Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Hond muilkorven
Moderator: moderatorteam
-
- Zeer actief
Ferro loop aangelijnd én met muilkorf. Het laatste met name omdat ik er niet op kan vertrouwen dat anderen hun hond bij zich houden, en ik niet wil dat de hond daar de dupe van wordt. Ik kom met Ferro sowieso niet in losloopgebieden maar er zijn me te veel mensen die vinden dat hun hond maar overal los moet kunnen lopen en hem vervolgens niet onder appel blijken te hebben.
Overigens zal Ferro veel kabaal schoppen, maar ook weer niet direct overal bovenop klappen. Alleen het is wel een forse hond en als er een klein hondje of pupje onder hem loopt kan er heel snel grote schade zijn. En dan kan ik we roepen dat de eigenaar die hond dan maar bij zich moet houden maar daar kan de hond dan weer zo weinig aan doen. Ik ben hondenliefhebber, en niet alleen van mijn eigen hond.
Verder vind ik het ook weer niet zo'n ramp voor de hond als die met muilkorf om naar buiten moet. Als je dat rustig aanwent en de juiste korf kiest hoeft dat geen vreselijke beperkingen op te leggen.
Overigens zal Ferro veel kabaal schoppen, maar ook weer niet direct overal bovenop klappen. Alleen het is wel een forse hond en als er een klein hondje of pupje onder hem loopt kan er heel snel grote schade zijn. En dan kan ik we roepen dat de eigenaar die hond dan maar bij zich moet houden maar daar kan de hond dan weer zo weinig aan doen. Ik ben hondenliefhebber, en niet alleen van mijn eigen hond.
Verder vind ik het ook weer niet zo'n ramp voor de hond als die met muilkorf om naar buiten moet. Als je dat rustig aanwent en de juiste korf kiest hoeft dat geen vreselijke beperkingen op te leggen.
Groetjes, Marielle, Sirena, Diaz, Rios en Boeli!

Voor altijd in onze herinnering... Vigo (+02-11-2012); Esperanza (+19-06-2012); Ferro (+04-08-10); Grandi (+15-01-09); Moya (+01-02-08 ); Berta (+27-11-06); Ymke (+04-07-06); Nora (+02-12-05)
Voor altijd in onze herinnering... Vigo (+02-11-2012); Esperanza (+19-06-2012); Ferro (+04-08-10); Grandi (+15-01-09); Moya (+01-02-08 ); Berta (+27-11-06); Ymke (+04-07-06); Nora (+02-12-05)
-
- Zeer actief
voor iemand die niet helemaal helder is, en toch op tijden gaat lopen dat er weinig andere lopen doet ie al erg zijn best, verder houdt hij hem vast
Ik denk dat ie het echt goed doet.
Mijn honden zijn soms ook geen schatjes maar ik vind dat er veel te gauw maar met die muilkorf op de proppen wordt gekomen
.
Ik zou er niet over piekeren zo`n ding te gaan gebruiken, mensgevaarlijk, betekent inslapen, niet een muilkorf
als mijn hond aan de lijn loopt dan heb je de jouwe maar uit zijn buurt te houden, heel simpel
kan er ook niets gebeuren 

Mijn honden zijn soms ook geen schatjes maar ik vind dat er veel te gauw maar met die muilkorf op de proppen wordt gekomen

Ik zou er niet over piekeren zo`n ding te gaan gebruiken, mensgevaarlijk, betekent inslapen, niet een muilkorf

als mijn hond aan de lijn loopt dan heb je de jouwe maar uit zijn buurt te houden, heel simpel

- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
- Aantal honden: 1
-
- Zeer actief
Daar kan ik inkomen,massam schreef:hier idem sandra. ik doe er alles aan om sam bij "jouw" honden weg te houden dus de ander moet gewoon hetzelfde doen.
wel wil ik een keer een muilkorf proberen om te kijken of we ook weer een keer op die manier lekker naar het bos kunnen (is hier allemaal losloopgebied)

maar ik ga geen muilkorf gebuiken zodat een ander zijn hond maar lekker DOM kan laten gaan

en daar zouden andere ook niet toe verplicht moeten worden, is mijn mening

- M@scha
- Zeer actief
nee dat is waar. maar sam is van HAPP als er iets te dichtbij aan komt stormen en hij schrikt. het is bij sam ook duidelijk angstagressie.S@ndr@ schreef:Daar kan ik inkomen,massam schreef:hier idem sandra. ik doe er alles aan om sam bij "jouw" honden weg te houden dus de ander moet gewoon hetzelfde doen.
wel wil ik een keer een muilkorf proberen om te kijken of we ook weer een keer op die manier lekker naar het bos kunnen (is hier allemaal losloopgebied)![]()
maar ik ga geen muilkorf gebuiken zodat een ander zijn hond maar lekker DOM kan laten gaan
sam wordt nu 5 en lola 4 en we zijn voor het laatst hier in het bos geweest toen lola 10 weken was

daarom wil ik dat een keertje proberen hoe het gaat. lopen er echt teveel honden dan ben ik ook meteen weer weg maar 's ochtends vroeg, niet veel honden en voor het geval dat een korfje om.

- Zoek stok!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
- Aantal honden: 2
Tsja, ik kan ook gewoon doorrijden als mijn stoplicht op groen staat en die rottige pubers schieten met hun fiets voor me langs. Beetje flauw, maar ik bedoel te zeggen dat het niet altijd zo zwart/wit is. Als je weet dat er op een plek veel honden loslopen (ook al mag dat niet), dan zou ik niet rustig lopen met een hond waarvan ik zeker weet dat die erop klapt en ook flink doorbijt. Er zal maar een pup van tien weken aan komen hupsen.... :N:massam schreef:hier idem sandra. ik doe er alles aan om sam bij "jouw" honden weg te houden dus de ander moet gewoon hetzelfde doen.

Linda, Izzie en Bram
-
- Zeer actief
Bij DuCain ook, dus die laat ik niet los in het bos
doe hem er gewoon geen plezier mee.
met het bos op zich wel, dus daar gaan we afen toe ook heen, maar aan de lange lijn
,
bij ieder teken van onraad(andere hond) hou ik hem bij me losse lijn en aflijden. het is soms hard werken, maar het zij zo.
Is met trouwens opgevallen dat mensen in een bos hun hond vaak wel bij zich roepen zodra ze een aangelijnde hond zien

met het bos op zich wel, dus daar gaan we afen toe ook heen, maar aan de lange lijn

bij ieder teken van onraad(andere hond) hou ik hem bij me losse lijn en aflijden. het is soms hard werken, maar het zij zo.
Is met trouwens opgevallen dat mensen in een bos hun hond vaak wel bij zich roepen zodra ze een aangelijnde hond zien

- Zoek stok!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Misschien een stomme vraag, maar vind jij dat er geen contact mag zijn tussen een hond met muilkorf en een andere hond? Ik kwam laatst in de Soesterduinen een roedel honden tegen waarvan er eentje gemuilkorfd was. Ik zat heel erg te twijfelen of ik Bram moest aanlijnen. Niet gedaan omdat de roedel op Bram af kwam lopen.massam schreef:daarom wil ik dat een keertje proberen hoe het gaat. lopen er echt teveel honden dan ben ik ook meteen weer weg maar 's ochtends vroeg, niet veel honden en voor het geval dat een korfje om.

Linda, Izzie en Bram
-
- Zeer actief
ten eerste zijn ze allebei heel lief voorpupjes.Zoek stok! schreef:Tsja, ik kan ook gewoon doorrijden als mijn stoplicht op groen staat en die rottige pubers schieten met hun fiets voor me langs. Beetje flauw, maar ik bedoel te zeggen dat het niet altijd zo zwart/wit is. Als je weet dat er op een plek veel honden loslopen (ook al mag dat niet), dan zou ik niet rustig lopen met een hond waarvan ik zeker weet dat die erop klapt en ook flink doorbijt. Er zal maar een pup van tien weken aan komen hupsen.... :N:massam schreef:hier idem sandra. ik doe er alles aan om sam bij "jouw" honden weg te houden dus de ander moet gewoon hetzelfde doen.
maar het gaat niet over mijn honden

