Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
In hoeverre
Moderator: moderatorteam
-
joline
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
- Amber
- Zeer actief
- Contacteer:
Geld speelt zeker wel een rol,,
Ik vind dat je wel altijd moet relativeren,,
Wij hebben een groot gezin met opgroeiende kinderen in de leeftijd van zeven tot 13 jaar,, en de een zit op voetbal, de ander op zwemmen en ga zo maar door!!
Dus je zal wel moeten opletten is mijn mening,,
Vond het ook best moeilijk om iets te vinden wat betaalbaar was en waar ik een goed gevoel bij heb,,
Mack is natuurlijk bijna 65 kilo en swiffer power is 6 kilo.
Dus in het begin hebben ze alle dagen op Carnibest gezeten , maar ik was op een gegeven moment bijna 150 euro per maand kwijt!!
Dat werd me iets te gek,, tel daar ook nog eens de vriesruimte en stroom bij op en je schrikt je een bult!
En de vriezer hebben wel al hard nodig want we zijn met vijf mensen hier in huis.
Dus ben ik weer gaan zoeken,, en geef nu smorgens Canex geperst en s'avonds krijgen ze Energique.
Dus nu zit ik op ongeveer 65 euro per maand en dat vind ik iets normaler!

Ik vind dat je wel altijd moet relativeren,,
Wij hebben een groot gezin met opgroeiende kinderen in de leeftijd van zeven tot 13 jaar,, en de een zit op voetbal, de ander op zwemmen en ga zo maar door!!
Dus je zal wel moeten opletten is mijn mening,,
Vond het ook best moeilijk om iets te vinden wat betaalbaar was en waar ik een goed gevoel bij heb,,
Mack is natuurlijk bijna 65 kilo en swiffer power is 6 kilo.
Dus in het begin hebben ze alle dagen op Carnibest gezeten , maar ik was op een gegeven moment bijna 150 euro per maand kwijt!!
Dat werd me iets te gek,, tel daar ook nog eens de vriesruimte en stroom bij op en je schrikt je een bult!
En de vriezer hebben wel al hard nodig want we zijn met vijf mensen hier in huis.
Dus ben ik weer gaan zoeken,, en geef nu smorgens Canex geperst en s'avonds krijgen ze Energique.
Dus nu zit ik op ongeveer 65 euro per maand en dat vind ik iets normaler!
Laatst gewijzigd door Amber op 24 jan 2008 18:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Groetjes van Amber en een poot van Mack en Kay
- AnnSophie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Engelse cocker spaniel
- Contacteer:
Geld speelt een rol, bij wie niet
Eerst gaf ik mijn pupsel Hill's, goeie dure voeding dus. Maar ze deed het er helemaal niet zo goed op (slappe, stinkende mest) en de dierenarts raadde mij eukanuba intestinal of hypersensitive aan. Nu ik heb helemaal geen zin om €10 voor 1kg te betalen dus ben ik overgeschakeld op vers (kvv met soms een kippenvleugel of zo voor de tandjes). Ik geef haar nu vnl. Duck. Ook niet goedkoop, maar beter dan die DA commerciële brok
Eerst gaf ik mijn pupsel Hill's, goeie dure voeding dus. Maar ze deed het er helemaal niet zo goed op (slappe, stinkende mest) en de dierenarts raadde mij eukanuba intestinal of hypersensitive aan. Nu ik heb helemaal geen zin om €10 voor 1kg te betalen dus ben ik overgeschakeld op vers (kvv met soms een kippenvleugel of zo voor de tandjes). Ik geef haar nu vnl. Duck. Ook niet goedkoop, maar beter dan die DA commerciële brok
-
Leane
- *Anita*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): het Markiesje en border collie
- Aantal honden: 1
- Carma
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising labrador/bordercollie
-
jacq1970
- Zeer actief
- Contacteer:
Toen ik alleen Tys nog had lette ik er helemaal niet op maar nu met 3 honden kijk ik wel.... verschillende soorten voer met verschillen de prijzen terwijl het kwalitatief hetzelfde is... maar het belangrijkste vind ik dat ze het lekker moeten vinden naast dat het ook qua voedingswaarde goed is.
