nee ik bedoelde vooral het binnen poepenmiekmiek schreef:Zo irritant! ik weet dus niet wanneer het begonnen is, kun je dat geloven? Normaal gesproken weet ik precies wanneer er iets veranderd, valt iedere drol die afwijkt mij bij wijze van spreken al op.yamie schreef:ik begreep dat ze dit doet, na ons laatste "gesprek" miek.. dus niet toen..
ik zie hier ook dunnere en meer ontlasting als ik wissel van voer, Ollie bv, is ook wat gevoelig, rodi? doet hij het dus ook niet echt fijn opMaar nu weet ik het dus niet en dat maakt het lastig om te bepalen wat nou de oorzaak is. Nou ja, het maakt ook niet uit want meer lopen doen we nu toch al en overstappen naar energique heb ik een beter gevoel bij. Hopelijk lossen we het hiermee op.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
ineens binnen poepen
Moderator: moderatorteam
- yamie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
- Contacteer:
- starfleet
- Erelid
De meeste honden kunnen daar heel best tegen gelukkig, even wat minder, dat is hier ook wel eens als het druk is en waar niet eigenlijk. Ik ga wel mee hoor met het idee dat het af en toe binnen poepen toen is ontstaan en nu het rustiger is zich een beetje voortzet. Als een hond eenmaal een paar keer binnen heeft gepoept doet hij het gewoon gemakkelijker een volgende keer. En dan kan dat best in combinatie werken ook met dat iets ongeduldiger rondje in de ochtend en wellicht wat andere ontlasting i.v.m. voer. Op zich vreemd dunne ontlasting van KVV, hier altijd van die harde drollen, De fledderpoep kwam in het verleden van een blikje dat we nog wel eens voerden toen we nog geen grote vriezer hadden en er nog wel eens langsgrepen.miekmiek schreef:Extra aandacht en weer wat vaker en langer wandelen stonden hier gelukkig toch al op de planning, dus wat dat betreft komt het helemaal goed. Je heb gelijk hoor, dat ze minder beweging gekregen hebben en er even wat vaker bij inschoten. Sneu misschien, maar aan de andere kant krijgen ze er ook wat voor terug.
Anne
- Caro.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse Draak
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Alle dingen die genoemd zijn, kunnen de oorzaken zijn: ander voer, kortere wandelingen, verandering in het gezin, je eigen humeur, enz.
Dus het is gewoon een kwestie van veranderen.
Ik zou eerst van de Rodi afstappen en bij het uitlaten goed opletten of ze gepoept heeft of niet. Ik heb hier ooit Prins-burgers gegeven aan Puchu, dat was dus ook doffe ellende :N: Dus het kan best dat zelfs met versvlees afwisseling dit ook niet altijd goed gaat.
Verder dus wat langer wandelen en wat meer de aandacht erbij
Overigens vind ik het verrot knap hoe je het allemaal doet hoor met twee jonge kinderen en zo'n stuiterende puber in huis
Dus het is gewoon een kwestie van veranderen.
Ik zou eerst van de Rodi afstappen en bij het uitlaten goed opletten of ze gepoept heeft of niet. Ik heb hier ooit Prins-burgers gegeven aan Puchu, dat was dus ook doffe ellende :N: Dus het kan best dat zelfs met versvlees afwisseling dit ook niet altijd goed gaat.
Verder dus wat langer wandelen en wat meer de aandacht erbij
Overigens vind ik het verrot knap hoe je het allemaal doet hoor met twee jonge kinderen en zo'n stuiterende puber in huis
-
miekmiek
thanks. vooral de eerste twee maanden toen tygo er was, was het erg zwaar. hij huilde veel, is erg ziek geweest en sliep natuurlijk nog niet door. dan ben je er niet bij met je hoofd en als je er wel bij bent reageer je ook nog eens veel te onredelijk. nou ja, 't was erg heftig. nu keert de rust weer terug en valt het allemaal weer op z'n plek. En da's lekker.Caro. schreef:
- Caro.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse Draak
- Contacteer:
Gelukkig maarmiekmiek schreef:thanks. vooral de eerste twee maanden toen tygo er was, was het erg zwaar. hij huilde veel, is erg ziek geweest en sliep natuurlijk nog niet door. dan ben je er niet bij met je hoofd en als je er wel bij bent reageer je ook nog eens veel te onredelijk. nou ja, 't was erg heftig. nu keert de rust weer terug en valt het allemaal weer op z'n plek. En da's lekker.Caro. schreef:
Overigens vind ik het verrot knap hoe je het allemaal doet hoor met twee jonge kinderen en zo'n stuiterende puber in huisvoor iedereen.