TS zei dus al, hij loopt op tijden dat er weinig honden lopen, en hij houd het aangelijnd, dus bewust zijn is er wel.
misschien houdt hem hem wel heel goed bij zich als die bewuste pup eens een keertje aan komt hupsen

En ook pup eigenaren hebben verantwoordelijkheid hoor

- M@scha
- Zeer actief
Zoek stok! schreef:Misschien een stomme vraag, maar vind jij dat er geen contact mag zijn tussen een hond met muilkorf en een andere hond? Ik kwam laatst in de Soesterduinen een roedel honden tegen waarvan er eentje gemuilkorfd was. Ik zat heel erg te twijfelen of ik Bram moest aanlijnen. Niet gedaan omdat de roedel op Bram af kwam lopen.massam schreef:daarom wil ik dat een keertje proberen hoe het gaat. lopen er echt teveel honden dan ben ik ook meteen weer weg maar 's ochtends vroeg, niet veel honden en voor het geval dat een korfje om.
geen idee. ik denk niet dat ik het toe zou laten... het is voor mij echt een extra veiligheid.
die muilkorf voorkomt namelijk niet dat sam zou willen vechten en daar dus alle tekenen voor uitzend. stel dat de andere hond deze oppikt en terugvecht en wel kan bijten.... dan kan sam niks.
voor mij is het gewoon een extra veiligheid dat mocht er een hond komen kijken hij gewoon niet kan bijten en ik dus ook niet als een rietje zo gespannen door dat bos loop.
bij lola hoeft dat niet omdat die niet van gezeik aan haar kop houdt maar eerlijk corrigeerd, dus een enorme muil opzet maar niet raakt zeg maar

- M@scha
- Zeer actief
met etterzakkies moet je gewoon niet als het druk is in losloopgebieden lopen. maar deze meneer woont hier zoals ik begrijp van TS. dan kan er wat dan ook voor bord staan maar als ik zo lees dat hij al aangelijnt loopt en als het niet druk is dan doet ie genoeg en moet de rest gewoon even de oogjes open houden.
het was anders als ie de voordeur losgooide en het beessie zijn gang liet gaan
het was anders als ie de voordeur losgooide en het beessie zijn gang liet gaan

-
- Zeer actief
de eigenaren wel ja, maar als dat een achterlijke gladiool is dan moet die pup daar maar voor boeten? Dat vind ik echt niet te rijmen met enige dierenliefde...S@ndr@ schreef:
ten eerste zijn ze allebei heel lief voorpupjes.
maar het gaat niet over mijn honden![]()
TS zei dus al, hij loopt op tijden dat er weinig honden lopen, en hij houd het aangelijnd, dus bewust zijn is er wel.
misschien houdt hem hem wel heel goed bij zich als die bewuste pup eens een keertje aan komt hupsen![]()
Ferro is dus juist niét lief voor de kleintjes. Hij vertoont prooigedrag richting wat onder de maat is. En ik ben al eens met hem in het park (niet losloopgebied, natuurlijk) aan de wandel geweest toen er twee hele blije labpupjes tot op onze voeten doorhupsten. Als ik daar dan sta met twee honden aan de lijn en die pupjes staan letterlijk onder ons dan wordt het toch vrij lastig om het uit elkaar te houden...

