Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

het verschil tussen terughoudendheid en angst..

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

Baily

Ongelezen bericht door Baily »

Nanna schreef:
Mama Sanneke schreef:Terughoudendheid vind ik eerder positief, dat duid volgens mij op een hond die voorzichtig is, maar toch niet echt bang.
Ik vind terughoudendheid ook een positieve eigenschap. Een hond die zich gedraagt als hoer, iedereen aflebbert en om de nek vliegt, daar zit ik (en met mij velen) echt niet op te wachten.
Ik hou niet van dat opdringerige, bovendien hoef ik die krassende nagels (om het over die smerige poten maar niet te hebben) niet over me heen.

Vind het veel fijner om een hond gewoon voor jezelf te hebben, een hond die anderen links laat liggen.
Aan andermans hond heb ik niet zo'n behoefte. Als ie gewoon voor een aai komt, prima, maar dat hysterische gespring, nee. Dan liever terughoudend. :ok:
Er is ook nog een middenweg. :wink:

Buck is ook terughoudend. Wat bij hem inhoud dat hij iets terugdeinst als een vreemde ineens zijn hand uit steekt om hem te aaien. Hij gaat net zoveel achteruit als nodig is dat diegene hem niet meer aan kan raken. Zou die persoon doorzetten, dan zou hij kunnen bijten. Hij heeft op zo'n moment gewoon een zelfverzekerde houding. Niet angstig. Hij zal nooit uit zichzelf contact zoeken met vreemden, en kijkt de kat uit de boom als zij contact zoeken. Maar het is ook niet zo dat hij ze negeert, hij is zich goed van die persoon bewust (en gedraagt zich buiten terughoudend wat contact betreft, ook waaks). Dat vind ik terughoudend. Ongeinteresseerdheid vind ik geen terughoudendheid.

Angst vind ik duidelijk iets heel anders, andere lichaamshouding, en vluchtgedrag inderdaad.
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

Nanna schreef:
:smile: Ach, ik kon er overheen zien hoor ;-) Was er die dag ook op gekleed, natuurlijk.
Maar ik zit er ook niet op te wachten. Lief beestje, niks op aan te merken, maar voor mij zou het niets zijn.
Ik begrijp het hoor. Eerlijk is eerlijk...ik erger me af en toe groen en geel aan dat gedrag van d'r. Het is er alleen niet uit te krijgen, want heel veel mensen vinden het schattig en ze krijgt dus continu voor elkaar dat ze aandacht krijgt. :roll: Ze heeft echt een plaat voor d'r kop, want hoewel ze echt weleens een beuk heeft gehad als ze het bij iemand deed blijft ze het doen, de positieve ervaringen winnen het van de negatieve. :19:
Ik vind wat dat betreft het gedrag van Biène veel prettiger. Die duikt niet bij iedereen op schoot, wil voorzichtig ruiken en dat is het wel zo'n beetje.
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Inge O schreef:
toch liggen angst en gereserveerdheid dicht bij elkaar en gaan ze volgens mij zo naadloos in elkaar over dat je moeilijk kan zeggen dat je in die middenste grijze zone de twee duidelijk uit elkaar kan halen, ook niet aan de hand van lichaamstaal.
Volgens mij is het ook gewoon lastig, het verschil tussen terughoudendheid en angst. Het is niet voor niks dat er ook veel angst bij terughoudende rassen voorkomt, toch?

En het maakt ook uit wie iets beschrijft. Iemand die heel vriendelijke honden gewend is, zal Bram wellicht als angstig beschrijven (ik hoor dat weleens van mensen als ze Bram willen aanhalen, hij hobbelt dan mooi de andere kant op en ze zeggen 'o hij is bang he'). Terwijl iemand met heel terughoudende honden Bram juist vrij open en vriendelijk vindt.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Zoek stok! schreef:
Inge O schreef:
toch liggen angst en gereserveerdheid dicht bij elkaar en gaan ze volgens mij zo naadloos in elkaar over dat je moeilijk kan zeggen dat je in die middenste grijze zone de twee duidelijk uit elkaar kan halen, ook niet aan de hand van lichaamstaal.
Volgens mij is het ook gewoon lastig, het verschil tussen terughoudendheid en angst. Het is niet voor niks dat er ook veel angst bij terughoudende rassen voorkomt, toch?

