Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Aanlijnwandeling: zaterdag 1 december Leyduin

Voor alle foto's van evenementen, wandelingen, etc. georganiseerd via het hondenforum 

Moderator: moderatorteam

tineke

Re: Aanlijnwandeling: zaterdag 1 december Leyduin

Ongelezen bericht door tineke »

linlin schreef:
Zoie schreef:
linlin schreef:is dit de fila die vond dat jan bij een van zijn eerste bezoekjes dan net wel voorzichtig mocht zitten, maar helaas niet zijn kopje naar de keuken mocht brengen? :mrgreen:
dat is hem :mrgreen:

Overigens is dat een van de weinige keren geweest dat hij geprotesteerd heeft, we hebben het dan ook heel rustig aangepakt. Inmiddels heeft hij mij wel helemaal geaccepteerd en kan ik zo'n beetje alles met hem doen, al blijft Tineke natuurlijk veel belangrijker voor hem :wink:
natuurlijk en volkomen terecht! :mrgreen: ik blijf het een mooi verhaal vinden, hoor.
Nou inderdaad hij heeft Jan voor 100% geaccepteerd en staat als Jan na de nachtdienst thuis komt net zo enthousiast mee te brullen als Spokkie als blijk daarvan :mrgreen:
Door mijn operatie zijn we ook gaan oefenen met het los wandelen buiten omdat ik de eerste dagen niet mee kon en ook dat is uitstekend verlopen,
Orson luistert dan ook prima blijft goed bij Jan in de buurt en komt keurig als hij geroepen word :ok:
Vlak na mijn operatie sliep ik even tijdelijk niet in bed en in plaats dat Orson lekker bij mij kwam liggen koos hij ervoor om gezellig bij Jan te gaan liggen omdat dat de beste optie was om lekker te pitten.
Al met al is het prima verlopen en kunnen we stellen dat Orson een heerlijk gemakkelijke hond is :mrgreen: :mrgreen:
linlin

Ongelezen bericht door linlin »

tineke schreef:
linlin schreef:
Zoie schreef:
linlin schreef:is dit de fila die vond dat jan bij een van zijn eerste bezoekjes dan net wel voorzichtig mocht zitten, maar helaas niet zijn kopje naar de keuken mocht brengen? :mrgreen:
dat is hem :mrgreen:

Overigens is dat een van de weinige keren geweest dat hij geprotesteerd heeft, we hebben het dan ook heel rustig aangepakt. Inmiddels heeft hij mij wel helemaal geaccepteerd en kan ik zo'n beetje alles met hem doen, al blijft Tineke natuurlijk veel belangrijker voor hem :wink:
natuurlijk en volkomen terecht! :mrgreen: ik blijf het een mooi verhaal vinden, hoor.
Nou inderdaad hij heeft Jan voor 100% geaccepteerd en staat als Jan na de nachtdienst thuis komt net zo enthousiast mee te brullen als Spokkie als blijk daarvan :mrgreen:
Door mijn operatie zijn we ook gaan oefenen met het los wandelen buiten omdat ik de eerste dagen niet mee kon en ook dat is uitstekend verlopen,
Orson luistert dan ook prima blijft goed bij Jan in de buurt en komt keurig als hij geroepen word :ok:
Vlak na mijn operatie sliep ik even tijdelijk niet in bed en in plaats dat Orson lekker bij mij kwam liggen koos hij ervoor om gezellig bij Jan te gaan liggen omdat dat de beste optie was om lekker te pitten.
Al met al is het prima verlopen en kunnen we stellen dat Orson een heerlijk gemakkelijke hond is :mrgreen: :mrgreen:
hihi, leuk hoor! een mooi span vinden, die fila's. ook dat verhaal dat ze samen met micron zo goed kunnen waken, doordat micron alert is en ze wakker keft als hij denkt dat er gedonder is; kostelijk!

ik zeg wel eens voor de gein om hem op de kast te jagen tegen man paul dat ik een fila wil. volslagen belachelijk natuurlijk, want ik heb al moeite een mormel die denkt dat ik verdedigd dien te worden en derhalve bepaalt welke mensen en dieren mij mogen benaderen in de hand te houden.

misschien vind ik het daarom wel zo intrigerend, afgezien van dat het gewoon geestig is. :wink:

maar enfin. wat vreselijk off-topic!
Zoie
Zeer actief

Ongelezen bericht door Zoie »

linlin schreef:[ik heb al moeite een mormel die denkt dat ik verdedigd dien te worden en derhalve bepaalt welke mensen en dieren mij mogen benaderen in de hand te houden. !
ha, ha, nou ik weet nog niet zo zeker wat moeilijker in de hand te houden is, een fila of een mormel :mrgreen: :mrgreen:

Maar wat dat betreft heb ik het w.s. toch makkelijker, omdat orson bij mij minder drang tot verdedigen heeft.
Afbeelding
tineke

Ongelezen bericht door tineke »

linlin schreef:hihi, leuk hoor! een mooi span vinden, die fila's. ook dat verhaal dat ze samen met micron zo goed kunnen waken, doordat micron alert is en ze wakker keft als hij denkt dat er gedonder is; kostelijk!

ik zeg wel eens voor de gein om hem op de kast te jagen tegen man paul dat ik een fila wil. volslagen belachelijk natuurlijk, want ik heb al moeite een mormel die denkt dat ik verdedigd dien te worden en derhalve bepaalt welke mensen en dieren mij mogen benaderen in de hand te houden.

misschien vind ik het daarom wel zo intrigerend, afgezien van dat het gewoon geestig is. :wink:

maar enfin. wat vreselijk off-topic!
Nou de bijpassende wakker blafmormels zijn er in ieder geval al :mrgreen:
Overigens vind ik fila's betrekkelijk makkelijke honden om op te voeden ze zijn best bereid om wat te doen voor hun baas.
Op de filawandelingen die ik heb meegemaakt viel mij dat altijd weer op.
In huis zijn het echt de meest brave knuffelige honden die je kunt voorstellen ,altijd bij je in de buurt zonder overmatig opdringerig te zijn.
Het niet op prijs stellen van vreemde is natuurlijk wel een eigenschap waar je altijd rekening mee moet blijven houden maar wat op zich ook wel in de hand te houden is met een beetje begeleiding.
Als ze eenmaal gewend zijn aan mensen die vaker over de vloer komen gaat dat eigenlijk best wel goed en zijn ze ,Rio en Orson tenminste :wink: ,daar best wel relaxed onder.
Rio helemaal alhoewl er 1 kennis is van zijn hondenvader die ,ondanks dat hij die zijn hele leven al kent en regelmatig ziet ,die hij niet moet.
Zeker gezien zijn vriendelijke karakter is dat opvallend.
Plaats reactie

Terug naar “Foto's bijeenkomsten”