- M@scha
- Zeer actief
daarom loop ik niet meer met 2 honden tegelijk.jelle schreef:de eigenaren wel ja, maar als dat een achterlijke gladiool is dan moet die pup daar maar voor boeten? Dat vind ik echt niet te rijmen met enige dierenliefde...S@ndr@ schreef:
ten eerste zijn ze allebei heel lief voorpupjes.
maar het gaat niet over mijn honden![]()
misschien houdt hem hem wel heel goed bij zich als die bewuste pup eens een keertje aan komt hupsen![]()
Ferro is dus juist niét lief voor de kleintjes. Hij vertoont prooigedrag richting wat onder de maat is. En ik ben al eens met hem in het park (niet losloopgebied, natuurlijk) aan de wandel geweest toen er twee hele blije labpupjes tot op onze voeten doorhupsten. Als ik daar dan sta met twee honden aan de lijn en die pupjes staan letterlijk onder ons dan wordt het toch vrij lastig om het uit elkaar te houden...
als ze alleen zijn zijn ze véél relaxter en mocht het toch misgaan dan ligt 1 hond zo op mijn schouder. met 2 red ik dat niet en fokken ze elkaar ook nog op

-
- Zeer actief
prooi gedrag is altijd een risico,
dan zou je dus alles moeten muilkorven, Baco is eens eenkeertje achter een hondje gaan aanjagen waar ie al 2 jaar naast los liep geen belangstelling voor had.
Komt eenvreemde hond aan , dat kleintje zet het op een gillen en rennen en Baco erachteraan
typisch geval van jacht instinct
Nu zag ik het gebeuren en had hem zo te pakken, aangelijnd meegenomen, maar het heeft bijna 10 minuten geduurd voor ie weer rustig was :N:
Nee een pup hoeft niet te boeten als zijn eigenaar niet al te snugger is, maar de meeste eigenaren zijn eerder te voorzichtig als anders om, en als jij weet mijn hond houdt niet van puppies dan moet je daar rekening mee houden.
Dat is het voordeel als je dingen van tevoren weet
dan zou je dus alles moeten muilkorven, Baco is eens eenkeertje achter een hondje gaan aanjagen waar ie al 2 jaar naast los liep geen belangstelling voor had.

Komt eenvreemde hond aan , dat kleintje zet het op een gillen en rennen en Baco erachteraan

Nu zag ik het gebeuren en had hem zo te pakken, aangelijnd meegenomen, maar het heeft bijna 10 minuten geduurd voor ie weer rustig was :N:
Nee een pup hoeft niet te boeten als zijn eigenaar niet al te snugger is, maar de meeste eigenaren zijn eerder te voorzichtig als anders om, en als jij weet mijn hond houdt niet van puppies dan moet je daar rekening mee houden.
Dat is het voordeel als je dingen van tevoren weet