En het maakt ook uit wie iets beschrijft. Iemand die heel vriendelijke honden gewend is, zal Bram wellicht als angstig beschrijven (ik hoor dat weleens van mensen als ze Bram willen aanhalen, hij hobbelt dan mooi de andere kant op en ze zeggen 'o hij is bang he'). Terwijl iemand met heel terughoudende honden Bram juist vrij open en vriendelijk vindt.
Dat heb ik met Saar ook wel, dat Moos meteen komt begroeten als je ze lokt en Saar niet, dat mensen iets zeggen over dat die kleinste wel bang is. Ze is helemaal niet bang van mensen, nooit :19: Ze wil alleen niet zomaar van iedereen, zonder eerst even rustig kennis gemaakt te hebben, een hand op haar kop. Doen ze het wel dan glibbert ze of weg, of ze laat het toe. Ze gaat dan niet blaffen of grommen of wat dan ook, dat dan weer niet. En bepaalde mensen vindt ze wel meteen leuk voor een aai, anderen weer helemaal niet.

Wat ik dan weer bijzonder opvallend (en irritant) vind, is dat mensen er dan een sport van maken om Moos te negeren, en Saar te blijven lokken. Net alsof het een bijzondere eer is als Saar wel naar ze toe komt rennen om geaaid te worden, en er even getoont moet worden dat zij dat best voor mekaar krijgen.
Ondertussen staat Moos dan steeds sneuer en lager te kwispelen, met zo'n niet begrijpende blik van "ze moeten me niet :jank: ".
Terwijl ze hem dus juist een groot plezier doen met wat aandacht.
Afbeelding
starfleet
Erelid

Ongelezen bericht door starfleet »

Zoek stok! schreef:Ik vind overigens veel honden die terughoudend door de baas worden genoemd, helemaal niet terughoudend. Eerder passief vriendelijk ofzo...(ik moet toch een term verzinnen). Dat een hond niet op iedereen afspringt hoi hoi hoi, maakt een hond nog niet terughoudend. Vind ik dan....
Daar ga ik in mee. Buffy is een flink terughoudende hond, een hond die zich aan de riem gewoon laat aaien zou ik zelf niet terughoudend noemen. Een terughoudende hond duikt naar mijn idee, deinst wat terug, maar vertoont verder niet echt angst. Meer zoals jij beschreef: wegwezen, ik mot dat niet hoor, wil je eerst eens rustig leren kennen.

Als je Buffy echt benadert als vreemde, gaat lokken "Hallo Buffy, hoi", voorover gaat buigen lokken, heb je alle kans dat ze je aan gaat blaffen en niet uit angst wel met de boodschap: wegwezen. Er zit dan teveel druk op. Ga je gewoon door je knieën zonder te lokken of aan te kijken, zal ze wel komen snuffen en pakt ze ook een snoepje aan. Als ze van achter wordt benadert en aangeraakt schrikt ze wel.

Anne
Laatst gewijzigd door starfleet op 06 nov 2007 11:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Addy

Ongelezen bericht door Addy »

Barf is terughoudend naar vreemden maar absoluut niet bang. Ze blijft normaal staan, oren iets alerter dan normaal, spant de spieren licht aan en let op mijn reaktie
Brighstar is angstig als iemand haar onverwachts benaderd, ze deinst echt terug, verstart, oortjes gaan naar achteren en ziet mij dan ook even niet meer staan, ze verkrampt in haar houding. Dat is duidelijk angst
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Zoek stok! schreef:
Inge O schreef:

