me gewoon een kwartslag draaien. Ik doe ook liever geen honden pijn en in mijn opinie is er altijd wel een pijnloos alternatief :wink:
mijn honden krijgen hier regelmatig een knietje als ze LEO zijn... nog nooit enige pijnreactie bemerkt hoor... het ligt er natuurlijk wel aan hoe en waar je hem geeft. :roll:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Pak-de-bal

malinois schreef:
Anna*Poncho schreef:Ik zou me gewoon een kwartslag draaien. Ik doe ook liever geen honden pijn en in mijn opinie is er altijd wel een pijnloos alternatief :wink:
mijn honden krijgen hier regelmatig een knietje als ze LEO zijn... nog nooit enige pijnreactie bemerkt hoor... het ligt er natuurlijk wel aan hoe en waar je hem geeft. :roll:
ja, hùn pijngrens gaat steeds maar weer omhoog :roll:

honden kunnen daar goed tegen oplaatst.

raar idee, waarom geef je ze nou steeds een knietje, is dat ergens voor nodig , dan?
Anna*

Ongelezen bericht door Anna* »

malinois schreef:
Ik had niet direct jou in gedachten maar iemand hiervoor, die aangeeft de hond de volle laag te geven :wink:
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door M@scha »

Pak-de-bal schreef:
malinois schreef:

raar idee, waarom geef je ze nou steeds een knietje, is dat ergens voor nodig , dan?
omdat malinois net als ik geen zin heeft in irritante dwingende hondjes :ok:
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Pak-de-bal schreef:
malinois schreef:

als ze LEO zijn krijgen ze een knietje... dat staat er toch... en er staat nergens 'steeds' :19:
ook mijn honden kennen pijn hoor, zijn net als iedere andere hond... :wink: maar ik ken mijn honden goed genoeg om te weten hoe ik het moet doen om ze niet pijn te doen maar het wel onaangenaam te maken...
ik heb geen zin in opdringerigheid, ook niet van mijn eigen honden... :wink:
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Anna*Poncho schreef:
malinois schreef:
Ik had niet direct jou in gedachten maar iemand hiervoor, die aangeeft de hond de volle laag te geven :wink:
oke, dan heb ik het verkeerd gelezen.
Afbeelding
Zoek stok!
Zeer actief

Als je je knie optrekt als je ziet dat de hond gaat opspringen, werkt dat ook prima. Dan is er dus helemaal geen contact tussen je knie en de hond. Ik doe dat regelmatig bij opspringende honden in de buurt als ik m'n broek de volgende dag ook nog aan wil :wink:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Pak-de-bal

malinois schreef:
Pak-de-bal schreef:
malinois schreef:

als ze LEO zijn krijgen ze een knietje... dat staat er toch... en er staat nergens 'steeds' :19:
ook mijn honden kennen pijn hoor, zijn net als iedere andere hond... :wink: maar ik ken mijn honden goed genoeg om te weten hoe ik het moet doen om ze niet pijn te doen maar het wel onaangenaam te maken...
ik heb geen zin in opdringerigheid, ook niet van mijn eigen honden... :wink:
maar waarom moet er dan geweld aan te pas, komen , kan het niet met een commando gewoon, of water over hun kop gooien?
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”