ik hoop dat de boel vlot los komt, sterkte met je kereltje ..
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Heel heftige buikpijn
Moderator: moderatorteam
- yamie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
- Contacteer:
- Femia
- Zeer actief
- Contacteer:
- Inge
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
- Scooby
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse dog
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
O, jee Reini. Wat een ellende en zorgen weer! Hopelijk poept Vegas snel alles uit en kan hij weer opknappen!
Sterkte, meid!
Sterkte, meid!
Groetjes, Karen
Duitse doggen 'Uut Sutfene'
-
Gos
- Zeer actief
- Zoek stok!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
-
Reini
- Zeer actief
Net weer terug van het tweede bezoek aan de dierenarts want Vegas is echt heel ziek.. Hij heeft weer een klysma gekregen en ik heb nu ook nog oraal laxeermiddel meegekregen. Ook heb ik tubes glijmiddel die ik rectaal moet inbrengen.
De bedoeling is dat de klomp deels op gaat lossen. De dierenarts heeft net ook nog met zijn vinger geprobeerd de klomp wat af te brokkelen maar het is zo kei en keihard dat dat niet gaat. Hij heeft zoiets als dit nog nooit eerder gezien, volgens hem ligt het ook niet alleen aan de ontbijtkoek maar heeft bot sowieso de neiging om een klomp te vormen.
De reden dat ik net toch weer terug ben gegaan is omdat Vegas ook niet ophoudt met overgeven. Volgens de dierenarts zou het zo kunnen zijn dat er ook nog stukjes bot in zijn maag kunnen zitten. Het kan ook zijn dat hij gewoon zo misselijk en niet lekker is dat hij daardoor niks binnenhoudt.
Een operatie was nog helemaal geen optie omdat dat een risicovolle operatie is (dikke darm). Dat is echt pas de allerlaatste optie. Voor nu hopen we maar dat het er gewoon uit gaan komen.
Pfff, wat een gedoe. Vegas is echt zielig, hij kan niet lekker liggen en is vreselijk moe. Vannacht slapen we weer beneden zodat hij meteen naar buiten kan als hij drang heeft om te poepen.
De bedoeling is dat de klomp deels op gaat lossen. De dierenarts heeft net ook nog met zijn vinger geprobeerd de klomp wat af te brokkelen maar het is zo kei en keihard dat dat niet gaat. Hij heeft zoiets als dit nog nooit eerder gezien, volgens hem ligt het ook niet alleen aan de ontbijtkoek maar heeft bot sowieso de neiging om een klomp te vormen.
De reden dat ik net toch weer terug ben gegaan is omdat Vegas ook niet ophoudt met overgeven. Volgens de dierenarts zou het zo kunnen zijn dat er ook nog stukjes bot in zijn maag kunnen zitten. Het kan ook zijn dat hij gewoon zo misselijk en niet lekker is dat hij daardoor niks binnenhoudt.
Een operatie was nog helemaal geen optie omdat dat een risicovolle operatie is (dikke darm). Dat is echt pas de allerlaatste optie. Voor nu hopen we maar dat het er gewoon uit gaan komen.
Pfff, wat een gedoe. Vegas is echt zielig, hij kan niet lekker liggen en is vreselijk moe. Vannacht slapen we weer beneden zodat hij meteen naar buiten kan als hij drang heeft om te poepen.
Nero, het dappere Yorkie; 14/09/02 - 19/06/07

-
Reini
- Zeer actief
Ik ben natuurlijk geen dierenarts dus ik weet niet of dit klopt maar dit had ik bedacht:Inge O schreef:ach, reini, wat een zorgen weer. hopelijk komt het er nu met alle glijmiddeltoestanden toch uit.
ik vraag me toch af of er hogerop (vóór de dikke darm dus) niet ook nog iets verstopt zou kunnen zitten, want al dat braken is toch maar niks.
Woensdagavond heeft Vegas die kippenbotjes gesnaaid, daaropvolgend ongeveer 300 gram ontbijtkoek gegeten en daarna 'smorgens gewoon zijn voer weer. Donderdag heeft hij niet gepoept, 'savonds wel weer gegeten. Vrijdag had hij wat slijmerige ontlasting en ook gewoon gegeten. Gister had hij wel wat ontlasting maar voornamelijk dun en slijmerig, ook gewoon gegeten.
Zitten zijn darmen niet gewoon zo vol dat zijn maag zegt: stop! er past niks meer bij. En dat hij daarom gaat braken?

