Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Harrie is pittig beroerd (bij DA geweest)
Moderator: moderatorteam
- Chione
- Zeer actief
- Asterix
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Een Spaanse kleine mix en een Poolse ex-zwerver
- Aantal honden: 2
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
- Moos
- Zeer actief
- *tweety*
- Zeer actief
- yuki
- Zeer actief
Hier in Haarlem heerste er iets.........vorig weekend hadden een aantal honden dezelfde verschijnselen en enkelen moesten worden opgenomen en aan het infuus vanwege uitdrogingsverschijnsleen!
Mijn moeders hondje had het zondagnacht, het hele huis vol, spugen en spuitpoep en het hield niet op. De dierenarts vertelde haar maandag dat er bij ons iets heerst..........Amsterdam is dan niet echt ver
Beterschap voor harry!
Mijn moeders hondje had het zondagnacht, het hele huis vol, spugen en spuitpoep en het hield niet op. De dierenarts vertelde haar maandag dat er bij ons iets heerst..........Amsterdam is dan niet echt ver
Beterschap voor harry!
Eventhough you're gone, we're still a team'.
(r.i.p. Yuki / Askiem Yoshi)
Esther
(r.i.p. Yuki / Askiem Yoshi)
Esther
- pooh
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): zwiterse witte herder
- markdh
- Zeer actief
- Demi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Rottweilers en het Kenzo, Izzy en Ivy ras!
- Aantal honden: 4
- Contacteer:
- alm@
- moderator
- Mijn ras(sen): Langhaar teckel
- Aantal honden: 3
Shit, ik woon vlakbij Haarlem :N: voorlopig maar even geen andere honden contacten.yuki schreef:Hier in Haarlem heerste er iets.........vorig weekend hadden een aantal honden dezelfde verschijnselen en enkelen moesten worden opgenomen en aan het infuus vanwege uitdrogingsverschijnsleen!
Mijn moeders hondje had het zondagnacht, het hele huis vol, spugen en spuitpoep en het hield niet op. De dierenarts vertelde haar maandag dat er bij ons iets heerst..........Amsterdam is dan niet echt ver![]()
Beterschap voor harry!

- Femia
- Zeer actief
- Contacteer:
Met Harrie gaat het best wel weer goed. Ben net terug van een wandeling in het park (rustig zonder bal) en hij heeft 2 drollen gemaakt. Welliswaar nog wat zacht, maar wel sigaren.
Spugen heeft hij niet gedaan maar dat komt ook door die pilletjes denk ik.
Diarree-remmers ga ik niet meer geven, wel nog het eten mengen met rijst en kip en dan rustig opvoeren tot normaal.
Vannacht om 2 uur moest hij mee naar buiten, maar hij had geen zin. Wel gegaan en hij heeft daarna geslapen tot een uur of 10.
Totaal niet gepoept tot vanmiddag in het park.
Wat wel heel erg is zijn die gassen die hij fabriceert, hij loopt er zelf voor weg
Ik ben tevreden zoals het gaat.(en we hebben vandaag ook nog even een afwasmachine gekocht
)
Bedankt allemaal voor de belangstelling en beterschapswensen en knuffels terug van Harrie!
Spugen heeft hij niet gedaan maar dat komt ook door die pilletjes denk ik.
Diarree-remmers ga ik niet meer geven, wel nog het eten mengen met rijst en kip en dan rustig opvoeren tot normaal.
Vannacht om 2 uur moest hij mee naar buiten, maar hij had geen zin. Wel gegaan en hij heeft daarna geslapen tot een uur of 10.
Totaal niet gepoept tot vanmiddag in het park.
Wat wel heel erg is zijn die gassen die hij fabriceert, hij loopt er zelf voor weg
Ik ben tevreden zoals het gaat.(en we hebben vandaag ook nog even een afwasmachine gekocht
Bedankt allemaal voor de belangstelling en beterschapswensen en knuffels terug van Harrie!

- pooh
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): zwiterse witte herder
- *tweety*
- Zeer actief
- Caro.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse Draak
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
-
jacq1970
- Zeer actief
- Contacteer:
- Femia
- Zeer actief
- Contacteer:
Harrie was om 2 uur vannacht uitgeweest en niet gepoept.LongFields schreef:Hoe is het vannacht gegaan?
Om 6.30 uur kwam hij dat hij er uit moest.
De poep was nog niet al te dun. Om 10.30 uur was het weer meer dunner. We moeten dus nog even doorgaan met pillen en voorzichtig eten geven.
Zijn temperatuur was 37.9 om 12.30 uur vanmiddag.