Het ligt ook helemaal aan de situatie.
In sommige gevallen is Puchu best redelijk vrij naar mensen toe, maar in andere gevallen weer helemaal niet.
Vooral bij de éénlingen die hun aandacht en vooral blik direct naar hem toe richten, is hij erg argwanend en kan zelfs gaan blaffen.
Maar daar is zelfs stoïcijnse Kaya niet altijd van gediend van die één op één overdreven aandacht :wink:
Gaat het echter relaxed en niet zo gericht, dan trekt Puchu heel snel bij.
Opvallend is dat vooral bij mensen die zelf met een hond lopen de terughoudendheid een heel stuk minder is.
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
Inge
Zeer actief
Contacteer:

Nanna schreef:Nou, ik ken ook wel Hollandse herders die ronduit agressief zijn. Mijn hemel, heb er eens eentje gezien op de Hond van het Jaar show, wat een kreng. Stond ook de hele dag te blaffen en viel naar alles en iedereen uit.
Géén reclame voor het ras, iedereen zat er ook naar te kijken.
Dán zou ik toch 100x liever jouw Rouckje hebben ;-)
De honden die van de fokker van Marouck komen staan er binnen de Hollandse Herder wereld niet om bekend de meest sociale exemplaren te zijn. :roll: Op dagen van de rasvereniging krijg ik vaak erg verbaasde gezichten als ik vertel van welke fokker ze afkomt, het gros van de honden die door hem gefokt zijn zijn echt totaal anders. Niet direct agressief, maar niet zo vrij en vriendelijk als Marouck is. :19:
Hollanders horen echter ook niet agressief te zijn :wink:
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
pooh
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwiterse witte herder

Ongelezen bericht door pooh »

Zoek stok! schreef: En het maakt ook uit wie iets beschrijft. Iemand die heel vriendelijke honden gewend is, zal Bram wellicht als angstig beschrijven (ik hoor dat weleens van mensen als ze Bram willen aanhalen, hij hobbelt dan mooi de andere kant op en ze zeggen 'o hij is bang he'). Terwijl iemand met heel terughoudende honden Bram juist vrij open en vriendelijk vindt.
Herkenbaar, en vervolgens gaan die mensen ook nog eens op hun knieen zitten of met hun armen zwaaien naar Ameno waardoor ze dus ook nog eens genadeloos begint te blaffen. En ik denk dan...je ziet toch dat mijn hond dit niet wil, negeer haar dan gewoon.
:pop:
jip007
Erelid
Mijn ras(sen): naakthonden .
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door jip007 »

Nanna schreef: Ik vind terughoudendheid ook een positieve eigenschap. Een hond die zich gedraagt als hoer, iedereen aflebbert en om de nek vliegt, daar zit ik (en met mij velen) echt niet op te wachten.
Ik hou niet van dat opdringerige, bovendien hoef ik die krassende nagels (om het over die smerige poten maar niet te hebben) niet over me heen.
onze doggen zijn tegen niemand terughoudend , maar ze zullen niet tegen iemand aan springen . Lance lebberde altijd iedereen af , vreemde en bekende , iedereen vond dat alleen maar heel lief. Ik moet zeggen dat ik dat 100 keer liever heb dan een Blow die voor iedereen bang is. Flirtje is wel terughoudend naar vreemden , maar gaat er na een tijdje toch wel op af , ze kunnen hem dan ook gewoon aaien
Afbeelding
Knuffies van Flirtje, Sophietje, Pommelien en Splinter.
sirene
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door sirene »

Nanna schreef:
Mama Sanneke schreef:Terughoudendheid vind ik eerder positief, dat duid volgens mij op een hond die voorzichtig is, maar toch niet echt bang.
Ik vind terughoudendheid ook een positieve eigenschap. Een hond die zich gedraagt als hoer, iedereen aflebbert en om de nek vliegt, daar zit ik (en met mij velen) echt niet op te wachten.