-
Baily
Wat erg zeg, arme Vegas. Bij mensen is het wel zo dat als er een darmafsluiting is, dat ze gaan braken. Vaak lijkt het braaksel dan op ontlasting. Wat het dan ook eigenlijk is. Maar ik weet niet hoe het bij honden in elkaar zit wat darmen betreft. Hoeveel is 300 gram ontbijtkoek? Ik bedoel, wat weegt een hele ontbijtkoek. Ik heb geen idee hoeveel het is.Reini schreef:Ik ben natuurlijk geen dierenarts dus ik weet niet of dit klopt maar dit had ik bedacht:Inge O schreef:ach, reini, wat een zorgen weer. hopelijk komt het er nu met alle glijmiddeltoestanden toch uit.
ik vraag me toch af of er hogerop (vóór de dikke darm dus) niet ook nog iets verstopt zou kunnen zitten, want al dat braken is toch maar niks.
Woensdagavond heeft Vegas die kippenbotjes gesnaaid, daaropvolgend ongeveer 300 gram ontbijtkoek gegeten en daarna 'smorgens gewoon zijn voer weer. Donderdag heeft hij niet gepoept, 'savonds wel weer gegeten. Vrijdag had hij wat slijmerige ontlasting en ook gewoon gegeten. Gister had hij wel wat ontlasting maar voornamelijk dun en slijmerig, ook gewoon gegeten.
Zitten zijn darmen niet gewoon zo vol dat zijn maag zegt: stop! er past niks meer bij. En dat hij daarom gaat braken?
-
Reini
- Zeer actief
Vergas braakt alleen maar gal en water wat hij heeft gedronken. Net heeft hij gelukkig wel wat water binnen gehoudenBaily schreef: Wat erg zeg, arme Vegas. Bij mensen is het wel zo dat als er een darmafsluiting is, dat ze gaan braken. Vaak lijkt het braaksel dan op ontlasting. Wat het dan ook eigenlijk is. Maar ik weet niet hoe het bij honden in elkaar zit wat darmen betreft. Hoeveel is 300 gram ontbijtkoek? Ik bedoel, wat weegt een hele ontbijtkoek. Ik heb geen idee hoeveel het is.
Gelukkig ligt hij nu al een tijdje stil te dutten, echt slapen niet helaas. Echt lekker ontspannen ligt hij ook niet maar hij is in ieder geval gestopt met ijsberen!

-
Baily
Gelukkig dat hij niet meer loopt te ijsberen. Het lijkt me zenuwslopend allemaal voor jou.Reini schreef:Vergas braakt alleen maar gal en water wat hij heeft gedronken. Net heeft hij gelukkig wel wat water binnen gehoudenBaily schreef: Wat erg zeg, arme Vegas. Bij mensen is het wel zo dat als er een darmafsluiting is, dat ze gaan braken. Vaak lijkt het braaksel dan op ontlasting. Wat het dan ook eigenlijk is. Maar ik weet niet hoe het bij honden in elkaar zit wat darmen betreft. Hoeveel is 300 gram ontbijtkoek? Ik bedoel, wat weegt een hele ontbijtkoek. Ik heb geen idee hoeveel het is.200 gram is een halve pak ontbijtkoek ongeveer. Ik had zo'n half pak gekocht en later toch nog maar wat plakjes uit een nieuw pak gegeven.
Gelukkig ligt hij nu al een tijdje stil te dutten, echt slapen niet helaas. Echt lekker ontspannen ligt hij ook niet maar hij is in ieder geval gestopt met ijsberen!
- Tamara.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Hovawart
- Aantal honden: 4
- yamie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
- Contacteer:
oei wat heb je veel ontbijtkoek gegeven en dan nog zonder echte ontlasting zijn gewone eten... :N:Reini schreef:Vergas braakt alleen maar gal en water wat hij heeft gedronken. Net heeft hij gelukkig wel wat water binnen gehoudenBaily schreef: Wat erg zeg, arme Vegas. Bij mensen is het wel zo dat als er een darmafsluiting is, dat ze gaan braken. Vaak lijkt het braaksel dan op ontlasting. Wat het dan ook eigenlijk is. Maar ik weet niet hoe het bij honden in elkaar zit wat darmen betreft. Hoeveel is 300 gram ontbijtkoek? Ik bedoel, wat weegt een hele ontbijtkoek. Ik heb geen idee hoeveel het is.200 gram is een halve pak ontbijtkoek ongeveer. Ik had zo'n half pak gekocht en later toch nog maar wat plakjes uit een nieuw pak gegeven.
ik hoop dat hij er vlot , op een toch nog enigzins normale manier vanaf komt... geef hem maar een voorzichtige knuffel.. sterkte met hem
- MJ
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
-
Ari@ne
-
Githa
- Zeer actief
- Contacteer:
-
Reini
- Zeer actief
De dienstdoende dierenarts zei woensdag dat ik heeeeeel veeeeel ontbijtkoek moest geven. Ik heb toen niet precies gevraagd hoeveel dan, maar dit leek me wel goed. In het topic wat ik had geopend kreeg ik geen reacties op de hoeveelheid dus ik dacht dat het wel goed zat zo. Achteraf gezien had ik beter even kunnen wachten met zijn eigen voer maar ja, dat zeg ik nu. Vrijdag had hij wel wat ontlasting dus toen had ik ook niet kunnen vermoeden dat de boel zo aan het opstoppen was. Gister heeft hij een aantal keer wat gedaan dus toen had ik nog steeds geen idee dat hij verstopt was. De ontlasting was niet mooi maar dat ben ik wel gewent van Vegas, hij reageert overal slecht op.
Ik wil wel met hem gaan lopen maar hij verzet geen stap
Naar de dierenarts ging ook al moeizaam. Als hij straks in huis gaat lopen zal ik het wel even proberen in ieder geval.
Hij ligt nu op de bank en net spoot er weer allemaal vocht uit zijn kont, hij laat het gewoon lopen... dat is echt niks voor hem
Ik wil wel met hem gaan lopen maar hij verzet geen stap
Hij ligt nu op de bank en net spoot er weer allemaal vocht uit zijn kont, hij laat het gewoon lopen... dat is echt niks voor hem

- hondeponnetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Australian Cattle Dog
- billy
- Erelid
- Mijn ras(sen): Fox en Duitse Jacht terrier
-
Reini
- Zeer actief
Masseren doe ik maar niet want dat zou dan op zijn darmen moeten. Nu heb ik op de eerste plaats geen idee of die te masseren zijn en op de tweede plaats zitten er ook nog scherpe stukken bot in de klomp dus doe ik dat maar niet. Ik ga nu toch maar even met hem wandelen!

- billy
- Erelid
- Mijn ras(sen): Fox en Duitse Jacht terrier
Ja oke, dat is dus link, dan maar jouw advies, lopen ook al wil hij niet beetje pushen denk dat alles beter is als stil liggen nuInge O schreef:doordat er waarschijnlijk ook nog een stukje bot bij zit is masseren niet totaal ongevaarlijk. je zal maar net op de verkeerde plaats iets te hard duwen.billy schreef:Wat een gedoe zeg, kom op Vegas![]()
Wat ik al eerder zei mag je niet zijn buik masseren, lijkt me toch dat je er beweging in moet zien te houden als hij niet lopen wil.
Groetjes Els
heel zachtjes masseren kan natuurlijk nooit kwaad.
Groetjes Els
- Daisy@
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Herders
- Aantal honden: 3
- Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy
- Scooby
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse dog
- Contacteer:
Inderdaad, bij onze Lana hetzelfde toen ze die tumor net buiten haar darmen had en haar darmen er omheen gedraaid bleken te zitten. Zij was op een gegeven moment ook alleen nog maar aan het braken en zelfs water hield ze niet meer binnen. Toen bleek dus dat er een afsluiting in haar darmen zat door die tumor.Daisy@ schreef:Ik weet dat toen Daisy een darmafsluiting had ze ook gigantisch ging braken. Ze had wel trek in eten, maar het kon gewoon niet meer verder, dus kwam het eruit.
Laten we hopen dat die klomp er snel uit komt, Reini!
Groetjes, Karen
-
Reini
- Zeer actief
Toch even een klein stukje gelopen en dat ging redelijk. Hij had om de zoveel meter drang maar helaas komt er nog steeds niks uit. Nu ligt hij weer op de bank te kreunen dus ik hoop dat hij snel een gemakkelijke positie vind. Ik heb zijn bips ook maar even lekker opgefrist want die zat, net als zijn staart, inmiddels volgeplakt met diarree. Straks nog een keer oraal laxeermiddel en rectaal glijmiddel. Die klomp moet gaan 

- Zoek stok!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
- Moos
- Zeer actief
-
Reini
- Zeer actief
Ik ga om de 45 minuten lopen had ik bedacht, tenzij hij echt diep ligt te slapen maar dat lukt tot nu toe toch niet. We slapen vanavond in ieder geval weer beneden dus dan kan ik vannacht ook in de gaten houden of er nog wat komt. Ik hoop dat er al wat naar buiten komt voordat we gaan slapen, dat zou wel een flinke geruststelling zijn!