-
MoniqueDM
- Zeer actief
Met Finidiar moet je doorgaan totdat Harrie weer een stevige drol draait.
Dan pas kun je stoppen, maar wat ik meestal doe is afbouwen.
Ik begin bij mijn honden als ik diarree constateer met 2 x daags 2 Findiar Forte. Na een dag ga ik terug naar 2 x daags anderhalve tablet en dat hou ik vol totdat ik weer een stevige bruine jongen zie. Dan pas ga ik terug naar één tablet en de volgende gift is een halve. Dan stop ik echt
.
Ik had van de week zelf ook die fout gemaakt. Jenny was aan de poeperitus, dus twee pillen erin en vervolgens legde ze tijdens de lange wandeling iets neer dat toch wat weg had van een drol. Ik ben 's-avonds gelijk terug naar één tablet gegaan, maar diezelfde nacht liep ik weer buiten. We waren weer terug bij af.
Ik ben de bahandeling vanaf twee tabletten opnieuw gestart en nu had Jenny vanochtend een stevige drol, dus vanavond gaan we terug naar één tablet.
Succes!
Ik begin bij mijn honden als ik diarree constateer met 2 x daags 2 Findiar Forte. Na een dag ga ik terug naar 2 x daags anderhalve tablet en dat hou ik vol totdat ik weer een stevige bruine jongen zie. Dan pas ga ik terug naar één tablet en de volgende gift is een halve. Dan stop ik echt
Ik had van de week zelf ook die fout gemaakt. Jenny was aan de poeperitus, dus twee pillen erin en vervolgens legde ze tijdens de lange wandeling iets neer dat toch wat weg had van een drol. Ik ben 's-avonds gelijk terug naar één tablet gegaan, maar diezelfde nacht liep ik weer buiten. We waren weer terug bij af.
Ik ben de bahandeling vanaf twee tabletten opnieuw gestart en nu had Jenny vanochtend een stevige drol, dus vanavond gaan we terug naar één tablet.
Succes!
Groetjes van Monique, Donna en Sandy († in liefdevolle herinnering Megan en Jenny)

- Femia
- Zeer actief
- Contacteer:
Bedankt voor de tipMoniqueDM schreef:Met Finidiar moet je doorgaan totdat Harrie weer een stevige drol draait.
Ik begin bij mijn honden als ik diarree constateer met 2 x daags 2 Findiar Forte. Na een dag ga ik terug naar 2 x daags anderhalve tablet en dat hou ik vol totdat ik weer een stevige bruine jongen zie. Dan pas ga ik terug naar één tablet en de volgende gift is een halve. Dan stop ik echt.
Succes!
Harrie heeft vanmorgen om 6.30 uur 1 finidiar gekregen en om een uur of 12 weer 2.
Hij heeft om een uur of 3 een redelijk (heel klein) zacht drolletje gemaakt.
Vanavond geef ik hem dan 1,5 en morgenochtend weer 1,5.
De pillen tegen misselijkheid moest ik nog 1 dag geven als hij van zijn klachten af is van de DA.

- Mir@n
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Podenco, Galgo.
- Contacteer:
-
MoniqueDM
- Zeer actief
- gizmo
- Zeer actief
- thom
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
- Contacteer:
-
MoniqueDM
- Zeer actief
Het is een heel typisch diarreetje.
Het gaat goed op de Finidiar, maar zodra je iets af gaat bouwen wordt de ontlasting toch weer dunner. Gisterenavond maar één tablet gegeven, maar vanochtend toch maar weer terug naar anderhalf.
Het gaat goed op de Finidiar, maar zodra je iets af gaat bouwen wordt de ontlasting toch weer dunner. Gisterenavond maar één tablet gegeven, maar vanochtend toch maar weer terug naar anderhalf.
Groetjes van Monique, Donna en Sandy († in liefdevolle herinnering Megan en Jenny)

- Femia
- Zeer actief
- Contacteer:
Vanaf wanneer geef jij Finidiar? Ik begin me af te vragen hoe lang het duurt. Harrie is al bezig vanaf woensdagavond.MoniqueDM schreef:Het is een heel typisch diarreetje.

-
MoniqueDM
- Zeer actief
Jenny is van donderdag op vrijdagnacht aan de poeperitus gegaan.Femia schreef:Vanaf wanneer geef jij Finidiar? Ik begin me af te vragen hoe lang het duurt. Harrie is al bezig vanaf woensdagavond.MoniqueDM schreef:Het is een heel typisch diarreetje.
Vrijdagochtend ben ik direct gestart met 2 stuks Finidiar. Nou ja, toen volgde het verhaal dat ik hierboven heb geschreven, dus vrijdagavond al terug naar één tablet, 's-nachts weer terug bij af, enz.
Vanaf zaterdag 2 x 2 tabletten gegeven, zondagochtend anderhalve tablet, tegen de middag een drolletje, gisterenavond nog maar 1 tablet en vanochtend zat er weer dunne ontlasting tussen.
Ik heb vanochtend even naar de dierenarts gebeld, maar we moeten dus minimaal 2 dagen (en als het nodig is 3 dagen) de volledige dosering geven, ook al poepen ze een vaste drol.
Pas na die 2 dagen of als je ziet dat de hond echt stevig moet persen op de ontlasting (te hard) mag je de dosering gaan halveren.
Ík heb vanochtend dus toch maar weer anderhalve tablet gegeven en dat krijgt Jenny vanavond en morgen ook nog de hele dag.
Daarna gaan we weer afbouwen.
We deden het dus allebei fout :N:

- Femia
- Zeer actief
- Contacteer:
Ok
Wij zijn vrijdagmiddag begonnen met Finidiar, dus we gaan rustig door met 2 x 2 tabletten per dag. Hopelijk duurt het niet lang meer.
Zit nu op mijn werk en dat is toch niet prettig als je weet dat je hond niet lekker is. Gelukkig is mijn vriend om 12.30 uur weer thuis.
Harrie zijn poep is nog steeds brij met dun.
Zit nu op mijn werk en dat is toch niet prettig als je weet dat je hond niet lekker is. Gelukkig is mijn vriend om 12.30 uur weer thuis.
Harrie zijn poep is nog steeds brij met dun.