Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Iarik gezwel bij neus UPDATE:wij denken te weten wat het is!
Moderator: moderatorteam
- Scooby
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse dog
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Dan zal het geen goedkoop geintje worden, ben ik bang...?EstherK schreef:Wij zitten bij Dierenkliniek DeventerScooby schreef:He, wat vervelend! Hopelijk is het iets onschuldigs en heeft Iarik verder geen last van de operatie.
(Bij welke dierenarts zitten jullie trouwens?)
Groetjes, Karen
Duitse doggen 'Uut Sutfene'
- Hutsje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): moddercockers
- Aantal honden: 2
-
Sita
- Zeer actief
- Roelfien
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
- Maureen en de meiden
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden retriever
- EstherK
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Airedale Terrier, Zwarte Russische Terrier en Foxterrier
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Het gezwel werd de laatste tijd zeer grillig van vorm. Een beetje als een artisjok.
Nu denken wij dat het door een virus komt en in het engels papillomas heet. Zie hier.
Marco heeft foto's gemaakt:
Om de grootte te zien:

en van dichtbij:

Wij zien waarschijnlijk af van de operatie. Ik ga morgen wel naar de dierenarts om te overleggen.
Nu denken wij dat het door een virus komt en in het engels papillomas heet. Zie hier.
Komt vooral voor bij pups en jonge honden.Viral papillomas are round but often have a rough, almost jagged surface reminiscent of a sea anemone or a cauliflower. They occur usually on the lips and muzzle of a young dog (usually less than 2 years of age).
Marco heeft foto's gemaakt:
Om de grootte te zien:

en van dichtbij:

Wij zien waarschijnlijk af van de operatie. Ik ga morgen wel naar de dierenarts om te overleggen.
Laatst gewijzigd door EstherK op 18 okt 2007 22:35, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Marion.
Bij de laatste foto vraag ik me af of ik al aan een leesbril moetEstherK schreef:Wij zien waarschijnlijk af van de operatie. Ik ga morgen wel naar de dierenarts om te overleggen.
Geen idee of wat jullie denken dat het is, dat ook is. Ik hoop het. Goed dat even gaat overleggen met de dierenarts
(pfff, dierenarts zijn in deze tijd lijkt me geen sinecure met al die 'wetende' klanten :N: )
- Femia
- Zeer actief
- Contacteer:
- Hutsje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): moddercockers
dat zou echt mijn laaaaaatste zorg zijn....Scooby schreef:Dan zal het geen goedkoop geintje worden, ben ik bang...?EstherK schreef:Wij zitten bij Dierenkliniek DeventerScooby schreef:He, wat vervelend! Hopelijk is het iets onschuldigs en heeft Iarik verder geen last van de operatie.
ik ben benieuwd morgen, hoe kom je erachter of het dat ook is? en gaat het ook weer weg uit zichzelf?