En ik wissel veel af met de merken kvv en loop bij de slagers ook de prijzen naar beneden telullen om zo goedkoper aan vlees tekomen
Dus ja ik kijk wel naar de prijs maar die is zeker niet doorslag gevend voor wat ik voer.
Jacqueline
En ik wissel veel af met de merken kvv en loop bij de slagers ook de prijzen naar beneden telullen om zo goedkoper aan vlees tekomen
Dus ja ik kijk wel naar de prijs maar die is zeker niet doorslag gevend voor wat ik voer.
Jacqueline
-
Addy
Dat ben ik helemaal met je eens hoor maar als ik erg op de centjes zou moeten letten zou ik nog steeds voor goed voer gaan en dan maar wat anders latenien schreef:Geld speelt hier geen rol ,wel de gedachte dat het beetje normaal moet blijven.
Ik ga dus wel degelijk op zoek naar kwalitatief goed voer maar ook betaalbaar, niet alleen voor mij maar ook voor mensen met een kleinere portemonee moet goed voer betaalbaar blijven!
- Zoek stok!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
-
Addy
-
Selena
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): x HH
- Aantal honden: 9
Ik let er wel op, sinds ik zelf weer werk kan er meer financieel, maar toch. Beknibbel meer op mezelf dan op de honden, indien nodig.
Ben denk ik zo'n 250 euro kwijt per maand, voor 9 a 10 herders. Ze krijgen een mix van geperste brok, kvv (mix van Herby) en vers (spiersnippers, pens, kippennekken).
Een deel zit op zo'n 90/95% op vers (de puppen van 15 wk en 7 mnd, de hoogdrachtige en straks zogende teef), de rest varieert in zijn mate vers vlees/ brokken. De teef die snel schraal wordt zit op 75% vlees, de 2 grote reuen op 50/50, de stamboomreu die er pas is, prefereert zijn brokken boven vers
die leer ik nu dus vers spul eten, mijn oudje van bijna 13 zit volledig op brok omdat hij een heel gevoelige maag heeft.
Ben denk ik zo'n 250 euro kwijt per maand, voor 9 a 10 herders. Ze krijgen een mix van geperste brok, kvv (mix van Herby) en vers (spiersnippers, pens, kippennekken).
Een deel zit op zo'n 90/95% op vers (de puppen van 15 wk en 7 mnd, de hoogdrachtige en straks zogende teef), de rest varieert in zijn mate vers vlees/ brokken. De teef die snel schraal wordt zit op 75% vlees, de 2 grote reuen op 50/50, de stamboomreu die er pas is, prefereert zijn brokken boven vers
Een mens is nooit te oud om te leren.. en een wijs mens is nooit uitgeleerd!
http://www.vanleeuwen-hollandseherders.nl
http://www.vanleeuwen-hollandseherders.nl
- Maylala
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kamikaze-terriërs
-
kiki78
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): cairn terrier en schafpudel
Ik probeer er wel een beetje op te letten. Ik koop niet alle diersoorten maar zorg er wel voor dat hij van zoveel mogelijk verschillende diersoorten krijgt. Over het algemeen probeer ik voer te bestellen aan het begin van de maand, op dat moment maakt let ik er niet zoveel op en als ik aan het eind van de maand krap zit ligt er nog voldoende in de vriezer voor Daan en eet ik zelf maar goedkoper. Ben wel blij met een kleine hond, een grote hond zou ik op moment geen barf kunnen voeren.

- Marlenejjj
- Actief
- Mijn ras(sen): Staffordshire Bullterrier
Ik wist tot voor kort niet dat er compleet goed vers vlees was. Toen ik de afweging maakte of ik dat wilde geven dacht ik dat het heel duur was. Toen heb ik uitgerekend wat ze aan brokken aten (prijs per dag) en wat aan vlees. Vlees bleek goedkoper te zijn en ik geef nu Energique.
Dus zo kan een mens zich vergissen. Ik vind het ook een sport om ze er zo glimmend, gezond mogelijk eruit te laten zien.
Dus zo kan een mens zich vergissen. Ik vind het ook een sport om ze er zo glimmend, gezond mogelijk eruit te laten zien.
'Een dag niet gerend is een dag niet geleefd' - aldus Willem
'Een dag niet gegeten is een dag niet geleefd' - aldus Bettie