Ik weet nog wel toen jij zwanger was en Miah kwam, dat ik dacht 'mijn god meid, waar begin je aan'
Het lijkt mij echt ontzettend zwaar, maar goed.... hopelijk kan je al het leuks blijven zien en de stress naar de achtergrond schuiven.
Ik zou het voer veranderen, blijft ze dan zo dunnig en in huis poepen, dan een ontwormingskuur. Helpt dat ook niet, dan zal je het weer ergens anders moeten zoeken.
-
miekmiek
Ik had het zelf ook wel een tikkie onderschat hoor. Nu zou ik zowel Miah als Tygo niet willen missen, maar af en toe denk ik 'AHHHHHHH! Laat me met rust allemaal.'
Maar als alles dan s'avonds tevreden op bed ligt, en Miah ligt lekker bij me op schoot....dan ben ik stiekum toch wel errug happy.
maar goed, da's allemaal wat off topic.
maar goed, da's allemaal wat off topic.
-
Baily
Nou Miah nog weer helemaal happy.
Dat lijkt me ook belangrijk.Ik erger me eerlijk gezegd aan het feit dat mensen zo snel een hondje niet meer leuk vinden. En dat de hond alleen maar leuk is als ze leuk in het plaatje past. Maar goed, iedereen is anders, en met kleine kinderen ben je natuurlijk best wel druk. Het is natuulijk ook niet zo dat je er niet zelf voor gekozen hebt. Maar ze is een wereldhondje als ze niet meer probleemgedrag vertoont dan dit. Je mag je handen dichtknijpen als zo´n jonge hond zo lief blijft terwijl je er zo weinig in stopt eigenlijk. Ik hou al een tijdje mijn mond, maar ik vind het nu echt zielig worden. Ze kan ook nog best iets aan haar darmen hebben. Niet direct iets ernstigs, maar het was toch altijd een zindelijk hondje. Daar zou ik me dan eerder zorgen om maken. En bij de gedachte aan een hond die niet eens fatsoenlijk de tijd krijgt om te poepen, uit nood het dan binnendoet, en dat er dan ook nog chagarijnig gedaan wordt.
Hoe had je zelf gereageerd op zo´n verhaal een aantal jaren geleden?
-
miekmiek
Ik denk dat er ondertussen genoeg oplossingen bedacht zijn om het probleem op te lossen. Ik snap je bedoelingen en ik ben blij dat je het beste met Miah voorhebt. Ik heb dat ook, en heb dat ook altijd al gehad.Baily schreef:Nou Miah nog weer helemaal happy.Dat lijkt me ook belangrijk.Ik erger me eerlijk gezegd aan het feit dat mensen zo snel een hondje niet meer leuk vinden. En dat de hond alleen maar leuk is als ze leuk in het plaatje past. Maar goed, iedereen is anders, en met kleine kinderen ben je natuurlijk best wel druk. Het is natuulijk ook niet zo dat je er niet zelf voor gekozen hebt. Maar ze is een wereldhondje als ze niet meer probleemgedrag vertoont dan dit. Je mag je handen dichtknijpen als zo´n jonge hond zo lief blijft terwijl je er zo weinig in stopt eigenlijk. Ik hou al een tijdje mijn mond, maar ik vind het nu echt zielig worden. Ze kan ook nog best iets aan haar darmen hebben. Niet direct iets ernstigs, maar het was toch altijd een zindelijk hondje. Daar zou ik me dan eerder zorgen om maken. En bij de gedachte aan een hond die niet eens fatsoenlijk de tijd krijgt om te poepen, uit nood het dan binnendoet, en dat er dan ook nog chagarijnig gedaan wordt.
edit; ik lees je verhaal nog een keer, en vind het toch wel erg negatief overkomen. Het is niet dat we haar aan de riem meesleuren en haar geen tijd geven om te poepen. Vanmorgen bijvoorbeeld stortte het van de hemel en Rob gaf aan de telefoon eerlijk toe dat hij misschien wat sneller doorgelopen is. Ze krijgt heus wel de tijd en de kans om te poepen, zo is het niet, maar vanmorgen is het gewoon even misgegaan. En ik heb haar misschien minder beweging gegeven, en ook wel minder aandacht, maar ze heeft altijd alle liefde van de wereld gekregen. Ze hoeft niet in 'het plaatje' te passen, maar ik wil wel graag dat ze gelukkig is. Daarom vroeg ik mensen ook mee te denken, juist omdat ik me zorgen maakte.
