ik weet dat je haar ws toch laat onderzoeken maar wilde dit er toch even uitlichten. een bm is niet afgeschreven op zijn achtste jaar hoor. huts heeft op haar 8e nog een zware knieoperatie gehad en een zware melkklieroperatie, ze loopt weer alseen kievit en is weer helemaal het dametje. deur is ook op zijn 10e nog geopereerd (prostaat)en is ook 12 jaar geworden. zeker als ze altijd goed gelopen heeft zou ik haar nog wel een kans geven door onderzoek te latren doen. inslapen omdatje een operatie niet ziet zitten (waarom eigenlijk niet?) kan dan altijd nog. je kunt het best koud en gevoelloos neerzettten, zo komt het ook over dan. zeker omdat ik 3 jonge bm's moest laten gaan. beterschap voor raisa.Bullenmama schreef: Als het niet beter gaat tegen de ochtend, dan is het over.
We willen haar niet door een medische molen heen halen, ze is 8 jaar oud en een operatie zien we zowiezo niet zitten.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Raisa kan niet meer lopen.
Moderator: moderatorteam
- Hutsje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): moddercockers
- Aantal honden: 2
Re: Raisa kan niet meer lopen.

-
Bullenmama
Ze ligt nog steeds op haar matrasje, verroert zich niet. Geen centimeter. En ze kreunt. Ik heb net mn dekbed gepakt en ik ga naast haar liggen. Vannacht om 5 uur lost Tinus me af.
Ze heeft echt pijn. Van de dierenarts mocht ik alvast twee tabletten geven van de dosis voor morgen, maar ik heb ze allevier gegeven.
En nu slaapt ze.
Ze heeft echt pijn. Van de dierenarts mocht ik alvast twee tabletten geven van de dosis voor morgen, maar ik heb ze allevier gegeven.
En nu slaapt ze.
-
Bullenmama
Jessica, ik wil haar niet laten opereren omdat ik haar dat niet wil aan doen. Ze is nu lam aan haar linkervoorpoot en rechterachterpoot.
De dexamethason werkt niet.
Ze wil niet meer drinken.
Ze voelt niet of ze moet plassen.
Ze heeft pijn.
Haar staart zit tussen haar achterpoten in op een manier die ik nooit bij haar gezien heb.
Ze tilt haar kop niet meer op als je de kamer in komt en haar ogen liggen heel diep.
Ik wil weten wat er met haar rug mis is, natuurlijk. Maar zoals het er nu uit ziet is de prognose slecht. En ik wil haar geen pijn doen.
De dexamethason werkt niet.
Ze wil niet meer drinken.
Ze voelt niet of ze moet plassen.
Ze heeft pijn.
Haar staart zit tussen haar achterpoten in op een manier die ik nooit bij haar gezien heb.
Ze tilt haar kop niet meer op als je de kamer in komt en haar ogen liggen heel diep.
Ik wil weten wat er met haar rug mis is, natuurlijk. Maar zoals het er nu uit ziet is de prognose slecht. En ik wil haar geen pijn doen.
- thom
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
-
Reini
- Zeer actief
- schelsey
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bernerteefjes Nisha en Mila
- Aantal honden: 3
kan begrijpen dat je twijfelt of het niet beter is haar te verlossen, zoals je het beschrijft klinkt het ook helemaal niet goed, hoop echt dat het terug betert, maar moest ik in jou plaats zijn, zou het ook echt niet weten wat juiste keuze is, onderzoeken met alle pijn erbij, of laten gaan en haar rust gunnen
veel sterkte
sonja
veel sterkte
sonja
-
Eefje83
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): norwich terriër en griekse zwerver en een Spaanse zwerver
ik zou haar nog 1 keer naar een da brengen om alle mogelijke oorzaken te onderzoeken.
Pijn heeft ze nu ook maar nu weet je niks zeker.Dan zou ik me er toch gewoon aan wagen om haar in de auto te leggen en naar de da te rijden,hoe moeilijk het ook is.
Als je haar zo laat gaan ga je je misschien afvragen of je niet.......
sterkte met wat je ook beslist.
Pijn heeft ze nu ook maar nu weet je niks zeker.Dan zou ik me er toch gewoon aan wagen om haar in de auto te leggen en naar de da te rijden,hoe moeilijk het ook is.
Als je haar zo laat gaan ga je je misschien afvragen of je niet.......
sterkte met wat je ook beslist.
-
chyta
- Actief
-
chrico
- Zeer actief
Bel een dierenambu en laat haar nog 1x onderzoeken dmv een foto. Komop, de hond verdient het maar jij ook. Welk besluit je daarna neemt, je weet in elk geval of het de juiste is, wie weet kan je nog jaren van haar genieten.
heel veel sterkte en wijsheid vandaag.
heel veel sterkte en wijsheid vandaag.