Vind het veel fijner om een hond gewoon voor jezelf te hebben, een hond die anderen links laat liggen.
Aan andermans hond heb ik niet zo'n behoefte. Als ie gewoon voor een aai komt, prima, maar dat hysterische gespring, nee. Dan liever terughoudend. :ok:
Hier idem.
Heel af en toe vind ik zo'n hond van een ander best leuk maar meestal vind ik het maar irritant als een hond op me af stormt en gaat lopen dellen alsof ik een lang verloren vriendin ben. Van pupjes vind ik het wel leuk omdat dat er meestal wel weer af gaat.
Net als van die mensen die de eerste de beste ontmoeting heel joviaal gaan doen en hun hele levensverhaal gaan vertellen :mrgreen:
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
jip007
Erelid

sirene schreef:
Hier idem.
Heel af en toe vind ik zo'n hond van een ander best leuk maar meestal vind ik het maar irritant als een hond op me af stormt en gaat lopen dellen alsof ik een lang verloren vriendin ben. Van pupjes vind ik het wel leuk omdat dat er meestal wel weer af gaat.
Net als van die mensen die de eerste de beste ontmoeting heel joviaal gaan doen en hun hele levensverhaal gaan vertellen :mrgreen:
het wil toch niet zeggen dat honden die niet terughoudend zijn buiten op iedereen afstormen , dat doen die van ons ook niet. Maar als er iemand zelf naar ze toe gaat om te aaien of te knuffen dan vinden ze dat prachtig .
Afbeelding
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita

Ongelezen bericht door Valerie »

smaken verschillen, ik vind het geweldig als een hond zo enthousiast is
sirene
Zeer actief
Contacteer:

Valerie schreef:smaken verschillen, ik vind het geweldig als een hond zo enthousiast is
Tuurlijk, dat is juist leuk dat iedereen een andere smaak heeft :ok:
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
sirene
Zeer actief
Contacteer:

jip007 schreef:
sirene schreef:
Hier idem.
het wil toch niet zeggen dat honden die niet terughoudend zijn buiten op iedereen afstormen , dat doen die van ons ook niet. Maar als er iemand zelf naar ze toe gaat om te aaien of te knuffen dan vinden ze dat prachtig .
Nee, zo'n hond die op iedereen afstormt is natuurlijk het andere uiterste. Maar geef mij maar een hond die helemaal niet geïnteresseerd is in vreemde mensen.
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
jip007
Erelid

Valerie schreef:smaken verschillen, ik vind het geweldig als een hond zo enthousiast is
ik ook hoor , Naqui is ook zo enthousiast en iedereen vindt dat alleen maar leuk :wink:
Afbeelding
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

Rosita Compagner schreef:Angst is staart tussen benen en weg willen. Terughoudendheid is ongeinteresseerd zijn en het over zich heen laten gaan.
Saar is totaal niet angstig (en zeker niet terughoudend) volgens mij. En toch wilde ze ergens een keer met staart tussen haar benen, alleen maar weg. Zo weg dat ze de nieuwe lijn aan gort trok :mrgreen:

Miep is terughoudend, denk ik. Zal zich nooit zomaar opdringen aan vreemden, of vreemde honden. Maar Tiny mocht op de zondag van het forumweekend wel lekker over haar buikje kriebelen :pffff:
Marion.

Nanna schreef:Als de mijne van die vrolijke fransen die de hele wereld willen zoenen waren zou ik me verplicht voelen ze aan te lijnen... :19:
Saar wil graag iedereen zoenen, die ook maar béétje blijk geeft dat ze haar leuk vinden. In het dagelijks leven betekent dat dat als iemand ook maar naar de honden kijkt (met een blik van, ooo kijk die brave hondjes ofzo), dan wil ze er best graag op af. Er wordt niet gesprongen, niet gezoend (zo groot zijn ze niet). Komt er iemand bij ons thuis en gaat die op de bank zitten, dan doet ze best pogingen tot lebberen. Wil je dat niet dan vind ze dat ook goed. Wil je überhaupt niet dat ze pogingen doet, dan moet je gewoon niet bij mij in huis op de bank komen zitten.
Op het forumweekend heeft ze ook iedereen afgelebberd volgens mij. Maar ik voelde me daardoor niet verplicht ze aan de trekhaak vast te leggen.
Bianc@
Zeer actief
Mijn ras(sen): SBT en Chihuahua

Ongelezen bericht door Bianc@ »

Nanna schreef:Als de mijne van die vrolijke fransen die de hele wereld willen zoenen waren zou ik me verplicht voelen ze aan te lijnen... :19:
Precies, we hebben hier een Lab in de buurt die dat dus doet. Baasje laat hem maar begaan. Vreselijk irritant. En er zijn echt weinig mensen die er wat van zeggen, maar vaak zie je het wel hoor veel mensen vinden het dus echt niet leuk. Nu komt hij je ook niet gewoon begroeten, hij neemt echt een aanloop en springt vol tegen je aan. :roll:
Groetjes Bianca, Tyson, Skunky en Fox
Afbeelding
Inge
Zeer actief
Contacteer:

Ik doe dat dus inderdaad. Zowel Nika als Marouck gaan doorgaans aan de lijn als ik andere mensen tegenkom, inderdaad omdat niet iedereen gecharmeerd is van dat enthousiaste begroetingsritueel van die 2, :19:
Vandaar ook dat ik gewoon het liefste loop in "mijn" bos, waar ik zelden iemand tegenkom. Wel zo relaxt. :mrgreen:
Groetjes Inge
Afbeelding

jip007
Erelid

Inge O schreef:
jip007 schreef:
ik ook hoor , Naqui is ook zo enthousiast en iedereen vindt dat alleen maar leuk :wink:
ik kan me toch moeilijk voorstellen dat je die 'iedereen' heel letterlijk kan nemen. misschien denken mensen dat bv. van mij ook wel, terwijl dat helemaal niet zo is. maar ik ga niet meteen schelden, dus dat valt niet op :mrgreen: .
maar als mensen zijn gedrag niet leuk vinden lopen ze gelijk door toch , en dat doen ze niet , hij gaat echt niet enthousiast lopen doen naar mensen die hem straal voorbij lopen.
Afbeelding
Moos
Zeer actief

jip007 schreef:
Inge O schreef:
jip007 schreef:
ik kan me toch moeilijk voorstellen dat je die 'iedereen' heel letterlijk kan nemen. misschien denken mensen dat bv. van mij ook wel, terwijl dat helemaal niet zo is. maar ik ga niet meteen schelden, dus dat valt niet op :mrgreen: .
maar als mensen zijn gedrag niet leuk vinden lopen ze gelijk door toch , en dat doen ze niet , hij gaat echt niet enthousiast lopen doen naar mensen die hem straal voorbij lopen.
Zo is Moos ook. Hij loopt iedereen die we tegenkomen in bos/duin/strand straal voorbij, gaat ook netjes aan de kant voor joggers.
Maar als ze hem gaan roepen dan is hij wel erg vriendelijk met likken van de handen en tegen ze aan kruipen.
Negeer je hem, dan negeert hij jou.
Laatst gewijzigd door Moos op 06 nov 2007 19:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Marion.

jip007 schreef:maar als mensen zijn gedrag niet leuk vinden lopen ze gelijk door toch , en dat doen ze niet , hij gaat echt niet enthousiast lopen doen naar mensen die hem straal voorbij lopen.
Precies, en dat voelen honden haarfijn aan volgens mij. Naar mensen die mijn honden niet leuk vinden kijkt Saar niet op of om. Maar zodra iemand ook maar iets van een glimlach, of iets van een 'zachte' blik in haar richting doen.... ze heeft haarfijn door waar een aai te halen is.
De rest van de mensen interesseren haar ook totaal niet :19:
Moos
Zeer actief

En tja visite. Als je echt niet wil dan hupst hij alleen wat rond je enkels heen, dan zeg ik "Moos klaar!", en dan is het ook klaar. Iemand die de ketel komt repareren kan dat rustig doen met de honden in dezelfde kamer, die negeren ze dan gewoon omdat ik het zeg.
Maar vind je ze wel leuk dan kom je niet van Moos af ook :N: :mrgreen:
Afbeelding
Moos
Zeer actief