-
Baily
Oke, maar dan moet je dus niet de oorzaak zoeken bij je hond en haar niet meer leuk gaan vinden. Misschien heeft ze wel een darmvirus gehad ofzo. 1 van mijn honden heeft daar ook wel regelmatig last van, en kan dan gewoon de ontlasting minder lang ophouden, vooral ´smorgens. Of is het inderdaad toch wat stress door veranderde omstandigheden, of door minder aandacht of weet ik wat. Of inderdaad andere voeding. Je zult best alle liefde van de wereld gegeven hebben, maar ze moest ook al inleveren toen je zwanger was. Helemaal begrijpelijk hoor, maar doet ze het eigenlijk niet gewoon vreselijk goed onder de toch wat beperktere omstandheden. Geef haar gewoon wat krediet. Zoals ook al eerder is gezegd, ze doet het niet om te pesten ofzo. Er is gewoon wat. Misschien iets heel simpels.miekmiek schreef:Ik denk dat er ondertussen genoeg oplossingen bedacht zijn om het probleem op te lossen. Ik snap je bedoelingen en ik ben blij dat je het beste met Miah voorhebt. Ik heb dat ook, en heb dat ook altijd al gehad.Baily schreef:Nou Miah nog weer helemaal happy.Dat lijkt me ook belangrijk.Ik erger me eerlijk gezegd aan het feit dat mensen zo snel een hondje niet meer leuk vinden. En dat de hond alleen maar leuk is als ze leuk in het plaatje past. Maar goed, iedereen is anders, en met kleine kinderen ben je natuurlijk best wel druk. Het is natuulijk ook niet zo dat je er niet zelf voor gekozen hebt. Maar ze is een wereldhondje als ze niet meer probleemgedrag vertoont dan dit. Je mag je handen dichtknijpen als zo´n jonge hond zo lief blijft terwijl je er zo weinig in stopt eigenlijk. Ik hou al een tijdje mijn mond, maar ik vind het nu echt zielig worden. Ze kan ook nog best iets aan haar darmen hebben. Niet direct iets ernstigs, maar het was toch altijd een zindelijk hondje. Daar zou ik me dan eerder zorgen om maken. En bij de gedachte aan een hond die niet eens fatsoenlijk de tijd krijgt om te poepen, uit nood het dan binnendoet, en dat er dan ook nog chagarijnig gedaan wordt.
edit; ik lees je verhaal nog een keer, en vind het toch wel erg negatief overkomen. Het is niet dat we haar aan de riem meesleuren en haar geen tijd geven om te poepen. Vanmorgen bijvoorbeeld stortte het van de hemel en Rob gaf aan de telefoon eerlijk toe dat hij misschien wat sneller doorgelopen is. Ze krijgt heus wel de tijd en de kans om te poepen, zo is het niet, maar vanmorgen is het gewoon even misgegaan. En ik heb haar misschien minder beweging gegeven, en ook wel minder aandacht, maar ze heeft altijd alle liefde van de wereld gekregen. Ze hoeft niet in 'het plaatje' te passen, maar ik wil wel graag dat ze gelukkig is. Daarom vroeg ik mensen ook mee te denken, juist omdat ik me zorgen maakte.
- Moos
- Zeer actief
-
Baily
Ja ik heb het ook over haar partner. Ik vind het gewoon allemaal wat makkelijk.Moos schreef:Maar dat zegt Annemieke toch exact hetzelfde? Zij heeft er geen moeite mee, maar haar partner soms, en dat vindt ze juist zo erg zegt ze.Baily schreef:
Oke, maar dan moet je dus niet de oorzaak zoeken bij je hond en haar niet meer leuk gaan vinden.
-
miekmiek
-
Baily
- thom
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
- Contacteer: