Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

een eerlijk advies

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Tamara.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hovawart
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Tamara. »

_Mir schreef: Ik heb inderdaad gelezen in het boek Karakter Honden/Karakter Bazen dat de ideale eigenaar van een Berner voldoende moet ondernemen met de hond; luie mensen krijgen een luie (domme) Berner.

Daarbij staat er ook dat de Berner er graag op uit gaat en dat de hond graag mee gaat op een wandeling.
:ok:

Bowie gaat er héél graag op uit en als ik in beweging ben is zij in beweging. Ze gaat ook bijna overal mee naartoe en tijdens wandelingen (als het niet al te warm is) is ze hartstikke actief en loopt 2 uur mee en speelt, rent en vliegt alle kanten op.
Laatst gewijzigd door Tamara. op 16 feb 2008 16:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Tamara.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hovawart

Ongelezen bericht door Tamara. »

Als je op www.dierenasiels.com gaat kijken en dan bij "koppels" zie je daar honden die met z'n 2en geplaatst worden :wink:

Mits je natuurlijk 2 honden wilt. Als je in jouw situatie toch een hond wilt, is dit misschien de beste oplossing.
Addy

Re: een eerlijk advies

Ongelezen bericht door Addy »

_Mir_ schreef:Buiten leven lijkt me geen probleem voor een hond, hoeveel boerderijen zijn er niet waar de hond buiten leeft en in de schuur slaapt??? En hebben die het slecht?
En omdat er meer boerderijhonden zijn die zulk armzalig leven hebben moet je dat ook maar gaan doen. Ja die hebben het slecht, een roedeldier is niet bedoeld om dag en nacht buiten de roedel gesloten te worden :roll:
Dit vind ik weer het typische ik verhaal, alles goedpraten om toch maar een hondje voor je eigen plezier te kunnen nemen, dat die hond elders veel en veel beter af is wordt dan voor het gemak maar vergeten
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Addy schreef: En omdat er meer boerderijhonden zijn die zulk armzalig leven hebben moet je dat ook maar gaan doen. Ja die hebben het slecht, een roedeldier is niet bedoeld om dag en nacht buiten de roedel gesloten te worden :roll:
Dit vind ik weer het typische ik verhaal, alles goedpraten om toch maar een hondje voor je eigen plezier te kunnen nemen, dat die hond elders veel en veel beter af is wordt dan voor het gemak maar vergeten
Mwah, ik denk dat er genoeg honden zijn die gelukkig zijn als ze buiten leven. Ik zou er zelf niet voor kiezen overigens :wink:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Carma
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising labrador/bordercollie

Ongelezen bericht door Carma »

Tamara en Bowie schreef:Als je op www.dierenasiels.com gaat kijken en dan bij "koppels" zie je daar honden die met z'n 2en geplaatst worden :wink:

Mits je natuurlijk 2 honden wilt. Als je in jouw situatie toch een hond wilt, is dit misschien de beste oplossing.
Zelf zou ik er niet zo snel voor kiezen om mijn hond buiten te laten leven, maar als je er dan toch voor gaat dan ben ik het wel met "Tamara en Bowie" eens om twee honden te nemen. In de tijd dat ze dan alleen zijn (in dit geval bedoel ik dus "zonder baas") hebben ze elkaar nog! :wink:
Voor de rest ben ik weinig bekend met het houden van een hond buiten en kan ik je ook niet verder helpen. Succes ermee!
Afbeelding
Rami
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!

Ongelezen bericht door Rami »

Zoek stok! schreef:
Addy schreef: En omdat er meer boerderijhonden zijn die zulk armzalig leven hebben moet je dat ook maar gaan doen. Ja die hebben het slecht, een roedeldier is niet bedoeld om dag en nacht buiten de roedel gesloten te worden :roll:
Mwah, ik denk dat er genoeg honden zijn die gelukkig zijn als ze buiten leven. Ik zou er zelf niet voor kiezen overigens :wink:
Dat denk ik ook, maar niet/nooit in zijn of haar eentje. Oh, ik zou niet meer reageren hier... :oeps:
Afbeelding
loony
Zeer actief
Mijn ras(sen): working kelpie
Patterdale Terrier
Engelse Springer Spaniel
Contacteer:

Ongelezen bericht door loony »

Ik ken erfhonden die gelukkiger zijn dan honden die in een kennel worden gehouden of in een bench verblijven als baas werkt.
En zoals ik lees wil ze toch iets met de hond doen van cursus en mee naar haar paard nemen en boswandelingen. Nou Dat maakt het nog beter want vele erfhonden die komen er niet eens vanaf.
Ik zie echt geen probleem waarom zij geen hond zou kunnen nemen :19:
Zoek stok!
Zeer actief

Rami schreef: Dat denk ik ook, maar niet/nooit in zijn of haar eentje. Oh, ik zou niet meer reageren hier... :oeps:
Eens (met het eerste gedeelte uit je quote :mrgreen: )!
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Addy

Rami schreef:Dat denk ik ook, maar niet/nooit in zijn of haar eentje. Oh, ik zou niet meer reageren hier... :oeps:
precies, zet er twee neer en je hoort me niet :wink:
Rami
Zeer actief

