Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Aankomen

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Essy

Ongelezen bericht door Essy »

DogDalton schreef:Prednoral krijgt hij en Clovubactin(ik schrijf het denk ik niet helemaal goed)
Ik denk dat ik inderdaad toch overmoet naar een wat vettere brok.Er is dan natuurlijk wel de kans dat hij z'n huidprobleem weer terug krijgt maar dat risico moet ik dan maar nemen want aankomen is even belangrijker nu.
Kun je Cavom overal krijgen trouwens?Z'n brokken zijn bijna op en moet morgen dan op pad voor andere.
je zou bij de boerenbond een zakje van 4 kilo kunnen proberen. Maar ze hebben ook gewoon 20 kilo.
Een van mijn puppen had Royal Canin brok voor DD's. Die brok is echt heel erg vet. Ze kreeg een soort puistjes. En nu op Cavom is het helemaal over. Ik ken niet echt een hond die niet tegen Cavom kan.
Scooby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse dog
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Scooby »

Essy schreef: Ik ken niet echt een hond die niet tegen Cavom kan.
Ik hoor wel eens dat een hond Cavom niet lust.
Essy

DogDalton schreef:Prednoral krijgt hij en Clovubactin(ik schrijf het denk ik niet helemaal goed)
Ik denk dat ik inderdaad toch overmoet naar een wat vettere brok.Er is dan natuurlijk wel de kans dat hij z'n huidprobleem weer terug krijgt maar dat risico moet ik dan maar nemen want aankomen is even belangrijker nu.
Kun je Cavom overal krijgen trouwens?Z'n brokken zijn bijna op en moet morgen dan op pad voor andere.
http://diergeneesmiddelen.info/bestanden/Prednoral.html

in de bijsluiter staat pancreatitis als bijwerking. http://www.gezondheidsplein.nl/woordenboek/letter/P
dat is een ontsteking van de pancreas (kan verklaren woorom hij zo snel afvalt).

pulyuri (veel plassen)
diabetes
polydipsie (veel drinken)
hypelipedimie (verhoogd vetgehalte in het bloed)
katabolisme (weefselafbraak).

Hij zou dus een pancreasontsteking kunnen hebben. Misschien moet je dat eerst een aan de DA vragen voor je een vettere brok neemt.
Essy

http://www.causus.be/vrij.cfm?Id=57

hier staat info over pacreatitis.

Duck heeft daar zelfs speciale voeding voor zie ik

http://www.ducknatuurvoeding.com/Duckna ... &pageid=17

Ik zou je DA eens vragen of dat het kan zijn. Als hij een pancreasontsteking gekregen zou hebben door de prednison, dan hebben ze het toen waarschijnlijk nog niet aan zijn bloed kunnen zien. Of misschien hebben ze daar niet op gescreend.

Als hij dat zou hebben, mag je denk ik geen vettere brok gaan geven.
Essy

Ik heb trouwens een tijd geleden gelezen (half jaar geloof ik) dat er bij de Koevering katten vergiftigd zijn door iets wat er in de struiken lag. Volgens mij woon jij daar in de buurt. Ik weet niet of er daarna nog iets is gebeurd en of je dat al wist.
thom
Zeer actief
Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
Contacteer:

Ongelezen bericht door thom »

Tjemig, hij is echt veel afgevallen. Mocht hij toch een pancreatitis hebben, dan zou hij verrekken van de pijn....Heel veel sterkte..!!
Afbeelding
Francisca

Ongelezen bericht door Francisca »

Als Dalton een pancreasontsteking heeft zou ik inderdaad geen vette brokken geven.
Hoe is zijn ontlasting? Mika heeft EPI en voor we wisten wat hij had had hij gele, slappe ontlasting en er kwam meer uit dan erin ging leek het wel. Mika was 4 kilo toen het heel slecht ging met hem, hij weegt nu zo'n 6,5 kilo.
Carnibest heeft trouwens ook een Pancreasversie en Mika doet het daar stukken beter op dan op de Duck.
Sterke en geef Dalton een knuffel van me. :ok:
Femmel
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Femmel »

Ruikt hij wellicht anders uit zijn bek dan voorheen? Veel drinken, afvallen en ruiken naar aceton (uit de bek) zijn symptomen van suikerziekte.

In combinatie met de Prednison is dat een bijwerking die geregeld voor komt. Na het stoppen met de Pred worden de bloedsuikerwaarden vaak snel weer normaal.

Ik hoop van harte dat het allemaal meevalt!!
Groetjes,

Femke

Afbeelding

In loving memory ons Goldensnoetje Joy* (14 februari 1997 - 26 juli 2010)
Voor altijd in ons hart lieve Ginny* (23 januari 2005 - 21 augustus 2014)
Youp
Zeer actief

Ongelezen bericht door Youp »

Zijn de nier en leverwaarden gecheckt? Meestal vallen ze dan af, hebben spierverlies en het kan ook neurologische gevolgen hebben doordat het lichaam zichzelf vergiftigd.