'Een dag niet gegeten is een dag niet geleefd' - aldus Bettie

-
nance
- Erelid
Ja ik let er heel erg goed op...
Ik voer NRV en voor zo n 30 euro in de maand hebben ze alledrie goed eten, maar het mag niet veel duurder worden want dat heb ik niet. Brokken kan ik gratis krijgen, maar ik wil ze liever op vlees houden. Al mijn honden hebben altijd vlees gegeten, ik ben nooit volledig op brok overgegaan.
Voor mezelf kan ik ook niet uitgeven wat ik zou willen en uiteraard geldt dat ook voor mijn dieren...
Ik voer NRV en voor zo n 30 euro in de maand hebben ze alledrie goed eten, maar het mag niet veel duurder worden want dat heb ik niet. Brokken kan ik gratis krijgen, maar ik wil ze liever op vlees houden. Al mijn honden hebben altijd vlees gegeten, ik ben nooit volledig op brok overgegaan.
Voor mezelf kan ik ook niet uitgeven wat ik zou willen en uiteraard geldt dat ook voor mijn dieren...
- thom
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
- Contacteer:
Yla krijgt speciaal Dieetvoer, nog steeds light om af te vallen. Alleen verkrijgbaar bij DA, ze is nu prima slank en op gewicht. Dus na deze zak gaan we iets anders geven, maar komen dan toch weer uit op speciale Artrose voer, dat kost dan bijna hetzelfde...Zo'n 70 Euro per 13 kg, en met een Rott. gaat dat snel...( Maar als ons meisje zich er beter door voelt, is het geen punt...)

-
tineke
-
ien
- Erelid
- Contacteer:
precies, daar gaat het bij mij ook omAddy schreef:precies, daar let ik ook op, onzin om elders veel meer te betalen tochZoek stok! schreef:I Ik koop dus nu hetzelfde, maar bij andere leveranciers.
het is ook een sport geworden om op zoek te blijven gaan.
ga je voor gemak dan betaal je daar ook vaak meer voor.
wil dan niet zeggen dat dat altijd beter is.
Er zijn best hele goede en goedkope alternatieven, maar mijn jarenlange ervaring

- Noële
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik let wel op het geld, voor ons zelf (gezin met kids van 11 en 13 jaar) moet ik ook uitkijken welke boodschappen ik meeneem, je kunt het geld maar één keer uitgeven
Ik ga geen kapitalen uitgeven voor de huisdieren terwijl wij zelf dan droog brood moeten eten.
Maar Fellow at zijn (goedkope) brokken nauwlijks, dus ben ik sinds vandaag wel overgestapt naar Rodi, het is wel wat duurder, maar als Fellow nu wel goed eet heb ik het er wel voor over.
Verder vindt ik het ook belangerijk dat er geld is voor de dierenarts en de kc, dus moet je keuzes maken.
Groetjes, Noëlle.
Maar Fellow at zijn (goedkope) brokken nauwlijks, dus ben ik sinds vandaag wel overgestapt naar Rodi, het is wel wat duurder, maar als Fellow nu wel goed eet heb ik het er wel voor over.
Verder vindt ik het ook belangerijk dat er geld is voor de dierenarts en de kc, dus moet je keuzes maken.
Groetjes, Noëlle.
-
loony
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): working kelpie
Patterdale Terrier
Engelse Springer Spaniel - Aantal honden: 4
- Contacteer:
- Elsie
- Actief
Mijn honden hebben het 14 jaar uitstekend gedaan op vrij goedkoop voer.
Tot ik een aantal weken geleden overging op dure brokken, omdat "men" zei dat dat beter was. Na 3 weken merk ik nog steeds dat mijn honden dit helemaal niet fijn vinden en gisteravond voor het eerst liet Frits de helft van zijn brokken staan. Vond dit echt zielig. Heb meteen besloten weer terug te gaan naar de goedkopere variant, want eten is toch wel heel belangrijk voor ze en een hoogtepuntje van de dag. Kan niet wachten tot ik ze vanavond weer zie smullen!
Lydia
Tot ik een aantal weken geleden overging op dure brokken, omdat "men" zei dat dat beter was. Na 3 weken merk ik nog steeds dat mijn honden dit helemaal niet fijn vinden en gisteravond voor het eerst liet Frits de helft van zijn brokken staan. Vond dit echt zielig. Heb meteen besloten weer terug te gaan naar de goedkopere variant, want eten is toch wel heel belangrijk voor ze en een hoogtepuntje van de dag. Kan niet wachten tot ik ze vanavond weer zie smullen!
Lydia
- Shibby
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising slagroomsoesje
Shib krijgt Carnibest en af en toe wat barf, kost mij ongeveer 50 euro per maand.
Eerst kreeg hij kivo en dat koste nog niet eens de helft van de Carnibest, maar dat at hij heel slecht en deed het er ook niet goed op.
De keuze om over te stappen naar Carnibest was voor mij dus heel makkelijk gemaakt.
Mocht ik nou zelf krap bij kas zitten, krijgt hij wel wat meer barf of af en toe wat meer smuldier, maar dat is momenteel ook niet aan de orde.
Eerst kreeg hij kivo en dat koste nog niet eens de helft van de Carnibest, maar dat at hij heel slecht en deed het er ook niet goed op.
De keuze om over te stappen naar Carnibest was voor mij dus heel makkelijk gemaakt.
Mocht ik nou zelf krap bij kas zitten, krijgt hij wel wat meer barf of af en toe wat meer smuldier, maar dat is momenteel ook niet aan de orde.