Zoek stok! schreef:
Rami schreef: Dat denk ik ook, maar niet/nooit in zijn of haar eentje. Oh, ik zou niet meer reageren hier... :oeps:
Eens (met het eerste gedeelte uit je quote :mrgreen: )!
:mrgreen:
Addy schreef:
Rami schreef:Dat denk ik ook, maar niet/nooit in zijn of haar eentje. Oh, ik zou niet meer reageren hier... :oeps:
Mij ook niet! :ok:
Afbeelding
yvonne dl
Zeer actief

Ongelezen bericht door yvonne dl »

Rami schreef:
Addy schreef:
Mij ook niet! :ok:

Jij zou je mond toch houden??
:neenee: :neenee: Dat doe ik toch ook?????? :blah: :blah: :blah:
:smile: :smile: :smile:
Addy

yvonne dl schreef:Jij zou je mond toch houden??
wat ben jij voor een wijsneus :roll:
yvonne dl
Zeer actief

Ach...
Ik ben heus wel aardig hoor. :mrgreen:
Maar het was ook niet voor jou bedoeld.haha
Addy

yvonne dl schreef:Ach...
Ik ben heus wel aardig hoor. :mrgreen:
Maar het was ook niet voor jou bedoeld.haha
het viel me gewoon op :roll:
yvonne dl
Zeer actief

ohhhhhhh??? :roll: :roll:
Wat kan ik hiermee? :N: :N:
Rami
Zeer actief

Addy schreef:
yvonne dl schreef:Jij zou je mond toch houden??
wat ben jij voor een wijsneus :roll:
Haha, Yvonne bedoelt het goed hoor! Eerder in dit topic waren we het al met elkaar eens en besloten tegelijkertijd het er bij te laten omdat we ons zegje gezegd hadden (en TS welliswaar om advies vraagt maar er verder ook niet echt op ingaat).
Afbeelding
AnneMarie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Leeuwhondje
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door AnneMarie »

Een hond die 9 uur alleen moet zitten? Nee :denken:
Zoek stok!
Zeer actief

Rami schreef: Haha, Yvonne bedoelt het goed hoor! Eerder in dit topic waren we het al met elkaar eens en besloten tegelijkertijd het er bij te laten omdat we ons zegje gezegd hadden (en TS welliswaar om advies vraagt maar er verder ook niet echt op ingaat).
Je moet ook nooooit zeggen dat je niks meer zegt in een topic, dat houd je toch niet vol :mrgreen:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
yvonne dl
Zeer actief

Ja natuurlijk bedoel ik het goed.haha.
Als zij gelezen had had zij het ook geweten.
Maar nu schrijven we toch weer.
Waar ging dit ook alweer over???? :ok:
Laatst gewijzigd door yvonne dl op 16 feb 2008 18:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Rami
Zeer actief

Zoek stok! schreef:
Rami schreef: Haha, Yvonne bedoelt het goed hoor! Eerder in dit topic waren we het al met elkaar eens en besloten tegelijkertijd het er bij te laten omdat we ons zegje gezegd hadden (en TS welliswaar om advies vraagt maar er verder ook niet echt op ingaat).
Je moet ook nooooit zeggen dat je niks meer zegt in een topic, dat houd je toch niet vol :mrgreen:
Erg hè? :F:
Afbeelding
yvonne dl
Zeer actief

Ik wilde ook echt niks meer zeggen.
Maar ik werd echt gedwongen. :roll: :wink:
Rami
Zeer actief

yvonne dl schreef:Ja natuurlijk bedoel ik het goed.haha.
Als hij gelezen had had hij het ook geweten.
Maar nu schrijven we toch weer.
Waar ging dit ook alweer over???? :ok:
Addy is een zij! :neenee: :wink:
Afbeelding
yvonne dl
Zeer actief

O sorry :N:
Ik heb het al veranderd. :smile2:
Addy

yvonne dl schreef:ohhhhhhh??? :roll: :roll:
Wat kan ik hiermee? :N: :N:
wat zou je er mee moeten dan :roll:
yvonne dl
Zeer actief

Zo he....
Daar heb je lang over na moeten denken :wink: :wink:
flamme
Zeer actief
Mijn ras(sen): Saarlooswolfhond
Ierse Setter
Klein spaans mixje
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door flamme »

Ik werk zelf 32 uur. Heb wel een onregelmatige baan maar hier zijn de honden dus wel 2 a 3 dagen lang alleen. Inderdaad, ook zo'n 9 uur. (Omdat dit me toch tegen staat ga ik vanaf augustus 28 uur werken.)

Wij hebben daarom gekozen voor meer honden. Ik zou persoonlijk ook geen hond in z'n 1tje alleen laten zitten. Dus als je het mij vraagt dan zeg ik, nee. Onder deze condities moet je geen hond nemen.