-
- Zeer actief
- Contacteer:
Ja. En dus omdat een junk met een hond-agressieve hond ervoor kiest om door een losloopgebied te gaan wandelen moet ik mijn honden aan de riem houden? Ik zou het doen hoor, daar niet van. Maar het is natuurlijk wel een beetje de wereld op zijn op: "Oh, de auto's rijden met 80 km per uur door het woonerf? Nou, dan houden we de kinderen maar binnen; probleem opgelost!".Zoie schreef:als je je eigen honden aan de riem houdt, heb je toch geen probleem met deze hond ?Geer schreef:Mee eens. Ik gun geen enkele hond een inbeslagname of spuit. Maar als ik zou moeten kiezen tussen mijn eigen hond die het haasje zou kunnen worden of de hond van een ander, sja. Dan ben ik vrij makkelijk met die principes. Maar ik zou wel mijn eigen honden aan de riem houden, al is het voor hun eigen veiligheidNanna schreef:Even resumeren.
-Eigenaar is drugsgebruiker en is vaak niet helder c.q aanspreekbaar (en DUS zal hij zich ook niet verantwoordelijk voor zijn hond gedragen, denk ik dan maar)
-Hond wás mens-agressief maar nu opeens niet meer![]()
-Hond klapt op alle andere honden die in zijn buurt komen.
Tsja, als dit echt de spuigaten uit zou lopen lichtte ik toch écht de politie in. Ik hoef geen doodgebeten hond omdat één of andere gek met een potentieel gevaarlijke pikverlenger rond wenst te lopen.
Radwet of niet.
-
- Zeer actief
- Contacteer:
Ja. En dus omdat een junk met een hond-agressieve hond ervoor kiest om door een losloopgebied te gaan wandelen moet ik mijn honden aan de riem houden? Ik zou het doen hoor, daar niet van. Maar het is natuurlijk wel een beetje de wereld op zijn op: "Oh, de auto's rijden met 80 km per uur door het woonerf? Nou, dan houden we de kinderen maar binnen; probleem opgelost!".Zoie schreef:als je je eigen honden aan de riem houdt, heb je toch geen probleem met deze hond ?Geer schreef:Mee eens. Ik gun geen enkele hond een inbeslagname of spuit. Maar als ik zou moeten kiezen tussen mijn eigen hond die het haasje zou kunnen worden of de hond van een ander, sja. Dan ben ik vrij makkelijk met die principes. Maar ik zou wel mijn eigen honden aan de riem houden, al is het voor hun eigen veiligheidNanna schreef:Even resumeren.
-Eigenaar is drugsgebruiker en is vaak niet helder c.q aanspreekbaar (en DUS zal hij zich ook niet verantwoordelijk voor zijn hond gedragen, denk ik dan maar)
Tsja, als dit echt de spuigaten uit zou lopen lichtte ik toch écht de politie in. Ik hoef geen doodgebeten hond omdat één of andere gek met een potentieel gevaarlijke pikverlenger rond wenst te lopen.
Radwet of niet.
-
- Zeer actief
Die man kiest er niet voor die man die woont daarGeer schreef:Ja. En dus omdat een junk met een hond-agressieve hond ervoor kiest om door een losloopgebied te gaan wandelen moet ik mijn honden aan de riem houden? Ik zou het doen hoor, daar niet van. Maar het is natuurlijk wel een beetje de wereld op zijn op: "Oh, de auto's rijden met 80 km per uur door het woonerf? Nou, dan houden we de kinderen maar binnen; probleem opgelost!".Zoie schreef:als je je eigen honden aan de riem houdt, heb je toch geen probleem met deze hond ?Geer schreef:Mee eens. Ik gun geen enkele hond een inbeslagname of spuit. Maar als ik zou moeten kiezen tussen mijn eigen hond die het haasje zou kunnen worden of de hond van een ander, sja. Dan ben ik vrij makkelijk met die principes. Maar ik zou wel mijn eigen honden aan de riem houden, al is het voor hun eigen veiligheidNanna schreef:Even resumeren.
Radwet of niet.

- M@scha
- Zeer actief
Meneer loopt rond een flat dat is bij mijn weten geen losloopgebied,dat mensen er wel honden los laten lopen maakt dat het er natuurlijk niet van.Geer schreef:Ja. En dus omdat een junk met een hond-agressieve hond ervoor kiest om door een losloopgebied te gaan wandelen moet ik mijn honden aan de riem houden? Ik zou het doen hoor, daar niet van. Maar het is natuurlijk wel een beetje de wereld op zijn op: "Oh, de auto's rijden met 80 km per uur door het woonerf? Nou, dan houden we de kinderen maar binnen; probleem opgelost!".Zoie schreef:als je je eigen honden aan de riem houdt, heb je toch geen probleem met deze hond ?Geer schreef:Mee eens. Ik gun geen enkele hond een inbeslagname of spuit. Maar als ik zou moeten kiezen tussen mijn eigen hond die het haasje zou kunnen worden of de hond van een ander, sja. Dan ben ik vrij makkelijk met die principes. Maar ik zou wel mijn eigen honden aan de riem houden, al is het voor hun eigen veiligheidNanna schreef:Even resumeren.
Radwet of niet.
Verder loopt hij op rustige tijden,altijd aangelijnd, en waarschuwt iedereen die met loslopende hond aankomt.
Op zich komt dit op mij niet over als een onverantwoordelijk persoon.
zeker als we moeten geloven dat het ene junk is want een junk die high met zijn hond loopt te wandelen hem aangelijnd houd weloverwogen op rustige tijden en je waarschuwt voor zijn hond ben ik nog nooit tegen gekomen in iedere geval.
Volgens ts is er ook nog nooit een incident met zijn hond geweest tot nu toe.
Ik vind het dus allemaal niet zo onverantwoordelijk klinken al blijf ik van mening als je hond echt voor de kill gaat een muilkorf geen overbodige luxe is