- Scooby
- Zeer actief
- Contacteer:
Och, als het ook goedkoper (en net zo goed) kan? Dierenkliniek Deventer staat er om bekend idioot hoge prijzen te rekenen overal voor. Ik ken al héél veel mensen die het afgelopen jaar overgestapt zijn naar een andere dierenarts om die reden.Hutsje schreef:dat zou echt mijn laaaaaatste zorg zijn....Scooby schreef:Dan zal het geen goedkoop geintje worden, ben ik bang...?EstherK schreef:Wij zitten bij Dierenkliniek DeventerScooby schreef:He, wat vervelend! Hopelijk is het iets onschuldigs en heeft Iarik verder geen last van de operatie.
Groetjes, Karen
- EstherK
- Zeer actief
- Contacteer:
Als je daar nu gewoon je eigen topic over begint...Scooby schreef:Och, als het ook goedkoper (en net zo goed) kan? Dierenkliniek Deventer staat er om bekend idioot hoge prijzen te rekenen overal voor. Ik ken al héél veel mensen die het afgelopen jaar overgestapt zijn naar een andere dierenarts om die reden.Hutsje schreef:dat zou echt mijn laaaaaatste zorg zijn....Scooby schreef:Dan zal het geen goedkoop geintje worden, ben ik bang...?EstherK schreef: Wij zitten bij Dierenkliniek Deventer
- Tamara.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Hovawart
- Aantal honden: 4
Bij Iarik lijkt het op Broccoli bij Bowie leek het op een bloemkooltje
http://www.hondenforum.nl/phpBB2/viewto ... highlight=
Laatst gewijzigd door Tamara. op 18 okt 2007 22:46, 1 keer totaal gewijzigd.
-
truusje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Engelse Cocker Spaniel
- Contacteer:
- EstherK
- Zeer actief
- Contacteer:
We willen uiteraard bevestiging van de dierenarts. Ik hoop dat we hem een narcose en operatie kunnen besparen.Hutsje schreef:dat zou echt mijn laaaaaatste zorg zijn....Scooby schreef:Dan zal het geen goedkoop geintje worden, ben ik bang...?EstherK schreef:Wij zitten bij Dierenkliniek DeventerScooby schreef:He, wat vervelend! Hopelijk is het iets onschuldigs en heeft Iarik verder geen last van de operatie.
ik ben benieuwd morgen, hoe kom je erachter of het dat ook is? en gaat het ook weer weg uit zichzelf?
- EstherK
- Zeer actief
- Contacteer:
Wat heb jij toen gedaan? Laten zitten of weghalen?Tamara en Bowie schreef:Bij Iarik lijkt het op Broccoli bij Bowie leek het op een bloemkooltje![]()
- Tamara.
- Zeer actief
Bij Bowie begon het ook met eentje. Deze werd ook alsmaar groter. Pas enige tijd later, 2 weken ongeveer, kreeg ze er een aantal bij. Zijn ook allemaal weer weggegaan.truusje schreef:Ik lees ook dat deze "wratjes" vaak in groepsverband verschijnen, zelden als enigst wratje,
Ik zelf zou nog een poosje wachten met een operatie, kijken wat de natuur zal doen.
Is wegvriezen geen optie? Werd trouwens ook in dat stukje beschreven.
Ik ben benieuwd naar jullie beslissing......succes
- Tamara.
- Zeer actief
Laten zitten. Dierenarts vond het onzin om weg te halen, verdwijnt namelijk (bijna) altijd vanzelf. Als ze er echt, echt last van had wilde ze het weghalen of als ze er heel veel had, maar zover is het niet gekomenEstherK schreef:Wat heb jij toen gedaan? Laten zitten of weghalen?Tamara en Bowie schreef:Bij Iarik lijkt het op Broccoli bij Bowie leek het op een bloemkooltje![]()
- Scooby
- Zeer actief
- Contacteer:
Daar heb ik helemaal geen behoefte aan. Ik was alleen benieuwd naar welke dierenkliniek jullie zouden gaan, zonder een oordeel over jullie te willen vellen.EstherK schreef:Als je daar nu gewoon je eigen topic over begint...Scooby schreef:Och, als het ook goedkoper (en net zo goed) kan? Dierenkliniek Deventer staat er om bekend idioot hoge prijzen te rekenen overal voor. Ik ken al héél veel mensen die het afgelopen jaar overgestapt zijn naar een andere dierenarts om die reden.Hutsje schreef:dat zou echt mijn laaaaaatste zorg zijn....Scooby schreef: Dan zal het geen goedkoop geintje worden, ben ik bang...?
Groetjes, Karen
- EstherK
- Zeer actief
- Contacteer:
Dit stelt me toch wel een beetje gerustTamara en Bowie schreef:Bij Bowie begon het ook met eentje. Deze werd ook alsmaar groter. Pas enige tijd later, 2 weken ongeveer, kreeg ze er een aantal bij. Zijn ook allemaal weer weggegaan.truusje schreef:Ik lees ook dat deze "wratjes" vaak in groepsverband verschijnen, zelden als enigst wratje,
Ik zelf zou nog een poosje wachten met een operatie, kijken wat de natuur zal doen.
Ik ben benieuwd naar jullie beslissing......succes
- Caro.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse Draak
- Contacteer:
- Liesbeth
- Zeer actief
- alm@
- moderator
- Mijn ras(sen): Langhaar teckel
- Tamara.
- Zeer actief
Toen ik het bij Bowie zag kreeg ik ook een beetje last van hartkloppingen hoorEstherK schreef:Dit stelt me toch wel een beetje gerustTamara en Bowie schreef:Bij Bowie begon het ook met eentje. Deze werd ook alsmaar groter. Pas enige tijd later, 2 weken ongeveer, kreeg ze er een aantal bij. Zijn ook allemaal weer weggegaan.truusje schreef:Ik lees ook dat deze "wratjes" vaak in groepsverband verschijnen, zelden als enigst wratje,
Ik ben benieuwd naar jullie beslissing......succesIk ben benieuwd wat de dierenarts er morgen van zegt.
Na een tijdje was dat "ding" echt zeker een stuk groter dan een doperwt. Gelukkig was ik voor die tijd al bij de DA geweest en was dat virus al geconstateerd dus kon ik het proces van "de bloemkool" met wat meer interesse volgen zonder angstzweet
Hopelijk is dit bij Iarik ook zo en gewoon onschuldig en is een operatie toch niet nodig
- Tamara.
- Zeer actief
Zover ik heb begrepen welCaro. schreef:Nou, ik ben benieuwd![]()
Dat virus, is dat geheel ongevaarlijk?
-
truusje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Engelse Cocker Spaniel
- Contacteer:
Ben ook even gaan googlen....
Lijkt idd op een viraal wratje, dat eigenlijk niet operetief verwijderd hoeft te worden.....na 2 tot 4 mnd [ bij uitzondering 6 tot 24 mnd] verdwijnen deze wratjes weer vanzelf......positieve bijkomstigheid is dat de hond er dan resistent voor is geworden en ze dus niet meer krijgt
Lijkt idd op een viraal wratje, dat eigenlijk niet operetief verwijderd hoeft te worden.....na 2 tot 4 mnd [ bij uitzondering 6 tot 24 mnd] verdwijnen deze wratjes weer vanzelf......positieve bijkomstigheid is dat de hond er dan resistent voor is geworden en ze dus niet meer krijgt
-
Marco#
- Scooby
- Zeer actief
- Contacteer:
Onze Freek heeft ooit ook eens een dergelijk viraal wratje op zijn lip gehad. Dat zag er wel iets anders uit dan die van Iarik, maar werd ook een virale wrat genoemd.
De dierenarts heeft dat wratje toen afgebonden met hechtdraad en daarna is het er vanzelf afgevallen. Hij vertelde toen wel dat, wanneer een hond daar gevoelig voor is, het wel weer eens terug zou kunnen komen, maar dat het verder niets ernstigs was.
(O, en Marco; Je mag je idiote PB-tjes voor je houden als je wil...
)
De dierenarts heeft dat wratje toen afgebonden met hechtdraad en daarna is het er vanzelf afgevallen. Hij vertelde toen wel dat, wanneer een hond daar gevoelig voor is, het wel weer eens terug zou kunnen komen, maar dat het verder niets ernstigs was.
(O, en Marco; Je mag je idiote PB-tjes voor je houden als je wil...
Groetjes, Karen