Diesel deed het ook niet goed op Farmfood en wel op Cavom. Hij eet er alleen niet veel van omdat hij er niet dol op is. Hij krijgt nu Carnibest Aktief omdat hij anders ook te mager wordt. Ik weet niet of Dalton dat mag?

Ik zou toch echt denken dat er een medische oorzaak is voor het afvallen. Diesel is van Clavubactin nooit afgevallen.
Groetjes Kim en een poot van Diesel en Zahra
Afbeelding
DogDalton
Zeer actief
Mijn ras(sen): Galgo Espagnol
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door DogDalton »

Nier en leverwaarden zijn gecheckt en die waren goed.Zijn ontlasting is ook goed en het afvallen is al langer aan de gang dus van de prednison kan het denk ik niet echt zijn.En hij heeft ook geen pijn zo te zien dus zo´n pancr... :mrgreen: ontsteking zal het wel niet zijn.Ik ga vandaag even achrer de cavom aan en het vlees.Ik denk dat ik dat dan geef icm de macaroni en olie die hij nu al krijgt.
Afbeelding
Tamara, Jada, Viento, Kid, Tanja, Evita en Rosa
Essy

DogDalton schreef:Nier en leverwaarden zijn gecheckt en die waren goed.Zijn ontlasting is ook goed en het afvallen is al langer aan de gang dus van de prednison kan het denk ik niet echt zijn.En hij heeft ook geen pijn zo te zien dus zo´n pancr... :mrgreen: ontsteking zal het wel niet zijn.Ik ga vandaag even achrer de cavom aan en het vlees.Ik denk dat ik dat dan geef icm de macaroni en olie die hij nu al krijgt.
wanneer is hij voor het laatst ontwormd en met wat?
zie je geen witte stukjes in zijn ontlasting?
blacky
Zeer actief
Mijn ras(sen): Coton de Tuléar en Havanezer.
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door blacky »

Onze hond gaaf geen pijn aan bij zijn pancreas ontsteking. Bij hem was het ook niet duidelijk in het bloed. Er is dan wel iets gaande met de witte bloed lichaampjes, minder dan normaal geloof ik.

Wel is heel duidelijk de kleur van de ontlasting. En het extreem afvallen en zeer veel eten.

Is denk ik wel de moeite waard om het bij je da aan te kaarten. Als je niets doet blijft hij echt afvallen en een schepje poeder over zijn eten is het ergste niet denk ik.
DogDalton
Zeer actief

Essy schreef:
DogDalton schreef:Nier en leverwaarden zijn gecheckt en die waren goed.Zijn ontlasting is ook goed en het afvallen is al langer aan de gang dus van de prednison kan het denk ik niet echt zijn.En hij heeft ook geen pijn zo te zien dus zo´n pancr... :mrgreen: ontsteking zal het wel niet zijn.Ik ga vandaag even achrer de cavom aan en het vlees.Ik denk dat ik dat dan geef icm de macaroni en olie die hij nu al krijgt.
wanneer is hij voor het laatst ontwormd en met wat?
zie je geen witte stukjes in zijn ontlasting?
Hij is begin dit jaar ontwormd.Misschien verstandig om dat straks na de kurr nog een keer te doen?
Ik heb in ieder geval nu cavom gehaald en flink wat rodiworsten.Moet alleen nog even het versvlees halen want dat hadden ze bij petsplace niet :roll:
Ik hoop dat het met de Cavom en de bijvoeding wil gaan lukken want anders moeten we toch verder gaan zoeken..
Afbeelding
Essy

En? .... Lust hij Cavom? :mrgreen:
Shibby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising slagroomsoesje

Ongelezen bericht door Shibby »

DogDalton schreef: Ik heb in ieder geval nu cavom gehaald en flink wat rodiworsten.Moet alleen nog even het versvlees halen want dat hadden ze bij petsplace niet :roll:
Ik hoop dat het met de Cavom en de bijvoeding wil gaan lukken want anders moeten we toch verder gaan zoeken..
Dobey! :ok:

De Dobey zit in het centrum in dat onderdoorstraatje naast de ABN-AMRO. Hij verkoopt sinds kort ook Carnibest (alle soorten), Prins en Rodi. :ok:

Succes met Dalton!
Afbeelding
Volg Loutjes avonturen op Instagram via @malou_the_profiterole
DogDalton
Zeer actief

Essy schreef:En? .... Lust hij Cavom? :mrgreen:
Op dit moment lust hij alles :mrgreen:
Maar het gaat weer niet goed helaas.Ik heb een update geplaatst op het andere topic bij medisch :jank:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”