-
- Zeer actief
Volgens mij is er nog helemaal niet gebeurd,Nanna schreef:Ik zou het helemaal van de situatie af laten hangen. Is het iemand die met veel verantwoordelijkheidsgevoel met zijn hondagressieve hond omgaat, geen punt. Hou ik ook mijn honden bij me.
Maar is het zo'n la-maar-waaien junk die geregeld de wereld voor een doedelzak aanziet en stiekem zijn agressieve beest wel stoer vindt, dan kan ie hem krijgen. Dan bel ik de politie.
En dan graag meteen een houdverbod want 1 hond dood lijkt me meer dan genoeg.

- Eline*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
- Contacteer:
Ik vind het afhangen van de mate van doorbijten en schade toebrangen van de uitvallende hond. Als de hond werkelijk een andere hond in stukken scheurt vind ik dat je moet muilkorven. Is het veel geschreeuw en weinig schade vind ik een muilkorf niet per definitie nodig. Het is ieder verantwoordelijkheid een hond bij zich te houden en de man heeft de hond aangelijnd in een aanlijngebied. In principe zou dat dus veilig moeten zijn, alleen laten mensen daar dus hun hond los.
Tja..
Tja..
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...

Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...

Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
dus bij jou is het zo:S@ndr@ schreef: maar ik ga geen muilkorf gebuiken zodat een ander zijn hond maar lekker DOM kan laten gaan
laat maar komen die honden, en als ze worden doodgebeten, is het hùn schuld??
dat is de omgekeerde werled, want JIJ wéet het van je eigen hond , dat hij zo is

en de tegenligger kàn dat niet ruiken , toch?

-
- Zeer actief
tenzij mijn tegenligger blind is kan hij zien dat ik mijn hond aan de lijn heb.
en als hij welblind is heeft ie niks te vrezen, want dan is het een blindegelijde hond
en die lopen meestal niet los 
verder loop ik vroeg, laat duidelijk zien dat ik andere uit de weg ga, en ja als ze hun hond dan toch op de mijne af laten stekkeren, geef ik nog een brul
.
en als hij dan toch komt, heeft ie ofeen Lowa maat 38 schoenprofiel op zijn neus, of heel veel pech
en als hij welblind is heeft ie niks te vrezen, want dan is het een blindegelijde hond

verder loop ik vroeg, laat duidelijk zien dat ik andere uit de weg ga, en ja als ze hun hond dan toch op de mijne af laten stekkeren, geef ik nog een brul

en als hij dan toch komt, heeft ie ofeen Lowa maat 38 schoenprofiel op zijn neus, of heel veel pech

Laatst gewijzigd door S@ndr@ op 06 mar 2008 11:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Hond muilkorven
ik ook niet, er moet een bord ergens staan.Zoie schreef:kan me niet voorstellen dat een kinderspeelplaats een losloopgebied is
volgens mij moet een hond vast tenzij aangegeven staat dat hij los mag lopen.
In Den Haag zijn àlle kinderspeelplaatsten : verboden voor honden zelfs.
( maar ouders met kinderen hebben ook een hond en worden toch weer de regels overtreden !)

maar ik vraag mij nu wel af:S@ndr@ schreef:tenzij mijn tegenligger blind is kan hij zien dat ik mijn hond aan de lijn heb.
en als hij welblind is heeft ie niks te vrezen, want dan is het een blindegelijde honden die lopen meestal niet los
verder loop ik vroeg, laat duidelijk zien dat ik andere uit de weg ga, en ja als ze hun hond dan toch op de mijne af laten stekkeren, geef ik nog een brul.
wordt jullie ( met moelijke , aanvallende honden ) leven nou niet wat makkelijkker en beter met een simpele muilkorf?