Ik zou ook niet voor de pup gaan. Deze heeft nog veel meer begeleiding nodig en kun je het 1e jaar/ 1.5 jaar niet meenemen langs de fiets/paard enz. Een herplaatster zou naar mijn mening een betere oplossing zijn. Maar dan alleen als je op zoek gaat naar een baan waar je bv 5 halve dagen werkt. Of als je een andere oplossign zoekt qua oppas. Misschien wil de buurvrouw wel meer betekenen dan erfvulling en echt op de hond passen of zo?
Moon
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bracco Italiano

Ongelezen bericht door Moon »

Vrienden van ons hadden twee Newfoundlanders. Die mochten gewoon binnen wonen. Maar het liefst waren ze buiten (ivm hun erg dikke 'jas'?). Als ze tien minuten binnen waren, stonden ze voor de deur te zeuren dat ze weer naar buiten wilden :19: . Ze sliepen in de schuur. Hadden wel een aantal hectare bos om in rond te scharrelen, een eigen vijver om in te baden en waren met z'n tweeën!
Ik zou dat niet leuk vinden; heb graag mijn hond altijd om me heen, maar dat is weer een ander verhaal :wink:
Gr. Marijke
Afbeelding
*kelly*
Zeer actief

Ongelezen bericht door *kelly* »

Je vertelde eerder dat je samen met je moeder een hond had, is het misschien weer een optie de hond bij haar te brengen als jij moet werken?
Zo niet dan vind ik 9 uur ALLEEN ook te lang voor een hond... Het scheelt enorm dat ie dan wel buiten is, dus lekker kan snuffen en behoefte kan doen, maar alleen is alleen. Ik zou dan dus, zoals al eerder gezegt, toch echt er 2 nemen.
En tja het ras... Verdiep er in ieder geval goed in, zeker qua gezondheid etc.!
Succes met je beslissing!
"Mensen kunnen fouten maken, honden kunnen vergeven."

Afbeelding

"De enige fout van een hond is dat hij geen honderd jaar kan worden."
_Mir_
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door _Mir_ »

Tamara en Bowie schreef: :ok:

Bowie gaat er héél graag op uit en als ik in beweging ben is zij in beweging. Ze gaat ook bijna overal mee naartoe en tijdens wandelingen (als het niet al te warm is) is ze hartstikke actief en loopt 2 uur mee en speelt, rent en vliegt alle kanten op.
:ok:
loony schreef:Ik ken erfhonden die gelukkiger zijn dan honden die in een kennel worden gehouden of in een bench verblijven als baas werkt.
En zoals ik lees wil ze toch iets met de hond doen van cursus en mee naar haar paard nemen en boswandelingen. Nou Dat maakt het nog beter want vele erfhonden die komen er niet eens vanaf.
Ik zie echt geen probleem waarom zij geen hond zou kunnen nemen :19:
Dank je wel. Ik denk dat er inderdaad een hoop honden zijn die graag op een erf hadden gezeten inplaats van al die uren in een bench zitten...
Rami schreef: (en TS welliswaar om advies vraagt maar er verder ook niet echt op ingaat)
Ik geloof dat ik toch wel een aantal keer wat dingen uitgelegt heb enzo...

Maar goed, ik luister wel degelijk naar jullie advies hoor (ook al denken jullie misschien van niet).

Ik denk dat het inderdaad nog niet verstandig is om aan een pup te beginnen (hoe graag ik dat ook zou willen). Wellicht is inderdaad weer een herplaatser een beter idee. Alleen die zijn erg moeilijk te vinden als je bepaalde eisen steld. Ik heb buurkinderen waar de hond mee om moet kunnen gaan en heb een kat die hij heel moet laten... Als er dan bijstaat dat het onbekend is hoe de hond met katten omgaat dan ga ik het toch echt niet proberen... Ik ga ook niet 150 km rijden om naar een hond te kijken die het dan toch niet word. En ook wat rassen/kruisingen heb ik voorkeur. (zoals de meeste mensen denk ik is dit heel normaal)

Twee honden is denk ik echt geen optie, dat word ook wel erg druk, dan moet ik ook twee honden meenemen naar m'n paard en dat zie ik echt nog niet zitten. Vind het dan ook zielig om er 1 thuis te laten...
*kelly* schreef:Je vertelde eerder dat je samen met je moeder een hond had, is het misschien weer een optie de hond bij haar te brengen als jij moet werken?
Dit is helaas geen optie, zij woont veel te ver weg... Anders was dat zeker een optie geweest!

Oja en de buurvouw wil ik er liever niet te veel bij betrekken. Die heeft al dat ik het liefst elke dag daar op de koffie kom :N:
Laatst gewijzigd door _Mir_ op 16 feb 2008 19:57, 1 keer totaal gewijzigd.
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Rami schreef:Mja, erfhond is mi nog steeds gewoon een hond. En honden hebben behoefte aan hondengezelschap, zeker als ze vier dagen in de week alleen in een kennel en op 't erf worden gehouden.
maar niet elke hond heeft hier behoefte aan... ik doe mijn hond die in de kennel zit absoluut geen plezier met andere honden nl. Die honden zullen er ook vast voldoende zijn in asiels etc. Overigens was dit bij mijn hond als pup al duidelijk... :wink:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”