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
-
laeken
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Ik begrijp het wel moet ik zeggen. Ik kan me voorstellen dat je iets hebt van ik wil nu beslissen want ik voorzie een lijdensweg en die wil ik zo kort mogelijk houden. Toch zou ook ik nog 1 keer laten onderzoeken wat er aan de hand is. Desnoods regel je het zo dat ze thuis onder narcose gaat en je dan snel naar de kliniek rijdt.
Maar ik kan me voorstellen dat je het niet meer ziet zitten. Je beschrijft een zeer ernstige situatie bij een hele zware hond. De hond is nu al bang en zielig en ik zou dat ook niet aan kunnen zien.
Sterkte.
Maar ik kan me voorstellen dat je het niet meer ziet zitten. Je beschrijft een zeer ernstige situatie bij een hele zware hond. De hond is nu al bang en zielig en ik zou dat ook niet aan kunnen zien.
Sterkte.
- jenny*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Cockertje
- Contacteer:
-
S@ndr@
- Zeer actief
-
Gos
- Zeer actief
- alm@
- moderator
- Mijn ras(sen): Langhaar teckel
- Aantal honden: 3
- Jaap*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jachthonden
-
jores
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): engelse springer spaniel en engelse cocker spaniel
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
sterkte
groetjes Annemie
Afbeelding verwijderd door moderator ivm foutmelding
http://www.vdjorishoeve.nl
https://www.facebook.com/vdjorishoeve
Afbeelding verwijderd door moderator ivm foutmelding
http://www.vdjorishoeve.nl
https://www.facebook.com/vdjorishoeve
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Natuurlijk moet er na onderzoek wel een goede prognose zijn, dat ben ik helemaal met je eens. Maar Bullenmama had het er aanvankelijk over dat ze als Raisa vanochtend niet verbeterd zou zijn haar zowiezo en zonder verder onderzoek zou laten inslapen. Ik denk dat de reacties met name daarop gericht waren (in ieder geval de mijne).Nanna schreef:Ik kan me Bullenmamma's reactie goed begrijpen.
Het is een voor een BM tóch al wat oudere hond, en de verschijnselen die ze heeft is effe niet niks. Ze kermt, lijdt dus.
Dat nog een keer goed na laten kijken zou ik ook doen, maar als er niet een snelle recuperatie te verwachten zou zijn, zou wat mij betreft het doek voor deze hond ook vallen, vanwege de waardigheid voor het dier.
- Eline*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
- Contacteer:
Veel sterkte.... 
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...

Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...

Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
- Demi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Rottweilers en het Kenzo, Izzy en Ivy ras!
- Aantal honden: 4
- Contacteer:
Calsey kondne wij ook niet meer vervoeren in de auto en daarom heeft de dierenambulance dit gedaan. Die hebben een brancard en zo ging het wel. Ik had Kel van te voren veel pijnstilling gegeven, ik weet niet wat jij voor pijnstilling gekregen hebt?
Lieve lieve Lila, Calsey, Damien en Donja, ik mis jullie..
- Zenda
- Zeer actief
- moon-C
- Zeer actief
- Rami
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!
Wat een zorgelijke toestand...
Ik kan me heel goed voorstellen dat je geen lijdensweg wenst voor je hond maar ik zou het voor mezelf en voor mijn hond niet kunnnen 'maken' om niet precies te weten wat er speelt en of het wel of niet uitzichtloos is.
Maar goed, daar maakt iedereen zijn of haar eigen keuze in.
In ieder geval wil ik je veel sterkte wensen.
Ik kan me heel goed voorstellen dat je geen lijdensweg wenst voor je hond maar ik zou het voor mezelf en voor mijn hond niet kunnnen 'maken' om niet precies te weten wat er speelt en of het wel of niet uitzichtloos is.
Maar goed, daar maakt iedereen zijn of haar eigen keuze in.
In ieder geval wil ik je veel sterkte wensen.
- Caro.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse Draak
- Contacteer:
Precies, daarover ging mijn reactie ook.LongFields schreef:Natuurlijk moet er na onderzoek wel een goede prognose zijn, dat ben ik helemaal met je eens. Maar Bullenmama had het er aanvankelijk over dat ze als Raisa vanochtend niet verbeterd zou zijn haar zowiezo en zonder verder onderzoek zou laten inslapen. Ik denk dat de reacties met name daarop gericht waren (in ieder geval de mijne).Nanna schreef:Ik kan me Bullenmamma's reactie goed begrijpen.
Het is een voor een BM tóch al wat oudere hond, en de verschijnselen die ze heeft is effe niet niks. Ze kermt, lijdt dus.
Dat nog een keer goed na laten kijken zou ik ook doen, maar als er niet een snelle recuperatie te verwachten zou zijn, zou wat mij betreft het doek voor deze hond ook vallen, vanwege de waardigheid voor het dier.
Ik weet nog vorig jaar met Moritz.... hartstikke ziek
Misschien egoïstisch, maar ik móest voor mezelf weten wat hij mankeerde, want ik kon het eigenlijk niet om hem te inslapen zonder dat ik wist hoe of wat. Dit zou blijven knagen bij mij 'wat als?' en 'misschien was er iets aan te doen geweest'.
Als de prognose slecht of te zwaar belastend is voor de hond, dan houdt het op, hoe treurig ook.
-
Bullenmama
Nog steeds geen enkele verbetering.
Ze ligt doodstil op haar linkerzij, alleen haar ogen bewegen.
Als je bij haar gaat zitten tilt ze haar rechtervoorpoot een beetje op.
We wilden haar vanmorgen omrollen maar ik legde mijn hand achter haar rug en ze trok heel haar rugvel samen en kreunde zachtjes.
Dierenarts gebeld om te overleggen maar onze dierenarts is naar nascholing en is tussen 1 en 2 uur terug. Een andere hoef ik niet, die kennen Raisa niet. Om half twee bel ik weer.
Ik heb het idee dat ze nu wel "lekker" ligt, ze kreunt tenminste niet. Wel zucht ze af en toe op een bibberige manier. We geven haar regelmatig water met een spuitje, dat slikt ze wel door.
De andere honden zijn opvallend rustig in huis, en ze gaan behalve Bloem regelmatig bij haar liggen.
Straks overleggen over pijnloos vervoeren en of dat hier ook met de dierenambulance kan, het is een uur rijden naar Roden.
In ieder geval wil ik dat de dierenarts vanmiddag hier komt, zoals ze nu is gaan we niet met haar slepen.
Pijnstilling heb ik niet in huis, heb ik gisteravond wel om gevraagd aan de telefoon maar hij zei dat pijnstillers gevaarlijk zijn in combinatie met de dexamethason. Of dat aan de combinatie zelf ligt weet ik niet, kan ook met de dosering te maken hebben, ga ik straks ook vragen.
Ze ligt doodstil op haar linkerzij, alleen haar ogen bewegen.
Als je bij haar gaat zitten tilt ze haar rechtervoorpoot een beetje op.
We wilden haar vanmorgen omrollen maar ik legde mijn hand achter haar rug en ze trok heel haar rugvel samen en kreunde zachtjes.
Dierenarts gebeld om te overleggen maar onze dierenarts is naar nascholing en is tussen 1 en 2 uur terug. Een andere hoef ik niet, die kennen Raisa niet. Om half twee bel ik weer.
Ik heb het idee dat ze nu wel "lekker" ligt, ze kreunt tenminste niet. Wel zucht ze af en toe op een bibberige manier. We geven haar regelmatig water met een spuitje, dat slikt ze wel door.
De andere honden zijn opvallend rustig in huis, en ze gaan behalve Bloem regelmatig bij haar liggen.
Straks overleggen over pijnloos vervoeren en of dat hier ook met de dierenambulance kan, het is een uur rijden naar Roden.
In ieder geval wil ik dat de dierenarts vanmiddag hier komt, zoals ze nu is gaan we niet met haar slepen.
Pijnstilling heb ik niet in huis, heb ik gisteravond wel om gevraagd aan de telefoon maar hij zei dat pijnstillers gevaarlijk zijn in combinatie met de dexamethason. Of dat aan de combinatie zelf ligt weet ik niet, kan ook met de dosering te maken hebben, ga ik straks ook vragen.
- ZinoJinx
- Actief
- Mijn ras(sen): Jack Russel
Engelse Bulldog
Rottweiler - Locatie: Gierle (B)
Ik weet er niet zo veel van, maar is 8 jaar voor een bull niet de gemiddelde leeftijd?
zou het heel goed begrijpen dat je heel de lijdensweg niet wil volgen en onmiddellijk een beslissing wil nemen.
Ik heb dit 1 X gedaan en na 2 maanden hebben we ze toch moeten laten gaan en achteraf bekeken heb ik spijt dat ik ze de 2 laatste maanden van haar leven zo heeft moeten doorbrengen. opereren, de laatste weken dagelijks bloed laten prikken..je zag ook aan haar dat ze er genoeg van had en uiteindelijk was het medisch vlak ook niet meer haalbaar en was inslapen het enige wat we nog konden doen voor haar.
langs ene kant ook 'blij' dat ik toch geprobeerd heb, maar heb mij voorgenomen om mijzelf en vooral mijn hond in de toekomst van dit leed te besparen en bij een ernstige aandoening - en als de hond al een leeftijd heeft bereikt - niet meer heel dat proces door te maken.