Volg Loutjes avonturen op Instagram via @malou_the_profiterole
- Chiki
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder, working Kelpie
- saffie
- Zeer actief
Hier speelt geld wel een rol.
De honden krijgen momenteel Farmfood, wat ik afwissel met Smuldier, en ze doen het er hardstikke goed op. Ik vind Farmfood, Cavom of Prins prima voer (ik wissel merk af en toe af), ook al is het helemaal niet duur. Een zak kost ongeveer 30 euro en daar doe ik ongeveer een maand mee. En als mijn vriezertje leeg is haal ik weer wat nieuwe Smuldier.
Wij hebben helemaal niet zo'n hoog inkomen, maar wel genoeg om makkelijk twee honden te kunnen hebben en elke maand iets te sparen voor het geval dat. Als ik de honden bijvoorbeeld alleen Carnibest zou geven (dat was de bedoeling toen ik een vriezertje kreeg) zou dat mij drie keer zoveel kosten in de maand en dat was voor mij wel een reden om dat niet te doen. Als één van de honden om medische redenen speciaal voer nodig heeft dan wordt het een ander verhaal.
Brokken mag dan niet het beste van het beste zijn, maar voor mij is het zo goed genoeg. De honden zien er goed uit, hebben energie voor tien en ontlasting is altijd prima.
De honden krijgen momenteel Farmfood, wat ik afwissel met Smuldier, en ze doen het er hardstikke goed op. Ik vind Farmfood, Cavom of Prins prima voer (ik wissel merk af en toe af), ook al is het helemaal niet duur. Een zak kost ongeveer 30 euro en daar doe ik ongeveer een maand mee. En als mijn vriezertje leeg is haal ik weer wat nieuwe Smuldier.
Wij hebben helemaal niet zo'n hoog inkomen, maar wel genoeg om makkelijk twee honden te kunnen hebben en elke maand iets te sparen voor het geval dat. Als ik de honden bijvoorbeeld alleen Carnibest zou geven (dat was de bedoeling toen ik een vriezertje kreeg) zou dat mij drie keer zoveel kosten in de maand en dat was voor mij wel een reden om dat niet te doen. Als één van de honden om medische redenen speciaal voer nodig heeft dan wordt het een ander verhaal.
Brokken mag dan niet het beste van het beste zijn, maar voor mij is het zo goed genoeg. De honden zien er goed uit, hebben energie voor tien en ontlasting is altijd prima.
Saskia en Saffie. Boy 2000-2014

- wendy71
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ridgebacks!
- Locatie: Ik ben het baasje van Lola & Jakko en wij wonen in Gemert.
- Contacteer:
- Shibby
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising slagroomsoesje
Ik dacht dat light voer juist bedoeld was om een hond op gewicht te houden en dat het niet echt bedoeld was om af te vallen?thom schreef:Yla krijgt speciaal Dieetvoer, nog steeds light om af te vallen
Leia woog begin vorig jaar ruim 27 kilo. Nu weegt ze iets meer dan 21 kilo. Zonder dieetvoer, maar wel met 2 maal per dag een precies afgewogen hoeveelheid brokken, nauwelijks lekkers, veel beweging en geen gesnoep uit Shibs bak meer. Nu blijft haar gewicht op peil door de extra beweging die ze zelf neemt door weer te rennen.
Of is de situatie bij Yla wat lastiger?

Volg Loutjes avonturen op Instagram via @malou_the_profiterole