Nanna schreef:
Marion. schreef: Op het forumweekend heeft ze ook iedereen afgelebberd volgens mij. Maar ik voelde me daardoor niet verplicht ze aan de trekhaak vast te leggen.
Ja, op het fórumweekend. Daar komen natuurlijk alleen hondenliefhebbers. Maar in een doorsnee bos of straat niet alleen maar ;-)
Daar lopen mensen ook, ongekend maar waar, zónder hond van de natuur te genieten en die zijn soms helemaal niet gesteld op een kwispelhond die op ze af komt. Hun witte jas mocht vies worden :N:
Ik heb helemaal geen zin in gezanik daarover dus ik ben vreselijk blij met mijn honden die allemaal straal doormarcheren ;-)
Moos deed dat als pup/jonge hond wel; vreemden ongevraagd benaderen omdat hij dacht dat de hele wereld om hem draaide. Maar dat is prima af te leren :pffff: En nu negeert hij dus al jaren iedereen die hem negeert.
Afbeelding
Marion.

Nanna schreef:Ja, op het fórumweekend. Daar komen natuurlijk alleen hondenliefhebbers. Maar in een doorsnee bos of straat niet alleen maar ;-)
Daar lopen mensen ook, ongekend maar waar, zónder hond van de natuur te genieten en die zijn soms helemaal niet gesteld op een kwispelhond die op ze af komt. Hun witte jas mocht vies worden :N:
Ik heb helemaal geen zin in gezanik daarover dus ik ben vreselijk blij met mijn honden die allemaal straal doormarcheren ;-)
Nee hoor, daar heb ik ook helemaal geen zin in. En dat doen ze dus ook niet. Alleen als die mensen zich openstellen voor toenadering, zeg maar :mrgreen:
jip007
Erelid

Inge O schreef:
jip007 schreef:
Inge O schreef:
jip007 schreef: ik ook hoor , Naqui is ook zo enthousiast en iedereen vindt dat alleen maar leuk :wink:
ik dacht dat je op visite doelde :wink: .
de visite wil altijd zelf met ze knuffen , terwijl ik ze juist netjes op hun plaats stuur :19:
Afbeelding
Valerie
Zeer actief

Nanna schreef: Daar lopen mensen ook, ongekend maar waar, zónder hond van de natuur te genieten en die zijn soms helemaal niet gesteld op een kwispelhond die op ze af komt. Hun witte jas mocht vies worden :N:
ik kwam toevallig vorige week een hondeneigenaar tegen met spierwitte broek die in de regen haar hond uitliet
hond springt tegen haar op :N: arme beest werd me toch uitgekafferd
Valerie
Zeer actief

Bianc@ schreef:
Precies, we hebben hier een Lab in de buurt die dat dus doet. Baasje laat hem maar begaan. Vreselijk irritant. En er zijn echt weinig mensen die er wat van zeggen, maar vaak zie je het wel hoor veel mensen vinden het dus echt niet leuk. Nu komt hij je ook niet gewoon begroeten, hij neemt echt een aanloop en springt vol tegen je aan. :roll:
dat zou ik ook niet erg waarderen :mrgreen: een bekende hond die het binnen doet vind ik weer niet erg
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Nanna schreef:In het dagelijks leven heb ik er alleen maar profijt van dat mijn honden niet van die tegen-iedereen-op-batsers zijn.
Láng niet alle mensen die je tegenkomt zijn gecharmeerd van een hond en zijn maar wát blij als ze ongeschonden je beest gepasseerd zijn ;-)
Als de mijne van die vrolijke fransen die de hele wereld willen zoenen waren zou ik me verplicht voelen ze aan te lijnen... :19:
Ik ben dol op honden, maar als voor de zoveelste keer een kletsnatte modderige Labrador (sorry, maar het zijn meestal Labradors :N: ) tegen me op heeft staan springen, ben ik het toch aardig zat.
En dan hou ik nog van honden, laat staan hoe mensen erover denken die niet van honden houden of er zelfs bang voor zijn.

Kaya en Puchu reageren buiten alleen enthousiast op goede bekende mensen, dat is prima.
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”