Ik heb hier op het forum geleerd dat een hond graag zien wil zeggen deze ook op tijd kunnen loslaten.
kwetsende commentaar geven aan degene die voor deze situatie staan is idd heel laag..je kan hierover meespreken als je zelf voor zo'n situatie staat. commentaar geven - als buitenstaander - is heel gemakkelijk...maar kan zeer kwetsend overkomen.
Wat kan je meer doen als een hond een goed leven geven??als het lot beslist??
ik wil jullie zeer veel sterkte toewensen voor de komende dagen..
Hopelijk gebeurt er nog een mirakeltje...
zou het heel goed begrijpen dat je heel de lijdensweg niet wil volgen en onmiddellijk een beslissing wil nemen.
Ik heb dit 1 X gedaan en na 2 maanden hebben we ze toch moeten laten gaan en achteraf bekeken heb ik spijt dat ik ze de 2 laatste maanden van haar leven zo heeft moeten doorbrengen. opereren, de laatste weken dagelijks bloed laten prikken..je zag ook aan haar dat ze er genoeg van had en uiteindelijk was het medisch vlak ook niet meer haalbaar en was inslapen het enige wat we nog konden doen voor haar.
langs ene kant ook 'blij' dat ik toch geprobeerd heb, maar heb mij voorgenomen om mijzelf en vooral mijn hond in de toekomst van dit leed te besparen en bij een ernstige aandoening - en als de hond al een leeftijd heeft bereikt - niet meer heel dat proces door te maken.
Ik heb hier op het forum geleerd dat een hond graag zien wil zeggen deze ook op tijd kunnen loslaten.
kwetsende commentaar geven aan degene die voor deze situatie staan is idd heel laag..je kan hierover meespreken als je zelf voor zo'n situatie staat. commentaar geven - als buitenstaander - is heel gemakkelijk...maar kan zeer kwetsend overkomen.
Wat kan je meer doen als een hond een goed leven geven??als het lot beslist??
ik wil jullie zeer veel sterkte toewensen voor de komende dagen..
Hopelijk gebeurt er nog een mirakeltje...
-
Bullenmama
Wat ik ook moeilijk vind: We hebben Raisa gekregen toen ze drie jaar oud was en de vorige eigenaren zijn vage kennissen van ons, in die zin dat we altijd even een praatje maken als we ze tegenkomen.
Zal ik ze bellen of niet ?
Aan de ene kant vind ik dat ze moeten weten dat Raisa niet goed is, aan de andere kant denk ik dat ze meteen op de stoep staan met de kinderen, ook als ik dat niet wil.
Aan de ene kant vind ik dat ze moeten weten dat Raisa niet goed is, aan de andere kant denk ik dat ze meteen op de stoep staan met de kinderen, ook als ik dat niet wil.
-
laeken
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Dan zou ik dat niet doen als ze daar niet op zit te wachten. Ze is al vreselijk over de stress en jij moet nu gewoon alleen aan je hond denkenBullenmama schreef:Wat ik ook moeilijk vind: We hebben Raisa gekregen toen ze drie jaar oud was en de vorige eigenaren zijn vage kennissen van ons, in die zin dat we altijd even een praatje maken als we ze tegenkomen.
-
Mojuan
- Zeer actief
- Annelies
- Zeer actief
Nee, zou ik niet doen... Je hebt nu wel wat anders aan je hoofd...Bullenmama schreef:Wat ik ook moeilijk vind: We hebben Raisa gekregen toen ze drie jaar oud was en de vorige eigenaren zijn vage kennissen van ons, in die zin dat we altijd even een praatje maken als we ze tegenkomen.

Overgave kan de grootste overwinning zijn...
- Femmel
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik zou het niet doen. Raisa is nu jouw hond en zowel jij als Raisa hebben geen behoefte aan een huis vol mensen.Bullenmama schreef:Aan de ene kant vind ik dat ze moeten weten dat Raisa niet goed is, aan de andere kant denk ik dat ze meteen op de stoep staan met de kinderen, ook als ik dat niet wil.
Heel erg veel sterkte!
Groetjes,
Femke

In loving memory ons Goldensnoetje Joy* (14 februari 1997 - 26 juli 2010)
Voor altijd in ons hart lieve Ginny* (23 januari 2005 - 21 augustus 2014)
Femke

In loving memory ons Goldensnoetje Joy* (14 februari 1997 - 26 juli 2010)
Voor altijd in ons hart lieve Ginny* (23 januari 2005 - 21 augustus 2014)