ipv zo gestresst te doen bij het uitlaten?
-
- Zeer actief
Baco gaat met 9 van de 10 honden goed, maar die houdt ik aangelijnd omdat hij niet mag spelen inverband met zijn rug en heupen(kan hem natuurlijk ook een spuitje geven he
)
ik wil gewoon dat mensen rekening houden met elkaar en zo niet, vind ik ze redelijk aso en dat zullen ze weten ook :N:
Ducain blijft aan de lijn vanwege angst agressie, en die houd ik bij andere honden weg, behalve bij de bekende honde waar ie bewezen wel mee gaat.
zijn 2 verschillende redenen om eenhond aangelijnd te houden, en waar een muilkorf niets aan veranderd. (denk ik)
verder zijn het mijn maatjes en ik muilkorf mijn Maatjes niet
Mijn leven wordt gemakkelijker als mensen rekening met elkaar houden,

ik wil gewoon dat mensen rekening houden met elkaar en zo niet, vind ik ze redelijk aso en dat zullen ze weten ook :N:
Ducain blijft aan de lijn vanwege angst agressie, en die houd ik bij andere honden weg, behalve bij de bekende honde waar ie bewezen wel mee gaat.
zijn 2 verschillende redenen om eenhond aangelijnd te houden, en waar een muilkorf niets aan veranderd. (denk ik)
verder zijn het mijn maatjes en ik muilkorf mijn Maatjes niet

Mijn leven wordt gemakkelijker als mensen rekening met elkaar houden,

- M@scha
- Zeer actief
nee. dan wordt het leven van mensen die nergens naar kijken makkelijker en dat wil ik voorkomen. het is namelijk ook nog zo dat mensen die niet opletten en een muilkorf zien vaak hun hond nog meer vrijheid geven omdat die andere hond een muilkorf heeftPak-de-bal schreef:maar ik vraag mij nu wel af:S@ndr@ schreef:tenzij mijn tegenligger blind is kan hij zien dat ik mijn hond aan de lijn heb.
en als hij welblind is heeft ie niks te vrezen, want dan is het een blindegelijde honden die lopen meestal niet los
verder loop ik vroeg, laat duidelijk zien dat ik andere uit de weg ga, en ja als ze hun hond dan toch op de mijne af laten stekkeren, geef ik nog een brul.
wordt jullie ( met moelijke , aanvallende honden ) leven nou niet wat makkelijkker en beter met een simpele muilkorf?![]()

-
- Zeer actief
ja, eigenlijk wel. Daar heb je gelijk in. Ik vind het voor mezelf ook een geruststellend idee dat ik, ondanks dat ik voortdurend oplet en er zelf zo tussen zou springen, hond optillen of wat dan ook... in alle "wat als" gevallen er nog steeds niet echt iets kan gebeuren. Het is al veilig om met Ferro op straat te lopen niet omdat ik alles van hem weg mep, maar omdat hij gewoon niets kan beginnen (én ik daarbij goed oplet, natuurlijk). En ik ben er al regelmatig blij mee geweest dát hij die muilkorf omhad. Want bijvoorbeeld dat ene minihondje dat tussen tientallen fietsen aan de rekken gebonden was had ik écht niet gezien.Pak-de-bal schreef:maar ik vraag mij nu wel af:S@ndr@ schreef:tenzij mijn tegenligger blind is kan hij zien dat ik mijn hond aan de lijn heb.
wordt jullie ( met moelijke , aanvallende honden ) leven nou niet wat makkelijkker en beter met een simpele muilkorf?![]()

-
- Zeer actief
dat heb ik nog nooit gemerkt. Eerder het tegenovergestelde effect: mensen zijn banger voor een hond mét dan voor een hond zonder muilkorf (wat in principe onterecht is, maar in de praktijk werkt het wel zo).massam schreef:
nee. dan wordt het leven van mensen die nergens naar kijken makkelijker en dat wil ik voorkomen. het is namelijk ook nog zo dat mensen die niet opletten en een muilkorf zien vaak hun hond nog meer vrijheid geven omdat die andere hond een muilkorf heeft